Постанова
від 20.01.2011 по справі 2а-26099/10/0570
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

20 січня 2011 р. справа № 2а -26099/10/0570

Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17

час прийняття постанови: 1 6:30

Донецький окружний ад міністративний суд в складі:

головуючого судді

при секретарі Кішенк овій Г.О.

за участю: представника по зивача - Бондаренко Ю.М. (за довіреністю від 01.12.2010 року);

представника відповідача - Близнюка О.Д.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду за адресою: 83052, місто Донецьк, вул. 50-ої Гвардійськ ої дивізії, 17, адміністративну справу за позовом Донецьког о обласного відділення Фонду соціального захисту інвалід ів до Спільного підприємства «Спецтехмонтаж» про стягнен ня адміністративно-господар ських санкцій за невиконання нормативу робочих місць, при значених для працевлаштуван ня інвалідів у 2009 році, -

В С Т А Н О В И В:

У листопаді 2010 року Донець ке обласне відділення фонд у соціального захисту інвалі дів звернулось до суду з позо вом до Спільного підприємств а «Спецтехмонтаж» про стягне ння адміністративно-господа рських санкцій за невиконанн я нормативу робочих місць, пр изначених для працевлаштува ння інвалідів у 2009 році, у сумі 10820 грн. та пеню у сумі 611 грн., разо м - 11431 грн.

У судовому засідання предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав, в обґрунтуванн я яких зазначив, що відповідн о до акту перевірки №223 від 04.10.2010 року середньооблікова числ енність штатних працівників облікового складу Спільного підприємства «Спецтехмонта ж» становить 15 осіб. Таким чин ом, в порушення вимог статті 19 Закону України «Про основи с оціальної захищеності інвал ідів в Україні» відповідачем не виконано норматив по прац евлаштуванню інвалідів за 2009 рік, у зв' язку з чим сума адмі ністративно-господарських с анкцій за невиконання відпов ідачем нормативу робочих міс ць, призначених для працевла штування інвалідів у 2009 році с тановить 10820 грн., нарахована пе ня станом на 20.10.2010 року - 611 грн., щ о разом складає 11431 грн., тому пр осить суд стягнути її з відпо відача.

Представник відповідача у судовому засіданні заперечу вав проти задоволення позов у.

Заслухавши пояснення пред ставників сторін, дослідивши матеріали справи, з' ясував ши обставини справи та перев іривши їх доказами, суд прихо дить до висновку, що позовні в имоги є обґрунтованими та пі длягають задоволенню, виходя чи з наступного.

Фонд соціального захисту і нвалідів відповідно до пункт у 1 Положення про Фонд соціаль ного захисту інвалідів, затв ердженого Постановою Кабіне ту Міністрів України №1434 від 26. 09.2002року (із наступними змінами та доповненнями) є урядовим о рганом державного управлінн я, який діє у складі Мінпраці т а підпорядковується йому.

Згідно пункту 3 зазначеного Положення, одним із завдань Ф онду соціального захисту інв алідів є контроль за виконан ням підприємствами, установа ми, організаціями, у тому числ і підприємствами і організац іями громадських організаці й інвалідів, фізичними особа ми, які використовують найма ну працю (далі - підприємства), нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів , установленого Законом Укра їни "Про основи соціальної за хищеності інвалідів в Україн і".

Також, відповідно до підпун кту 3 пункту 4 цього Положення Фонд соціального захисту інв алідів відповідно до покладе них на нього завдань здійсню є контроль за виконанням під приємствами нормативу робоч их місць для працевлаштуванн я інвалідів та сплатою ними а дміністративно-господарськ их санкцій і пені, а також відп овідно до п. п. 3 п.5 Положення ма є право проводити перевірку підприємств щодо реєстрації , подання ними звітів про зайн ятість і працевлаштування ін валідів, виконання нормативу робочих місць для працевлаш тування інвалідів та сплати адміністративно-господарсь ких санкцій і пені, цільового використання наданих Фондом коштів.

Позивач Донецьке облас не відділення Фонду соціальн ого захисту інвалідів відпов ідно до пункту 9 зазначеного П оложення є територіальним ор ганом Фонду соціального захи сту інвалідів, і діє на підста ві Положення про Донецьке відділення Фонду соціально го захисту інвалідів.

Судом встановлено, що 04 жовт ня 2010 року позивачем проведен о перевірку щодо дотримання вимог статей 19, 20 Закону Україн и «Про основи соціальної зах ищеності інвалідів в Україні » за 2009 рік.

Перевіркою встановлено, що позивачем не надано звіт по ф ормі 10-ПН за 2009 рік. Заява про реє страцію роботодавця надано в ході перевірки. Норматив ств орення робочих місць для пра цевлаштування інвалідів за 2 009 рік не виконав, адміністрат ивно-господарські санкції не сплатив.

Відповідно розрахунку сум а адміністративного - госпо дарських санкцій за невикона ння нормативу робочих місць для працевлаштування інвалі дів у 2009 році становить 10820 грн. С таном на 20 жовтня 2010 року сума н арахованої пені складає 611 грн .

Таким чином, сума адміністр ативного - господарських са нкцій за нестворені робочі м ісця для забезпечення працев лаштування інвалідів у 2009 роц і становить 11431 грн.

Відповідно до статті 7 Закон у України «Про основи соціал ьної захищеності інвалідів» , законодавство про соціальн у захищеність інвалідів в Ук раїні складається з цього За кону та інших актів законода вства, що видаються відповід но до нього.

Так, згідно статті 17 цього За кону, з метою реалізації твор чих і виробничих здібностей інвалідів та урахуванням інд ивідуальних програм реабілі тації їм забезпечується прав о працювати на підприємствах , в установах, організаціях, а також займатися підприємниц ькою ті іншою трудовою діяль ністю, яка не заборонена зако ном.

Статтею 19 зазначеного Закон у встановлено, що для підприє мств, установ, організацій, у т ому числі підприємств, орган ізацій громадських організа цій інвалідів, фізичних осіб , які використовують найману працю, установлюється норма тив робочих місць для працев лаштування інвалідів у розмі рі чотирьох відсотків середн ьооблікової чисельності шта тних працівників облікового складу за рік, а якщо працює в ід 8 до 25 осіб, - у кількості одно го робочого місця. Підприємс тва, установи, організації, у т ому числі підприємства, орга нізації громадських організ ацій інвалідів, фізичні особ и, які використовують найман у працю, самостійно розрахов ують кількість робочих місць для працевлаштування інвалі дів відповідно до нормативу, встановленого частиною перш ою цієї статті, і забезпечуют ь працевлаштування інваліді в. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.

Крім того, відповідно до час тини 3 статті 18 Закону України «Про основи соціальної захи щеності інвалідів» підприєм ства, установи, організації, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, зобов'яза ні виділяти та створювати ро бочі місця для працевлаштува ння інвалідів, у тому числі сп еціальні робочі місця, створ ювати для них умови праці з ур ахуванням індивідуальних пр ограм реабілітації і забезпе чувати інші соціально-економ ічні гарантії, передбачені ч инним законодавством, надава ти державній службі зайнятос ті інформацію, необхідну для організації працевлаштуван ня інвалідів, і звітувати Фон ду соціального захисту інвал ідів про зайнятість та праце влаштування інвалідів у поря дку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до статті 20 Зако ну України «Про основи соціа льної захищеності інвалідів в Україні» підприємства, уст анови, організації, у тому чис лі підприємства, організації громадських організацій інв алідів, фізичні особи, які вик ористовують найману працю, д е середньооблікова чисельні сть працюючих інвалідів менш а, ніж установлено нормативо м, передбаченим статтею 19 цьог о Закону, щороку сплачують ві дповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалід ів адміністративно-господар ські санкції, сума яких визна чається в розмірі середньої річної заробітної плати на в ідповідному підприємстві, ус танові, організації, у тому чи слі підприємстві, організаці ї громадських організацій ін валідів, фізичної особи, яка в икористовує найману працю, з а кожне робоче місце, признач ене для працевлаштування інв аліда і не зайняте інвалідом . Для підприємств, установ, орг анізацій, у тому числі підпри ємств, організацій громадськ их організацій інвалідів, фі зичних осіб, на яких працює ві д 8 до 25 осіб, розмір адміністра тивно-господарських санкцій за робоче місце, призначене д ля працевлаштування інвалід а і не зайняте інвалідом, визн ачається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підпр иємстві, в установі, організа ції, у тому числі підприємств і, організації громадських о рганізацій інвалідів, у фізи чної особи, яка використовує найману працю.

У відповідності до пункту 2 Порядку подання підприємств ами, установами, організація ми та фізичними особами, що ви користовують найману працю, звітів про зайнятість і прац евлаштування інвалідів та ін формації, необхідної для орг анізації їх працевлаштуванн я, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України в ід 31 січня 2007 року № 70, інформаці ю про наявність вільних робо чих місць (вакантних посад) дл я працевлаштування інваліді в роботодавці подають центру зайнятості за місцем їх реєс трації як платників страхови х внесків на загальнообов'яз кове державне соціальне стра хування на випадок безробітт я за формою, затвердженою Мін праці за погодженням з Держк омстатом.

Крім того, пункт 10 Положення про робоче місце інваліда та порядок працевлаштування ін валідів, затвердженого поста новою Кабінету Міністрів Укр аїни від 03.05.1995 року №314, вказує, що працевлаштування інвалідів здійснюється державною служ бою зайнятості, органами Мін соцзахисту, місцевими Радами народних депутатів, громадс ькими організаціями інвалід ів з урахуванням побажань, ст ану здоров'я інвалідів, їхніх здібностей і професійних на вичок відповідно до висновкі в МСЕК, а не підприємством, як це зазначає позивач.

Підставою господарсько - правової відповідальності у часника господарських відно син є вчинене ним правопоруш ення у сфері господарювання (частина 1 статті 218 Господарсь кого Кодексу України). Частин ою 2 статті 218 Господарського К одексу України передбачено, що учасник господарських від носин відповідає за невикона ння або неналежне виконання господарського зобов'язання чи порушення правил здійсне ння господарської діяльност і, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього захо дів для недопущення господар ського правопорушення.

Оскільки судом встановлен о, що відповідач не виконав об ов' язок по створенню передб аченої законодавством кільк ості робочих місць для праце влаштування інвалідів, то по зовні вимоги підлягають задо воленню.

Керуючись ст. ст. 8, 9, 10, 11, 23, 94, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 263 Кодексу адміністратив ного судочинства України, Д онецький окружний адмініс тративний суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Позовні вимоги Донецького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалід ів до Спільного підприємства «Спецтехмонтаж» про стягнен ня адміністративно-господар ських санкцій за невиконання нормативу робочих місць, при значених для працевлаштуван ня інвалідів у 2009 році, - задово льнити.

Стягнути зі Спільного підп риємства «Спецтехмонтаж» (ко д ЄДРПОУ 22001744) на користь Держав ного бюджету України (розрах унковий рахунок 31216230700001 в ГУДКУ у Донецькій області, ЄДРПОУ 3468653 7, МФО 834016, код платежу 50070000) 11431 (одина дцять тисяч чотириста тридця ть одна) грн. 00 (нуль) коп., з яких: адміністративно-господарсь кі санкції за невиконання но рмативу робочих місце, призн ачених для працевлаштування інвалідів у 2009 році у сумі 10820 (де сять тисяч вісімсот двадцять ) грн. 00 (нуль) коп. та пеня у сумі 611 (шістсот одинадцять) грн. 00 (ну ль) коп.

Вступну та резолютивну час тини постанови виготовлено у нарадчій кімнаті і проголош ено 20 січня 2011 року.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ків подання апеляційної скар ги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі по дання апеляційної скарги пос танова, якщо її не скасовано, н абирає законної сили після з акінчення апеляційного розг ляду справи.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду через Донецький окружний адмін істративний суд шляхом подач і апеляційної скарги в 10-денни й строк з дня проголошення по станови. Копія апеляційної с карги одночасно надсилаєтьс я особою, яка її подає, до Доне цького апеляційного адмініс тративного суду.

В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу, а та кож прийняття постанови у пи сьмовому провадженні, апеляц ійна скарга подається протяг ом десяти днів з дня отриманн я копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною 4 стат ті 167 цього Кодексу, було повід омлено про можливість отрима ння копії постанови суду без посередньо в суді, то десятид енний строк на апеляційне ос карження постанови суду обчи слюється з наступного дня пі сля закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання с уб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови с уду.

Повний текст постанови виг отовлено 25 січня 2011 року.

Суддя Фещук А.В.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.01.2011
Оприлюднено11.02.2011
Номер документу13697192
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-26099/10/0570

Постанова від 20.01.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Фещук А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні