Миколаївський окружний адміністративний суд
вул. Заводська, 11, м. Микол аїв, 54055
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Миколаїв.
23.07.2010 р. Спр ава № 2а-1695/10/1470
Миколаївський ок ружний адміністративний су д у складі судді Гордієнко Т.О., за участю секретаря су дового засідання Рибіцької К.О., пр.. позивача Щукіна І.І. дов. від 11.01.2010 р. за № 06-1/1
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
за позовом Миколаївське обласне відд ілення Фонду соціальног о захисту інвалідів, вул. Ніко льська, 46,Миколаїв,54001
до ТОВ "ВК Миколаїв", вул. Кос монавтів, 81, кв. 2,Миколаїв,54055
про надання дозволу на провед ення перевірки,
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до а дміністративного суду з позо вною заявою до Товариства з о бмеженою відповідальністю « ВК Миколаїв», м. Миколаїв про н адання дозволу на проведення перевірки.
В обґрунтування своїх п озовних вимог позивач зазнач ив, що планом перевірок на 2009 р. була запланована перевірка відповідача, але відповідач не допустив позивача на пере вірку, посилаючись на Закон У країни «Про основні засади д ержавного нагляду (контрол ю) у сфері господарської діял ьності»та Постанову Кабінет у Міністрів «Про тимчасові о бмеження щодо здійснення зах одів державного нагляду ( кон тролю) у сфері господарської діяльності на період до 31.10.2010 р .»№ 502 від 21.05.2009 р.
Позивач в судовому засіда нні позов підтримав повністю , просить позов задовольнити .
Відповідач в судове засідання не з' явився, про п ричини неявки суд не повідом ив, надав заперечення проти п озову, просить відмовити в по зові, оскільки товариство не одержувало повідомлення про проведення перевірки, напра влення на перевірку позивач не надав, що є підставою не доп устити перевіряючих до прове дення перевірки на підставі абз.6 ст. 10 Закону України «Про основні засади державного н агляду ( контролю у сфері гос подарської діяльності». Жодн им законом не передбачено пр аво позивача проводити перев ірки ( здійснювати державний нагляд ( контроль) у сфері гос подарської діяльності та не визначено повноваження під ч ас здійснення державного наг ляду ( контролю), оскільки абз. 8 ч.4 ст. 4 Закону України «Про ос новні засади державного нагл яду ( контролю) у сфері господ арської діяльності»передба чено, що не може здійснюватис ь держаний нагляд ( контроль) у сфері господар ської діяльності, якщо закон прямо не уповноважує такий о рган на здійснення державног о нагляду ( контролю). Пунктом 1 Постанови Кабінету міністр ів України від 21.05.2009 р. за № 502 «Про тимчасові обмеження щодо зд ійснення заходів державного нагляду ( контролю) у сфері го сподарської діяльності на пе ріод до 31.12.2010 р.» передбачено, що органам і посадовим особам, у повноваженим законами здійс нювати державний нагляд ( кон троль) господарської діяльно сті до 31.12.2010 р. тимчасово припин ити проведення планових пере вірок.
Відповідно до ч.2 ст. 128 КАС Укр аїни , неприбуття в судове зас ідання без поважних причин п редставника сторони або непо відомлення ним про причини н еприбуття не є перешкодою дл я розгляду справи.
Дослідивши матеріал и справи, заслухавши предста вника позивача, суд прийшов д о такого висновку:
Положенням про Фонд с оціального захисту інваліді в, затвердженим постановою К абінету Міністрів України ві д 26.09.2002 р. за № 14343 основними завдан нями Фонду є реалізація у межах своєї компетенції дер жавної політики у сфері соці ального захисту інвалідів, к онтроль за виконанням підпри ємства, установами, організа ціями, які використовують на йману працю нормативу робочи х місць для працевлаштування інвалідів. Фонд відповід но до покладених на нього зав дань здійснює контроль за ви конанням підприємствами нор мативу робочих місць для пра цевлаштування інвалідів та с платою ними адміністративно -господарських санкцій і пен і.
Законом України «Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні»№ 875 від 21.03.1991 р. п.8 ст. 19 передбачено, що Відділ ення Фонду соціального з ахисту інвалідів з метою кон тролю за виконанням норматив у робочих місць, передбачено го частиною 1 цією статті, м ають право в порядку, перед баченому Кабінетом Міністрі в України, здійснювати пер евірки підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій , гр омадських організацій інвал ідів, фізичних осіб, які викор истовують найману працю, щод о реєстрації у Фонді соці ального захисту інвалідів, п одачі ними звітів про зайнят ість та працевлаштування інв алідів, виконання нормативу робочих місць, призначених д ля працевлаштування інвалід ів.
Постановою Кабінету Мініс трів України № 70 від 31.01.2007 р. «Про реалізацію ст. 19 і 20 За кону України «Про основи соц іальної захищеності інвалід ів в Україні»встановлено пор ядок, який визначає механізм проведення відділеннями Ф онду соціального захисту і нвалідів перевірок підприєм ств, установ, організацій.
Відповідно до п. 3 Вищезазна ченої постанови - відділенн я Фонду за наказом його ке рівника може проводити плано ві та позапланові, виїзні та н евиїзні перевірки.
Наказом Миколаївського об ласного відділення Фонду соціального захисту інвалі дів № 78 від 25.09.2009 р. затверджено н а ІV кв.2009 р. план проведення пер евірок підприємств, установ, організацій, що використову ють найману працю, в переліку яких зазначено під № 25 Товариство з обмеженою від повідальністю «ВК- Миколаїв» , м. Миколаїв.
Підставою для проведення перевірки відповідача стало існування розбіжностей в да них відповідача, які він нада в позивачу та центру зайнято сті. Для з' ясування цих розб іжностей позивачу необхідно було провести перевірку від повідача з метою уникнення н есплати ним адміністративн о-господарських санкцій або сплати їх в неповному обсязі .
25.09.2009 р. позивач надісл ав керівнику відповідача лис т, в якому попередив про прове дення перевірки з 27.10.2009р. по 16.11.2009 р . з питань дотримання вимог ст атей 19,20 Закону України «Про ос нови соціальної захищеності інвалідів в Україні»( арк. с. 45) . Цей лист був отриманий відпо відачем 28.09.2009 р., що підтверджує ться повідомленням про вруче ння поштового відправлення( арк. с.34).
Керівником позивача було підписано направлення н а перевірку № 216 від 27.10.2009 р.( арк.с. 12).
Спеціалістами, які повин ні були проводити перевірку, був складений акт від 28.10.2009 р. « Про недопущення до проведенн я перевірки ТОВ «ВК Миколаїв », посилаючись на Закон Украї ни «Про основні засади держа вного нагляду (контролю) у с фері господарської діяльнос ті»та Постанову Кабінету Мін істрів «Про тимчасові обмеже ння щодо здійснення заходів державного нагляду ( контрол ю) у сфері господарської діял ьності на період до 31.10.2010 р. «№ 502 в ід 21.05.2009 р.
Відповідно до Постанови Ка бінету Міністрів України № 70 в ід 31.01.2007 р. «Про реалізацію ст. 19 і 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інва лідів в Україні»встановлено пунктом 4 право роботодавця н е допускати уповноважену пос адову особу відділення Фон ду до здійснення планового заходу у разі неодержання повідомлення про проведення планової перевірки. Посил ання відповідача на неотрима ння такого повідомлення спро стовуються матеріалами спра ви - листом, який надсилався на адресу відповідача ( арк. с .45) та докази його отримання ( ар к. с.34).
Відповідно до п.10,11 ст. 20 Закон ом України «Про основи соціа льної захищеності інвалідів в Україні»№ 875 від 21.03.1991 р. спори, щ о виникають із правовідносин за статтями 19,20 цього Закону в ирішуються Фондом соціа льного захисту інвалідів або в судовому порядку.
Статтею 18 Закону України «П ро основи соціальної захищен ості інвалідів в Україні»№ 2960 -ІV передбачено, що підприємст ва, установи, організації, фі зичні особи, які використо вують найману працю, зобов'я зані виділяти та створювати робочі місця для працевлаш тування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі мі сця, створювати для них умо ви праці з урахуванням інди відуальних програм реабілі тації і забезпечувати інші соціально-економічні гар антії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для ор ганізації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захис ту інвалідів про зайнятіс ть та працевлаштування інв алідів у порядку, встановле ному Кабінетом Міністрів Ук раїни.
Відповідач надав Ф онду «Звіт про зайнятість і працевлаштування інваліді в за 2007 р.», в якому вказ ав середньооблікову кількіс ть штатних працівників облік ового складу - 476, з них п рацюють 19 інваліда та повинно працювати відповідно до вим ог Закону - 19 інвалідів. «Звіт про зайнятість і працевлашт ування інвалідів за 2008 р.» над аний відповідачем Фонду свідчить, що середньообліко ва кількість штатних працівн иків облікового складу склад ає - 423, з них працюють 18 ін валідів та повинно працювати відповідно до вимог Закону - 17 інвалідів.
Для з' ясування всіх обставин справи, суд постано вив ухвалу від 31.05.2010 р. про витре бування з Ленінського районн ого центру зайнятості м.Мико лаєва дані про звіти відпові дача та середньооблікову чис ельність штатних працівникі в за 2007-2008 р.р., в т.ч. осіб з інвалід ністю.
На виконання ухвали с уду, Ленінський районний цен тр зайнятості 21.06.2010 р. за № 06-2323 надав суду інформацію , що згідно звіту ТОВ «ВК Микол аїв»до Ленінського РЦЗ за 2007 р . середньооблікова чисельніс ть штатних працівників стано вила 829 осіб, з них 19 інвалі дів. Згідно звіту за 2008 р. серед ньооблікова чисельність шта тних працівників становила 389 осіб, з них 17 інвалідів.
Таким чином, з наданих суду доказів вбачається, що п ри чисельності працівників в ідповідача у 2007 р. - 829 осіб повин но працювати 33 інваліда на під приємстві , а не 19 , як зазначено відповідачем в звіті, надано му Фонду.
Відповідно до ст.11 КАС Укр аїни розгляд і вирішення спр ав в адміністративних судах здійснюється на засадах зма гальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх док азів і у доведенні перед судо м їх переконливості.
Посилання відповідача н а те, що жодним Законом не пере дбачено право позивача на пр оведення перевірки не прийма ється судом до уваги, оскільк и Законом України «Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні»№ 875 від 21.03.1991 р. п.8 ст. 19 передбачено право Фонду в порядку, передба ченому Кабінетом Міністрів У країни, здійснювати перев ірки підприємств, установ, ор ганізацій.
Посилання відповідача на порушення позивачем вимог по станови Кабінету Міністрів в ід 21.05.2009 р. за № 502 "Про тимчасові об меження щодо здійснення захо дів нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності на період до 31.12.2010 року" суд вважає безпідставними , оскільки ві дповідно до п.4 ст. 9 КАС України у разі невідповідності норм ативно-правового акта Консти туції України, закону Україн и суд застосовує правовий ак т, який має вищу юридичну силу . Таким чином, Закон України «П ро основи соціальної захищен ості інвалідів в Україні»має вищу юридичну силу, ніж поста нова Кабінету Міністрів від 21.05.2009 р. за № 502, тому застосовують ся норми Закону України.
Вимоги Закону України «Про основні засади державного н агляду (контролю) у сфері госп одарської діяльності» позив ач також всі виконав. Крім тог о, Закон України «Про основи соціальної захищеності інва лідів в Україні»є спеціальни м законом , який визначає осн ови соціальної захищеності інвалідів в Україні і гара нтує їм рівні з усіма іншим и громадянами можливості дл я участі в економічній, пол ітичній і соціальній сферах життя суспільства, у правові дносинах які виникли між сто ронами, тому повинні застосо вуватися норми спеціального Закону.
За таких обставин позовні в имоги обґрунтовані, підтверд жуються матеріалами справи т а підлягають задоволенню.
Судові витрати по справі ві дсутні.
Керуючись ст. ст. 11, 158-163, 167, 254 К АС України суд -
П О С Т А Н О В И В:
1. Позов задовольнити по вністю.
2. Надати дозвіл Миколаївськ ому обласному відділенню Ф онду соціального захисту і нвалідів, м. Миколаїв, вул. Нік ольська,46, код 20917114 на проведенн я перевірки Товариства з обм еженою відповідальністю «ВК Миколаїв», м. Миколаїв, ( юриди чна адреса : м. Миколаїв, вул. Ко смонавтів,81/2, фактична адреса : м. Миколаїв, пр. Миру,1/1), код 33573373 щ одо дотримання вимог Закону України «Про основи соціальн ої захищеності інвалідів в У країні».
Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 Кодексу адміністра тивного судочинства України набирає законної сили після закінчення строку подання з аяви про апеляційне оскаржен ня, встановленого цим Кодек сом, якщо таку заяву не було по дано.
Постанова суду може бути оскаржено до суду апеляційн ої інстанції шляхом подання заяви про апеляційне оскарже ння постанови суду та апеляц ійної скарги. Заява про апеля ційне оскарження постанови с уду першої інстанції подаєть ся протягом десяти днів з дня складення постанови в повно му обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом двадцяти днів післ я подання заяви про апеляцій не оскарження. Заява про апел яційне оскарження та апеляці йна скарга подаються Одесько му апеляційному адміністрат ивному суду через Миколаївсь кий окружний адміністративн ий суд.
Суддя Т. О. Гордієнк о
Повний текст постанови складений
та підписаний суддею 26.07.2010 р.
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.07.2010 |
Оприлюднено | 22.02.2011 |
Номер документу | 13836794 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Гордієнко Т. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні