Постанова
від 03.02.2011 по справі 5465/08/2170
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД

73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, те л. 48-51-90


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 лютого 2011 р. Справа № 2-а-5465/08/2170

Херсонський окружний ад міністративний суд у складі головуючої судді Ковбій О.В., р озглянувши в порядку письмов ого провадження адміністрат ивну справу за позовом Проку рора міста Херсона в інтерес ах держави в особі Деражвної податкової інспекції у м. Хер соні до Фермерського (селянс ького) господарства "Курінь" п ро стягнення суми штрафних с анкцій,

встановив:

Прокурор міста Херсона в інтересах держави в особі Д ержавної податкової інспекц ії у м. Херсоні (далі - позивач) з вернувся до суду з адміністр ативним позовом до Фермерськ ого (селянського) господарст ва "Курінь" (далі - відповідач) п ро стягнення фінансових санк цій в сумі 7500,00 грн.

Прокурор та представник по зивача надали заяву про розг ляд справи в порядку письмов ого провадження.

Позовні вимоги обґрунтову ються тим, що під час перевірк и кафе "Курінь", що розташоване на трасі М-14 Одеса-Крим, 212 км., як е належить відповідачу, вста новлено порушення вимог Зако ну України "Про застосування реєстратора розрахункових о перацій в сфері торгівлі, гро мадського харчування та посл уг", а саме, проведення розраху нкової операції без застосув ання РРО; невідповідність го тівкових коштів на місці про ведення розрахункових опера цій сумі, яка зазначена у денн ому звіті РРО.

Представник відповідача в судове засідання не з"явився , про дату, час та місце слухан ня справи був належним чином повідомлений. У запереченні від 24.11.2008 року голова фермерськ ого господарства "Курінь" заз начив, що з позовними вимогам и не погоджується, оскільки п еревірка та рішення, прийнят е за результатами перевірки, є незаконними.

Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС Укр аїни, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому з асіданні, визначених цією ст аттею, але прибули не всі особ и, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином по відомлені про дату, час і місц е судового розгляду, суд має п раво розглянути справу у пис ьмовому провадженні і в разі відсутності потреби заслуха ти свідка чи експерта.

Відповідно до ч. 2 ст. 128 КАС Укр аїни неприбуття у судове зас ідання сторін без поважних п ричин або неповідомлення ним и про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду спр ави.

Дослідивши наявні у матері алах справи докази, суддя при ходить до висновку про обгру нтованість підстав для задов олення позову.

Судом встановлено, що 28 лист опада 2007 р. працівниками ДПА в Х ерсонській області Вершин ою А.О., Загурським А.В. та Кравченко П.Г. на підстав і направлень № 1417/235, № 1406/235 та 1416/235 ві д 28.11.2007 року здійснено перевірк у щодо контролю за здійсненн ям розрахункових операцій у сфері готівкового та безготі вкового обігу суб'єктами під приємницької діяльності в ка фе "Курінь", що розташоване в с . Степанівка на трасі М-14, де зді йснює свою підприємницьку ді яльність відповідач.

За результатами перевірки складено акт від 28.11.2007р. №21220799/0235/667, в якому зафіксовано порушення п. 1 ст. 3 Закону України від 06.07.1995 р оку № 265/95 "Про застосування РРО в сфері торгівлі, громадсько го харчування та послуг", а сам е, проведення розрахункової операції без застосування РР О на суму 1163,80 грн.; п. 13 ст. 3 вищеза значеного Закону, а саме, неві дповідність суми готівкових коштів на місці проведення р озрахункових операцій сумі, яка зазначена в денному звіт і РРО.

Перевірка проведена в прис утності бармена ОСОБА_4, я ка здійснювала розрахункову операцію, склала опис готівк и, підписала акт перевірки та отримала другий його примір ник.

На підставі складеного акт у та виявлених порушень вине сено рішення від 30.11.2007 року № 0 009672305 про застосування штрафн их санкцій на суму 7500,00 грн.

Зазначене рішення направл ено на адресу відповідача, як е ним отримано 07.12.2007 р., що підтве рджується поштовим повідомл енням про вручення.

Визначаючись щодо позовни х вимог, суд виходить з наступ ного.

Відповідно до статті 1 Закон у України "Про застосування р еєстраторів розрахункових о перацій у сфері торгівлі, гро мадського харчування та посл уг" реєстратори розрахункови х операцій застосовуються фі зичними особами - суб'єктами п ідприємницької діяльності а бо юридичними особами (їx філі ями, відділеннями, іншими від окремленими підрозділами), я кі здійснюють операції з роз рахунків в готівковій та/або в безготівковій формі (iз заст осуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощ о) при продажу товарів (наданн і послуг) у сфері торгівлі, гро мадського харчування та посл уг, а також уповноваженими ба нками та суб'єктами підприєм ницької діяльності, які вико нують операції з купівлі-про дажу іноземної валюти.

Стаття 2 зазначеного Закону містить визначення термінів , а саме: розрахункова операці я - приймання від покупця готі вкових коштів, платіжних кар ток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації то варів (послуг), видача готівко вих коштів за повернутий пок упцем товар (ненадану послуг у), а у paзi застосування банківс ької платіжної картки - оформ лення відповідного розрахун кового документа щодо оплати в безготівковій формі товар у (послуги) банком покупця або , у разі повернення товару (від мови від послуги), оформлення розрахункових документа щод о перерахування коштів у бан к покупця; розрахунковий док умент - документ встановлено ї форми та змісту (касовий чек , товарний чек, розрахункова к витанція, проїзний документ тощо), що підтверджує факт про дажу (повернення) товарів, над ання послуг, отримання (повер нення) коштів, купівлі-продаж у іноземної валюти, надруков аний у випадках, передбачени х цим Законом, i зареєстровани м у встановленому порядку ре єстратором розрахункових оп ерацій або заповнений вручну .

Відповідно до пунктів 1, 2 ст. 3 вказаного Закону, суб'єкти пі дприємницької діяльності, як і здійснюють розрахункові оп ерації в готівковій та/або в б езготівковій формі (iз застос уванням платіжних карток, пл атіжних чеків, жетонів тощо) п ри продажу товарів (наданні п ослуг) у сфері торгівлі, грома дського харчування та послуг зобов'язані, зокрема:

- проводити розрахунк ові операції на повну суму по купки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та п ереведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахун кових операцій з роздрукуван ням відповідних розрахунков их документів, що підтверджу ють виконання розрахункових операцій, або у випадках, пере дбачених цим Законом, iз засто суванням зареєстрованих у вс тановленому порядку розраху нкових книжок;

- видавати ocoбi, яка отрим ує або повертає товар, отриму є послугу або відмовляється від неї, розрахунковий докум ент встановленої форми на по вну суму проведеної операції .

Пункт 6.5 Інструкції про поря док застосовування та стягне ння сум штрафних (фінансових ) санкцій органами державної податкової служби, передбач ає, що у разі порушення юридич ними особами та фізичними ос обами - суб'єктами підприємни цької діяльності норм, визна чених Законом України "Про за стосування реєстраторів роз рахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчу вання та послуг", законами з пи тань зовнішньоекономічної д іяльності та іншими законода вчими актами, контроль за вик онанням яких покладено на ор гани державної податкової сл ужби, штрафні санкції застос овуються в розмірах, передба чених відповідними законода вчими актами.

Згідно п.1 ст. 17 Закону Україн и "Про застосування реєстрат орів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадсько го харчування та послуг", за по рушення вимог цього Закону д о суб"єктів підприємницької діяльності, які здійснюють р озрахункові операції за това ри (послуги), за рішенням відпо відних органів державної под аткової служби України засто совуються фінансові санкції у п'ятикратному pозмipi вартост і проданих товapiв (наданих пос луг), на які виявлено невідпов ідність, - у разі проведення ро зрахункових операцій на непо вну суму вартості проданих т оварів (наданих - послуг), у раз і не проведення розрахункови х операцій через реєстратори розрахункових операцій, у paзi не роздрукування відповідно го розрахункового документа , що підтверджує виконання ро зрахункової операції, або пр оведення и без використання розрахункової книжки.

Таким чином, застосування ш трафних (фінансових) санкцій за порушення порядку викори стання реєстратора розрахун кових операцій визначених у п.1 ст. 17 Закону України "Про зас тосування реєстраторів розр ахункових операцій у сфері т оргівлі, громадського харчув ання та послуг", відповідає ви могам чинного законодавства України та становить 1163,80грн. х 5=5819,00 грн.

Згідно зі ст. 22 Закону Україн и "Про застосування реєстрат орів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадсько го харчування та послуг", у раз і невідповідності суми готів кових коштів на місці провед ення розрахунків сумі коштів , яка зазначена в денному звіт і, а у випадку використання ро зрахункової книжки - загальн ій cyмi продажу за розрахункови ми квитанціями, виданими з по чатку робочого дня, до суб"єкт ів підприємницької діяльнос ті застосовується фінансова санкція у п"ятикратному розм ірі суми, на яку виявлено неві дповідність.

Таким чином, за невідповідн ість готівкових коштів на мі сці проведення розрахунків, до відповідача застосовано ф інансову санкцію у п"ятикрат ному розміpi суми, на яку виявл ено невідповідність, а саме, (1 500,00грн.-1163,80 грн.) х 5 = 1681,00грн.

Відповідно до ч.1 ст.9 КАС Укра їни суд при вирішенні справи керується принципом законно сті, відповідно до якого орга ни державної влади, органи мі сцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зо бов'язані діяти лише на підст аві, в межах повноважень та у с посіб, що передбачені Консти туцією та законами України.

Таким чином, застосування ш трафних (фінансових) санкцій за виявлені під час перевірк и порушення, відповідають ви могам чинного законодавства України.

Проаналізувавши матеріали справи, суд дійшов до висновк у, що позовні вимоги підлягаю ть задоволенню в повному обс язі.

На підставі викладеного, ке руючись ст. ст. 8, 9, 12, 19, 128, 158-163, 167 КАС Ук раїни, суд -

постановив:

Позовні вимоги задоволь нити.

Стягнути з Фермерського (се лянського) господарства "Кур інь" (код 14139693) фінансові санкці ї в сумі 7500 (сім тисяч п"ятсот) гр н. 00 коп. до державного бюджету (код платежу 3021080900, р/р 31118104700002, З КПО 24104230, УДК у Херсонській обл., МФО 852010).

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Одеського апеляційного адм іністративного суду через су д першої інстанції шляхом по дачі апеляційної скарги в 10-де нний строк з дня її проголоше ння. В разі складення постано ви у повному обсязі відповід но до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письм овому провадженні апеляційн а скарга подається протягом десяти днів з дня отримання к опії постанови.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до суду апеляц ійної інстанції.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі по дання апеляційної скарги пос танова, якщо її не скасовано, н абирає законної сили після з акінчення апеляційного розг ляду справи.

Суддя Ковбій О.В.

кат. 8.1.4

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.02.2011
Оприлюднено11.02.2011
Номер документу13697986
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —5465/08/2170

Постанова від 03.02.2011

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Ковбій О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні