Категорія №6.6.5
ПОСТАНОВА
Іменем України
17 грудня 2010 року Справа № 2а-8361/10/1270
Суддя Луганського о кружного адміністративного суду Кравцова Н.В., розглянувш и в м. Луганську в порядку скор оченого провадження адмініс тративну справу за позовом Д ержавної податкової інспекц ії у м. Красний Луч Луганської області до Державного підпр иємства «Краснолуцький відд іл робітничого постачання» п ро примусове стягнення штраф них (фінансових) санкцій у роз мірі 9 516,25 грн., -
В С Т А Н О В И В:
04 листопада 2010 року до Луган ського окружного адміністра тивного суду надійшов адміні стративний позов Державної п одаткової інспекції у м. Крас ний Луч Луганської області д о Державного підприємства «К раснолуцький відділ робітни чого постачання» про примусо ве стягнення штрафних (фінан сових) санкцій у розмірі 9 516,25 гр н.
В обґрунтування позовних в имог позивач посилається на те, що працівниками ДПІ в м. Кр асний Луч було проведено пер евірки господарських одиниц ь ДП «Краснолуцький відділ р обітничого постачання» щодо дотримання порядку проведен ня розрахунків за товари (пос луги), вимог з регулювання обі гу готівки, наявності торгов их патентів і ліцензій. За рез ультатами зазначених переві рок складено акти від 11.05.2010 № 0058/12/ 08/23/00/00182395 та № 0056/12/08/23/00/00182395, від 12.05.2010 № 0059/12/08/2 3/00/00182395.
За результатами перевірки ДПІ в м. Красний Луч винесені рішення про застосування до відповідача штрафних (фінанс ових) санкцій за порушення ви користання РРО та порушення норм обігу готівки.
Таким чином, до ДП «Краснолу цький відділ робітничого пос тачання» застосовано штрафн і (фінансові) санкції у загаль ному розмірі 9 516,25 грн.
Ухвалою суду від 24 листопад а 2010 року справу призначено до розгляду у скороченому пров адженні.
ДП «Ровенькиантрацит» в ос обі ВП «Шахтоуправління «Ров еньківське» направлено копі ю ухвали про відкриття скоро ченого провадження, яку отри мано відповідачем 29.09.2010, про що свідчить особистий підпис йо го уповноваженого представн ика на повідомленні про вруч ення поштового відправлення .
Відповідачу запропоновано у 10 денний строк з дня одержан ня ухвали про відкриття скор оченого провадження надати н а адресу Луганського окружно го адміністративного суду за перечення проти позову та не обхідні документи або письмо ву заяву про визнання позову .
02 грудня 2010 року відповідач н а адресу суду надав відгук на адміністративний позов, згі дно якого позовні вимоги виз нав у повному обсязі та проси в розстрочити сплату суми за боргованості по штрафним сан кціям у розмірі 9 516,25 грн., почин аючи з січня 2011 року по грудень 2013 року включно з виплатою рів ної частини суми боргу щоміс ячно в сумі 264,34 із строком опла ти до 30 числі поточного місяця .
Оскільки позовні вимоги ві дповідачем визнані у повному обсязі, суд вважає можливим р озглянути справу в порядку с короченого провадження одно особово, без проведення судо вого засідання та виклику ос іб, які беруть участь у справі .
Оцінивши повідомлені пози вачем обставини, суд дійшов д о висновку про задоволення а дміністративного позову з на ступних підстав.
Як визначено ст. 1 Закону Укр аїни «Про застосування реєст раторів розрахункових опера цій у сфері торгівлі, громадс ького харчування та послуг», реєстратори розрахункових о перацій застосовуються фізи чними особами - суб'єктами під приємницької діяльності або юридичними особами (їх філія ми, відділеннями, іншими відо кремленими підрозділами) (да лі - суб'єктами підприємницьк ої діяльності), які здійснюют ь операції з розрахунків у го тівковій та/або безготівкові й формі (із застосуванням пла тіжних карток, платіжних чек ів, жетонів тощо) при продажу т оварів (наданні послуг) у сфер і торгівлі, громадського хар чування та послуг, а також упо вноваженими банками та суб'є ктами підприємницької діяль ності, які виконують операці ї купівлі-продажу іноземної валюти.
Відповідно до пункту 1 вищез азначеного Закону, суб'єкти п ідприємницької діяльності, я кі здійснюють розрахункові о перації в готівковій та (або) б езготівковій формі (із засто суваннями платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощ о) при продажу товарів (надані послуг) у сфері торгівлі, гром адського харчування та послу г зобов'язані: проводити розр ахункові операції на повну с уму покупки (надання послуг) ч ерез зареєстровані, опломбов ані у встановленому порядку та переведені у фіскальний р ежим роботи реєстратори розр ахункових операцій з роздрук уванням відповідних розраху нкових документів, що підтве рджують виконання розрахунк ових операцій, або у випадках , передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрован их у встановленому порядку р озрахункових книжок.
Згідно зі статтею 2 зазначен ого Закону розрахункова опер ація - це приймання від покупц я готівкових коштів, платіжн их карток, платіжних чеків, же тонів тощо за місцем реаліза ції товарів (послуг), видача го тівкових коштів на повернути й покупцем товар (ненадану по слугу), а у разі застосування б анківської платіжної картки - оформлення відповідного ро зрахункового документа щодо оплати в безготівковій форм і товару (послуги) банком поку пця або, у разі повернення тов ару (відмови від послуги), офор млення розрахункових докуме нтів щодо перерахування кошт ів у банк покупця.
Статтею 2 Закону України «Пр о застосування реєстраторів розрахункових операцій у сф ері торгівлі, громадського х арчування та послуг" встанов лено, що розрахунковий докум ент - документ встановленої ф орми та змісту (касовий чек, то варний чек, розрахункова кви танція, проїзний документ то що), що підтверджує факт прода жу (повернення) товарів, надан ня послуг, отримання (поверне ння) коштів, купівлі-продажу і ноземної валюти, надруковани й у випадках, передбачених ци м Законом, і зареєстрованим у встановленому порядку реєст ратором розрахункових опера цій або заповнений вручну.
За змістом ст. 15 Закону Украї ни «Про застосування реєстра торів розрахункових операці й у сфері торгівлі, громадськ ого харчування та послуг» та ст. 11 Закону України «Про держ авну податкову службу в Укра їні» контроль за додержанням суб' єктами підприємницько ї діяльності порядку проведе ння розрахунків за товари (по слуги), інших вимог цього Зако ну, здійснюють органи держав ної податкової служби Україн и шляхом проведення планових або позапланових перевірок згідно із законодавством Укр аїни, порядок проведення яки х встановлено зазначеними ст . ст. 11-1, 11-2.
Згідно ст. 11 п. 1 Закону Україн и «Про державну податкову сл ужбу в Україні» органи держа вної податкової служби у вип адках, в межах компетенції та у порядку, встановлених зако нами України, мають право зді йснювати документальні неви їзні перевірки (на підставі п оданих податкових деклараці й, звітів та інших документів , пов' язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів (обов' язкових платежів) нез алежно від способу їх подачі ), а також планові та позаплано ві виїзні перевірки своєчасн ості, достовірності, повноти нарахування і сплати податк ів та зборів (обов' язкових п латежів), додержання валютно го законодавства юридичними особами, їх філіями, відділен нями, іншими відокремленими підрозділами, що не мають ста тусу юридичної особи, а також фізичними особами, які мають статус суб' єктів підприємн ицької діяльності чи не мают ь такого статусу, на яких згід но із законами України покла дено обов' язок утримувати т а/або сплачувати податки і зб ори (обов' язкові платежі), кр ім Національного банку Украї ни та його установ.
Згідно положень ст. 3 Закон у України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг» суб' єкти підприємниць кої діяльності, які здійснюю ть розрахункові операції в г отівковій та/або в безготівк овій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при прода жу товарів (наданні послуг) у с фері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов' язані:
п. 1) проводити розр ахункові операції на повну с уму покупки (надання послуги ) через зареєстровані, опломб овані у встановленому порядк у та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори ро зрахункових операцій з роздр укуванням відповідних розра хункових документів, що підт верджують виконання розраху нкових операцій, або у випадк ах, передбачених цим Законом , із застосуванням зареєстро ваних у встановленому порядк у розрахункових книжок;
п. 2) видавати особі, яка отримує або повертає тов ар, отримує послугу або відмо вляється від неї, розрахунко вий документ встановленої фо рми на повну суму проведеної операції;
п. 9) щоденно друкувати на ре єстраторах розрахункових оп ерацій (за виключенням автом атів з продажу товарів (послу г) фіскальні звітні чеки і заб езпечувати їх зберігання в к нигах обліку розрахункових о перацій;
п. 13) забезпечувати відпові дність сум готівкових коштів на місці проведення розраху нків сумі коштів, яка зазначе на в денному звіті реєстрато ра розрахункових операцій, а у випадку використання розр ахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунков ими квитанціями, виданими з п очатку робочого дня.
Згідно абз. 3 п. 2.6 Положення п ро ведення касових операцій у національній валюті в Укра їні, затвердженого постаново ю Правління НБУ від 15.12.2005 № 637, у ра зі проведення готівкових роз рахунків із застосуванням РР О або використанням РК оприб уткуванням готівки є здійсне ння обліку зазначених готівк ових коштів у повній сумі їх ф актичних надходжень у книзі обліку розрахункових операц ій на підставі фіскальних зв ітних чеків РРО (даних РК).
Судом встановлено, що фахів цями ДПІ в м. Красний Луч Луган ської області було проведено перевірки за дотриманням су б' єктами господарювання по рядку проведення розрахункі в за товари (послуги), вимог з р егулювання обігу готівки, на явності торгових патентів і ліцензій, за результатами як их складено акти від 11.05.2010 № 0058/12/08/2 3/00/00182395 та № 0056/12/08/23/00/00182395, від 12.05.2010 № 0059/12/08/23/00 /00182395.
В акті від 12.05.2010 № 0059/12/08/23/00/00182395 зафік совано порушення п.п. 1, 2, 13 Закон у України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг», а саме, розрахункова опе рація проведена без застосув ання зареєстрованого, опломб ованого в установленому поря дку та переведеного у фіскал ьний режим роботи РРО; розрах унковий документ встановлен о форми особі, яка отримала то вар, не видано; не забезпечено відповідність суми готівков их коштів на місті проведенн я розрахунків сумі коштів, як а зазначена в деному звіті РР О.
В акті від 11.05.2010 № 0058/12/08/23/00/00182395 зафік совано порушення п. 9 Закону Ук раїни «Про застосування реєс траторів розрахункових опер ацій в сфері торгівлі, громад ського харчування та послуг» , а саме, не забезпечено друкув ання та зберігання фіскальни х звітних чеків в книзі облік у розрахункових операцій.
В акті від 11.05.2010 № 0056/12/08/23/00/00182395 зафік совано порушення п.п. 1, 2, 13 Закон у України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг», а саме, розрахункова опе рація проведена без застосув ання зареєстрованого, опломб ованого в установленому поря дку та переведеного у фіскал ьний режим роботи РРО; розрах унковий документ встановлен о форми особі, яка отримала то вар, не видано; не забезпечено відповідність суми готівков их коштів на місті проведенн я розрахунків сумі коштів, як а зазначена в деному звіті РР О; п. 2.6. абз. 3 Положення про веден ня касових операцій у націон альній валюті в Україні, а сам е, не оприбуткування готівко вих коштів в повному обсязі т а фактичного надходження в К ОРО на підставі фіскальних з вітних чеків.
На підставі вказаних актів перевірки 18 травня 2010 року поз ивачем були винесені рішення № 0000702343, № 0000692343 та № 0000672343 про застосування до ДП «Кра снолуцький відділ робітничо го постачання» штрафних фіна нсових санкцій на загальну с уму 9 516,25 грн.
Вищезазначені рішення отр имані відповідачем 18.05.2010, про що свідчить особистий підпис й ого уповноваженої особи на к орінцях рішень про застосува ння штрафних (фінансових) сан кцій
На час розгляду справи ріше ння від 18 травня 2010 року № 0000702343 , № 0000692343 та № 0000672343 про заст осування штрафних (фінансови х) санкцій до відповідача не о скаржені.
На підставі викладеного су ма штрафних (фінансових) санк цій, що підлягає стягненню з в ідповідача, складає 9 516,25 грн.
Частиною 1, 3 статті 136 Кодексу адміністративного судочинс тва України позивач може від мовитися від адміністративн ого позову, а відповідач - ви знати адміністративний позо в протягом всього часу судов ого розгляду, зробивши усну з аяву. Якщо відмову від адміні стративного позову чи визнан ня адміністративного позову викладено в адресованій суд у письмовій заяві, ця заява пр иєднується до справи.
Судове рішення у зв' язку з відмовою від адміністративн ого позову, визнанням адміні стративного позову чи примир енням сторін ухвалюється за правилами, встановленими ста ттями 112, 113 цього Кодексу.
Відповідно до частин 1, 3 стат ті 112 Кодексу адміністративно го судочинства України позив ач може відмовитися від адмі ністративного позову повніс тю або частково, а відповідач - визнати адміністративни й позов повністю або частков о. Відмова від адміністратив ного позову чи визнання адмі ністративного позову під час підготовчого провадження ма ють бути викладені в адресов аній суду письмовій заяві, як а приєднується до справи.
Згідно частини 4 статті 112 Код ексу адміністративного судо чиснтва України суд не прийм ає відмови від адміністратив ного позову, визнання адміні стративного позову і продовж ує розгляд адміністративної справи, якщо ці дії позивача а бо відповідача суперечать за кону чи порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси.
Підстав для неприйняття ви знання адміністративного по зову відповідачем суд не вба чає.
Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, си стемного аналізу положень чи нного законодавства України та матеріалів справи, суд дій шов висновку, що позов підляг ає задоволенню.
Відповідно до ч. 1 ст. 257 КАС Укр аїни у разі необхідності спо сіб, строки і порядок виконан ня можуть бути визначені у са мому судовому рішенні.
02 грудня 2010 року відпов ідач до суду надав клопотанн я про розстрочення виконання судового рішення.
З урахуванням клопот ання відповідача, суд вважає за можливим відповідно до ч. 1 ст. 257 КАС України встановити с посіб та порядок виконання с удового рішення шляхом розст рочення Державному підприєм ству «Краснолуцький відділ р обітничого постачання» спла ти штрафних (фінансових) санк цій у розмірі 9 516,25 грн., починаю чи з січня 2011 року по грудень 2013 року включно рівними часткам и по 264,34 грн. (двісті шістдесят ч отири гривні 34 копійки) щоміся ця із строком оплати до 30 числ а поточного місяця.
Питання по судових витрат ах не вирішується, оскільки п озивач звільнений від їх спл ати у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністратив ного судочинства України не передбачено їх стягнення у д аних випадках.
Керуючись ст. ст. 2, 9, 10, 11, 17, 18, 94, 158-163 , 183-2, 256 Кодексу адміністративно го судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Позовні вимоги Державної податкової інспекції у м. Кра сний Луч Луганської області до Державного підприємства « Краснолуцький відділ робітн ичого постачання» про примус ове стягнення штрафних (фіна нсових) санкцій у розмірі 9 516,25 г рн. задовольнити.
Стягнути з Державног о підприємства «Краснолуцьк ий відділ робітничого постач ання» (94520, Луганська область, м . Красний Луч, вул. Коняєвська, 26; код 00182395, р/р 2600730188154 у філії ПАТ ПІБ в м. Луганськ, МФО 304308) суму штра фних (фінансових) санкцій у ро змірі 9 516,25 грн. (дев' ять тисяч п' ятсот шістнадцять гривен ь 25 копійок).
Розстрочити Державному пі дприємству «Краснолуцький в ідділ робітничого постачанн я» сплату штрафних (фінансов их) санкцій у розмірі 9 516,25 грн., п очинаючи з січня 2011 року по гру день 2013 року включно рівними ч астками по 264,34 грн. (двісті шіст десят чотири гривні 34 копійки ) щомісяця із строком оплати д о 30 числа поточного місяця.
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, кр ім випадків її оскарження в а пеляційному порядку, є остат очною і підлягає негайному в иконанню.
Постанова за результатами скороченого провадження мож е бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку до Дон ецького апеляційного адміні стративного суду.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку т акож іншими особами у зв'язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтер еси чи обов'язки.
Строк для подання апеляцій ної скарги стороною або іншо ю особою, яка брала участь у сп раві, обчислюється з моменту отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подаєть ся протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.
У разі оскарження в апеляці йному порядку постанови, при йнятої у скороченому провадж енні, ухвала суду апеляційно ї інстанції по такій справі є остаточною і оскарженню не п ідлягає.
Суддя Н.В. Кравцова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.12.2010 |
Оприлюднено | 17.02.2011 |
Номер документу | 13795439 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Н.В. Кравцова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні