ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
04 лютого 2011 року № 2а-772/11/2670
Окружний адміністративни й суд міста Києва у складі гол овуючого судді Огурцова О.П. при секретарі судового засід ання Покотило М.С. розглянув ши у відкритому судовому зас іданні адміністративну спра ву
за позовом Товариства з обмеженою ві дповідальністю Виробничо-ко мерційна фінансово-кредитна компанія "Лев"
до Інспекції державного архі тектурно-будівельного контр олю у місті Києві
про визнання дій протиправним и та зобов'язання видати серт ифікат відповідності збудов аного об'єкта проектній доку ментації, вимогам державних стандартів, будівельних норм і правил
за участю
представника позивача: не з'явився
представника відповідача : не з'явився
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Товариство з обмежено ю відповідальністю Виробнич о-комерційна фінансово-креди тна компанія "Лев" звернулося до Окружного адміністративн ого суду міста Києва з адміні стративним позовом до Інспек ції державного архітектурно -будівельного контролю у міс ті Києві про визнання дій про типравними та зобов'язання в идати сертифікат відповідно сті збудованого об'єкта прое ктній документації, вимогам державних стандартів, будіве льних норм і правил.
Позовні вимоги обґрунтов ані тим, що відповідач в пору шення норм Закону України "Пр о планування та забудову тер иторії" не видає позивачу сер тифікат відповідності збудо ваного об'єкту проектній док ументації, вимогам державних стандартів, будівельних нор м і правил на будівлю, яка нал ежить позивачу на праві прив атної власності і згідно із д вома висновками експертних у станов придатна до експлуата ції.
Ухвалами Окружного адміні стративного суду міста Києва від 19.01.2011 відкрито провадження , закінчено підготовче прова дження та призначено справу до судового розгляду на 27.09.2010.
Представники позивача т а відповідача у судове засід ання не прибули та подали зая ви про розгляд справи за їх ві дсутності, у зв' язку з чим, ві дповідно до частини першої с татті 41 Кодексу адміністрати вного судочинства України, ф іксування судового засіданн я за допомогою звукозаписува льного технічного засобу не здійснювалося.
Розглянувши подані доку менти і матеріали, всебічно і повно з' ясувавши всі факти чні обставини, на яких ґрунту ється позов, об' єктивно оці нивши докази, які мають юриди чне значення для розгляду сп рави і вирішення спору по сут і, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
В С Т А Н О В И В:
Рішенням Господарсько го суду міста Києва від 30.09.2008 по справі № 6/397 за позовом Товарис тва з обмеженою відповідальн істю Виробничо-комерційна фі нансово-кредитна компанія "Л ев" до фізичної особи - підприє мця ОСОБА_1, Комунального підприємства "Київське міськ е бюро технічної інвентариза ції на реєстрації права влас ності на об'єкти нерухомого м айна" про визнання права влас ності та зобов'язання зареєс трувати право власності, бул о визнано право власності То вариства з обмеженою відпові дальністю Виробничо-комерці йна фінансово-кредитна компа нія "Лев" на будівлю ремонтно - механічного цеху (літера Ш), р озташовану в м. Києві по вул. С . Скляренка, 13 переплановану п ід магазин з продажу автомоб ілів та їх передпродажної пі дготовки, яка складається з т рьох основних приміщень на п лані за поверхами: поверх під вал літ. "Ш"; поверх 1 літ "Ш", повер х антресоль літ. "Ш"; площею від повідно 206,4 кв.м., 868,7 кв.м., 334,7 кв.м., за гальною площею 1 436,6 кв.м. та зобо в'язано Комунальне підприємс тво "Київське міське бюро тех нічної інвентаризації на реє страції права власності на о б'єкти нерухомого майна" пров ести реєстрацію права власно сті на зазначений об'єкт неру хомого майна.
Комунальним підприємством "Київське міське бюро техніч ної інвентаризації на реєстр ації права власності на об'єк ти нерухомого майна" було зар еєстровано право власності у реєстровій книзі № 183п-240 за реє страційним номером 9311-п, видан о реєстраційне посвідчення № 021957 від 01.12.2008, проведено технічну інвентаризацію та виготовлено технічний паспо рт на нежитловий будинок літ ери Ш, що знаходиться за адрес ою: м. Київ, вул. Скляренка, 13. Від повідно до технічного паспор ту зазначене приміщення вклю чає в себе підвал площею 206,4 кв.м., перший поверх 868,7 кв.м., ант ресоль 334,7 кв.м., надбудову 26,8 кв.м ., загальною площею 1 436,6 кв.м.
Товариством з обмеженою ві дповідальністю Виробничо-ко мерційна фінансово-кредитна компанія "Лев" було замовлено у Київського науково-дослід ного інституту судових експе ртиз обстеження перепланова ної будівлі з метою визначен ня відповідності будівлі існ уючим будівельним нормам і п равилам.
Відповідно до висновку Киї вського науково-дослідного і нституту судових експертиз № 4475 від 15.09.2008 житлова будів ля по вул. Скляренко в м. Києві відповідає вимогам норматив них документів чинних на тер иторії України в галузі буді вництва.
29.11.2010 Товариством з обмежено ю відповідальністю "Незалежн им інститутом судових експер тиз" було виготовлено виснов ок експертного будівельно-те хнічного дослідження № 0560 від повідно до якого будівля (літ ера Ш), що розташована в м. Києв і по вул. Скляренка, 13 та перепл анована в магазин з продажу а втомобілів та їх передпрода жної підготовки, яка складає ться з 3 (трьох) основних примі щень на плані за поверхами: по верх підвал літ. "Ш", поверх 1 літ "Ш", поверх антресоль літ. "Ш"; пл ощею відповідно 206,4 кв.м., 868,7 кв.м. , 334,7 кв.м., загальною площею 1 436,6 кв.м. відповідає вимогам ДБН та пожежної безпеки чинним в галузі будівництва станом н а момент складання висновку по наступним показникам: по - з агальних даних, характеристи ці конструктивних елементів , будівельній готовності та т ехнічному стану; по об'ємно - п ланувальному рішенню та по н аявності інженерних комунік ацій та готова до експлуатац ії.
24.11.2010 Товариством з обмежено ю відповідальністю Виробнич о-комерційна фінансово-креди тна компанія "Лев" до Інспекці ї державного архітектурно-бу дівельного контролю у місті Києві було подано заву про ви дачу сертифіката відповідн ості, до якої додано копію ріш ення Господарського суду міс та Києва про визнання права в ласності та копію експертизи .
Листом № 7/26-6632/11 від 39.11.2010 Інспекц ією державного архітектурно -будівельного контролю у міс ті Києві було надано відмову у видачі сертифіката відпов ідності № 133 від 26.11.2010 Товариству з обмеженою відповідальніст ю Виробничо-комерційна фінан сово-кредитна компанія "Лев" у зв'язку з тим, що позивачем бу ло подано не всі документи, ви значені чинним законодавств ом та рекомендовано надати в повному обсязі документи пе редбачені Порядком прийнятт я в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, затве рдженим постановою Кабінету Міністрів України № 923 від 08.10.2008.
Позивач не погоджується з з азначеною відмовою, вважає ї ї протиправною з огляду на те , що ним було надано відповіда чу всі необхідні документи д ля видачі сертифіката відпо відності збудованого об'єкту проектній документації, вим огам державних стандартів, б удівельних норм і правил, а то му відповідач відповідно до вимог Закону України "Про пла нування та забудову територі ї" повинен був видати зазначе ний сертифікат.
Відповідач не погоджуюч ись з зазначеною позицією по зивача посилається на статт і 9, 10 Закону України «Про архіт ектурну діяльність», наказ Д ержавної архітектурно-будів ельної інспекції Міністерст ва регіонального розвитку і будівництва України від 26.10.07 № 56, статті 24, 301 Закону України «П ро планування і забудову тер иторій», частину першу статт і 376 та частину другу статті 3321 Ц ивільного кодексу України.
Оцінивши докази, які є у с праві, за своїм внутрішнім пе реконанням, що ґрунтується н а їх безпосередньому, всебіч ному, повному та об'єктивному дослідженні, суд вважає позо в таким, що підлягає задоволе нню з наступних підстав.
Відповідно до частин пер шої, другої, третьої статті 301 Закону України "Про архітект урну діяльність" прийняття в експлуатацію закінчених буд івництвом об'єктів здійснюєт ься на підставі сертифіката відповідності, який видаєтьс я інспекціями державного арх ітектурно-будівельного конт ролю з урахуванням частини ч етвертої цієї статті. Сертиф ікат відповідності - докумен т, що засвідчує відповідніст ь закінченого будівництвом о б'єкта проектній документаці ї, державним будівельним нор мам, стандартам і правилам. Дл я одержання сертифіката відп овідності замовник або уповн оважена ним особа подає до ін спекції державного архітект урно-будівельного контролю, яка надала дозвіл на виконан ня будівельних робіт, письмо ву заяву, до якої додаються: пр оектна документація на будів ництво об'єкта, погоджена та з атверджена в установленому з аконодавством порядку; акт г отовності об'єкта до експлуа тації, підписаний генпроекту вальною та генпідрядною орга нізаціями, субпідрядними орг анізаціями, що здійснювали б удівництво, генпроектувальн ою організацією, замовником, страховою компанією (якщо об 'єкт застрахований).
Відповідно до пункту 2 Поряд ку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'є ктів, затвердженим постаново ю Кабінету Міністрів України від 08.10.2008 № 923 прийняття в експлу атацію закінчених будівницт вом об' єктів здійснюється н а підставі сертифіката відпо відності збудованого об' єк та проектній документації, в имогам державних стандартів , будівельних норм і правил, що видається інспекціями держа вного архітектурно-будівель ного контролю. При цьому, серт ифікатом є документ, що засві дчує відповідність закінчен ого будівництвом об' єкта пр оектній документації, держав ним будівельним нормам, стан дартам і правилам. Експлуата ція будівлі без наявності вк азаного сертифіката відпові дно до Закону України «Про ві дповідальність підприємств , їх об' єднань, установ та орг анізацій за правопорушення у сфері містобудування»не доп ускається та тягне за собою м айнову відповідальність.
Пунктом 3 вказаного Порядку встановлено, що для одержанн я сертифіката відповідності замовник або уповноважена н им особа подає письмову заяв у згідно з додатком 2 інспекці ї, яка видала дозвіл на викона ння будівельних робіт, або ін спекції за місцем розташуван ня закінченого будівництвом об'єкта, якщо проводилися буд івельні роботи, на виконання яких не вимагається дозвіл, а бо будівельні роботи проводи лися на підставі декларації відповідності матеріально-т ехнічної бази вимогам законо давства. До заяви додаються: п роектна документація, затвер джена в установленому законо давством порядку; акт готовн ості об'єкта до експлуатації , підписаний генпроектувальн ою та генпідрядною організац іями, субпідрядними організа ціями, що здійснювали будівн ицтво, замовником, страховою компанією (у разі, коли об'єкт застрахований) за формою згі дно з додатком 3.
Згідно із пунктом 12 Поряд ку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'є ктів, затвердженим постаново ю Кабінету Міністрів України від 08.10.2008 № 923 за результатами ро згляду заяви з документами, щ о додаються до неї, та підсумк ової перевірки інспекція про тягом двох робочих днів прий має рішення про видачу серти фіката відповідності або від мову.
Відповідно до пункту 14 зазн аченого Порядку підставами д ля відмови у видачі сертифік ата відповідності є: неподан ня документів, зазначених у п ункті 3 цього Порядку; виявлен ня недостовірних відомостей у поданих документах; невідп овідність закінченого будів ництвом об'єкта погодженій і затвердженій проектній доку ментації на будівництво тако го об'єкта та вимогам державн их будівельних норм, стандар тів і правил. У разі прийняття рішення про відмову у видачі сертифіката відповідності з амовникові або уповноважені й ним особі надсилається про тягом двох робочих днів пові домлення про прийняте рішенн я з обґрунтуванням причин ві дмови та рекомендаціями щодо усунення виявлених порушень за формою згідно з додатком 5. Відомості про відмову у вида чі сертифіката відповідност і вносяться до реєстру видан их сертифікатів відповіднос ті та відмов у їх видачі. Спори , пов'язані з видачею сертифік ата відповідності або відмов и у його видачі, вирішуються у судовому порядку.
Відповідач відмовляючи по зивачу в наданні сертифіката відповідності збудованого о б'єкту проектній документаці ї, вимогам державних стандар тів, будівельних норм і прави л зазначив у відмові, що позив ачем не подано документів ви значених чинним законодавст вом та запропонував подати в повному обсязі документи пе редбачені Порядком прийнят тя в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, однак при цьому відповідачем не бу ло чітко зазначено, яких саме документів не було подано по зивачем та не визначено пере лік документів, які рекоменд ується подати, що він зобов'яз аний був зробити відповідно до статті 311 Закону України "П ро архітектурну діяльність" та пункту 14 Порядку прийняття в експлуатацію закінчених б удівництвом об'єктів, затвер дженим постановою Кабінету М іністрів України від 08.10.2008 № 923.
З наявних матеріалів справ и вбачається, що позивачем пр оводилось лише переплануван ня будівлі ремонтно - механіч ного цеху (літера Ш), який було виділено в натурі з майновог о комплексу, а право власност і позивача на зазначену буді влю було визнано рішенням Го сподарського суду міста Києв а від 30.09.2008 по справі № 6/397, за таки х обставин погодженого проек ту, акта готовності об'єкта до експлуатації, підписаного г енпроектувальною та генпідр ядною організаціями, субпідр ядними організаціями, що зді йснювали будівництво, не мог ло бути взагалі, в зв'язку з ти м, що названі організації не п риймали участі в будівництві зазначеної споруди.
Крім того, згідно висновку Т овариства з обмеженою відпов ідальністю "Незалежним інсти тутом судових експертиз" № 0560 в ід 29.11.2010, який подавався відпові дачу разом з завою про видачу сертифіката відповідності б удівля (літера Ш), що розташова на в м. Києві по вул. Скля ренка, 13 та перепланована в ма газин з продажу автомобілів та їх передпродажної підгот овки, яка складається з 3 (трьо х) основних приміщень на план і за поверхами: поверх підвал літ. "Ш", поверх 1 літ "Ш", поверх а нтресоль літ. "Ш"; площею відпо відно 206,4 кв.м., 868,7 кв.м., 334,7 кв.м., зага льною площею 1 436,6 кв.м. відповід ає вимогам ДБН та пожежної бе зпеки чинним в галузі будівн ицтва станом на момент склад ання висновку по наступним п оказникам: по - загальних дани х, характеристиці конструкти вних елементів, будівельній готовності та технічному ста ну; по об'ємно - планувальному рішенню та по наявності інже нерних комунікацій та готова до експлуатації.
Відповідно до частини друг ої статті 71 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и адміністративних справах п ро протиправність рішень, ді й чи бездіяльності суб'єкта в ладних повноважень обов'язок щодо доказування правомірно сті свого рішення, дії чи безд іяльності покладається на ві дповідача, якщо він заперечу є проти адміністративного по зову.
З урахуванням вище наведен ого та враховуючи те, що відпо відач у своїх запереченням, я к і у відмові у видачі сертифі ката відповідності, не зазна чив, які саме документи не под ані відповідачем та які йому рекомендовано подати для от римання сертифіката відпові дності, а також те, що у своїх з апереченнях, крім норм права якими він керувався при вине сенні оскаржуваного рішення , відповідачем не було наведе но жодного обґрунтування пра вомірності відмови в наданні сертифіката відповідності, суд дійшов висновку про те, що позивачем дотримано всіх ви мог передбачених чинним зако нодавством для отримання сер тифікат відповідності збудо ваного об'єкту проектній док ументації, вимогам державних стандартів, будівельних нор м і правил, а тому відмова від повідача у видачі зазначеног о сертифікату є неправомірно ю.
Відповідно до частини перш ої статті 71 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, кожна сторона повинна дове сти ті обставини, на яких ґрун туються її вимоги та запереч ення, крім випадків, встановл ених статтею 72 цього Кодексу.
З урахуванням вище наведен ого суд приходить до висновк у про те, що позовні вимоги поз ивача обґрунтовані та підляг ають задоволенню.
Відповідно до частини перш ої статті 94 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, якщо судове рішення ухвале не на користь сторони, яка не є суб' єктом владних повноваж ень, суд присуджує всі здійсн ені нею документально підтве рджені судові витрати з Держ авного бюджету України. При п оданні адміністративного по зову позивачем було сплачено судовий збір у сумі 3,40 грн., що п ідтверджується наявною у мат еріалах справи квитанцією.
Керуючись статтями 69, 70, 71 та 158- 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний по зов Товариства з обмеженою в ідповідальністю Виробничо-к омерційна фінансово-кредитн а компанія "Лев" до Інспекції д ержавного архітектурно-буді вельного контролю у місті Ки єві про визнання дій протипр авними та зобов'язання видат и сертифікат відповідності з будованого об'єкта проектній документації, вимогам держа вних стандартів, будівельних норм і правил - задовольнит и повністю.
2. Визнати протиправними д ії Інспекції державного арх ітектурно-будівельного конт ролю у місті Києві щодо надан ня відмови у видачі сертифік ата відповідності № 133 від 26.11.2010.
3. Зобов'язати Інспекцію дер жавного архітектурно-будіве льного контролю у м. Києві (01133 м. Київ, бульвар Лесі Ук раїнки, буд. 26, поверх 7, код ЄДРП ОУ 35647677) видати Товариству з обм еженою відповідальністю Вир обничо-комерційна фінансово -кредитна компанія «ЛЕВ»(01011, м. Київ, вул. Копиленка, буд. 3, кв . 7, код ЄДРПОУ 21507393) Сертифікат відповідності збудованого о б'єкта проектній документаці ї, вимогам державних стандар тів, будівельних норм і прави л на будівлю ремонтно-механі чного цеху, що була переплано вана під магазин з продажу ав томобілів та їх передпродажн ої підготовки та складається з наступних приміщень: підва л площею 206,4 кв.м, 1-й поверх 868,7 кв.м . , антресоль 334,7 кв.м, надбудова 2 6,8, загальною площею 1436,6 кв.м та р озташована за адресою: м. Київ , вул. Скляренка, 13.
4. Судові витрати в сумі 3,40 грн . присудити на користь Товари ства з обмеженою відповідаль ністю Виробничо-комерційна ф інансово-кредитна компанія " Лев"за рахунок Державного бю джету України.
Відповідно до статті 254 Ко дексу адміністративного суд очинства України постанова с уду першої інстанції, якщо ін ше не встановлено цим Кодекс ом, набирає законної сили піс ля закінчення строку для її а пеляційного оскарження. У ра зі апеляційного оскарження п останова, якщо її не скасован о, набирає законної сили післ я повернення апеляційної ска рги, відмови у відкритті апел яційного провадження або наб рання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з а правилами, встановленими с таттями 185-187 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и. Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення. Копія апеляційної скар ги одночасно надсилається ос обою, яка її подає, до суду апе ляційної інстанції. Апеляцій на скарга на постанову суду п ершої інстанції подається пр отягом десяти днів з дня її пр оголошення. У разі застосува ння судом частини третьої ст атті 160 цього Кодексу, а також п рийняття постанови у письмов ому провадженні апеляційна с карга подається протягом дес яти днів з дня отримання копі ї постанови.
Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя О.П. Огу рцов
Повни й текст постанови складено 09 .02.2011
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 04.02.2011 |
Оприлюднено | 17.02.2011 |
Номер документу | 13796256 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Огурцов О.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні