Постанова
від 01.02.2011 по справі 2а/0570/304/2011
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

01 лютого 2011 р. справа № 2а/0570/304/2011

Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17

час прийняття постанови: 1 0.39

Донецький окружний адмін істративний суд в складі:

головуючого судді Чучко В .М.

при секретарі Ряснен ко А.В.

Донецькій окружний адміні стративний суд у складі голо вуючого судді Чучко В.М. при се кретарі Рясненко А.В., за участ ю представників: позивача - Громчакова О.В. (довірені сть від 17.12.2010 року, б/н), відповіда ча - Шляхтіної А.С. (довір еність від 15.10.2010 року № 44905/10/10/013), роз глянувши у відкритому судово му засіданні адміністративн у справу за позовом Товарист ва з обмеженою відповідальні стю «Бюро Євро-Юніон» до Держ авної податкової інспекції у Калінінському районі міста Донецька про визнання дій не правомірними щодо відмови пр ийняти податкову декларацію з податку на додану вартість за травень 2010 року,

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою від повідальністю «Бюро Євро-Юні он» (надалі - ТОВ «Бюро Євро-Ю ніон», товариство, позивач) зв ернулось до суду із позовом д о Державної податкової інспе кції у Калінінському районі міста Донецька (далі - ДПІ у К алінінському районі м. Донец ька, відповідач) про визнання дій неправомірними щодо від мови прийняти податкову декл арацію з податку на додану ва ртість за травень 2010 року.

Позовні вимоги мотивовані тим, що ДПІ у Калінінському ра йоні м. Донецька безпідставн о відмовлено позивачу у прий няті податкової декларації з податку на додану вартість (п одаткова декларація з ПДВ) за травень 2010 року, обґрунтовуюч и свої дії тим, що дана податко ва декларація з ПДВ суперечи ть вимогам Наказу Державної податкової адміністрації ві д 31.12.2008 року № 827 «Про затвердженн я Методичних рекомендацій що до централізованого прийман ня та комп' ютерної обробки податкової звітності платни ків податків в ОДПС України» в частині правильності скла дання податкової звітності з ПДВ. Однак, позивач вважає ріш ення ДПІ у Калінінському рай оні м. Донецька неправомірни м, оскільки згідно Закону Укр аїни «Про порядок погашення зобов' язання перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами» податкова деклараці я може бути не визнана контро люючим органом, якщо в ній: не зазначено обов' язкових рек візитів, її не підписано відп овідними посадовими особами , не скріплено печаткою платн ика податків. Проте, жодна із з азначених підстав відповіда чем не вказана. Таким чином, по зивач вважає, що відповідач д іяв не на підставі Закону, а то му просить у судовому порядк у скасувати рішення ДПІ у Кал інінському районі м. Донецьк а про невизнання декларації з ПДВ за травень 2010 року.

Позивач у судовому засідан ні позовні вимоги підтримав, просив задовольнити позов у повному обсязі.

Відповідачем позовні вимо ги не визнані, в матеріалах сп рави наявні заперечення від 31.01.2011 року б/н на позов у яких заз начено про безпідставність з аявлених позовних вимог. Зап еречення обґрунтовані тим, щ о згідно листа Державної под аткової адміністрації Украї ни (ДПА України) від 19.04.2010 року № 5 794/7/26-40 «Щодо організації заході в у рамках операції «Бюджет» » ТОВ «Бюро-Євро Юніон» включ ено до переліку підприємств- мінімізаторів, які підлягают ь відпрацюванню. А тому, декла рація з ПДВ за травень 2010 року п рийнята ДПІ у Калінінському районі м. Донецька з відмітко ю «Не визнана як податкова зв ітність», та підприємству за пропоновано надати нову пода ткову звітність з ПДВ, оформл ену належним чином. Таким чин ом, відповідач вважає вимоги позивача необґрунтованими з наведених вище підстав та та кими, що задоволенню не підля гають.

Розглянувши подані докуме нти і матеріали, заслухавши п ояснення представників стор ін, з'ясувавши фактичні обста вини, на яких ґрунтується поз ов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгл яду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступ не.

Товариство з обмеженою від повідальністю «Бюро Євро-Юні он» є юридичною особою, код за ЄДРПОУ 31793894, зареєстроване вик онавчим комітетом Донецької міської ради 29.11.2001 року за №1 266 120 0000 022670, про що свідчить Свідоцтв о про державну реєстрацію юр идичної особи серії А00 № 735478. Згі дно Довідки про взяття на обл ік платника податків від 05.12.2001 р оку № 18557/10/281113-4 ТОВ «Бюро Євро-Юніо н» знаходиться в ДПІ у Каліні нському районі м. Донецька з 04 .12.2001 року за № 06306618.

З наявних у справі матеріал ів слідує, що ТОВ «Бюро Євро-Юн іон» подано до ДПІ у Калінінс ькому районі м. Донецька декл арацію з ПДВ від 21.06.2010 року (далі - Декларація) за травень 2010 ро ку. Листом від 08.07.2010 року № 31666/10/15-313-3 Д ПІ у Калінінському районі м. Д онецька повідомила позивача , що зазначена декларація з ПД В прийнята, але з відміткою «Н е визнана як податкова звітн ість», у зв' язку з тим, що Дек ларація суперечить вимогам Н аказу ДПА України від 31.12.2008 року № 827 «Про затвердження Методи чних рекомендацій щодо центр алізованого приймання та ком п' ютерної обробки податков ої звітності платників подат ків в ОДПС України» в частині правильності складання пода ткової звітності з ПДВ», та за пропоновано надати нову пода ткову звітність з ПДВ оформл ену належним чином.

Згідно з ст. 2 Закону України від 04.12.1990 року 509-XII «Про державну податкову службу в Україні», завданнями органів державно ї податкової служби, зокрема , є здійснення контролю за дод ержанням податкового законо давства, правильністю обчисл ення, повнотою і своєчасніст ю сплати до бюджетів, державн их цільових фондів податків і зборів /обов' язкових плат ежів/, а також неподаткових до ходів, установлених законода вством.

Правовідносини, що склалис я між сторонами, регулюються Законом України «Про держав ну податкову службу в Україн і», Законом України від 21.12.2000 ро ку № 2181-ІІІ «Про порядок погаше ння зобов'язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами» (далі - Закон України № 2181-ІІІ , чинний на момент виникнення спірних правовідносин), інши ми нормативно-правовими акта ми України.

Загальні вимоги до подання податкових декларацій встан овлено Законом № 2181-ІІІ. Згідно з п. 1.11 Закону №2181-ІІІ, податкова декларація - це документ, як ий подається платником подат ків до контролюючого органу у строки, встановлені законо давством, на підставі якого з дійснюється нарахування та/а бо сплата податку, збору (обов ' язкового платежу).

Податкову декларацію пода ють у відведені законодавств ом строки. Пункт 4.1.4 Закону №2181 в становлює для цього такі гра ничні строки: а) за календарни й місяць - протягом 20 календа рних днів, наступних за остан нім календарним днем звітног о місяця; б) за календарний ква ртал або календарне півріччя - протягом 40 календарних дні в, наступних за останнім кале ндарним днем звітного кварта лу (півріччя); в) за календарни й рік (крім випадків, передбач ених пп. «г» п. 4.1.4 Закону №2181) - п ротягом 60 календарних днів за останнім календарним днем з вітного року; г) для деклараці ї за календарний рік для плат ників податку на доходи фізи чних осіб - до 1 квітня року, н аступного за звітним.

Так, Декларацію з ПДВ за тра вень 2010 року треба подати у стр ок до 20 червня 2010 року. Оскільки цей день припадає на вихідни й (неділя), то граничний строк переноситься на 21 червня 2010 рок у (понеділок). З огляду на Декл арацію з ПДВ за травень 2010 року , поданою позивачем до ДПІ у Ка лінінському районі м. Донець ка, вбачається, що дата подачі до податкового органу такої Декларації є 21.06.2010 року.

Крім того, відповідно до пп. 4.1.2 Закону № 2181-ІІІ, податкова зв ітність, отримана від платни ка податків як податкова дек ларація, що заповнена ним всу переч порядку її заповнення, може бути не визнана податко вою декларацією, якщо в ній не зазначено обов' язкових рек візитів, її не підписано відп овідними посадовими особами , не скріплено печаткою платн ика податків. Тобто, Закон №2181-І ІІ встановлює чіткі критерії , за якими звітність може не бу ти визнано податковою деклар ацією: відсутність обов' язк ових реквізитів, підпису пос адових осіб чи печатки.

Податкова декларація з ПДВ за травень 2010 року підписана п осадовими особами ТОВ «Бюро Євро-Юніон» - директором Во робьовою О.В. та головним бу хгалтером ОСОБА_4, скріпле на печаткою товариства. Тако ж, з огляду на дану Декларацію вбачається, що в ній заповнен і всі графи, а саме: звітний по датковий період (місяць - «05» ), назва платника, ідентифікац ійний код товариства, індиві дуальний податковий номер то вариства, номер свідоцтва пр о реєстрацію товариства, адр еса місцезнаходження та номе р телефону товариства, у не за повнених графах Декларації п роставлені прочерки.

Таким чином, суд прийшов до висновку, що Декларація пода на без наявних порушень, що мо гли б виступити п. підставою д ля її невизнання.

У листі від 08.07.2010 року № 31666/10/15-313-3, я ким ТОВ «Бюро Євро-Юніон» пов ідомлена про те, що деклараці я з ПДВ за травень 2010 року прийн ята з відміткою «Не визнана я к податкова звітність», ДПІ у Калінінському районі м. Доне цька посилається на Методичн і рекомендації щодо централі зованого приймання та комп' ютерної обробки податкової з вітності платників податків в ОДПС України, затвердженог о Наказом ДПА України від 31.12.2008 року № 827 (далі - Методичні рек омендації № 827), вимоги яких пор ушені позивачем в частині пр авильності складання податк ової звітності.

Пунктом 4.5 Методичних реком ендацій № 827 визначено, якщо на дана органу ДПС платником по датків податкова звітність з аповнена ним з порушенням пр авил, зазначених у затвердже ному порядку заповнення, то в она може бути не визнана таки м органом ДПС як податкова де кларація, а саме: 1) у ній не зазн ачено обов'язкових реквізиті в або не проставлено прочерк у показниках, які не заповнюю ться; 2) її не підписано відпов ідними посадовими особами (ф аксиміле не дозволяється); 3) н е скріплено печаткою платник а податків; 4) відсутні обов'яз кові додатки до податкової з вітності, передбачені порядк ом заповнення відповідної зв ітності; 5) неможливо прочитат и текст або цифри внаслідок п ошкодження (наприклад, докум енти, залиті чорнилом або інш ою рідиною, потерті); 6) наявні п орвані аркуші, підчищення, по марки, виправлення, дописки і закреслювання; 7) подана ксеро копія звітних документів; 8) зв ітність з податку на додану в артість, подана неплатником ПДВ.

Суд вважає за необхідне від мітити, що Методичні рекомен дації № 827 мають рекомендаційн ий, роз' яснювальний та інфо рмаційний характер і згідно з пп. «е» п. 5 Положення про держ авну реєстрацію нормативно-п равових актів міністерств, і нших органів виконавчої влад и, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України в ід 28.12.1992 р. №731 (із змінами і доповн еннями), на державну реєстрац ію не подаються. Оскільки нов і правові норми мають бути ви кладені виключно у нормативн о-правовому акті, затверджен ому відповідним розпорядчим документом та зареєстровано му у Міністерстві юстиції Ук раїни в установленому законо давством порядку, п. 4.5 Методич них рекомендацій № 827 має заст осовуватися у межах, що не суп еречать Закону України № 2181-ІІ І.

А тому, суд не приймає довод и відповідача щодо посилань про порушення позивачем вимо г Методичних рекомендацій № 827. При цьому, суд зазначає, що п озивачем подана Декларація з ПДВ за травень 2010 року відпові дно до вимог чинного законод авства України.

Відносно обраного позивач ем способу захисту права - с касування рішення ДПІ у Калі нінському районі м. Донецька , суд виходить з такого.

Згідно з частиною 4 ст. 105 КАС У країни адміністративний поз ов може містити вимоги про: 1) с касування або визнання нечин ним рішення відповідача - суб 'єкта владних повноважень по вністю чи окремих його полож ень; 2) зобов'язання відповідач а - суб'єкта владних повноваже нь прийняти рішення або вчин ити певні дії; 3) зобов'язання в ідповідача - суб'єкта владних повноважень утриматися від вчинення певних дій; 4) стягнен ня з відповідача - суб'єкта вла дних повноважень коштів на в ідшкодування шкоди, завданої його незаконним рішенням, ді єю або бездіяльністю; 5) викона ння зупиненої чи невчиненої дії; 6) встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб'єкта владни х повноважень; 7) примусове від чуження земельної ділянки, і нших об'єктів нерухомого май на, що на ній розміщені, з моти вів суспільної необхідності .

При цьому суд, виходячи з но рм ст. 162 цього ж Кодексу, у разі задоволення адміністративн ого позову може прийняти пос танову про: 1) визнання протипр авними рішення суб'єкта влад них повноважень чи окремих й ого положень, дій чи бездіяль ності і про скасування або ви знання нечинним рішення чи о кремих його положень, про пов орот виконання цього рішення чи окремих його положень із з азначенням способу його здій снення; 2) зобов'язання відпові дача вчинити певні дії; 3) зобо в'язання відповідача утримат ися від вчинення певних дій; 4) стягнення з відповідача кош тів; 5) тимчасову заборону (зуп инення) окремих видів або всі єї діяльності об'єднання гро мадян; 6) примусовий розпуск (л іквідацію) об'єднання громад ян; 7) примусове видворення іно земця чи особи без громадянс тва за межі України; 8) визнанн я наявності чи відсутності к омпетенції (повноважень) суб 'єкта владних повноважень; 9) і ншу постанову, яка б гарантув ала дотримання і захист прав , свобод, інтересів людини і гр омадянина, інших суб'єктів у с фері публічно-правових відно син від порушень з боку суб'єк тів владних повноважень.

Виходячи з аналізу норм КАС України суд вважає, що рішенн я суб' єкта владних повноваж ень в розумінні цього Кодекс у - це офіційний письмовий д окумент, який породжує певні правові наслідки, спрямован ий на регулювання тих чи інши х суспільних відносин, має об ов' язковий характер для суб ' єктів цих відносин та впли ває на обсяг їх прав та обов' язків. Підставами для визнан ня акту недійсним є невідпов ідність його вимогам чинного законодавства та/або визнач еній законом компетенції орг ану, який видав цей акт. Умовою визнання акту недійсним є та кож порушення у зв'язку з прий няттям відповідного акта пра в та охоронюваних законом ін тересів позивача.

З урахуванням наведених до водів, спірний лист відповід ача від 08.07.2010 року № 31666/10/15-313-3 не є ріш енням суб' єкта владних повн оважень, оскільки безпосеред ньо не породжує правових нас лідків для позивача, а інформ ує останнього про вчинену ді ю - відмову у прийнятті пода ткової декларації (активну п оведінку), тобто має інформац ійний характер і не має право вого значення. Безпосередньо на обсяг прав та інтересів по зивача впливає саме вказана вище дія відповідача з необґ рунтованого неприйняття под аткової декларації, всупереч вимог діючого законодавства .

Отже, позивачем із цього при воду обраний не вірний спосі б захисту права, а тому суд з у рахуванням обставин у справі , наявних доказів та виходячи із вимог норм ст.ст. 2, 7 - 9, 11 Код ексу адміністративного судо чинства України вважає обґру нтованим змінити обраний поз ивачем спосіб захисту права та визнати протиправними дії ДПІ у Калінінському районі м . Донецька з неприйняття пода ткової декларації з ПДВ ТОВ « Бюро-Євро Юніон» за травень 201 0 року.

За ст. 69 КАС України доказами в адміністративному судочин стві є будь-які фактичні дані , на підставі яких суд встанов лює наявність або відсутніст ь обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, як і беруть участь у справі, та ін ші обставини, що мають значен ня для правильного вирішення справи.

В силу ч. 1 ст. 70 КАС України нал ежними є докази, які містять і нформацію щодо предмета дока зування; суд не бере до розгля ду докази, які не стосуються п редмета доказування. Обстави ни, які за законом повинні бут и підтверджені певними засоб ами доказування, не можуть пі дтверджуватися ніякими інши ми засобами доказування, крі м випадків, коли щодо таких об ставин не виникає спору

Беручи до уваги викладене, з дійснивши аналіз матеріалів справи та пояснень представ ників сторін у їх сукупності , суд дійшов висновку, що доказ и, надані позивачем у якості п ідтвердження предмету позов у, є належними доказами у спра ві, які об'єктивно обґрунтову ють незаконність дій відпові дача, оскільки такі дії не від повідають вимогам чинного на момент виникнення спірних в ідносин законодавства Украї ни.

Відповідно до положень ст. 1 9 Конституції України органи державної влади та органи мі сцевого самоврядування, їх п осадові особи зобов'язані ді яти лише на підставі, в межах п овноважень та у спосіб, що пер едбачені Конституцією та зак онами України.

У відповідності до приписі в ст. 6 Конвенції про захист пр ав людини і основоположних с вобод від 04.11.1950 року № ETS N 005 кожен м ає право на справедливий і пу блічний розгляд його справи упродовж розумного строку не залежним і безстороннім судо м, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов'язків цивільного хар актеру.

Згідно приписів ст. 1 Проток олу 1 до Конвенції про захист прав людини і основоположни х свобод від 20.03.1952 р. № ETS N 009 кожна ф ізична або юридична особа ма є право мирно володіти своїм майном. Ніхто не може бути поз бавлений своєї власності іна кше як в інтересах суспільст ва і на умовах, передбачених з аконом і загальними принципа ми міжнародного права. Проте попередні положення жодним чином не обмежують право дер жави вводити в дію такі закон и, які вона вважає за необхідн е, щоб здійснювати контроль з а користуванням майном відпо відно до загальних інтересів .

Нормами ч. 3 ст. 2 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни визначено, що у справа х щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів в ладних повноважень адмініст ративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на пі дставі, у межах повноважень т а у спосіб, що передбачені Кон ституцією та законами Україн и; з використанням повноваже ння з метою, з якою це повноваж ення надано; обґрунтовано, то бто з урахуванням усіх обста вин, що мають значення для при йняття рішення (вчинення дії ); безсторонньо (неупереджено ); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівнос ті перед законом, запобігаюч и несправедливій дискриміна ції; пропорційно, зокрема з до триманням необхідного балан су між будь-якими несприятли вими наслідками для прав, сво бод та інтересів особи і ціля ми, на досягнення яких спрямо ване це рішення (дія); з урахув анням права особи на участь у процесі прийняття рішення; с воєчасно, тобто протягом роз умного строку.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су.

Приймаючи до уваги, що довод и позивача відповідачем не с простовані, позов підлягає з адоволенню у спосіб визнання дій відповідача протиправни ми.

Оскільки адміністративний позов позивача, який не є суб' єктом владних повноважень, з адоволено в повному обсязі, с уд присуджує з Державного бю джету України всі документал ьно підтверджені витрати ост аннього, зокрема: судовий збі р у розмірі 3 гривні 40 коп.

Керуючись ст. ст. 71, 86, 94, ст. 105, 158 - 163 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Позов Товариства з обмежен ою відповідальністю «Бюро Єв ро-Юніон» до Державної подат кової інспекції у Калінінськ ому районі міста Донецька пр о визнання дій неправомірним и щодо відмови прийняти пода ткову декларацію з податку н а додану вартість за травень 2010 року - задовольнити повні стю.

Визнати протиправними дії ДПІ у Калінінському районі м . Донецька з неприйняття пода ткової декларації з ПДВ ТОВ « Бюро-Євро Юніон» за травень 201 0 року.

Стягнути з Державного бюдж ету України (розрахунковий р ахунок 31112095700005 - Державний бюдж ет Калінінського району м. До нецька, ЄДРПОУ - 34687090, МФО - 834016, Банк - Головне управління К азначейства України у Донець кій області) на користь Товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Бюро Євро-Юніон» (код за ЄДРПОУ 31793894, місцезнаходжен ня за ЄДР: 83003 м.Донецьк, пр.Ілліч а, буд.89) 3,40 грн. (три грн. 40 коп.) суд ових витрат.

Вступну та резолютивну час тини постанови виготовлено у нарадчій кімнаті і проголош ено в присутності представни ків сторін 01.02.2011 року. Повний те кст постанови буде виготовле ний 04.02.2011 року.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ків подання апеляційної скар ги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі по дання апеляційної скарги пос танова, якщо її не скасовано, н абирає законної сили після з акінчення апеляційного розг ляду справи.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду через Д онецькій окружний адміністр ативний суд шляхом подачі в 10- денний строк з дня проголоше ння постанови апеляційної ск арги.

В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу апе ляційна скарга подається про тягом десяти днів з дня отрим ання копії постанови, з подач ею копій апеляційної скарги відповідно до кількості осіб , які беруть участь у справі.

Суддя Чучко В.М.

Дата ухвалення рішення01.02.2011
Оприлюднено14.02.2011
Номер документу13715296
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/304/2011

Постанова від 01.02.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Чучко В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні