10/214-АП-06
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
73000, м. Херсон, вул. Горького, 18
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"21" вересня 2006 р. Справа № 10/214-АП-06
Господарський суд Херсонської області у складі судді Александрової Л.І. при секретарі Фінаровій О.Л., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
за позовом Прокурора м. Нова Каховка в інтересах держави в особі Новокаховськогоміського центру зайнятості
до Комунального підприємства "Ольвія"
про стягнення 3648 грн. 54 коп.
за участю: прокурора відділу прокуратури Херсонської області М'ясніков К.К.
представників сторін:
від позивача: Рехліцька О.В. - юрисконсульт, дор. № 01-14-933 від 18.09.2006р.
від відповідача: Строчинський В.В. - юрисконсульт, дор. № 158 від 18.05.06р.
Справу прийнято до свого провадження суддею Александровою Л.І. на підставі розпорядження голови господарського суду № 214 від 08.09.2006 р.
В судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини постанови після закінчення розгляду справи.
Прокурор м. Нова Каховка Херсонської області звернувся до суду в інтересах держави в особі Новокаховського міського центру зайнятості населення (позивач) з позовом про стягнення з комунального підприємства „Ольвія” (відповідач) заборгованості по страхових внесках до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в сумі 3648 грн. 54 коп.
Новокаховський міський центр зайнятості населення відповідно до Закону України „Про зайнятість населення” є органом державної виконавчої влади і створений для реалізації державної політики зайнятості населення, професійної орієнтації, підготовки і перепідготовки, працевлаштування та соціальної підтримки тимчасово непрацюючих громадян. Прокурор, звертаючись до суду в інтересах держави в особі Новокаховського міського центру зайнятості з позовом про стягнення заборгованості по страхових внесках до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, діє в інтересах органу державної влади при здійсненні ним владних управлінських функцій, тобто , в інтересах суб'єкта владних повноважень. Згідно п. 4 ч. 1 ст. 17 Кодексу адміністративного судочинства України спори за зверненням центру зайнятості як суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом ( в даному випадку Законом України „Про зайнятість населення”), підвідомчі адміністративним судам. До початку діяльності адміністративних судів, адміністративні справи вирішуються відповідним господарським судом за правилами Кодексу адміністративного судочинства.
КП “Ольвія” (відповідач) проти позову заперечує, посилаючись на те, що в позові відсутнє обґрунтування обставин, якими порушені інтереси держави, не визначено які інтереси держави захищаються прокурором. Фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття та Новокаховський міський центр зайнятості не є державним виконавчим органом, його діяльність не потребує захисту за допомогою повноважень прокуратури. Також посилається на мораторій, введений на вимогу кредиторів при розгляді справи про банкрутство відповідача.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши представників сторін, прокурора суд
в с т а н о в и в:
Згідно зі ст. 60 КАС України, у випадках, встановлених законом, прокурор може звертатись до адміністративного суду із адміністративними позовами про захист прав, свобод та інтересів інших осіб і брати участь у цих справах. Закон України “Про прокуратуру” передбачає таке повноваження прокурора звертатись з позовом до господарського суду. При цьому прокурор захищає державні інтереси. Інтереси держави - це закріплена конституцією та законами України, міжнародними договорами система фундаментальних цінностей у найважливіших сферах життєдіяльності українського народу і суспільства. Прокурор у позовній заяві визначив державний інтерес, вказавши, що звернення до суду обумовлено виникненням поточної заборгованості у комунального підприємства „Ольвія” перед міським центром зайнятості по обов'язковим платежам до цільового централізованого страхового Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, що завдає шкоди як державним інтересам, так і інтересам центру зайнятості. Міський центр зайнятості має статус юридичної особи і згідно зі ст. 12 Закону України “Про обов'язкове соціальне страхування на випадок безробіття” є органом державної виконавчої влади і створений для реалізації державної політики зайнятості населення, професійної орієнтації, підготовки, перепідготовки, працевлаштування та соціальної підтримки тимчасово не працюючих. Відповідач є платником страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.
Стаття 46 Конституції України визначає, що громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття, а також у старості та інших випадках, передбачених законом. Це право гарантується загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням за рахунок страхових внесків громадян, підприємств, установ і організацій, а також інших джерел. Згідно зі ст. 8 Закону України “Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття” № 1553 від 02.03.00 фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування України є цільовим централізованим страховим фондом, некомерційною самоврядною організацією, за своєю суттю страхові внески є формою резервування заробітної платні для забезпечення матеріальної підтримки та надання соціальних послуг у разі настання страхових випадків, передбачених законодавством про страхування на випадок безробіття. Міський центр зайнятості відповідно до приписів Закону „Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття” та Положення про Новокаховський міський центр зайнятості контролює правильність нарахування, своєчасність сплати страхових внесків до Фонду, стягує не сплачені в строк страхові внески, пені і штрафи в доход Фонду. Несвоєчасна та неповна сплата платниками страхових внесків до Фонду ставить під загрозу надання належним чином соціальних послуг у разі настання страхових випадків.
Страхові внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування України на випадок безробіття сплачуються в розмірі 1,9 % суми фактичних витрат на оплату праці найманих працівників, які включають витрати на виплату основної та додаткової заробітної плати; для найманих працівників в розмірі 0,5% суми оплати праці, що включає основну та додаткову заробітну плату, та інші заохочувальні та компенсаційні виплати.
З розрахункової відомості про нарахування і перерахування страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідача за І півріччя 2006 р. року вбачається, що відповідачем страхові внески нараховуються своєчасно і в повному обсязі, але не сплачуються, сума недоїмки станом на 01 липня 2006 року складає 24311 грн. 86 коп., на частину боргу розповсюджується мораторій у межах справи про банкрутство. Попередніми рішеннями господарського суду була стягнута сума недоїмки 16721 грн. 90 коп. У розрахунку ціни позову, доданому до позовної заяви, вказано, що недоїмка в сумі 3648 грн. 54 коп. виникла внаслідок несплати відповідачем внесків за березень - травень 2006 року.
Посилання відповідача на порушення справи про банкрутство та введення мораторію на задоволення вимог кредиторів не звільняє відповідача від сплати поточних платежів, які виникають після введення мораторію в межах процедури розпорядження майном боржника.
Заперечення відповідача спростовуються вищезазначеним.
Враховуючи викладене, суд задовольняє позовні вимоги в повному обсязі. Судовий збір не стягується.
Керуючись ст. 94, 159-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
п о с т а н о в и в:
1. Позов задовольнити. Стягнути з комунального підприємства "Ольвія" (Херсонська область, м. Нова Каховка, вул. 60 років Радянської влади, р/рахунок 260038953 в ХОД АППБ "Аваль" МФО 352093 ЄДРПОУ 24111187) на користь Новокаховського міського центру зайнятості (Херсонська область, м. Нова Каховка, вул. М. Букіна, 20а, Держбюджет м. Нова Каховка код ЄДРПОУ 24103977, банк УДК м. Херсон, МФО 852010)
- рах. № 37170301900012 код платежу 50040100 - 2691 (дві тисячі шістсот дев'яносто одну) грн. 56 коп. 1,3% заборгованості по страховим внескам для роботодавців;
- рах. № 37179302900012 код платежу 50040200 - 956 (дев'ятсот п'ятдесят шість) грн. 98 коп. заборгованості по внескам для застрахованих осіб.
2. Копію постанови направити сторонам по справі.
Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Дата підпису постанови 25.09.2006 р.
Суддя Л.І. Александрова
Суд | Господарський суд Херсонської області |
Дата ухвалення рішення | 21.09.2006 |
Оприлюднено | 28.08.2007 |
Номер документу | 137844 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Херсонської області
Александрова Л.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні