Постанова
від 05.02.2008 по справі а4/594-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

А4/594-07

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД

Київської області

01032, м. Київ - 32, вул. Комінтерну, 16тел. 230-31-77

ПОСТАНОВА

Іменем України

"05" лютого 2008 р.                                                                   Справа № А4/594-07

Суддя господарського суду Київської області Попікова О.В, розглянувши справу        

За позовомКагарлицької об'єднаної державної податкової інспекції, м. Кагарлик

до Великопріцьківської сільської ради, с. Великі Пріцьки, Кагарлицький район

про стягнення 40000,00 грн.

секретар судового засідання: Холоденко Н.О.

за участю представників:

від позивачаНорець В.М., за дов. від 10.04.06р. №1453/Н/10

від відповідачаКравченко О.В., за дор. від 04.02.08р.

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС України в судовому засіданні 05.02.2008р. о 11 год. 20 хв. проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Виготовлення постанови у повному обсязі відкладено на 07.02.2008р., про що повідомлено сторін після проголошення вступної та резолютивної частини постанови.

О б с т а в и н и    с п р а в и:

До господарського суду Київської області 19.11.07р. надійшла позовна заява Кагарлицької об'єднаної державної податкової інспекції до Великопріцьківської сільської ради про стягнення 40000,00 грн. заборгованості зі сплати штрафних (фінансових) санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки. Позовні вимоги обґрунтовані приписами статті 1 Указу Президента України “Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки” від 12 червня 1995 року № 436/95 з огляду на те, що станом на 14.11.07р. загальна сума заборгованості Великопріцьківської сільської ради перед бюджетом становить 40000,00 грн., яка в добровільному порядку відповідачем не сплачено.

Ухвалою господарського суду Київської області від 26.11.07р. відкрито провадження у даній адміністративній справі.

Відповідач надав відзив на позовну заяву датований 11.01.08р. в якому просить суд відмовити Кагарлицькій ОДПІ в даному адміністративному позові з огляду на наступне:

- грошові кошти у сумі 8000,00 грн., отримані від ТОВ “Астеліт“ у якості спонсорської допомоги, на момент проведення перевірки відповідним контролюючими органами виконавчої влади були належним чином оприбутковані та використані, і відповідно відповідач вважає висунуті звинувачення та застосовані санкції у відношенні Великопріцьківської сільської ради Кагарлицького району безпідставними та необґрунтованими;

- відповідно до приписів статті 61 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” втручання державних органів у процес складання, затвердження і виконання бюджетів не допускається, за винятком випадків, передбачених цим та іншими законами.

Розглянувши матеріали справи та заслухавши пояснення представників сторін, суд,

встановив:

Працівниками контрольно-ревізійного відділу у Кагарлицькому районі і м. Ржищеві КРУ у Київській області було проведено ревізію формування та виконання сільського бюджету, використання бюджетних коштів установами, організаціями, що утримуються за рахунок Великопріцьківської сільської ради за період 01.04.04р. по 01.04.07р., в ході проведення перевірки встановлено порушення п.п. 3.6, 3.7 Інструкції про кореспонденцію субрахунків бухгалтерського обліку для відображення основних господарських операцій бюджетних установ, затвердженої наказом Держказначейства України від 10.07.00 № 61 та п. 2.6 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого Постановою Правління Національного банку України № 637 від 15.12.04р., а саме: благодійна допомога отримана сільським головою від ТОВ “Астеліт” готівковими коштами в сумі 8000,00 грн. не обліковувалась по бухгалтерському обліку; крім того, зазначена допомога в порушення вимог п.4 Порядку отримання благодійних (добровільних) внесків і пожертв від юридичних та фізичних осіб бюджетними установами і закладами освіти, охорони здоров'я, культури, науки, спорту та фізичного виховання для потреб їх фінансування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04.08.2000р. №1222, не відображалася по доходах та видатках кошторисів відповідних установ, які фінансуються з бюджету сільської ради, за результатами ревізії складено акт від 14.05.07р. №21-31/24.

Відповідно до п. 2.6 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15 грудня 2004 р. N 637, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 13 січня 2005 р. за N 40/10320 уся готівка, що надходить до кас, має своєчасно (у день одержання готівкових коштів) та в повній сумі оприбутковуватися. Оприбуткуванням готівки в касах підприємств, які проводять готівкові розрахунки з оформленням їх касовими ордерами і веденням касової книги відповідно до вимог глави 4 цього Положення, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у касовій книзі на підставі прибуткових касових ордерів.

Приписами п. 4.2 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні усі надходження і видачу готівки в національній валюті підприємства відображають у касовій книзі. Кожне підприємство (юридична особа), що має касу, веде одну касову книгу для обліку операцій з готівкою в національній валюті (без урахування кас відокремлених підрозділів).

Абзацом 2 статті 1 Указу Президента України “Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки” встановлено, що у разі порушення юридичними особами всіх форм власності, фізичними особами - громадянами України, іноземними громадянами та особами без громадянства, які є суб'єктами підприємницької діяльності, а також постійними представництвами нерезидентів, через які повністю або частково здійснюється підприємницька діяльність, норм з регулювання обігу готівки у національній валюті, що встановлюються Національним банком України, до них застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу: за неоприбуткування (неповне та/або несвоєчасне) оприбуткування у касах готівки - у п'ятикратному розмірі неоприбуткованої суми.

Відповідно до статті 3 Указу Президента України “Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки” контроль за додержанням особами, зазначеними у статті 1 цього Указу (крім банків), норм з регулювання обігу готівки в національній валюті, що встановлюються Національним банком України, здійснюють органи державної податкової служби, державної контрольно-ревізійної служби, Міністерства внутрішніх справ України та фінансові органи, а банками - Національний банк України.

На підставі акта ревізії від 14.05.07р. №21-31/24 позивачем –Кагарлицькою об'єднаною державною податковою інспекцією було винесено рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 24.05.2007р. №0003362307, яким відповідачу визначена загальна сума штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 40000,00 грн. (24.05.07р. вручене відповідачу).

          Великопріцьківською сільською радою було оскаржено згадане рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій в адміністративному порядку до ДПА в Київській області. За результатами розгляду скарги сільської ради, рішенням ДПА в Київській області про результати розгляду скарги від 16.07.2007р. №760/9/25-692/196, рішення Кагарлицької ОДПІ застосування штрафних (фінансових) санкцій від 24.05.2007р. №0003362307 залишено без змін, а скаргу Великопріцьківської сільської ради без задоволення.

          30.07.07р. Великопріцьківською сільською радою було подано до ДПА України скаргу на рішення Кагарлицької ОДПІ про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 24.05.2007р. №0003362307. За результатами розгляду скарги сільської ради, рішенням ДПА України від 03.08.07р. №15393/25-0415 скаргу Великопріцьківської сільської ради залишено без розгляду.

Приписами пункту 6, 11 статті 10 Закону України “Про державну податкову службу в Україні” від 04 грудня 1990 року №509-XII передбачено, що Державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції виконують такі функції, а саме: забезпечують застосування та своєчасне стягнення сум фінансових санкцій, передбачених цим Законом та іншими законодавчими актами України за порушення податкового законодавства, а також стягнення адміністративних штрафів за порушення податкового законодавства, допущені посадовими особами підприємств, установ, організацій та громадянами, також подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.

Доводи відповідача викладені у відзиві на позовну заяву є непереконливими та спростовуються матеріалами справи. Рішення Кагарлицької ОДПІ про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 24.05.2007р. №0003362307 э обґрунтованим, доказів скасування згаданого рішення в адміністративному порядку чи оскарження його в судовому порядку відповідачем не надано, і відповідно останнє є чинним, окрім цього відповідачем не подано доказів погашення у добровільному порядку заборгованості зі сплати штрафних (фінансових) санкцій.

Відповідно до вимог частини 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Зважаючи на викладене, господарський суд дійшов висновку про правомірність заявлених позовних вимог Кагарлицької ОДПІ про стягнення 40000,00 грн. заборгованості зі сплати штрафних (фінансових) санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки з Великопріцьківської сільської ради з огляду на вимоги Указу Президента України “Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки”.

Судові витрати розподіляються відповідно до ч. 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України.

Враховуючи наведене, керуючись статтею 124 Конституції України, статтями 71, 94, 158 –163, Кодексу адміністративного судочинства України, господарський суд

постановив:

1.          Позов задовольнити повністю.

          2. Стягнути з Великопріцьківської сільської ради (09236, Київська обл., Кагарлицький р-н, с. Великі Прицьки, вул. Центральна, 33, код ЄДРПОУ 04358253; р/р 44655013001102 ГУ ДКУ у Київській області, МФО 821018) на користь Державного бюджету України (р/р 31117104700324, МФО 821018, код 24074109 Банк ГУ УДК в Київській області та м. Києва) –40000 (сорок тисяч гривень) 00 заборгованості зі сплати штрафних (фінансових) санкцій.

          

Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 КАС України набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.

          Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня її складення в повному обсязі за правилами, встановленими ст.  ст.  185-187 КАС України.

              Суддя                                                                                                 Попікова О. В.

Дата складення та підписання постанови в повному обсязі –07 лютого 2008 року.

СудГосподарський суд Київської області
Дата ухвалення рішення05.02.2008
Оприлюднено20.02.2008
Номер документу1371762
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —а4/594-07

Постанова від 05.02.2008

Господарське

Господарський суд Київської області

Попікова О.В.

Ухвала від 11.12.2007

Господарське

Господарський суд Київської області

Попікова О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні