Постанова
від 07.02.2011 по справі 2а-0870/10/11
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 лютого 2011 року 15:50 Справа № 2а-0870/10/11

Запорізький окружний ад міністративний суд у складі:

головуючого судді Калашни к Ю.В.,

при секретарі судового зас ідання Баланчук І.М.,

за участю представників:

позивача - Кулешової Л .В. (довіреність від 27.01.2011 №81);

відповідача - Захарчука В.П. (розпорядження від 25.12.2009 № 1365к)

розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу

за позовною заявою Державн ого підприємства «Національ на енергетична компанія «Укр енерго» в особі Відокремлено го підрозділу «Держенергона гляд у Дніпровському регіоні »

до Комунального закладу ох орони здоров' я «Студентськ а поліклініка»

про стягнення штрафу

ВСТАНОВИВ:

У січні 2011 року Державне підп риємство «Національна енерг етична компанія «Укренерго» в особі Відокремленого підр озділу «Держенергонагляд у Д ніпровському регіоні» (далі - позивач) звернулось до Зап орізького окружного адмініс тративного суду (далі - суд) із позовом до Комунального зак ладу охорони здоров' я «Студ ентська поліклініка» (далі в ідповідач), у якому просить ст ягнути з відповідача штраф у розмірі 5 100,00грн.

У судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мав та надав пояснення, анало гічні викладеним у позовній заяві.

Представник відповідача у судовому засіданні проти по зову заперечував в повному о бсязі, та пояснив наступне, що Комунальний заклад охорони здоров' я «Студентська полі клініка» є бюджетною установ ою, фінансування проводиться через міський фінансовий ві дділ. За останні роки у коштор исі закладу не закладено вид атків на код 2110 («Придбання обл аднання та предметів довгост рокового користування»). Пол іклініка не надає платних по слуг. У зв' язку з цим, не має м ожливості виконати вимоги пр иписів Державної інспекції з енергетичного нагляду за ре жимами споживання електричн ої і теплової енергії в Запор ізькій області. Відповідач н еодноразово звертався до упр авління охорони здоров' я м іської ради щодо виділення к оштів на виконання зазначени х робіт, також були надані пис ьмові роз' яснення до Держав ної інспекції з енергетичног о нагляду за режимами спожив ання електричної і теплової енергії в Запорізькій област і стосовно справи. В свою черг у, управління охорони здоров ' я міської ради звернулось до виконавчого комітету місь кої ради з проханням виділит и додаткові кошти для заміни водопідігрівача у Комунальн ому закладі охорони здоров' я «Студентська поліклініка» . Зважаючи на вищевикладене, т а на те що виконати вимоги при писів Державної інспекції з енергетичного нагляду за реж имами споживання електрично ї і теплової енергії в Запорі зькій області не маючи доста тнього фінансування не можли во. Також зазначив, що під час проведення перевірки на скла дання акту перевіряючи особи не роз' яснили про можливіс ть звернення до позивача із з аявою щодо продовження термі ну виконання припису. З ураху ванням викладеного просить с уд відмовити в задоволенні п озову.

На підставі ст. 160 КАС України у судовому засіданні прогол ошено вступну та резолютивну частини постанови.

Розглянувши подані докуме нти, заслухавши пояснення пр едставників сторін, судом ус тановлені наступні обстави ни.

У період з 07.05.2010 по 11.05.2010 Державн им інспектором Державної інс пекції з енергетичного нагля ду за режимами споживання ел ектричної і теплової енергії у Запорізькій області у прис утності завгоспа Студентськ ої поліклініки ОСОБА_3 про ведено обстеження з питань т ехнічного стану та експлуата ції тепловикористовуючих ус тановок, мереж, систем опалюв ання, вентиляції, гарячого во допостачання та систем збору та повернення конденсату сп оживачів теплової енергії, з а результатами якого складен ий Акт від 11.05.2010 №01/20-5559. Указаний ак т отриманий головним лікарем Студентської поліклініки Захарчуком В.П. особисто та підписаний без зауважень та заперечень.

Під час обстеження виявлен і факти порушення вимог зако нодавства галузі електроене ргетики та сфері теплопостач ання, на усунення яких відпов ідачу позивачем видано Припи с від 11.05.2010 № 01/20-5559 із зазначенням о бов'язкових для виконання за ходів та строків їх виконанн я.

Припис від 11.05.2010 № 01/20-5559 отримани й головним лікарем Студентс ької поліклініки Захарчук ом В.П. особисто, про що свідч ить підпис, скріплений печат кою відповідача.

25.08.2010 позивачем проведена пер евірка щодо виконання відпов ідачем вимог припису від 11.05.2010 № 01/20-5559, про що складений Акт пере вірки (протокол) від 25.08.2009 №01/20-5651 та Протокол від 25.08.2009 №01/20- 5651, у яких з афіксовані факти невиконанн я припису. Указані документи отримані та підписані завго спом Студентської полікліні ки ОСОБА_3 без зауважень т а заперечень.

У зв' язку із невиконанням відповідачем у встановлений строк вимог припису позивач ем 10.09.2010 винесено Постанову №01/20- 62 про накладення на відповіда ча штрафу у розмірі 5 100,00 грн. По станова отримана уповноваже ною особою відповідача 10.09.2010, що підтверджується відповідни м підписом.

У зв' язку із несплатою від повідачем штрафу у встановле ні строки позивач звернувся до суду.

Дослідивши матеріали спра ви, проаналізувавши норми за конодавства, суд вважає позо вні вимоги такими, що підляга ють задоволенню у повному об сязі з наступних підстав.

Відповідно до ч.І ст. 9 Закону України "Про електроенергет ику" державний нагляд в елект роенергетиці здійснює Держа вна інспекція з енергетичног о нагляду за режимами спожив ання електричної та теплової енергії у порядку, встановле ному Кабінетом Міністрів Укр аїни.

Згідно п.3 Положення про дер жавний енергетичний нагляд з а режимами споживання електр ичної і теплової енергії, зат вердженого Постановою Кабін ету Міністрів України від 07.08.19 96 № 929 метою енергетичного нагл яду є сприяння забезпеченню сталого функціонування об'єд наної енергетичної системи У країни, сфери теплопостачанн я, енергетичної безпеки держ ави шляхом здійснення контро лю за дотриманням суб'єктами електроенергетики, суб'єкта ми відносин у сфері теплопос тачання та споживачами елект ричної енергії вимог нормати вно-правових і нормативно-те хнічних актів у сфері виробн ицтва, постачання та спожива ння електричної і теплової е нергії (далі - енергія).

Згідно Статуту Державне пі дприємство «Національна ене ргетична компанія «Укренерг о» дане підприємство заснова не на державній власності і п ідпорядковується Міністерс тву палива та енергетики Укр аїни відповідно до Указу Пре зидента України від 14.04.2000 №598/2000 «П ро Міністерство палива та ен ергетики України» є юридично ю особою (пункти 1.2, 4.1 Статуту).

Державна інспекція з енерг етичного нагляду за режимами споживання електричної і те плової енергії (Держенергона гляд) виконує функції, поклад ені на Держенергонагляд Поло женням про державний енергет ичний нагляд за режимами спо живання електричної і теплов ої енергії, затвердженим Пос тановою Кабінету Міністрів У країни від 07.08.1996 № 929, здійснює до поміжні заходи із забезпечен ня надійного і сталого функц іонування об'єднаної енергет ичної системи України та діє у складі Державного підприє мства "Національна енергетич на компанія "Укренерго" згідн о Наказу Міністерства палива та енергетики України від 03.11.2 006 № 422. Держенергонагляд у Дніп ровському регіоні є відокрем леним підрозділом Державног о підприємства «Національна енергетична компанія «Укрен ерго» (відповідно п.1.1 Положен ня про Держенергонагляд у Дн іпровському регіоні).

Згідно п.2 Додатку 1 до Положе ння про Держенергонагляд у Д ніпровському регіоні структ урним підрозділом останньог о є Державна інспекція з енер гетичного нагляду за режимам и споживання електричної і т еплової енергії у Запорізькі й області, яка діє на підставі Положення, затвердженого Го ловним Державним інспекторо м України з енергетичного на гляду 03.03.2009.

Правовідносини сторін є пу блічними, при цьому НЕК "Укрен ерго" у спірних правовідноси нах виступає не як господарю ючий суб'єкт, а як особа, до скл аду якої входить підрозділ, щ о здійснює державний енергет ичний нагляд за режимами спо живання електричної і теплов ої енергії в частині виконан ня функцій, покладених на ньо го чинним законодавством.

Відповідно до ст. 31 Закону Ук раїни «Про теплопостачання» Постановою Кабінету Міністр ів України від 21.07.1999 № 1312 затверд жено Положення про порядок н акладення на суб'єктів госпо дарської діяльності штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики т а сфері теплопостачання (дал і - Положення).

Це Положення визначає поря док накладення державними ін спекторами з енергетичного н агляду за режимами споживанн я електричної та теплової ен ергії на суб'єктів господарс ької діяльності незалежно ві д форм власності штрафів за п орушення законодавства в гал узі електроенергетики та сфе рі теплопостачання.

Пунктами 7, 8 Положення перед бачено, що рішення про наклад ення штрафу приймається на п ідставі акта перевірки суб'є кта господарської діяльност і, складеного посадовими осо бами Державної інспекції з е нергетичного нагляду за режи мами споживання електричної і теплової енергії та оформл юється постановою цієї Інспе кції.

Абзац 4 ст. 14 Закону України « Про теплопостачання» встано влює, що державні інспектори з енергетичного нагляду за р ежимами споживання електрич ної та теплової енергії мают ь право давати в межах своїх п овноважень обов'язкові для в иконання приписи щодо усунен ня порушень нормативно-право вих актів. Таке ж право закріп лене і в пункті 11 Положення пр о державний енергетичний наг ляд за режимами споживання е лектричної і теплової енергі ї.

Процедуру здійснення захо дів державного енергетичног о нагляду (обстеження, переві рки, огляди, інспектування то що) щодо контролю технічного стану та організації експлу атації електричних, теплових , тепловикористовувальних ус тановок та мереж, а також дотр имання режимів виробництва, постачання і споживання елек тричної та теплової енергії визначає Інструкція з органі зації проведення заходів дер жавного енергетичного нагля ду за суб'єктами електроенер гетики, суб'єктами відносин у сфері теплопостачання і спо живачами електричної енергі ї та оформлення їх результат ів, затверджена наказом Міні стерства палива та енергетик и України від 24.12.2004№817 (далі - Інст рукція).

У відповідності п. 10.5 інструк ції вимоги повинні бути вико нані в повному обсязі після з акінчення встановленого тер міну виконання Приписів, Роз поряджень та Подань.

У разі, якщо суб'єкт господа рювання не в змозі виконати в имоги, установлені Приписом, Розпорядженням чи Поданням, з причин, які неможливо перед бачити заходами щодо їх вико нання, керівник суб'єкта госп одарювання не пізніше ніж за 10 днів до закінчення встановл еного терміну виконання відп овідного заходу звертається до відповідного структурног о підрозділу Держенергонагл яду з метою отримання письмо вого дозволу на подовження т ермінів виконання, що оформл юється у довільній формі. Зве рнення розглядається керівн иком відповідного структурн ого підрозділу Держенергона гляду, який видав Направленн я на проведення заходу з держ авного енергетичного нагляд у. Керівнику суб'єкта господа рювання в п'ятиденний строк з дати отримання такого зверн ення надсилається обґрунтов ане рішення, яке доводиться д о відома інспектора Держенер гонагляду, що видав Припис, пі дготував Розпорядження чи По дання.

Із матеріалів справи вбача ється та представником відпо відача не заперечується, що п равом на звернення до позива ча із заявою про продовження терміну виконання вимог він не скористався, відповідної заяви до Державного підприє мства «Національна енергети чна компанія «Укренерго» в о собі Відокремленого підрозд ілу «Держенергонагляд у Дніп ровському регіоні» не надава в та вимоги припису у встанов лені строки не виконав.

Крім того, суд не приймає до уваги твердження представни ка відповідача щодо його нео бізнаності про можливість пр одовження терміну виконання вимог припису та наслідків й ого невиконання, оскільки зг ідно ч.2 ст.68 Конституції Украї ни незнання законів не звіль няє від юридичної відповідал ьності.

Пункт 2 ст. 31 Закону України « Про теплопостачання» встано влює, що суб'єкт господарюван ня несе відповідальність за ухилення від виконання або н есвоєчасне виконання рішень чи приписів Державної інспе кції з енергетичного нагляду за режимами споживання елек тричної та теплової енергії у вигляді штрафу у розмірі тр ьохсот неоподаткованих дохо дів громадян.

Тобто, підставою для нак ладення штрафу є ухилення від виконання несвоєчасне виконання приписів Держенер гонагляду.

Як вбачається із матеріалі в справи, відповідачем поруш ені вище указані норми та не в иконані вимоги припису позив ача у встановлений строк у по вному обязі. Указаний факт пр едставником відповідача не з аперечується.

Відповідно до ст. 31 Закону Ук раїни «Про теплопостачання» , п.п. 7, 8 Положення про порядок н акладення на суб'єктів госпо дарської діяльності штрафів за порушення відповідачем з аконодавства про електроене ргетику позивачем винесено П останову про накладення на в ідповідача штрафу у розмірі 5100,00 грн.

Згідно ст. 31 Закону «Про тепл опостачання» суми штрафів за раховуються до Державного бю джету України. Штраф повинен бути сплачений протягом 15 дні в з дня винесення постанови п ро його накладення.

Як свідчать матеріали спра ви у встановлений законодавс твом України строк відповіда чем сума штрафу не сплачена.

Відповідно до ст. 19 Конститу ції України органи державної влади та органи місцевого са моврядування, їх посадові ос оби зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважен ь та у спосіб, що передбачені К онституцією та законами Укра їни.

Частиною 1 ст. 11 КАС України в становлено, що розгляд і вирі шення справ в адміністративн их судах здійснюються на зас адах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду с воїх доказів і у доведенні пе ред судом їх переконливості.

Згідно із ч. 1 ст. 71 КАС України , кожна сторона повинна довес ти ті обставини, на яких ґрунт уються її вимоги та заперече ння.

Відповідно до приписів п. 4 с т. 94 КАС України, у справах, в як их позивачем є суб' єкт влад них повноважень, а відповіда чем - фізична чи юридична особ а, судові витрати, здійснені п озивачем, з відповідача не ст ягуються.

Керуючись ст. ст.161-163, 167 КАС Ук раїни, суд

ПО СТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов з адовольнити.

2.Стягнути з Комунальн ого закладу охорони здоров' я «Студентська поліклініка» (ЄДРПОУ 05499004) штраф у розмірі 5 100 ,00грн. (п' ять тисяч сто грн. 00 ко п) на користь Державного бюдж ету Жовтневого району м.Запо ріжжя (п/р 31110106700003, МФО 813015, ЄДРПОУ 346771 24, код бюджетної класифікації 21081100, ГУДКУ у Запорізькій облас ті). Видати виконавчий лист.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, якщо вона не була подана у в становлені строки. У разі под ання апеляційної скарги судо ве рішення, якщо його не скас овано, набирає законної сили після повернення апеляційн ої скарги, відмови у відкритт і апеляційного провадження а бо набрання законної сили рі шенням за наслідками апеляці йного провадження.

Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Дніпропетровського ап еляційного адміністративно го суду через Запорізький ок ружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний стро к з дня її проголошення, а в ра зі складення постанови у пов ному обсязі відповідно до ст атті 160 КАС України - з дня отр имання такої постанови, апел яційної скарги, з подачею її к опії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у спра ві.

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених ч.4 ст.167 цього Ко дексу, було повідомлено про м ожливість отримання копії по станови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження по станови суду обчислюється з наступного дня після закінч ення п'ятиденного строку з мо менту отримання суб'єктом вл адних повноважень повідомле ння про можливість отримання копії постанови суду.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до суду апеляц ійної інстанції.

Постанова в повному обсязі у відповідності до вимог ст. 1 60 КАС України оформлена і підп исана 11.02.2011.

Суддя Ю.В.Калашник

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.02.2011
Оприлюднено17.02.2011
Номер документу13795375
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-0870/10/11

Постанова від 07.02.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Калашник Юлія Вікторівна

Постанова від 07.02.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Калашник Юлія Вікторівна

Ухвала від 10.01.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Калашник Юлія Вікторівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні