Харківський окружний адміністративний суд
61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
"24" січня 2011 р. Справа № 2а-14328/10/2070
Харківський окружний адміністративний суд у складі
головуючого судді - Мельникова Р.В.
за участю: секретаря судового засідання - Вороніної І.О. ,
представника позивача - Караульної Ю.Л.,
представника відповідача - Сільвестрова О.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Київському районі міста Харкова до приватного підприємства "Налкег" про стягнення боргу, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Державна податкова інспекція у Київському районі м.Харкова, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до приватного підприємства "Налкег", в якому, з урахуванням збільшення позовних вимог, просить суд стягнути з приватного підприємства "Налкег" до державного бюджету України 20079,53грн.
Свої вимоги позивач мотивує наступним. Перевірками встановлено порушення ПП "Налкег" Закону України «Про податок на додану вартість», в результаті чого ДПІ у Київському районі м.Харкова визначено податкове зобов’язання ПП "Налкег" з податку на додану вартість у загальній сумі 20079,53грн. Відповідач самостійно не сплатив суми податку, а також суми фінансових санкцій, накладених на нього ДПІ у Київському районі м.Харкова. Внаслідок цього у відповідача виник борг, який складає 20079,53грн. У зв’язку з тим, що вказана заборгованість погашена не була, дану суму позивач просить стягнути з відповідача у судовому порядку.
У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі.
У судовому засіданні представник відповідача проти позову заперечував. Заперечення обґрунтовуються наступним.
Представник відповідача заперечував проти стягнення податкового боргу в сумі 19909,53грн. (з урахуванням переплати) на підставі податкового повідомлення-рішення №0000351800/0 від 31.03.2009 (№0000351800/1 від 28.04.2009, №0000351800/2 від 29.05.2009), оскільки вказане податкове повідомлення-рішення оскаржено в судовому порядку, ПП "Налкег" подано касаційну скаргу до Верховного суду України.
Щодо неповернення свідоцтва платника податку на додану вартість, представник ПП "Налкег" зазначив про відсутність у підприємства обов’язку повертати свідоцтво платника ПДВ.
Суд, заслухавши представників сторін, дослідивши матеріали справи та оцінивши докази в їх сукупності, вважає, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Відповідач - приватне підприємство "Налкег" - зареєстрований як юридична особа, що підтверджується Свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи (а.с.6). Згідно зі ст.ст.4, 5 Закону України «Про систему оподаткування» (тут і далі нормативно-правові акти в редакції, чинній на момент виникнення відповідних правовідносин), відповідач є платником податків і зборів, відповідача взято на облік як платника податків 22.06.2007, про що свідчить довідка (а.с.7).
Щодо позовної вимоги про стягнення з ПП "Налкег" боргу в сумі 19909,53грн. на підставі податкових повідомлень-рішень №0000351800/0 від 31.03.2009, №0000351800/1 від 28.04.2009, №0000351800/2 від 29.05.2009 суд зазначає наступне.
У судовому засіданні встановлено, що ДПІ у Київському районі м.Харкова було проведено невиїзну документальну перевірку ПП "Налкег" щодо підтвердження відомостей, отриманих від особи, яка мала правові відносини з платником податків ПП «Вівальді» за період з 01.06.2008 по 30.06.2008.
За результатами перевірки встановлено наступні порушення:
Згідно даних ПП "НАЛКЕГ", від ПП "Вівальді" підприємством було отримано товарів, робіт, послуг за перевіряємий період на суму ПДВ - 13290,0грн. в т.ч. за червень 2008 року - 13290,00грн.
На підставі наданих до перевірки документів встановлено, що ПП "Вівальді" на адресу ПП "НАЛКЕГ" здійснило поставку сільськогосподарської техніки, насіння сільськогосподарських рослин та паливно-мастильних матеріалів на підставі Договору №02/06-03 від 02.06.2008р.
Сума податку на додану вартість по податковій накладній №37 від 05.06.2008 включена до податкового, кредиту за червень 2008р., відображена у реєстрі отриманих податкових накладних, та відповідає даним податкової декларації з податку на додану вартість за червень 2008р.
Згідно з листом підприємства, розрахунки між суб'єктами господарювання не проводились, станом на 01.07.2008 року кредиторська заборгованість ПП "НАЛКЕГ" складала 79740,0грн. на теперішній час кредиторська заборгованість складає 79740,0грн.
За результатами перевірки ПП «Вівальді» фахівцями ДПІ у Жовтневому районі м.Харкова було складено акт перевірки «Про результати планової виїзної перевірки ПП «Вівальді» з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.10.2007 по 30.06.2008» №1220/23-304/32871564 від 17.11.2008.
В ході проведення перевірки ПП «Вівальді» встановлено відсутність податкового та бухгалтерського обліку на підприємстві.
В ході перевірки зроблено висновок про те, що наслідком діяльності ПП «Вівальді» є виключно чи переважно формування податкового кредиту та валових витрат для інших суб’єктів підприємницької діяльності.
В ході перевірки встановлено відсутність поставок товарів, що свідчить про укладення угод без мети настання реальних наслідків. Отже, зазначений договір відповідно до п.п.1,2 ст.215, п.п.1,5 ст.203 Цивільного кодексу України є нікчемними, і в силу ст.216 Цивільного кодексу України не створюють юридичних наслідків, крім тих, що пов’язані з їх недійсністю.
Враховуючи викладене, договір, укладений між ПП «Вівальді» та ПП «Налкег», на поставку с/г техніки, насіння с/г рослин та ППМ №02/06-03 від 02.06.2008 не спричиняє реального настання правових наслідків.
Таким чином, у зв’язку з проведенням операцій ПП «Вівальді», ПП «Налкег» в порушення вимог п.п.7.4.1, п.п.7.4.4 п.7.4 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість» зависило податковий кредит за червень 2008 року на суму ПДВ 13290,00грн., в результаті чого ПП «Налкег» занижено податок на додану вартість за червень 2008 року до сплати в бюджет на суму 13290,00грн.
Вказане відображено в акті про результати перевірки №1814/18-010/35244705 від 17.03.2009 (а.с.17-23).
ДПІ у Київському районі м.Харкова було складено акт №444/18-010/35244705 (а.с.9) про неявку посадових осіб ПП "Налкег" до ДПІ у Київському районі м.Харкова для ознайомлення та підписання акту №1814/18-010/35244705 від 17.03.2009.
Другий примірник акта №1814/18-010/35244705 від 17.03.2009 було направлено ПП "Налкег" поштою, отримано уповноваженою особою ПП "Налкег" 20.03.2009, що підтверджується копіями листа від 17.03.2009 №4835/10/18-017 (а.с.10) та повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с.11).
На підставі акта №1814/18-010/35244705 від 17.03.2009 ДПІ у Київському районі м.Харкова було прийнято податкові повідомлення-рішення №0000351800/0 від 31.03.2009, №0000351800/1 від 28.04.2009, №0000351800/2 від 29.05.2009 (а.с.25-27), якими визначено податкове зобов’язання ПП "Налкег" з податку на додану вартість у сумі 19935,00грн., у тому числі: за основним платежем – 13290,00грн., за штрафними (фінансовими) санкціями – 6645,00грн.
Вказані податкові повідомлення-рішення були відправлені відповідачеві поштою та отримані уповноваженою особою ПП "Налкег", що підтверджується копіями листів від 31.03.2009 №5753/10/18-017, від 28.04.2009 №7913/10/18-017, від 29.05.2009 №9616/10/18-017 та копіями повідомлень про вручення поштового відправлення (а.с.12-16).
Відповідачу було направлено першу податкову вимогу №1/413 від 17.05.2010 та другу податкову вимогу №2/579 від 29.06.2010, на суму податкового боргу за узгодженими податковими зобов’язаннями – 19909,53грн. (з урахуванням переплати) (а.с.28, 29), які були одержані уповноваженою особою ПП "Налкег", що підтверджується копіями повідомлень про вручення поштового відправлення (а.с.28, 29).
Згідно з п.3 ч.1 ст.9 Закону України «Про систему оподаткування», платники податків і зборів (обов‘язкових платежів) зобов‘язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов‘язкових платежів) у встановлені законами терміни.
Відповідно до п.1 ч.1 ст.14 Закону України «Про систему оподаткування», до загальнодержавних податків належить податок на додану вартість.
Відповідно до ст.10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції виконують такі функції, як здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів); здійснення контролю за своєчасністю подання платниками податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків, інших платежів, а також перевірка достовірності цих документів щодо правильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів; забезпечення застосування та своєчасного стягнення сум фінансових санкцій, передбачених цим Законом та іншими законодавчими актами України за порушення податкового законодавства, а також стягнення адміністративних штрафів за порушення податкового законодавства, допущені посадовими особами підприємств, установ, організацій та громадянами; подання до судів позовів до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
Як зазначено вище, актом про результати перевірки ПП "Налкег" №1814/18-010/35244705 від 17.03.2009 було встановлено порушення вимог п.п.7.4.1, п.п.7.4.4 п.7.4 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість» внаслідок завищення відповідачем податкового кредиту за червень 2008 року на суму ПДВ 13290,00грн., в результаті чого ПП «Налкег» занижено податок на додану вартість за червень 2008 року до сплати в бюджет на суму 13290,00грн.
Відповідно до п.п.4.2.2«б» п.4.2 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму податкового зобов'язання платника податків у разі якщо дані документальних перевірок результатів діяльності платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, заявлених у податкових деклараціях.
Штрафні санкції за порушення податкового законодавства накладаються на платника податків у розмірах, визначених ст.17 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», крім штрафних санкцій за порушення валютного законодавства, що встановлюються окремим законодавством.
Штрафні санкції накладаються контролюючими органами, а у випадку, передбаченому пунктом 17.2 цієї статті, самостійно нараховуються та сплачуються платником податків. (абз.2 п.17.1 ст.17 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»).
Згідно з п.п.17.1.3 п.17.1 ст.17 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», у разі коли контролюючий орган самостійно донараховує суму податкового зобов'язання платника податків за підставами, викладеними у підпункті "б" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 цього Закону, такий платник податків зобов'язаний сплатити штраф у розмірі десяти відсотків від суми недоплати (заниження суми податкового зобов'язання) за кожний з податкових періодів, установлених для такого податку, збору (обов'язкового платежу), починаючи з податкового періоду, на який припадає така недоплата, та закінчуючи податковим періодом, на який припадає отримання таким платником податків податкового повідомлення від контролюючого органу, але не більше п'ятдесяти відсотків такої суми та не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян сукупно за весь строк недоплати, незалежно від кількості податкових періодів, що минули.
У судовому засіданні встановлено, що ПП "Налкег" оскаржено податкові повідомлення-рішення №0000351800/0 від 31.03.2009, №0000351800/1 від 28.04.2009, №0000351800/2 від 29.05.2009 в судовому порядку.
Постановою Харківського апеляційного адміністративного суду від 08.04.2010 у справі №2а-39375/09/2070 (а.с.31-32) відмовлено в задоволенні позову ПП "Налкег" до ДПІ у Київському районі м.Харкова про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень №0000351800/0 від 31.03.2009, №0000351800/1 від 28.04.2009, №0000351800/2 від 29.05.2009. Судом встановлено правомірність дій ДПІ у Київському районі м.Харкова по прийняттю податкового повідомлення-рішення №0000351800/0 щодо донарахування ПП "Налкег" податкового зобов’язання з податку на додану вартість в розмірі 19935грн., з яких основний платіж – 13290грн., штрафні санкції – 6645грн.
Відповідно до ч.5 ст.254 КАС України, постанова або ухвала суду апеляційної чи касаційної інстанції за наслідками перегляду, постанова Верховного Суду України набирають законної сили з моменту проголошення, а якщо їх було прийнято за наслідками розгляду у письмовому провадженні, - через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі.
Враховуючи положення ч.5 ст.254 КАС України, набрала законної сили вказана постанова Харківського апеляційного адміністративного суду від 08.04.2010 у справі №2а-39375/09/2070 за позовом ПП "Налкег" до ДПІ у Київському районі м.Харкова про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень.
Частиною 1 ст.72 КАС України передбачено, що обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Згідно з п.п.5.2.4 п.5.2 ст.5 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», при зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання недійсним рішення контролюючого органу податкове зобов'язання вважається неузгодженим до розгляду судом справи по суті та прийняття відповідного рішення.
Відповідно до п.п.5.4.1. п.5.4. ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.
Підпункт 3.1.1 п.3.1 ст.3 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» встановлює, що активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду.
Враховуючи викладені обставини та беручи до уваги постанову Харківського апеляційного адміністративного суду від 08.04.2010 у справі №2а-39375/09/2070, суд вважає обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню, позовні вимоги щодо стягнення з ПП "Налкег" податкового боргу в сумі 19909,53грн. (з урахуванням переплати) на підставі податкових повідомлень-рішень №0000351800/0 від 31.03.2009, №0000351800/1 від 28.04.2009, №0000351800/2 від 29.05.2009.
Щодо позовних вимог про стягнення з ПП "Налкег" боргу в сумі 170,00грн. за неподання свідоцтва платника податку на додану вартість у строки, визначені законодавством, суд зазначає наступне.
У судовому засіданні встановлено, що ДПІ у Київському районі м.Харкова було проведено невиїзну документальну перевірку своєчасності повернення свідоцтва платника податку на додану вартість ПП "Налкег".
Перевіркою ПП "Налкег" встановлено, що на порушення абз.«а» п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» несвоєчасно повернуто свідоцтво платника ПДВ від 21.09.2007 №100066043 (граничний строк подання – 13.08.2009, дата фактичного подання – 19.08.2009), яке було анульовано згідно з актом про анулювання реєстрації платника ПДВ від 24.07.2009.
Вказане відображено в акті про результати перевірки №3735/15-208/35244705 від 18.06.2010 (а.с.46).
ПП "Налкег" було повідомлено про проведення перевірки, про що свідчить копія запрошення та копія повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с.45).
ДПІ у Київському районі м.Харкова було складено акт №1624/152 (а.с.47) про неявку посадових осіб ПП "Налкег" до ДПІ у Київському районі м.Харкова для проведення невиїзної документальної перевірки.
Акт №3735/15-208/35244705 від 18.06.2010 було направлено ПП "Налкег" поштою, отримано уповноваженою особою ПП "Налкег" 10.07.2010, що підтверджується копіями листа від 18.06.2010 №13027/10/15/215 (а.с.45-зворотна сторона) та повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с.48-зворотна сторона).
На підставі акта №3735/15-208/35244705 від 18.06.2010 ДПІ у Київському районі м.Харкова було прийнято податкове повідомлення-рішення №0007451503/0 від 15.07.2010 (а.с.47-зворотна сторона), яким визначено податкове зобов’язання ПП "Налкег" з податку на додану вартість за штрафними (фінансовими) санкціями у сумі 170,00грн.
Вказане податкове повідомлення-рішення було направлено відповідачеві поштою та отримане уповноваженою особою ПП "Налкег", що підтверджується копіями листа від 15.07.2010 №15094/10/15-215 та повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с.48).
Відповідно до п.9.8 ст.9 Закону України «Про податок на додану вартість», платник податку зобов'язаний повернути податковому органу реєстраційне свідоцтво, якщо анулювання реєстрації здійснюється за ініціативою податкового органу, протягом двадцяти календарних днів від дня прийняття рішення про анулювання. У цьому випадку затримка у поверненні такого свідоцтва прирівнюється до затримки у наданні податкової звітності з цього податку.
У разі анулювання реєстрації платник податку позбавляється права на нарахування податкового кредиту та отримання бюджетного відшкодування, але у строки, визначені законом, є зобов'язаним погасити суму податкових зобов'язань або податкового боргу з цього податку, що виникли до такого анулювання, за їх наявності, незалежно від того, чи буде така особа залишатися зареєстрованою як платник цього податку на дату сплати такої суми податку, чи ні.
Згідно з п.п.17.1.1 п.17.1 ст.17 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.
Підпунктом 4.2.2«а» передбачено, що контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму податкового зобов'язання платника податків у разі якщо платник податків не подає у встановлені строки податкову декларацію.
До суду не було надано доказів на підтвердження того, що податкове повідомлення-рішення №0007451503/0 від 15.07.2010 оскаржене ПП "Налкег" у встановленому порядку, тому відповідно до п.5.2 ст.5 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податкове зобов’язання відповідача у сумі 170,00грн. вважається узгодженим.
Обставин, які б свідчили про неправомірність прийняття ДПІ у Київському районі м.Харкова податкового повідомлення-рішення №0007451503/0 від 15.07.2010, представник відповідача суду не повідомив.
Враховуючи викладене, суд вважає обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню, позовні вимоги в частині стягнення з ПП "Налкег" 170,00грн. за неподання свідоцтва платника податку на додану вартість у строки, визначені законодавством.
Заперечення представника відповідача не спростовують порушення ПП "Налкег" вимог п.п.7.4.1, 7.4.4 Закону України "Про податок на додану вартість", в результаті чого занижено ПДВ за червень 2008р. до сплати в бюджет на суму 13290,00грн., що стало підставою для визначення податкового зобов'язання відповідача з ПДВ у сумі 19935,00грн., у тому числі: за основним платежем - 13290,00грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 6645,00грн., а також недотримання ПП "Налкег" вимог п.9.8 ст.9 Закону України «Про податок на додану вартість» щодо своєчасного повернення свідоцтва платника ПДВ, за що ДПІ у Київському районі м.Харкова до відповідача застосовано фінансову санкцію в сумі 170,00грн.
Таким чином, судом встановлено, що відповідач не сплатив суми податку на додану вартість, а також фінансові санкції, станом на дату розгляду справи податковий борг відповідача становить 20079,53грн. (з урахуванням переплати).
Враховуючи, що на момент розгляду справи відповідачем сума податкового боргу не була сплачена, суд приходить до висновку, що вимоги позивача щодо стягнення вказаної суми боргу є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст.3, 4, 5, 17 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», ст.9, 14 Закону України «Про систему оподаткування», ст.9 Закону України «Про податок на додану вартість», ст.ст.158-163, 186, 254 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Київському районі міста Харкова до приватного підприємства "Налкег" про стягнення боргу - задовольнити у повному обсязі.
Стягнути з приватного підприємства "Налкег" (ідент. код 35244705; місцезнаходження: 61070, м.Харків, вул.Старова, буд.89) до державного бюджету України (одержувач: Управління Державного казначейства у Київському районі м.Харкова, код ЄДРПОУ одержувача: 24134573, банк одержувача: Головне Управління Державного казначейства України в ХО, МФО: 14010100 податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів 31117029700004) суму у розмірі 20079,53грн. (двадцять тисяч сімдесят дев'ять грн. 53коп.).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня її проголошення та з дня отримання копії постанови, у разі проголошення постанови суду, яка містить вступну та резолютивну частини, а також прийняття постанови у письмовому провадженні. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строків для подачі апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
У повному обсязі постанову складено 10 лютого 2011 року.
Суддя Р.В. Мельников
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.01.2011 |
Оприлюднено | 17.02.2011 |
Номер документу | 13795997 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Мельников Р.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні