ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
03 лютого 2011 року № 2а-12976/10/2670
Окружний адміністративни й суд міста Києва у складі гол овуючого судді Огурцова О.П. при секретарі судового засід ання Покотило М.С. розглянув ши у відкритому судовому зас іданні адміністративну спра ву
за позовом Державної податкової інсп екції у Святошинському район і міста Києва
до
третя особа Товариства з обмеженою ві дповідальністю "АСКОРД-СВ"
Державний реєстратор Свят ошинського району міста Києв а
про припинення юридичної особ и
за участю
представника позивача: Старощук С.В. (довіреність № 5/10-021 від 10.01.2011)
представника відповідача: не з'явився
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Державна податкова ін спекція у Святошинському рай оні міста Києва звернулася д о Окружного адміністративно го суду міста Києва з адмініс тративним позовом до Товарис тва з обмеженою відповідальн істю "АСКОРД-СВ", третя особа Д ержавний реєстратор Святоши нського району міста Києва, п ро визнання недійсним та ска сування запису про проведенн я державної реєстрації, прип инення юридичної особи та ск асування реєстрації платник а податку на додану вартість .
Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що запис про проведен ня державної реєстрації відп овідача підлягає визнанню не дійним, а відповідно до части ни другої статті 38 Закону Укра їни “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців" підставами для постановляння судового рішення щодо припинення юрид ичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особ и, зокрема є визнання недійсн им запису про проведення дер жавної реєстрації через пору шення закону, допущені при ст воренні юридичної особи, які не можна усунути.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 10.09.2010 було відмовлено у відк ритті провадження у справі в частині позовних вимог щодо визнання недійсним та скасу вання запису про проведення державної реєстрації з момен ту реєстрації, припинення юр идичної особи в якості платн ика податку на додану вартіс ть, визнання не чинним свідоц тва про реєстрацію в якості п латника податку на додану ва ртість з моменту видачі та ск асування реєстрації платник а податку на додану вартість вчинену у реєстраційному св ідоцтві з моменту реєстрації .
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 10.09.2010 було відкрито скороче не провадження в адміністрат ивній справі у частині позов них вимог щодо припинення юр идичної особи.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 01.10.2010 справу було призначен о до судового розгляду на 22.11.2010.
Судове засіданні 22.11.2010 було в ідкладено у зв'язку з неявкою сторін.
У судовому засіданні 20.01.2011 бу ло оголошено перерву до 03.02.2011.
У судовому засіданні 03.02.2011, у п орядку частини третьої статт і 160 Кодексу адміністративног о судочинства України було п роголошено вступну та резолю тивну частини постанови.
Представник позивача у суд овому засіданні 03.02.2011 підтрима в позовні вимоги у повному об сязі та просив суд задовольн ити позов.
Представник відповідача у судове засідання 03.02.2011 не з'яв ився, хоча повідомлявся нале жним чином про дату, час та міс це розгляду справи, шляхом на правлення поштової кореспон денції на адресу вказану в до відці з Єдиного державного р еєстру підприємств та органі зацій України. Поштові відпр авлення відповідачу двічі по вернулись без вручення адрес ату, в довідці ф.20 причиною пов ернення (досилання) зазначен о не знаходження за вказаною адресою. Відповідно до части ни восьмої статті 35 Кодексу ад міністративного судочинств а України, вважається, що пові стку вручено юридичній особі , якщо вона доставлена за адре сою, внесеною до відповідног о державного реєстру, або за а дресою, яка зазначена її пред ставником, і це підтверджуєт ься підписом відповідної слу жбової особи.
Відповідно до частини четв ертої статті 128 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни у разі неприбуття відпо відача - суб'єкта владних повн оважень, належним чином пові домленого про дату, час і місц е судового розгляду, без пова жних причин або без повідомл ення ним про причини неприбу ття розгляд справи не відкла дається і справу може бути ви рішено на підставі наявних у ній доказів. Ці ж наслідки зас тосовуються у разі повторног о неприбуття за таких самих у мов відповідача, який не є суб 'єктом владних повноважень.
З урахуванням вище наведе ного суд дійшов висновку про можливість розгляду справи за відсутності відповідача.
Розглянувши подані докуме нти і матеріали, заслухавши п ояснення представника позив ача, всебічно і повно з' ясув авши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об ' єктивно оцінивши докази, я кі мають юридичне значення д ля розгляду справи і вирішен ня спору по суті, Окружний адм іністративний суд міста Києв а, -
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмежено ю відповідальністю "АСКОРД-С В" (04128, м. Київ, вул. Академіка Туп олєва, буд. 3 код ЄДРПОУ 36392589) зар еєстроване Святошинською ра йонною у місті Києві державн ою адміністрацією 17.03.2009 та взят о на облік Державною податко вою інспекцією у Святошинськ ому районі міста Києва 19.03.2009.
08.09.2010 Державна податкова інсп екція у Святошинському район і міста Києва звернулась з по зовом до Окружного адміністр ативного суду міста Києва в я кому просила визнати недійсн им та скасувати запис про про ведення державної реєстраці ї з моменту реєстрації, припи нити юридичну особу в якості платника податку на додану в артість, визнати не чинним св ідоцтво про реєстрацію в яко сті платника податку на дода ну вартість з моменту видачі , скасувати реєстрацію платн ика податку на додану вартіс ть вчинену у реєстраційному свідоцтві з моменту реєстрац ії та припинити юридичну осо бу Товариство з обмеженою ві дповідальністю "АСКОРД-СВ"
Ухвалою Окружного адміні стративного суду міста Києва від 21.09.2010 було відмовлено у від криття провадження в частині позовних вимог щодо визнанн я недійсним та скасування за пису про проведення державно ї реєстрації з моменту реєст рації, припинення юридичної особи в якості платника пода тку на додану вартість, визна ння не чинним свідоцтва про р еєстрацію в якості платника податку на додану вартість з моменту видачі та скасуванн я реєстрації платника податк у на додану вартість вчинену у реєстраційному свідоцтві з моменту реєстрації, оскіль ки в цій частині справу не нал ежить розглядати в порядку а дміністративного судочинст ва з огляду на те, що Законом У країни «Про Державну податко ву службу в Україні» не перед бачено право звернення подат кових органів до суду з позов ами про визнання недійсним з апису про проведення державн ої реєстрації, а тому у зазнач ених спірних правовідносина х позивач не здійснює владни х управлінських функцій та н е має встановлених нормами К одексу адміністративного су дочинства України ознак суб 'єкта владних повноважень.
Як на підставу для скасуван ня державної реєстрації відп овідача позивач посилається на недійсність запису про пр оведення державної реєстрац ії через порушення закону, до пущені при створенні юридичн ої особи, що неможливо усунут и та на частину другу статті 38 Закону України “Про державн у реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємці в” відповідно до якої підста вами для постановлення судов ого рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'яза но з банкрутством юридичної особи, зокрема є визнання нед ійсним запису про проведення державної реєстрації через порушення закону, допущені п ри створенні юридичної особи , які не можна усунути.
Оцінивши докази, які є у спр аві, за своїм внутрішнім пере конанням, що ґрунтується на ї х безпосередньому, всебічном у, повному та об'єктивному дос лідженні, суд вважає позов та ким, що не підлягає задоволен ню з наступних підстав.
Пунктом 17 статті 11 Закону У країни „Про державну податко ву службу в Україні” встанов лене право органів державної податкової служби звертатис я у передбачених законом вип адках до суду з заявою (позовн ою заявою) про скасування дер жавної реєстрації суб'єкта п ідприємницької діяльності.
Згідно із статтею 247 Господа рського кодексу України у ра зі здійснення суб'єктом госп одарювання діяльності, що су перечить закону чи установчи м документам, до нього може б ути застосовано адміністрат ивно-господарську санкцію у вигляді скасування державно ї реєстрації цього суб'єкта т а його ліквідації. Скасуванн я державної реєстрації суб'є кта господарювання провадит ься за рішенням суду, що є підс тавою для ліквідації даного суб'єкта господарювання.
Відповідно до частини дру гої статті 38 Закону України “П ро державну реєстрацію юриди чних осіб та фізичних осіб - пі дприємців” підставами для по становлення судового рішенн я щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкру тством юридичної особи, зокр ема є: визнання недійсним зап ису про проведення державної реєстрації через порушення закону, допущені при створен ні юридичної особи, які не мож на усунути, у тому числі реєст рація на втрачені, викрадені чи підроблені документи або передання юридичної особи у володіння та/або управління померлим, безвісно відсутні м, недієздатним особам або ос обам з обмеженою цивільною д ієздатністю, провадження нею діяльності, що суперечить ус тановчим документам, або так ої, що заборонена законом, нев ідповідність мінімального р озміру статутного капіталу ю ридичної особи вимогам закон у, неподання протягом року ор ганам державної податкової с лужби податкових декларацій , документів фінансової звіт ності відповідно до закону, н аявність в Єдиному державном у реєстрі запису про відсутн ість юридичної особи за вказ аним її місцезнаходженням.
Посилання позивача на визн ання недійним запису про про ведення державної реєстраці й, як на підставу для припинен ня юридичної особи Товариств а з обмеженою відповідальніс тю "АСКОРД-СВ" є необґрунтован им, з огляду на те, судом було в ідмовлено у відкритті провад ження в частині позовних вим ог щодо визнання недійсним з апису про проведення державн ої реєстрації, у зв'язку з чим зазначене питання судом не р озглядалось та запис про про ведення державної реєстраці ї судом недійсним не визнава вся.
Наявність інших підстав дл я припинення юридичної особи передбачених частиною друго ю статті 38 Закону України “Пр о державну реєстрацію юридич них осіб та фізичних осіб - під приємців” позивач не навів т а не обґрунтував.
З урахуванням вище наведен ого суд дійшов висновку про в ідсутність правових підстав для припинення юридичної ос оби.
Відповідно до частини перш ої статті 71 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, кожна сторона повинна дове сти ті обставини, на яких ґрун туються її вимоги та запереч ення, крім випадків, встановл ених статтею 72 цього Кодексу.
З огляду на вище викладене с уд дійшов висновку про те, що п озовні вимоги позивача не об ґрунтовані, а тому не підляга ють задоволенню.
Керуючись статтями 69, 70, 71 та 158- 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1.Адміністративний позо в Державної податкової інспе кції у Святошинському районі міста до Товариства з обмеже ною відповідальністю "АСКОРД -СВ", третя особа Державний реє стратор Святошинського райо ну міста Києва, про визнання н едійсним та скасування запис у про проведення державної р еєстрації, припинення юридич ної особи та скасування реєс трації платника податку на д одану вартість - залишити б ез задоволення.
Відповідно до статті 254 К одексу адміністративного су дочинства України постанова суду першої інстанції, якщо і нше не встановлено цим Кодек сом, набирає законної сили пі сля закінчення строку для її апеляційного оскарження. У р азі апеляційного оскарження постанова, якщо її не скасова но, набирає законної сили піс ля повернення апеляційної ск арги, відмови у відкритті апе ляційного провадження або на брання законної сили рішення м за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з а правилами, встановленими с таттями 185-187 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и. Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення. Копія апеляційної скар ги одночасно надсилається ос обою, яка її подає, до суду апе ляційної інстанції. Апеляцій на скарга на постанову суду п ершої інстанції подається пр отягом десяти днів з дня її пр оголошення. У разі застосува ння судом частини третьої ст атті 160 цього Кодексу, а також п рийняття постанови у письмов ому провадженні апеляційна с карга подається протягом дес яти днів з дня отримання копі ї постанови.
Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя О.П. Огурцов
Повн ий текст постанови складено 08.02.2011
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 03.02.2011 |
Оприлюднено | 17.02.2011 |
Номер документу | 13796253 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Огурцов О.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні