Постанова
від 31.01.2011 по справі 2а-7660/10/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №6.19

ПОСТАНОВА

Іменем України

31 січня 2011 року Справа № 2а-7660/10/1270

Луганський окружний адміністративний суд у скла ді:

Головуючого судді - Тв ердохліба Р.С.,

при секретарі - Чукіній А.Ю.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні справу за адміністративним позовом Го ловного управління агропром ислового розвитку Лугансько ї обласної Державної адмініс трації до Товариства з обмеж еною відповідальністю «Агро фірма «Нива» про повернення отриманих коштів до Державно го бюджету України,-

В С Т А Н О В И В:

07 жовтня 2010 року Головне упра вління агропромислового роз витку Луганської обласної Де ржавної адміністрації зверн улось до Луганського окружно го адміністративного суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відп овідальністю «Агрофірма «Ни ва» про повернення отриманих коштів до Державного бюджет у України.

В обґрунтування позовних в имог позивач зазначив, що ТОВ «Агрофірма «Нива» як перемо жець конкурсу згідно довідки №37 від 08.05.2008 отримало право на ча сткову компенсацію відсотко вої ставки за залученим сере дньостроковим кредитом за ра хунок коштів Державного бюдж ету України у 2008 році. Для удоск оналення механізму фінансов ої підтримки підприємств агр опромислового комплексу Каб інетом Міністрів України при йнято постанову від 27.08.2008 №763 «Пр о внесення змін до деяких пос танов кабінету Міністрів Укр аїни з питань фінансової під тримки підприємств агропром ислового комплексу», яка наб ула чинності 10.09.2008. Відповідно д о вказаної постанови, за наяв ності заборгованості перед м ісцевим бюджетом по податку з доходів фізичних осіб, фіна нсова підтримка надається сі льгоспвиробникам за умови її погашення до 01.10.2008.

В ході проведення Контроль но-ревізійним управлінням в Луганській області позаплан ової ревізії фінансово-госпо дарської діяльності Головно го управління агропромислов ого розвитку Луганської обла сної Державної адміністраці ї за період з 01.01.2007 по 01.12.2008 було вс тановлено, що на виконання рі шення конкурсної комісії поз ивачем було перераховано Тов ариству з обмеженою відповід альністю «Агрофірма «Нива» 5 6630,00 грн. Ревізією поданого від повідачем до конкурсної комі сії пакету документів встано влено, що документи подано у п овному обсязі відповідно до вимог Порядків використання коштів передбачених у держа вному бюджеті для здійснення фінансової підтримки підпри ємств агропромислового комп лексу через механізм здешевл ення короткострокових креди тів. Зустрічним звірянням, пр оведеним у Товаристві з обме женою відповідальністю «Агр офірма «Нива» з питань досто вірності даних, зазначених у наданих конкурсній комісії документах, встановлено наяв ність простроченої більш ніж півроку заборгованості пере д місцевим бюджетом з податк у з доходів фізичних осіб.

Таким чином, Товариство з об меженою відповідальністю «А грофірма «Нива» протягом 2007-2008 років отримало державну під тримку через механізм частко вого здешевлення відсотково ї ставки за кредитами при ная вності простроченої більш ні ж півроку заборгованості пер ед місцевим бюджетом у сумі 566 30,00 грн. в порушення п.4 Порядку в икористання у 2008 році коштів, п ередбачених у державному бюд жеті для здійснення фінансов ої підтримки підприємств агр опромислового комплексу чер ез механізм здешевлення кред итів, затвердженого Постанов ою Кабінету Міністрів Україн и від 27 лютого 2008 № 126 «Про затвер дження Порядку використання у 2008 році коштів, передбачених у державному бюджеті для зді йснення фінансової підтримк и підприємств агропромислов ого комплексу через механізм здешевлення кредитів».

Листом №14/4-220 від 20.07.2010 відповід ачу було запропоновано повер нути незаконно отримані кошт и, однак відповідач, надав від повідь про відсутність забор гованості перед Державною по датковою інспекцією в Слов' яносербському районі Луганс ької області та Управлінням Пенсійного фонду України в С лов' яносербському районі Л уганської області.

Просив стягнути з Товарист ва з обмеженою відповідальні стю «Агрофірма «Нива» до Дер жавного бюджету України кошт и в сумі 56630,00 грн.

В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав, надав поясненн я, аналогічні викладеному в п озовній заяві.

Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав, пояснив, що д ійсно перевіркою було виявле но наявність заборгованості з податку з доходів фізичних осіб, однак, це була заборгова ність минулих років, яка згід но вимог Закону України «Про порядок погашення зобов' яз ань платників податків перед бюджетами та державними ціл ьовими фондами» підлягала сп исанню. З початку 2004 року Товар иство з обмеженою відповідал ьністю «Агрофірма «Нива» пот очної заборгованості з подат ку з доходів фізичних осіб не має. Крім того, на час отриман ня бюджетних коштів органом податкової служби надавалас ь довідка про відсутність у Т овариства з обмеженою відпов ідальністю «Агрофірма «Нива » заборгованості з податків і зборів. Просив відмовити у з адоволенні позовних вимог у повному обсязі.

Заслухавши пояснення пред ставників сторін, дослідивши матеріали справи, розглянув ши справу в межах заявлених п озовних вимог і наданих стор онами доказів, оцінивши дока зи відповідно до вимог ст.ст. 6 9-72 КАС України, суд дійшов висн овку про відмову у задоволен ні заявлених позовних вимог з таких підстав.

Згідно із частиною 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданн ям адміністративного судочи нства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, пра в та інтересів юридичних осі б у сфері публічно-правових в ідносин від порушень з боку о рганів державної влади, орга нів місцевого самоврядуванн я, їхніх посадових і службови х осіб, інших суб' єктів при з дійсненні ними владних управ лінських функцій на основі з аконодавства, в тому числі на виконання делегованих повно важень, шляхом справедливого , неупередженого та своєчасн ого розгляду адміністративн их справ.

Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що правовий п орядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яки х ніхто не може бути примушен ий робити те, що не передбачен о законодавством. Органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов' язані діят и лише на підставі, в межах пов новажень та у спосіб, що перед бачені Конституцією та Закон ами України.

Відповідно до вимог Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд при вирішен ні справи керується принципо м законності, відповідно до я кого суд вирішує справи відп овідно до Конституції та зак онів України, а також міжнаро дних договорів, згода на обов ' язковість яких надана Верх овною Радою України, а так ож застосовує інші нормативн о-правові акти, прийняті відп овідним органом на підставі, у межах повноважень та у спос іб, передбачені Конституцією та законами України, та принц ипом рівності усіх учасників адміністративного процесу п еред законом і судом.

Згідно із частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна с торона повинна довести ті об ставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крі м випадків, встановлених ста ттею 72 цього Кодексу.

В адміністративних справа х про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб' є кта владних повноважень обов ' язок щодо доказування прав омірності свого рішення, дії чи бездіяльності відповідно до частини 2 статті 71 Кодексу а дміністративного судочинст ва України покладається на в ідповідача, якщо він запереч ує проти адміністративного п озову.

В судовому засіданні встан овлено та підтверджується ма теріалами справи, що Товарис тво з обмеженою відповідальн істю «Агрофірма «Нива», іден тифікаційний код 30921267, зареєст ровано Слов' яносербської р айонною державною адміністр ацією Луганської області 11 кв ітня 2000 року за №13751200000000236.

В судовому засіданні встан овлено, що 11 серпня 2007 року Това риством з обмеженою відповід альністю «Агрофірма «Нива» п одано заявку на участь у конк урсі для надання часткової к омпенсації відсоткової став ки за залученим середньостро ковим кредитом в банку за рах унок коштів державного бюдже ту у 2007 році (а.с.56).

Відповідно до довідок від 31 .07.2007, 11.09.2007 та від 08.05.2008 щодо отриманн я права на часткову компенса цію відсоткової ставки за за лученими середньостроковим и кредитами за рахунок кошті в державного бюджету у 2007-2008 рок ах Товариство з обмеженою ві дповідальністю «Агрофірма « Нива» визнане отримувачем ча сткової компенсації відсотк ової ставки за кредит №88/186 від 11.07.2005 у філії відділення ПІБ м. С таханова за рахунок державно го бюджету на умовах Порядку використання у 2007-2008 роках кошт ів, передбачених у державном у бюджеті для здійснення фін ансової підтримки підприємс тв агропромислового комплек су через механізм здешевленн я короткострокових та середн ьострокових кредитів, затвер дженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2007 №259 в розмірі облікової ставки На ціонального банку України, щ о діє на дату нарахування від сотків за користування креди том та постанови Кабінету Мі ністрів України від 27.02.2008 №126 на з агальну суму 56630 грн. (а.с.41-43), які в ідповідач отримав відповідн о до платіжних доручень (а.с.66-72 ).

Відповідно до акту ревізії фінансово-господарської дія льності в Головному управлін ні агропромислового розвитк у в Луганській обласній держ авній адміністрації №07-21/001 від 18 грудня 2008 року, в порушення п.4 Порядку використання у 2007 роц і коштів, передбачених у держ авному бюджеті для здійсненн я фінансової підтримки підпр иємств агропромислового ком плексу через механізм здешев лення короткострокових та се редньострокових кредитів, за твердженого постановою КМУ в ід 21.02.2007 №259 та п.4 Порядку викорис тання у 2008 році коштів, передба чених у державному бюджеті д ля здійснення фінансової під тримки підприємств агропром ислового комплексу через мех анізм здешевлення кредитів, затвердженого постановою КМ У від 27.02.2008 №126, Товариство з обме женою відповідальністю «Агр офірма «Нива» протягом 2007-2008 ро ків отримало державної підтр имки через механізм частково го здешевлення відсоткової с тавки кредитів при наявності простроченої більш ніж півр оку заборгованості перед дер жавним місцевим бюджетом у с умі 56629,56 грн. Дане порушення вин икло внаслідок подання керів ництвом ТОВ «Агрофірма «Нива » до конкурсної комісії недо стовірних даних, а саме відом остей щодо відсутності забор гованості перед державним та місцевими бюджетами (а.с.13-19).

Головним управлінням агро промислового розвитку Лутуг инської районної державної а дміністрації 20.07.2010 на адресу То вариства з обмеженою відпові дальністю «Агрофірма «Нива» було спрямовано претензію п ро повернення незаконно отри маних бюджетних коштів у сум і 56630,00 грн. (а.с. 20)

Як встановлено у судовому з асіданні вказана сума бюджет них коштів на час розгляду сп рави відповідачем не поверну та.

Відповідно до п.7 Порядку ви користання у 2007 році коштів, пе редбачених у державному бюдж еті для здійснення фінансово ї підтримки підприємств агро промислового комплексу чере з механізм здешевлення корот кострокових та середньостро кових кредитів, затвердженог о постановою КМУ від 21.02.2007 №259 та п.8 Порядку використання у 2008 ро ці коштів, передбачених у дер жавному бюджеті для здійснен ня фінансової підтримки підп риємств агропромислового ко мплексу через механізм здеше влення кредитів, затверджено го постановою КМУ від 27.02.2008 №126, о бов' язковою умовою видачі б юджетних коштів є надання до відки податкового органу та органу Пенсійного фонду Укра їни про відсутність заборгов аності за податковими зобов' язаннями та платежами до Пен сійного фонду України.

Такі довідки Товариством з обмеженою відповідальністю «Агрофірма «Нива» були нада ні (а.с.44, 45, 59, 60), однак, під час пров едення Контрольно-ревізійни м управлінням в Луганській о бласті ревізії фінансово-гос подарської діяльності голов ного управління агропромисл ового розвитку Луганської об ласної державної адміністра ції за період з 01.01.2007 по 01.12.2008 встан овлено, що у ревізуємому пері оді заборгованість минулих р оків (2002-2003 років) Товариства з о бмеженою відповідальністю « Агрофірма «Нива» станом на 01.0 1.2006 складала 9310109,95 грн., на 01.08.2006 - 85939 ,97 грн., на 01.01.2007 - 80835,97 грн., 01.01.2008 77388,55 гр н., на 01.06.2008 - 76566,00 грн.

Відповідно до преамбули За кону України «Про порядок по гашення зобов' язань платни ків податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами» № 2181 (який діяв на час вин икнення спірних правовіднос ин) цей Закон є спеціальним за коном з питань оподаткування , який установлює порядок пог ашення зобов' язань юридичн их або фізичних осіб перед бю джетами та державними цільов ими фондами з податків і збор ів (обов' язкових платежів), в ключаючи збір на обов' язков е державне пенсійне страхува ння та внески на загальнообо в' язкове державне соціальн е страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санк цій, що застосовуються до пла тників податків контролюючи ми органами, у тому числі за по рушення у сфері зовнішньоеко номічної діяльності, та визн ачає процедуру оскарження ді й органів стягнення.

Згідно п. 1.3 ст. 1 Закону №2181 пода ткове зобов' язання, самості йно визначене платником пода тків у податковій декларації , вважається узгодженим з дня подання такої податкової де кларації. Нараховані та утри мані суми податку з доходів ф ізичних осіб не є узгодженим податковим зобов' язанням, тому що зазначені суми не дек ларуються та не обліковуютьс я в картках особових рахункі в підприємств.

Довідка про відсутність за боргованості з податків і зб орів (обов' язкових платежів ), що контролюються державним и податковими органами, нада ється платнику податків на п ідставі даних карток особови х рахунків за умови відсутно сті податкового боргу у розу мінні п. 1.3. ст. 1 Закону № 2181.

Законом України «Про подат ок з доходів фізичних осіб» в ід 22.05.2003 № 889 (який діяв на час вини кнення спірних правовідноси н) передбачено подання подат ковими агентами податкового розрахунку сум доходів, нара хованого (сплаченого) на кори сть платника податку, і сум ут риманого з них податку, який н е є податковою декларацією. В ідображення у довідці даних про наявність нарахованого д о сплати та неперерахованого до бюджету податку з доходів фізичних осіб законодавство м не передбачено.

Заборгованість виникла як податок з доходу фізичних ос іб, мешканців Слов' яносербс ького району Луганської обла сті, які здали землю в оренду Т овариству з обмеженою відпов ідальністю «Агрофірма «Нива » і відповідно до Закону «Про податок з доходів фізичних о сіб» повинні були сплачувати даний податок самі, але у зв' язку з договірними відносина ми, податок сплачувало підпр иємство.

Таким чином, під час отриман ня бюджетної дотації надані довідки про відсутність пода ткової заборгованості відпо відали дійсності.

Крім того, відповідно до пос танови Кабінету Міністрів Ук раїни № 763 від 27.08.2008 року сільгосп виробникам надано строк для погашення заборгованості з п одатку з доходів фізичних ос іб до 01.10.2008 року та зазначено, що у випадку погашення такої за боргованості до сільгоспвир обників у подальшому не буду ть застосовуватись фінансов і санкції, у тому числі і щодо заборони отримання бюджетни х дотацій протягом трьох рок ів з часу незаконного отрима ння бюджетних коштів.

Разом із цим в судовому засі данні встановлено, що відпов ідно до акту про результати п ланової виїзної перевірки То вариства з обмеженою відпові дальністю «Агрофірма «Нива» з питань дотримання вимог по даткового законодавства за п еріод з 01.04.2007 по 31.12.2009, валютного та іншого законодавства за пер іод з 01.04.2007 по 31.12.2009 №34/23-30921267 від 16 квіт ня 2010 року, перевіркою дотрима ння термінів сплати податку з доходів фізичних осіб з 01.04.2007 по 31.12.2009 порушень не встановлен о, податок перераховується с воєчасно, згідно вимог п.п.8.1.2 п .8.1 ст.8 Закону України «Про пода ток з доходів фізичних осіб» під час виплати доходів гром адянам. У ході перевірки розб іжностей у сумах перерахован ого податку з доходів фізичн их осіб за ф№15 з даними підпри ємства не встановлено. Перев іркою встановлено, що нарахо вані суми податку з доходів ф ізичних осіб по відомостям н арахувань і утримань із заро бітної плати за перевірений період збігаються з сумами п о аналогічному обліку рахунк а №641 та головній книзі.

Згідно довідки Державної п одаткової інспекції в Слов' яносербському районі Луганс ької області від 27.01.2011 №619/17-42 нара ховані суми податку з доході в фізичних осіб протягом 2007-2008 р оків сплачувались до бюджету своєчасно.

За таких обставин позовні в имоги Головного управління а гропромислового розвитку Лу ганської обласної Державної адміністрації до Товариства з обмеженою відповідальніст ю «Агрофірма «Нива» про пове рнення отриманих коштів до Д ержавного бюджету України су д вважає необґрунтованими та такими, що не підлягають задо воленню.

Судові витрати покласти на позивача.

На підставі частини 3 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України у судов ому засіданні 31 січня 2011 року п роголошено вступну та резолю тивну частини постанови. Скл адення постанови у повному о бсязі відкладено до 07.02.2011, про щ о згідно вимог частини 2 статт і 167 Кодексу адміністративног о судочинства України повідо млено після проголошення вст упної та резолютивної частин постанови у судовому засіда нні.

Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 23 , 71, 87, 94, 158-163 Кодексу адміністратив ного судочинства України, су д

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміні стративного позову Головног о управління агропромислово го розвитку Луганської облас ної Державної адміністрації до Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Агрофірма « Нива» про повернення отриман их коштів до Державного бюдж ету України - відмовити.

Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Донецького апеляційно го адміністративного суду.

Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.

Якщо суб' єкта владних пов новажень у випадках та поряд ку, передбачених частиною че твертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п' ятиденного строку з моменту отримання суб' єктом владни х повноважень повідомлення п ро можливість отримання копі ї постанови суду.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Постанова складена у повно му обсязі 07 лютого 2011 року.

Суддя Р.С. Твердохліб

Дата ухвалення рішення31.01.2011
Оприлюднено17.02.2011
Номер документу13795512
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7660/10/1270

Постанова від 31.01.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Р.С. Твердохліб

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні