ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 січня 2011 року С права № 2а-6749/10/2370
12 год. 45 хв.
Черкаський окружний адмі ністративний суд у складі:
головуючого судді - Тим ошенко В.П.
при секретарі - Кулику О.П .,
за участю представника поз ивача - Шевченко А.Л. - за д овіреністю,
представника відповідача - Семка М.В. - за довірені стю,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом дер жавної інспекції з контролю за цінами в Черкаській облас ті до комунального підприємс тва «Іркліївський комбінат к омунальних підприємств»про стягнення економічних санк цій,
ВСТАНОВИВ
До суду з позовною заявою звернулася державна інспекц ія з контролю за цінами в Черк аській області, в якій просит ь стягнути з комунального пі дприємства «Іркліївський ко мбінат комунальних послуг»е кономічні санкції за порушен ня державної дисципліни цін у сумі 239767 грн. 65 коп.
В судовому засіданн і представник позивача Шев ченко А.Л. позов підтримала повністю, мотивуючи свою поз ицію наступним.
Державною інспекцією з контролю за цінами в Черкас ькій області в 19.11.2010 року провед ено перевірку комунального п ідприємства «Іркліївський к омбінат комунальних послуг» з питання дотримання державн ої дисципліни цін при формув анні, встановленні та застос уванні тарифів на житлово-ко мунальні послуги, за наслідк ами якої складений акт від 19.11.2 010 року № 2582, в якому зазначено, щ о відповідач допустив поруше ння державної дисципліни цін , в зв' язку з чим одержав необ ґрунтовану виручку за період з 01.12.2009 року по 01.11.2010 року в розмір і 79922 грн. 55 коп.
На підставі вказаног о акту перевірки державною і нспекцією з контролю за ціна ми в Черкаській області було прийнято рішення від 22.11.2010 року №259 про застосування економіч них санкцій за порушення дер жавної дисципліни цін. Згідн о вказаного рішення з відпов ідача підлягає вилученню в д охід державного бюджету 79922 гр н. 55 коп. необґрунтовано одерж аної виручки та 159845 грн. 10 коп. шт рафу. В зв' язку з цим позивач просить стягнути з комуналь ного підприємства «Іркліївс ький комбінат комунальних по слуг»економічні санкції в су мі 239767 грн. 65 коп.
Представник відповід ача позов не визнав повністю в зв' язку з тим, що відповіда ч вважає, що комунальним підп риємством не порушено порядо к ціноутворення і тарифи які були введені в дію рішенням І ркліївської сільської ради з астосовувалися правомірно. З цих підстав представник від повідача просив відмовити в задоволенні позову.
Заслухавши доводи пр едставника позивача, а також дослідивши та оцінивши всі н аявні в матеріалах даної адм іністративної справи докази в їх сукупності, суд вважає, щ о позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
У відповідності до ст атті 13 Закону України "Про цін и і ціноутворення" від 3 грудня 1990 року №507-XII (Закон №507-ХІІ) контро ль за додержанням державної дисципліни цін здійснюється органами, на які ці функції по кладено Урядом України. Поло женням про Державну інспекці ю з контролю за цінами, затвер дженим постановою КМУ від 13.12.20 00 №1819, визначено основне завдан ня Держцінінспекції - орган ізація та здійснення відпові дно до законодавства функцій з контролю та нагляду за дотр иманням центральними та місц евими органами виконавчої вл ади, Радою міністрів Автоном ної Республіки Крим, суб'єкта ми господарювання вимог щодо формування, встановлення та застосування цін (тарифів). Ві дповідно до покладених завда нь Держцінінспекція у межах своєї компетенції здійснює п еревірки додержання порядку формування, встановлення і з астосування цін і тарифів, а т акож їх економічного обґрунт ування, застосовує відповідн о до законодавства адміністр ативно-господарські санкції за порушення порядку формув ання, встановлення та застос ування цін (тарифів); здійснює інші функції, що випливають з покладених на неї завдань. Кр ім цього, Держцінінспекція м ає право проводити відповідн о до законодавства перевірку бухгалтерських книг, звітів , кошторисів, декларацій, пока зників, що відображаються у р озрахункових документах нез алежно від способу подання і нформації, пов'язаних з форму ванням, встановленням та зас тосуванням цін (тарифів); прий мати відповідно до законодав ства рішення про застосуванн я адміністративно-господарс ьких санкцій за порушення по рядку формування, встановлен ня та застосування цін (тариф ів); звертатися до суду з позов ами про стягнення до бюджету сум у разі застосування відп овідних адміністративно-гос подарських санкцій, зобов'яз ання вчинити певні дії або ут риматися від їх вчинення.
Положенням пункту 1 ст атті 14 Закону №507-ХІІ встановле но, що вся необґрунтовано оде ржана підприємством, організ ацією сума виручки в результ аті порушення державної дисц ипліни цін та діючого порядк у визначення вартості будівн ицтва, що здійснюється із зал ученням коштів Державного бю джету України, бюджету Автон омної Республіки Крим, місце вих бюджетів, а також коштів д ержавних підприємств, устано в та організацій підлягає ви лученню в доход відповідного бюджету залежно від підпоря дкованості підприємства, орг анізації. Крім того, в позабюд жетні фонди місцевих Рад стя гується штраф у двократному розмірі необґрунтовано одер жаної суми виручки. Вказані с уми списуються з рахунків пі дприємств і організацій в ба нківських установах за рішен ням суду.
Інструкцією про поря док застосування економічни х та фінансових (штрафних) сан кцій органами державного кон тролю за цінами, затверджено ю спільним наказом Міністерс тва економіки та з питань євр опейської інтеграції Україн и і Міністерства фінансів Ук раїни 03.12.2001 №298/519, зокрема пунктом 1.4 визначено, що підставою для застосування економічних са нкцій за порушення державної дисципліни цін є одержання с уб'єктами господарювання нео бґрунтованої виручки в резул ьтаті порушення ними чинного в періоді, що перевіряється, п орядку встановлення та засто сування цін і тарифів, які рег улюються уповноваженими орг анами відповідно до вимог за конодавства.
Судом встановлено, що державною інспекцією з конт ролю за цінами в Черкаській о бласті 19 листопада 2010 року про ведена перевірка КП «Іркліїв ський комбінат комунальних п ослуг»з питань порядку прави льності формування, встановл ення та застосування тарифів на житлово-комунальні послу ги (водопостачання та водові дведення, утримання будинків , споруд та прибудинкової тер иторії, вивезення та утиліза ція сміття) та виявлено поруш ення: відповідачем затвердже но нові тарифи на послуги вод опостачання для населення, б юджетних установ та інших ор ганізацій без отримання висн овків державної інспекції з контролю за цінами в Черкась кій області щодо розрахунків економічно обґрунтованих пл анових витрат, внаслідок чог о сума необґрунтовано отрима ної виручки підприємства за період з 01.12.2009 по 01.11.2010 становить 79 922 грн. 55 коп.
Наведене свідчить пр о порушення Закону №507-ХІІ, Зак ону України «Про місцеве сам оврядування в Україні», Зако ну України «Про житлово-кому нальні послуги», Порядку фор мування тарифів на послуги з централізованого водопоста чання та водовідведення, зат вердженого постановою КМУ №9 59 від 12.07.2006, якими встановлено на ступне.
Окрім загальних завд ань та повноважень Державна інспекція з контролю за ціна ми організовує роботу з нада ння висновків щодо розрахунк ів економічно обґрунтованих планованих витрат, пов'язани х з виробництвом, транспорту ванням, постачанням теплової енергії, наданням послуг з це нтралізованого водопостача ння та водовідведення, центр алізованого опалення і поста чання гарячої води, вивезенн я побутових відходів та техн ічного обслуговування ліфті в, що чітко передбачено пункт ом 4 Положення про Державну ін спекцію з контролю за цінами , затвердженого постановою К МУ від 13.12.2000 №1819.
Згідно з порядком фор мування тарифів на послуги з централізованого водопоста чання та водовідведення, зат вердженим постановою КМУ №959 в ід 12.07.2006, висновок щодо розрахун ків економічно обґрунтовани х планованих витрат, пов'язан их з наданням послуг з центра лізованого водопостачання т а водовідведення, надається Державною інспекцією з контр олю за цінами або її територі альними органами в порядку, в становленому Мінекономіки (п ункт 52).
Відповідно до частин и 5 статті 32 Закону України «Пр о житлово-комунальні послуги »у разі зміни вартості житло во-комунальних послуг викона вець/виробник не пізніше ніж за 30 днів повідомляє про це сп оживача з визначенням причин зміни вартості та наданням в ідповідних обґрунтувань з по силанням на погодження відпо відних органів. Щодо погодже ння зміни вартості вказаних послуг суд зазначає, що воно з дійснюється шляхом отриман ня висновку Державної інспек ції з контролю за цінами або ї ї територіальними органами у визначеному законом порядку .
На підставі акту пере вірки №2582 від 19.11.2010 та статті 14 Зак ону №507-ХІІ державною інспекці єю з контролю за цінами в Черк аській області 22.11.2010 прийнято р ішення №259 про застосування до КП «Іркліївський комбінат к омунальних підприємств»еко номічних санкцій за порушенн я державної дисципліни цін, я ке передбачає стягнення в до хід бюджету суми порушення, я ка складає 79922 грн. 55 коп., та 159845 гр н. 10 коп. штрафу. Дане рішення на правлене відповідачу та не о скаржене ним у визначеному з аконом порядку.
За результатами досл іджень всіх обставин даної а дміністративної справи суд п рийшов до висновку, що прийня те щодо КП «Іркліївський ком бінат комунальних підприємс тв»рішення про застосування економічних санкцій законне та обґрунтоване, прийняте за порушення відповідачем визн аченого законодавством поря дку формування, встановлення та застосування тарифів на ж итлово-комунальні послуги, а саме: підприємством затверд жено тарифи на послуги водоп остачання без отримання висн овків державної інспекції з контролю за цінами в Черкась кій області, як того вимагає П орядок формування тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідве дення, затверджений постанов ою КМУ №959 від 12.07.2006. Внаслідок до пущеного порушення КП «Ірклі ївський комбінат комунальни х підприємств»необґрунтова но отримано виручку в розмір і 79922 грн. 55 коп. Вказані кошти пі длягають стягненню разом із штрафом, що становить двокра тний розмір такої суми (159845 грн . 10 коп.).
Таким чином, судом вст ановлено, що рішення державн ої інспекції з контролю за ці нами в Черкаській області пр о застосування до КП «Ірклії вський комбінат комунальних підприємств»економічних са нкцій на загальну суму 239767 грн. 65 коп. є правомірним, що є підст авою для стягнення зазначено ї суми до відповідного бюдже ту.
На підставі викладен ого суд прийшов до висновку, щ о даний позов підлягає задов оленню в повному обсязі.
Керуючись Законом Ук раїни «Про ціни і ціноутворе ння», Законом України «Про мі сцеве самоврядування в Украї ні», Законом України «Про жит лово-комунальні послуги», По ложенням про Державну інспек цію з контролю за цінами, затв ердженим постановою КМУ від 13.12.2000 №1819, Інструкцією про порядо к застосування економічних т а фінансових (штрафних) санкц ій органами державного контр олю за цінами, затвердженою с пільним наказом Міністерств а економіки та з питань європ ейської інтеграції України і Міністерства фінансів Украї ни 03.12.2001 №298/519, Порядком формуванн я тарифів на послуги з центра лізованого водопостачання т а водовідведення, затверджен им постановою КМУ №959 від 12.07.2006, с т.ст. 94, 159, 160, 161, 162, 163, 254 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з комунального пі дприємства «Іркліївський ко мбінат комунальних підприєм ств», що знаходиться за адрес ою: 19950, Черкаська область, Чорн обаївський район, село Ірклі їів, вулиця Леніна, 7, ідентифі каційний код 14216710, у дохід держа вного бюджету економічні сан кції у розмірі 239 767 ( двісті три дцять дев' ять тисяч сімсот шістдесят сім) гривень 65 копій ок відповідно до рішення про застосування економічних са нкцій за порушення державної дисципліни цін від 22.11.2010 № 259.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом деся ти днів з дня її проголошення . У разі застосування судом ча стини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття по станови у письмовому провадж енні апеляційна скарга подає ться протягом десяти дн ів з дня отримання копії пост анови.
Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя В.П. Тимошенко
Повний текст постанови виготовлений 31 січня 2011 року
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.01.2011 |
Оприлюднено | 14.02.2011 |
Номер документу | 13717087 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
В.П. Тимошенко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні