УКРАЇНА
Господарський суд
Житомирської області
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
* 10002, м. Житомир, майдан П утятинський, 3/65, '481-620
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Від "08" лютого 2011 р. Справа № 16/198-НМ
Господарський суд Житомир ської області у складі:
судді Гансец ького В.П.
за участю представників ст орін:
від позивача: Комінарець О.О. - дов. №11-6264/11/02 від 28.12.10р.
від відповідача - Андрушівс ької міськради: Пашківськи й П.В., дов. №02-19/15 від
12.01.11р.
від відповідача - ОСОБА_3 : не з'явився
прокурор: Бугайов С.В.- посв. № 86
Розглянув у відкритому с удовому засіданні в м.Житоми рі справу за позовом прокуро ра Андрушівського району в і нтересах держави в особі Гол овного управління Держкомзе му у Житомирській області (м.Ж итомир)
до 1)Андрушівської місь кої рада (м.Андрушівка)
2)Фізичної особи - підпри ємця ОСОБА_3 (с.Гальчин Жит омирська область)
про визнання протиправн им рішення сесії від 23.04.09р. та в изнання недійсним договору о ренди землі від 22.07.09р.
Прокурор звернувся з позо вом про визнання протиправни м рішення сесії Андрушівсько ї міськради від 23.04.09р. "Про затве рдження технічної документа ції із землеустрою та про пер едачу земельної ділянки в ор енду для підприємницької дія льності", а також про визнання недійсним договору оренди з емельної ділянки загальною п лощею 0,2187 га від 22.07.09р., укладеног о між відповідачами.
Прокурор та представник по зивача позов підтримали в по вному обсязі з підстав, зазна чених в позовній заяві.
Представник першого відпо відача - Андрушівської міськ ої ради позов визнав.
Відповідач - ОСОБА_3 або ї ї представник в судове засід ання не з'явились, про причини неявки суд не повідомила, хоч а про час та місце розгляду сп рави повідомлена своєчасно т а належним чином.
Заслухавши прокурора та пр едставників сторін, дослідив ши матеріали справи, господа рський суд,-
ВСТАНОВИВ:
Рішенням Андрушівської м іської ради від 23.04.2009р. "Про затв ердження технічної документ ації із землеустрою та про пе редачу земельної ділянки в о ренду для підприємницької ді яльності" затверджено техніч ну документацію із землеустр ою щодо складання документів , що посвідчують право оренди земельної ділянки з метою пе редачі її в оренду ОСОБА_3 загальною площею 0,2187 га на АД РЕСА_1 (а.с.32).
Цим же рішенням передано ОСОБА_3 в оренду на 47 років за значену земельну ділянку.
22.07.2009р. між Андрушівською міс ькою радою (орендодавець) та ф ізичною особою - підприємцем ОСОБА_3 (орендар) укладено договір оренди землі, згідно якого орендар надав а орендо давець прийняла в строкове п латне користування земельну ділянку несільськогосподар ського призначення, землі пр омислової діяльності, яка зн аходиться за адресою: АДРЕС А_1 (а.с.6-7), що підтверджується підписаним сторонами Актом приймання - передачі земельн ої ділянки від 22.07.09р. (а.с.8).
Господарський суд вважає, щ о вищезазначене рішення Андр ушівської міської ради від 23.0 4.2009р. підлягає визнанню протип равним, виходячи з наступног о.
Відповідно до ст.123 Земельно го кодексу України (в редакці ї, чинній на момент прийняття оспорюваного рішення), надан ня земельних ділянок державн ої або комунальної власності у користування здійснюється на підставі рішень органів в иконавчої влади або органів місцевого самоврядування. Рі шення зазначених органів при ймається на підставі проекті в землеустрою щодо відведенн я земельних ділянок у разі:
зміни цільового призначен ня земельних ділянок;
надання в користування зем ельних ділянок, межі яких не в становлені в натурі (на місце вості).
Відповідно до ст.50 Закону Ук раїни "Про землеустрій" від 22.05. 03р. №858-IV, проекти землеустрою щ одо відведення земельних ділянок складаються у разі н адання, передачі, вилучення (в икупу), відчуження земельних ділянок. Порядок складання п роектів землеустрою щодо від ведення земельних ділянок вс тановлюється Кабінетом Міні стрів України.
Відповідно до п.1 "Порядку ро зроблення проектів землеуст рою щодо відведення земельни х ділянок", затвердженого пос тановою Кабінету Міністрів У країни від 26.05.04 р. № 677 (далі - Поряд ок), цей Порядок визначає мех анізм розроблення проектів з емлеустрою щодо відведення з емельних ділянок (далі - проек т відведення земельної ділян ки).
Відповідно до п.2 Порядку, пр оект відведення земельної ді лянки не розробляється у раз і, коли:
земельна ділянка, межі якої визначено в натурі (на місцев ості), надається у користуван ня або безоплатно передаєтьс я у власність без зміни її ціл ьового призначення;
земельна ділянка набуваєт ься у власність шляхом купів лі-продажу, дарування, міни, на підставі інших цивільно-пра вових угод, успадкування, без зміни її меж та цільового при значення;
земельна ділянка придбана на конкурентних засадах (за р езультатами земельних торгі в).
Проект відведення земельн ої ділянки може не розроблят ися також в інших випадках, пе редбачених законом.
Відповідно до п.9 Порядку, пр оект відведення земельної ді лянки виконавець погоджує із землевласником або землекор истувачем, органом земельних ресурсів, природоохоронним органом, санітарно-епідеміол огічною службою, органом міс тобудування і архітектури та охорони культурної спадщини .
Відповідно до п.10 Порядку, по годжений проект відведення з емельної ділянки підлягає де ржавній експертизі, яка пров одиться органом земельних ре сурсів відповідно до законод авства.
Відповідно до п.11 Порядку, пі сля одержання позитивного ви сновку державної експертизи проект відведення земельної ділянки розглядається сільс ькою, селищною, міською радою , районною, Київською та Севас топольською міською держадм іністрацією, затверджується ними або в установленому пор ядку подається до інших орга нів, до повноважень яких нале жить надання у користування або передача у власність зем ельних ділянок.
Відповідно до ч.4 ст.15 Закону України "Про оренду землі" від 06.10.98 р. № 161-XIV, невід'ємною частино ю договору оренди землі є, зок рема, проект відведення земе льної ділянки у разі його роз роблення згідно із законом.
Відповідно до ст.ст.13,14 Конст итуції України, земля є об'єкт ом права власності Українськ ого народу, основним націона льним багатством і перебуває під особливою охороною держ ави. Надання земельної ділян ки в оренду з порушенням вимо г чинного законодавства супе речить інтересам держави.
Відповідно до ч.1 ст.21 Земельн ого кодексу України, порушен ня порядку встановлення та з міни цільового призначення з емель є підставою для:
а) визнання недійсними ріше нь органів державної влади т а органів місцевого самовряд ування про надання (передачу ) земельних ділянок громадян ам та юридичним особам;
б) визнання недійсними угод щодо земельних ділянок.
Відповідно до ст.211 Земельно го кодексу України, порушенн ям законодавства є, зокрема, у кладення угод з порушенням з емельного законодавства.
Відповідно до ст.32 ГПК Украї ни, кожна сторона повинна дов ести ті обставини, на які вона посилається як на підставу с воїх вимог і заперечень. Дока зи подаються сторонами та ін шими учасниками судового про цесу.
Відповідач - Андрушівська м іська рада не подала суду док азів дотримання вимог вищеза значеного законодавства при прийнятті оспорюваного ріше ння.
Натомість, прокурором та по зивачем доведено, що відпові дач - Андрушівська міська рад а прийнявши оспорюване рішен ня діяла всупереч чинному за конодавству, зокрема, тому, що стосується передачі в оренд у земельної ділянки ОСОБА_3 без проекту відведення в по рядку, встановленому Земельн им законодавством України (в редакції, чинній на момент пр ийняття оспорюваного рішенн я).
Відповідно до ч.2 ст.19 Констит уції України, органи державн ої влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни.
Оспорюване рішення вимога м Конституції України та заз наченим нормативним актам не відповідає, а тому є протипра вним.
Стосовно вимоги позовної з аяви про визнання недійсним договору оренди землі від 22.07.0 9р., укладеного між Андрушівсь кою міською радою та фізично ю особою - підприємцем ОСОБ А_3 суд зазначає наступне.
Угодою від 19.10.10 р., тобто ще до п одання даного позову, орендо давець та орендар розірвали оспорюваний договір оренди ( а.с.37).
У зв'язку з цим, на момент под ання позову до суду про визна ння зазначеного договору нед ійсним цей договір вже втрат ив свою дію, тобто перестав іс нувати як юридичний факт, що с відчить про те, що в цій частин і позовних вимог відсутній п редмет спору.
На цій підставі в частині ви знання недійсним договору ор енди землі від 22.07.09р. проваджен ня у справі підлягає припине нню за відсутності предмета спору.
Згідно поданої відповідач ем ОСОБА_3 довідки з єдино го державного реєстру юридич них осіб та фізичних осіб - під приємців № 655562, станом на 04.01.11р. зд ійснена державна реєстрація припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем ОСОБА_3 за її рішення.
Тобто, на момент прийняття р ішення у справі ОСОБА_3, ві дповідно до ст.ст.1 та 21 ГПК Укра їни, на може бути стороною у го сподарскій справі.
На цій підставі в частині по зовних вимог до ОСОБА_3 пр овадження у справі підлягає припиненню у зв'язку з тим, що спір не підлягає вирішенню в господарських судах України .
У зв'язку з визнанням господ арським судом рішення сесії Андрушівської міської ради в ід 23.04.09р. протиправним, судові в итрати покладаються на цю мі ськраду.
Керуючись ст.ст.49,82-85 ГПК Украї ни, господарський суд,-
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити ча стково.
2. Визнати протиправним ріш ення сесії Андрушівської міс ької ради від 23.04.09р. "Про затверд ження технічної документаці ї із землеустрою та про перед ачу земельної ділянки в орен ду для підприємницької діяль ності".
3. Припинити провадження у с праві в частині визнання нед ійсним договору оренди землі від 22.07.09р., укладеного між Андру шівською міською радою та фі зичною особою - підприємцем ОСОБА_3 за відсутності пред мета спору.
4. Припинити провадження у с праві в частині позовних вим ог до фізичної особи- підприє мця ОСОБА_3 у зв'язку з тим, що спір не підлягає вирішенн ю в господарських судах Укра їни.
5. Стягнути з Андрушівської міської ради, 13400, м.Андрушівка Житомирської області, площа Леніна 7, ідентифікаційний ко д 24706710:
- в доход Державного бюджету України (п/р 31118095700002 ГУДКУ у Житом ирській області, ЄДРПОУ 22062319, МФ О 811039, код 22090200, отримувач УДК в м.Ж итомирі) - 85,00грн. державного ми та;
- в доход Державного бюджету України (п/р 31217264700002 у ГУДКУ у Жито мирській області, МФО 811039, ЄДРП ОУ 22062319, отримувач УДК у м.Житоми рі) - 236,00 грн. за інформаційно-тех нічне забезпечення судового процесу.
Рішення господарського су ду набирає законної сили піс ля закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апе ляційну скаргу не було подан о. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не с касовано, набирає законної с или після розгляду справи ап еляційним господарським суд ом.
Апеляційна скарга подаєть ся на рішення місцевого госп одарського суду протягом дес яти днів з дня його оголошенн я. У разі якщо в судовому засід анні було оголошено лише вст упну та резолютивну частину рішення, зазначений строк об числюється з дня підписання рішення, оформленого відпові дно до статті 84 Господарськог о процесуального кодексу Укр аїни.
Повне ріше ння складено 08.02.11р.
Суддя Гансецький В.П.
Друк:: 6 прим.
1 - у справу,
2-4 - сторонам (рек. з повідомл. про вруч.),
5,6 - прокурору.
Суд | Господарський суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 08.02.2011 |
Оприлюднено | 11.02.2011 |
Номер документу | 13699448 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Житомирської області
Гансецький В.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні