Постанова
від 31.01.2011 по справі 2а-6308/10/1770
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 2а-6308/10/1770

31 січня 2011 року м. Рівне

Рівненський окружний ад міністративний суд у складі судді Комшелюк Т.О., розгляну вши у порядку письмового про вадження адміністративну сп раву за позовом

Рівненський районний цен тр зайнятості

до Товариство з обмеженою від повідальністю "Вест Вальд"

про стягнення штрафу, -

ВСТАНОВИВ :

Позивач - Рівненський ра йонний центр зайнятості звернувся до Рівненського ок ружного адміністративного с уду з позовом до Товариство з обмеженою відповідальністю "Вест Вальд" про стягнення ш трафу в розмірі 17760,00 грн.

До початку судового засід ання на адресу суду надійшла заява представника позивача про розгляд справи за його ві дсутності.

Відповідач в судове засіда ння не з' явився, про дату, час та місце розгляду справи пов ідомлявся належним чином. На адресу суду повернувся пошт овий конверт з відміткою від ділу поштового зв' язку: «ад ресат відсутній». Згідно із ч . 11 ст. 35 КАС України розписку пр о одержання повістки (повіст ку у разі неможливості вручи ти її адресату чи відмови адр есата її одержати) належить н егайно повернути до адмініст ративного суду. У разі поверн ення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена а дресату з незалежних від суд у причин, вважається, що така п овістка вручена належним чин ом. За таких обставин, суд прих одить до висновку, що відпові дач був належним чином повід омлений про час і місце судов ого розгляду справи та на під ставі ч. 6 ст. 128 КАС України вваж ає за можливе розглянути спр аву на підставі наявних у ній доказів у порядку письмовог о провадження.

Дослідивши письмові доказ и, наявні в матеріалах справи , суд прийшов до висновку, що п озов належить задовольнити п овністю.

Суд виходив з такого.

Закон України "Про зайнятіс ть населення" (далі по тексту с удової постанови - Закон) визн ачає правові, економічні та о рганізаційні основи зайнято сті населення України і його захисту від безробіття, а так ож соціальної гарантії з бок у держави в реалізації грома дянами права на працю.

Відповідно до ч. 4 ст. 18 Закону у складі державної служби за йнятості створюється інспек ція, що здійснює контроль за в иконанням законодавства про зайнятість підприємствами, установами й організаціями, незалежно від форм власності і господарювання, фермерами та іншими роботодавцями.

Відповідно до ч. 4 ст. 8 Закону у разі використання роботод авцем праці іноземців або ос іб без громадянства на умова х трудового договору без доз волу на використання праці і ноземців та осіб без громадя нства державна служба зайнят ості стягує з роботодавця шт раф за кожну таку особу у двад цятикратному розмірі мініма льної заробітної плати, вста новленої законом. Порядок на кладення штрафу визначаєтьс я центральним органом викона вчої влади у сфері праці та со ціальної політики.

Відповідно до ст. 53 Закону Ук раїни «Про Державний бюджет України на 2010 рік», мінімальну заробітну плату установлено з 1 липня у розмірі 888 гривень.

24.09.2010 року інспекцією по конт ролю за додержанням законода вства про зайнятість населен ня Рівненського обласного це нтру зайнятості на виконання плану-графіку перевірок бул а проведена перевірка дотрим ання відповідачем вимог чинн ого законодавства про зайнят ість населення, зокрема ст. 8 З акону. За результатами перев ірки посадовими особами інсп екції по контролю за додержа нням законодавства про зайня тість населення Рівненськог о обласного центру зайнятост і був складений відповідний акт №07-174. Проведеною перевірко ю встановлено, що відповідач ем відповідно до наказу №6 від 06.05.2010 року, без передбаченого в имогами ст. 8 Закону дозволу, п рацевлаштовано на посаду зас тупника директора з комерцій них питань товариства з обме женою відповідальністю "Вест Вальд" громадянина Литви О СОБА_2.

Разом з тим, вищезазначеним актом було запропоновано ві дповідачу на підставі ст. 8 Зак ону України "Про зайнятість н аселення" та п. 19 Порядку видач і, продовження строку дії та а нулювання дозволів на викори стання праці іноземців та ос іб без громадянства, затверд женого постановою Кабінету М іністрів України № 322 від 08.04.2009 ро ку, в місячний строк сплатити штраф у двадцятикратному ро змірі мінімальної заробітно ї плати встановленої законом за кожну особу, тобто - 17760,00 грн.

З даним актом представник в ідповідача ознайомився то от римав його примірник про що с відчить підпис представника відповідача у відповідній г рафі акту.

Обставини щодо використан ня відповідачем праці інозем ця без дозволу на використан ня його праці також підтверд жується контрактом від 12.10.2009 ро ку про прийняття на посаду за ступника директора з комерці йних питань ОСОБА_2 та нак азом №16 від 06.05.2010 року.

Судом також встановлено, що дозвіл на працевлаштування іноземця відповідачу був над аний лише 30.09.2009 року, тобто післ я виявленого інспекцією по к онтролю за додержанням закон одавства про зайнятість насе лення Рівненського обласног о центру зайнятості порушенн я вимог Закону.

Частинами 2, 3, 4 ст. 8 Закон у України "Про зайнятість нас елення" передбачено, що робот одавці мають право на викори стання праці іноземців та ос іб без громадянства на умова х трудового договору лише за наявності виданого роботода вцю державною службою зайнят ості дозволу на використання праці іноземців та осіб без г ромадянства, якщо інше не пер едбачено міжнародними догов орами України, згода на обов'я зковість яких надана Верховн ою Радою України. Порядок вид ачі, продовження терміну дії та анулювання дозволів на ви користання праці іноземців т а осіб без громадянства визн ачається Кабінетом Міністрі в України. У разі використанн я роботодавцем праці іноземц ів або осіб без громадянства на умовах трудового договор у без дозволу на використанн я праці іноземців та осіб без громадянства державна служб а зайнятості стягує з робото давця штраф за кожну таку осо бу у двадцятикратному розмір і мінімальної заробітної пла ти, встановленої законом. Пор ядок накладення штрафу визна чається центральним органом виконавчої влади у сфері пра ці та соціальної політики. У р азі несплати (або відмови від сплати) протягом місяця у доб ровільному порядку зазначен ого штрафу його стягнення пр овадиться в установленому за коном порядку. Кошти від стяг нутих штрафів спрямовуються до Фонду загальнообов'язков ого державного соціального с трахування України на випадо к безробіття.

Згідно з пунктом 19 Пор ядку видачі, продовження стр оку дії та анулювання дозвол ів на використання праці іно земців та осіб без громадянс тва, затвердженого постаново ю Кабінету Міністрів України № 322 від 08.04. 2009 року у разі викорис тання роботодавцем праці іно земців без дозволу на викори стання праці іноземця держав на служба зайнятості стягує з роботодавця штраф за кожну таку особу у двадцятикратно му розмірі мінімальної зароб ітної плати, встановленої за коном. Порядок накладення шт рафу визначається Мінпраці. У разі несплати (відмови від с плати) протягом місяця у добр овільному порядку зазначено го штрафу його стягнення про вадиться в установленому зак оном порядку. Кошти від стягн утих штрафів спрямовуються д о Фонду загальнообов'язковог о державного соціального стр ахування України на випадок безробіття.

Відповідно до ч. 2 ст. 34 З акону України "Про загальноо бов'язкове державне соціальн е страхування на випадок без робіття" Фонд загальнообов'я зкового державного соціальн ого страхування на випадок б езробіття зобов'язаний вжива ти заходів до раціонального використання коштів і забезп ечення фінансової стабільно сті Фонду та контролювати пр авильність нарахування, своє часність сплати страхових вн есків, а також витрат за страх уванням на випадок безробітт я, передбачених цим Законом т а іншими нормативно-правовим и актами з питань страхуванн я на випадок безробіття, прав ильність призначення робото давцем та виплати застрахова ним особам допомоги по частк овому безробіттю.

На даний час у суду відсутні докази добровільної сплати відповідачем на користь пози вача суми штрафу.

Відповідно до ст. 39 Закону Ук раїни "Про загальнообов'язко ве державне соціальне страху вання на випадок безробіття" спори, що виникають із правов ідносин за цим Законом, виріш уються в судовому порядку.

За наведених обставин суд вважає, що вимоги позивача є о бґрунтованими та такими, що н алежать до задоволення повні стю.

Судові витрати, відповідно до статті 94 КАС України, на кор исть сторони - суб' єкта влад них повноважень не присуджув алися, оскільки доказів їх по несення стороною суду не над ано. Позивач від сплати судов их витрат звільнений у встан овленому ДКМУ "Про державне м ито" порядку (стаття 4).

Керуючись статтями ст. ст. 128, 160-163 Кодексу адміністративног о судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повні стю.

Стягнути з товариства з обм еженою відповідальністю "Вес т Вальд" на користь Рівненськ ого районного центру зайнято сті штраф за використання пр аці іноземця без належного д озволу в розмірі 17760 грн.

Постанова суду першої інс танції набирає законної сили після закінчення строку под ання апеляційної скарги, якщ о таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили рішенням за наслідками апел яційного провадження.

Апеляційна скарга подаєть ся до Житомирського апеляцій ного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасн о надсилається особою, яка її подає, до Житомирського апел яційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодекс у, а також прийняття постанов и у письмовому провадженні а пеляційна скарга подається п ротягом десяти днів з дня отр имання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Комш елюк Т.О.

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.01.2011
Оприлюднено15.02.2011
Номер документу13722888
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6308/10/1770

Ухвала від 18.08.2023

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Т.О. Комшелюк

Постанова від 31.01.2011

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Комшелюк Т.О.

Ухвала від 31.12.2010

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Комшелюк Т.О.

Ухвала від 31.12.2010

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Комшелюк Т.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні