Постанова
від 14.02.2008 по справі 18/83
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

18/83

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

Господарський суд Чернігівської області


14000 м. Чернігів, проспект Миру 20                                        Тел. 698-166, факс 7-44-62

Іменем України

ПОСТАНОВА

          

 "14" лютого 2008 р.                                                  Справа № 18/83

За позовом Управління Пенсійного фонду України в Срібнянському районі

17300, смт. Срібне, вул. Леніна, 41

До Приватного підприємства „ЖЕК”

17300, смт. Срібне, вул. Садова, 49

про стягнення 18337 грн. 47 коп.

                                                                                     Суддя   А.С.Сидоренко

Секретар судового засідання І.В.Морська

Представники сторін:

Від позивача: Пляшка В.М. –гол. спец. –юриск-т, дов. № 260/06-06 від 04.02.2008р.

Від відповідача: Зарва О.В. –власник

В судовому засіданні 14.02.2008р., на підставі ч. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України, оголошено вступну та резолютивну частини постанови.

СУТЬ СПОРУ:

Управлінням Пенсійного фонду України в Срібнянському районі (надалі –позивач) заявлено адміністративний позов до Приватного підприємства „ЖЕК” (надалі –відповідач) про стягнення 124,85 грн. заборгованості по сплаті страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, 5679,16 грн. штрафних санкцій та 12533,46 грн. пені за несплату (неперерахування) страхових внесків.

Відповідач надав письмові пояснення із змісту яких вбачається, що заборгованість виникла внаслідок несвоєчасного розрахунку за комунальні послуги. Згідно постанови Кабінету Міністрів України, при оплаті комунальних послуг платники отримували грошові кошти з ощадних книжок в Срібнянському відділенні Ощадбанку, а після оплати отримували чеки. Дані чеки платники пред'являли ПП „ЖЕК”, яке у жовтні 2005 року ці чеки передало у комісію райдержадміністрації, проте кошти на рахунок ПП „ЖЕК” не поступили. Загальна сума по цим чекам становила 21630,05 грн., в той час як заборгованість до Управління Пенсійного фонду України в Срібнянському районі становила 17506,43 грн.

21 грудня 2006р. грошові кошти за оплату комунальних послуг (по чекам) поступили на рахунок у казначейство, зокрема 17506,43 грн. –для перерахування до Управління Пенсійного фонду України в Срібнянському районі, 4123,62 грн. -  на виплату заробітної плати. Грошові кошти в сумі 17506,43 грн. були перераховані до Управління Пенсійного фонду України в Срібнянському районі для погашення існуючої на той час заборгованості.

На думку відповідача, штрафні санкції та пеня не виникли, якби держава своєчасно перерахувала грошові кошти по чекам Ощадбанку.

З січня 2006 року в ПП „ЖЕК” ніхто не працює і підприємство господарської діяльності не веде.

Розглянувши подані документи і матеріали, вислухавши пояснення повноважних представників сторін, з'ясувавши фактичні обставини справи, дослідивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд ВСТАНОВИВ:

Згідно ст. 1 Закону України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” від 09.07.2003р. № 1058-ІV (далі Закон № 1058) страхові внески - кошти відрахувань на соціальне страхування та збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, сплачені згідно із законодавством, що діяло раніше; кошти, сплачені на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування відповідно до цього Закону.

Відповідно до ч. ч. 1, 3 ст. 15 Закону № 1058 платниками страхових внесків до солідарної системи є страхувальники, зазначені в статті 14 цього Закону, і застраховані особи, зазначені в частині першій статті 12 цього Закону. Страхувальники набувають статусу платників страхових внесків до Пенсійного фонду з дня взяття їх на облік територіальним органом Пенсійного фонду, а особи, визначені частиною першою статті 12 цього Закону, - з дня набрання чинності договором про їх добровільну участь.

Статтею 14 Закону № 1058 визначено коло страхувальників, зокрема якими, відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 14 цього Закону є роботодавці: підприємства, установи і організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, об'єднання громадян, профспілки, політичні партії (у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, профспілок, політичних партій, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами), фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності та інші особи (включаючи юридичних та фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності, які обрали особливий спосіб оподаткування (фіксований податок, єдиний податок, фіксований сільськогосподарський податок, придбали спеціальний торговий патент), які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру, - для осіб, зазначених у пунктах 1, 10, 15 статті 11 цього Закону.

Відповідач зареєстрований в якості платника страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування 30.07.2001р. за № 1903193.

Згідно п. 6 ч. 2 ст. 17 Закону № 1058 страхувальник зобов'язаний нараховувати, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески.

Даний обов'язок відповідачем не виконано і станом на 20.04.2006р. за ним існувала заборгованість по сплаті страхових внесків в сумі 9570,28 грн. 27.12.2006р. відповідачем було сплачено частину суми боргу –9445,43 грн.

Таким чином, сума боргу, що підлягає стягненню становить 124,85 грн.

Згідно ч. 2 ст. 106 Закону № 1058 суми страхових внесків своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у строки, визначені статтею 20 цього Закону, в тому числі обчислені територіальними органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених частиною третьою статті 20 цього Закону, вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків (недоїмкою) і стягуються з нарахуванням пені та застосуванням фінансових санкцій.

Згідно абз. 1-3 ч. 3 ст. 106 Закону № 1058 територіальні органи Пенсійного фонду за формою і у строки, визначені правлінням Пенсійного фонду, надсилають страхувальникам, які мають недоїмку, вимогу про її сплату. Вимога про сплату недоїмки є виконавчим документом. Протягом десяти робочих днів із дня одержання вимоги про сплату недоїмки страхувальник зобов'язаний сплатити суми недоїмки та суми фінансових санкцій.

На підставі викладеного, 09.01.2008р. відповідачу була направлена вимога № Ю-11 від 04.01.2008р. про сплату 124,85 грн. недоїмки, 5679,16 грн. штрафних санкцій та 12533,46 грн. пені.

Дана вимога отримана відповідачем 10.01.2008р., що підтверджується копією повідомлення про вручення поштового відправлення № 51413.

Згідно абз. 8 ч. 3 ст. 106 Закону № 1058 у разі якщо страхувальник, який одержав вимогу територіального органу Пенсійного фонду про сплату недоїмки і протягом десяти робочих днів після її отримання не сплатив зазначену у вимозі суму недоїмки разом з застосованою до нього фінансовою санкцією, включеної до вимоги, або не узгодив вимогу з відповідним органом Пенсійного фонду, або не оскаржив вимогу в судовому порядку, а також у разі якщо страхувальник узгодив вимогу, але не сплатив узгоджену суму недоїмки протягом десяти робочих днів після отримання узгодженої вимоги, відповідний орган Пенсійного фонду звертається в установленому законом порядку і подає вимогу про сплату недоїмки до відповідного підрозділу державної виконавчої служби. У зазначених випадках орган Пенсійного фонду також має право звернутися до суду чи господарського суду з позовом про стягнення недоїмки. У разі звернення органу Пенсійного фонду з позовом про стягнення недоїмки до господарського суду передбачені законодавством заходи досудового врегулювання спорів не застосовуються.

Оскільки відповідач добровільно визначену вимогою суму не сплатив, саму вимогу не оскаржив, позивач звернувся з відповідною позовною заявою до господарського суду.

У відповідності до підпункту 2 ч. 9 ст. 106 Закону № 1058 виконавчими органами Пенсійного фонду за  несплату  (неперерахування)  або  несвоєчасну   сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків,  у тому  числі донарахованих страхувальниками або територіальними органами  Пенсійного фонду, накладається штраф залежно від строку затримки платежу.

Одночасно на суми своєчасно не сплачених (не перерахованих) страхових внесків і фінансових санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу.

Частинами 13 –15 ст. 106 Закону № 1058 визначено, що про нарахування пені та накладення штрафів,  передбачених частинами  дев'ятою  і  десятою  цієї   статті, посадові особи виконавчих органів Пенсійного фонду в порядку,  встановленому правлінням Пенсійного фонду, виносять рішення, які протягом трьох робочих  днів  із  дня  їх  винесення надсилаються страхувальнику, банку чи організації, яка здійснює виплату і доставку пенсій.

Суми пені  та  штрафів,  передбачених  частинами  дев'ятою  і десятою цієї статті,  підлягають сплаті страхувальником протягом десяти робочих днів з дня одержання відповідного рішення. При цьому в цей же строк страхувальник має право оскаржити зазначене рішення до вищого органу Пенсійного фонду або в судовому порядку з одночасним обов'язковим письмовим повідомленням про це відповідного виконавчого органу Пенсійного фонду, яким прийнято це рішення.

Рішення органу Пенсійного фонду про нарахування пені або накладення штрафу, передбачених частинами дев'ятою і десятою цієї статті, є виконавчим документом.

У разі якщо страхувальник отримав рішення про нарахування пені та  накладення  штрафу,  передбачених частинами дев'ятою і десятою цієї статті, і не сплатив зазначені в них суми фінансових санкцій протягом десяти робочих днів,  а також не оскаржив це рішення чи не повідомив у цей строк відповідний виконавчий орган  Пенсійного фонду про його оскарження, воно передається для  виконання державній виконавчій службі та страхувальнику.

Суми пені та фінансових санкцій,  застосованих  за  порушення порядку  та  строків  обчислення,  нарахування та сплати страхових внесків стягуються в тому ж  порядку,  що  й  недоїмка  із  сплати страхових внесків.

Суми пені та штрафів можуть бути включені до вимоги про сплату  недоїмки, якщо застосування цих фінансових санкцій пов'язано з виникненням та сплатою недоїмки.

Строк давності щодо стягнення недоїмки, пені та штрафів не застосовується.

Враховуючи вищевикладені приписи чинного законодавства, начальником управління Пенсійного фонду України в Срібнянському районі були винесені рішення від 16.01.2007р. № 164, № 165 та № 166 про застосування до відповідача штрафних санкцій на загальну суму 5679,16 грн. та нарахування пені на загальну суму 12533,46 грн. за несплату (неперерахування) страхових внесків.

Дані рішення були отримані відповідачем 18.01.2007р., що підтверджується копією повідомлення про вручення поштового відправлення № 68243.

За наслідками здійснення відповідачем процедури адміністративного оскарження рішень контролюючого органу, рішеннями Головного управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області про результати розгляду скарги від 19.02.2007р. № 613/06 та Пенсійного фонду України про результати розгляду скарги від 26.04.2007р. № 7081/08-10 були залишені без змін рішення позивача від 16.01.2007р. № 164, № 165 та № 166.

Заперечення відповідача не можуть бути прийняті судом до уваги з наступних підстав:

Позивач звернувся до суду із позовною заявою про стягнення з відповідача 124,85 грн. заборгованості по сплаті страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, 5679,16 грн. штрафних санкцій та 12533,46 грн. пені за несплату (неперерахування) страхових внесків.

Штрафні санкції та пеня нараховані позивачем шляхом прийняття рішень, які на момент розгляду справи являються чинними.

Згідно ч. 2 ст. 11 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, і не може виходити за межі позовних вимог.

З'ясування питання законності рішень, прийнятих контролюючим органом, виходить за межі позовних вимог по даній справі.

Втім, відповідач не позбавлений права звернення до суду з адміністративним позовом про визнання нечинними спірних рішень, в порядку встановленому Кодексом адміністративного судочинства України.

Крім того, у відповідності з ч. 12 ст. 20 Закону № 1058, страхові внески підлягають сплаті незалежно від фінансового стану платника страхових внесків.

За таких обставин позовні вимоги є обґрунтованими і підлягають задоволенню в повному обсязі.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем –фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.     

Керуючись ст. ст. 1, 14, 15, 17, 106 Закону України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування”, ст. ст. 11, 94, 158 –163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з приватного підприємства „ЖЕК”, смт. Срібне, вул. Садова, 49 (р/р 260065251, ЧОД АППБ „Райффайзен Банк Аваль”, МФО 353348, код 31623254) на користь управління Пенсійного фонду України в Срібнянському районі, смт. Срібне, вул. Леніна, 41 (р/р 2560630301297 в Талалаївському відділенні ВАТ „Державний Ощадний банк України”, МФО 343109, код 14250137) заборгованість в сумі 124 грн. 85 коп., штрафні санкції в сумі 5679 грн. 16 коп. та пеню в сумі 12533 грн. 46 коп.

Дана постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду в наступному порядку: про апеляційне оскарження рішення суду першої інстанції спочатку подається заява. Обґрунтування мотивів  оскарження і вимоги до суду апеляційної інстанції викладаються в апеляційній скарзі. Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який  ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 цього Кодексу –з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

Дана постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений цим Кодексом, постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя                                  (підпис)                               А.С.Сидоренко

Постанова складена у повному обсязі 15 лютого 2008 року.

Суддя                                  (підпис)                               А.С.Сидоренко

СудГосподарський суд Чернігівської області
Дата ухвалення рішення14.02.2008
Оприлюднено20.02.2008
Номер документу1374377
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —18/83

Ухвала від 13.09.2010

Господарське

Господарський суд Сумської області

Заєць Світлана Володимирівна

Судовий наказ від 04.06.2010

Господарське

Господарський суд Донецької області

О.В. Овсяннікова

Ухвала від 02.02.2010

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Соловей Л.А.

Судовий наказ від 27.05.2010

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Петухов М.Г.

Ухвала від 05.05.2010

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Гудак А.В.

Ухвала від 29.01.2010

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Гудак А.В.

Судовий наказ від 20.12.2010

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Охотницька Н.В.

Ухвала від 14.10.2010

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Охотницька Н.В.

Ухвала від 04.10.2010

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Охотницька Н.В.

Ухвала від 10.06.2011

Господарське

Господарський суд Сумської області

Моїсеєнко Віктор Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні