Постанова
від 08.02.2011 по справі 2а/0570/636/2011
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



  

Україна  

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД  

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

   

 08 лютого 2011 р.                                                             справа № 2а/0570/636/2011

приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардейської дивізії, 17

Донецькій окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Чучко В.М., розглянувши у порядку скороченого  провадження адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції в місті Краматорську до Краматорської міської організації ліберальної партії України про припинення юридичної особи,

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова інспекція в м. Краматорську (далі –. ДПІ у м. Краматорську, позивач) звернулася до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Краматорської міської організації ліберальної партії України (далі – відповідач) про припинення юридичної особи, обґрунтовуючи свої вимоги неподанням відповідачем до органів державної податкової служби податкової звітності більше року.

Дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що позовні вимоги ДПІ у м. Краматорську до Краматорської міської організації ліберальної партії України про припинення юридичної особи  задоволенню не підлягає.

Судом встановлено, що Краматорська міська організація ліберальної партії України, код за ЄДРПОУ 24167791, зареєстрована на підставі рішення виконавчого комітету Краматорської міської ради від 03.04.1996 року № 190Р, про що видане Свідоцтво про реєстрацію Краматорської міської організації ліберальної партії України від 03.04.1996 року № 24. Відповідно до Довідки про взяття на облік платника податків від 21.10.2010 року №397/10/29-014-13, виданою ДПІ в м. Краматорську на податковому обліку  знаходиться з 04.06.1996 року №115-Л.

Згідно з ч. 8 ст. 19 Господарського Кодексу України, усі суб'єкти господарювання зобов'язані здійснювати первинний (оперативний) та бухгалтерський облік результатів своєї роботи, складати статистичну інформацію, а також надавати відповідно до вимог закону фінансову звітність та статистичну інформацію щодо своєї господарської діяльності, інші дані, визначені законом.

Пунктом 4.1.4 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» передбачене подання суб’єктами господарювання податкових декларацій за базовий податковий (звітний період).

Відповідно до п.3 ст. 10 Закону України «Про державну податкову службу» позивач уповноважений здійснювати контроль за своєчасністю подання платниками податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків, інших платежів, а також перевіряють достовірність цих документів щодо правильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів.

Відповідно до акту «Про ненадання звітності» від 20.12.2010 року № 108/15-1-24167791 відповідач не надає звітності до податкового органу з моменту реєстрації (03.04.1996 року).

Відповідач є громадською організацією, тому відносини щодо його реєстрації, дії та припинення регулюються Законом України «Про об’єднання громадян».

Статтею 3 Закону передбачено, що громадською організацією є об'єднання  громадян    для задоволення та захисту  своїх  законних  соціальних,  економічних, творчих,  вікових,  національно-культурних,  спортивних  та  інших спільних інтересів.

Згідно із статтею 14 Закону України «Про об’єднання громадян» об'єднання громадян набувають статусу юридичної особи лише у разі реєстрації (офіційного визнання), так легалізація (офіційне визнання) об'єднань громадян є обов'язковою і здійснюється шляхом їх реєстрації або повідомлення про заснування. Діяльність об'єднань громадян, які нелегалізовані або примусово розпущені за рішенням суду, є протизаконною.

У разі реєстрації об'єднання громадян набуває статус юридичної особи.

Легалізація благодійної організації здійснюється відповідно Міністерством юстиції України, місцевими органами державної виконавчої влади, виконавчими комітетами сільських, селищних, міських Рад народних депутатів.

Згідно до ч. 4 цього Закону, не  підлягають  легалізації,  а   діяльність    легалізованих

об'єднань громадян забороняється у судовому порядку, коли їх метою є: зміна  шляхом  насильства  конституційного ладу і в будь-якій протизаконній формі територіальної цілісності держави; підрив  безпеки держави у формі ведення діяльності на користь іноземних держав; пропаганда  війни,  насильства  чи  жорстокості,  фашизму  та неофашизму; розпалювання національної та релігійної ворожнечі; створення незаконних воєнізованих формувань; обмеження загальновизнаних прав людини.

Відповідно до ч. 1, 3 ст. 19  Закону, припинення діяльності об'єднання громадян може бути проведено шляхом його реорганізації або ліквідації (саморозпуску, примусового розпуску).

Ліквідація об'єднання громадян здійснюється на підставі статуту або рішення суду.

Згідно до ст. 25 цього закону, державний контроль за діяльністю об'єднань громадян здійснюється  державними  органами  у порядку, передбаченому законодавством України.

Органи, що проводять легалізацію об'єднань громадян, здійснюють контроль за  додержанням ними положень статуту. Представники цих органів мають право бути присутніми  на  заходах, що  проводяться  об'єднаннями   громадян,    вимагати    необхідні документи, одержувати пояснення.

Нагляд за виконанням та додержанням законності об'єднаннями громадян здійснюють органи прокуратури.

Контроль за джерелами  та  розмірами  надходжень, сплатою податків об'єднаннями  громадян здійснюють відповідно фінансові органи та органи державної податкової інспекції.

Здійснюючи контрольну функцію, легалізуючі органи вживають відповідні заходи, передбачені законодавством. Так, статтею 28 Закону України «Про об’єднання громадян» передбачено, що за порушення законодавства легалізуючим органом до громадських організацій самостійно може бути застосований такий вид стягнення, як письмове попередження, в разі грубого або систематичного вчинення правопорушень, легалізуючий орган звертається до суду з поданням про накладення штрафу. Крім того, з метою припинення протиправної діяльності громадської організації легалізуючий орган може направляти до суду подання про тимчасову заборону (зупинення) окремих видів діяльності, тимчасову заборону діяльності об’єднання на строк до трьох місяців, або про примусовий розпуск (ліквідацію).

Так, оскільки відповідачем не здійснювались порушення законодавства, передбачені вищевказаною статтею Закону України «Про об’єднання громадян», а також, оскільки ДПІ в м. Краматорську ставиться вимога саме про припинення юридичної особи Краматорської міської організації ліберальної партії України, а не накладення такого стягнення як ліквідація, суд приходить до висновку, що позовні вимоги не підлягають задоволенню.

Також, оскільки податковий орган не є легалізуючим органом, то ДПІ в м. Краматорську не має повноважень щодо припинення громадської організації.

Відповідно до ч.4 ст. 94 КАС України, судові витрати з відповідача не  підлягають стягненню.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 8, 9, 10, 11, 158, 159, 160, 161, 162, 163 КАС України, суд,                     

                                                  ПОСТАНОВИВ :

В задоволенні позову Державної податкової інспекції в м. Краматорську до Краматорської міської організації ліберальної партії України про припинення юридичної особи - відмовити.

Постанову виготовлено у нарадчій кімнаті 08.02.2011 року.

Постанова, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи. Ухвала суду апеляційної інстанції по такій справі є остаточною і оскарженню не підлягає.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецькій окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня отримання копії постанови, з подачею копій апеляційної скарги відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

          

Суддя                                                                                      Чучко В.М.  

Дата ухвалення рішення08.02.2011
Оприлюднено14.02.2011
Номер документу13715283
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/636/2011

Ухвала від 08.11.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Дмитрієв В.С.

Постанова від 08.02.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Чучко В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні