Постанова
від 09.02.2010 по справі 2-а-12947/09/0470
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ц

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКР УЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 2-а-12947/09/0470

09 лютого 2010 року м. Дніпропетро вськ

Дніпропетровський окруж ний адміністративний суд у с кладі:

головуючого судді Вр они О.В.

при секретарі с/з Манько К.А.

за участю:

представника відповідача ОСОБА_2

представник позивача в су дове засідання не з' явився, про дату, час та місце судовог о засідання повідомлений нал ежним чином

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу № 2-а-12947/09/0470

за позовом Південної мі жрайонної державної податко вої інспекції у м. Кривому Роз і

до ОСОБА_3

про зобов' язання вчин ити дії,-

в с т а н о в и в:

До суду надійшов адмі ністративний позов Південно ї міжрайонної Державної пода ткової інспекції у м.Кривому Розі, в якому позивач просить зобов' язати громадянку О СОБА_3 задекларувати доходи та майно, які були внесені нею до статутного фонду товарис тва з обмеженою відповідальн істю Сіті груп К.Р. шляхом нада ння декларації до Південної міжрайонної державної подат кової інспекції у м. Кривому Р озі.

Представник позивача в су дове засідання не з' явився надавши до суду клопотання п ро розгляд справи без його уч асті.

Представник відповідача в судовому засіданні заперечи в проти позову та в обґрунтув ання своєї позиції зазначив, що обов' язок подавати річн у декларацію про майновий ст ан і доходи покладено на плат ників податку. Будь-яких факт ичних даних про отримання О СОБА_3 доходів позивачем не наведено та не підтверджено , а тому віднесення позивачем відповідача до кола платник ів податків є безпідставним. Звертаючись до суду у якості контролюючого органу з мето ю реалізації своєї функції і з контролю за своєчасністю п одання платника податків дек ларацій, позивач не підтверд жує, що має підстави здійснюв ати контрольні функції у від ношенні ОСОБА_3, оскільки контроль згідно з положенням и Закону України Про державн у податкову службу в Україні здійснюється над платниками податків.

Відповідності до ст. 128 КАС Ук раїни суд вважає за можливе р озглянути справу за відсутно сті позивача.

Дослідивши матеріали сп рави та заслухавши доводи пр едставника відповідача, суд вважає необхідним відмовити в задоволенні позовних вимо г з наступних підстав.

Як вбачається з витягу ЄД РПОУ за №3957950 від 25.08.2009р. були внес ені відомості про реєстрацію суб' єкта підприємницької д іяльності - юридичної особи товариство з обмеженою відп овідальністю Сіті груп К.Р.(ко д ЄДРПОУ 35459940). Засновником прив атного підприємства є громад янин ОСОБА_4, розмір внеск у якого до статутного фонду т овариства становить 250000,00 грив ень. Державну реєстрацію тов ариство з обмеженою відповід альністю Сіті груп К.Р. було пр оведено 24.10.2007р.

Відповідно до ч.1 ст.86 Господа рського Кодексу України, вкл адами учасників та засновник ів господарського товариств а можуть бути будинки, споруд и, обладнання та інші матеріа льні цінності, цінні папери, п рава користування землею, во дою та іншими природними рес урсами, будинками, спорудами , а також інші майнові права (в ключаючи майнові права на об 'єкти інтелектуальної власно сті), кошти, в тому числі в іноз емній валюті.

Частина 3 ст. 86 Господарськог о Кодексу України встановлює , що забороняється використо вувати для формування статут ного фонду товариства бюджет ні кошти, кошти, одержані в кре дит та під заставу. Фінансови й стан засновників - юридични х осіб щодо їх спроможності з дійснити відповідні внески д о статутного фонду господарс ького товариства у випадках, передбачених законом, повин ен бути перевірений належним аудитором (аудиторською орг анізацією) у встановленому п орядку, а майновий стан засно вників-громадян має бути під тверджений декларацією про ї х доходи і майно, завіреною ві дповідним податковим органо м.

Відділом адміністрування податків з фізичних осіб упр авління оподаткування фізич них осіб Південної міжрайонн ої державної податкової інсп екції у м. Кривому Розі було вс тановлено факт внесення гром адянкою ОСОБА_3 грошових к оштів до статутного фонду то вариства з обмеженою відпові дальністю Сіті груп К.Р.у сумі 100000,00 грн., що підтверджується п оданням № 23213/10/17 від 24.09.2009р., однак, ОСОБА_3 не надав до Південно ї міжрайонної державної пода ткової інспекції у м. Кривому Розі декларацію про доходи т а майно.

Вирішуючи спір по суті суд в важає, що доводи позивача не ґ рунтуються на законодавчих н ормах з огляду на наступне.

Статтею 67 Конституції Украї ни передбачено, що - усі громад яни щорічно подають до подат кових інспекцій за місцем пр оживання декларації про свій майновий стан та доходи за ми нулий рік у порядку, встановл еному законом.

Відповідно до ст.18 Закону Ук раїни Про податок з доходів ф ізичних осібвід 22 травня 2003 рок у який є спеціальним, що регул ює порядок подання деклараці й, річна декларація про майно вий стан і доходи (податкова д екларація) подається платник ом податку, який зобов'язаний подавати таку декларацію зг ідно з нормами цього Закону а бо інших законів.

Згідно цього закону обов' язок подання декларації плат ника податку виникає у разі о тримання ним протягом звітно го року окремих видів оподат кування доходів (прибутків) я кщо:

- при їх нарахування ч и виплаті податок не утримув ався (пп. 8.1.3 ст.8);

- у разі отримання дохо дів від особи, яка не є податко вим агентом ( пп.8.2.1 та пп.8.2.2 ст.8);

- у разі отримання іноземн их доходів (пп.9.9.1 ст.9).

Виходячи з цього, обо в' язок подання позивачем де кларації при внесенні внеску до статутного капіталу юрид ичної особи Законом України Про податок з доходів фізичн их осіб(спеціальним законом) , не передбачено.

Також, згідно підпункту г , п.п. 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 Закону України "Про порядок погашен ня зобов'язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами" 21 г рудня 2000року N 2181-III податкові дек ларації подаються за базовий податковий (звітний) період, щ о дорівнює календарному року для платників податку на дох оди фізичних осіб (прибутков ого податку з громадян), - до 1 кв ітня року, наступного за звіт ним.

На підставі пункту 17.1 статті 17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами" та п.6.11 Наказу Державної податкової адміністрації Ук раїни від 17 березня 2001 року N 110 Про затвердження Інстру кції про порядок застосуванн я та стягнення сум штрафних (ф інансових) санкцій органами державної податкової служби , у разі неподання податкової декларації у строки, визначе ні законодавством, платник п одатків сплачує штраф у розм ірі десяти неоподатковувани х мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або й ого затримку. Отже, законодав ством України визначений пор ядок подання податкових декл арацій до органів державної податкової служби України, т а відповідальність, яка наст ає в разі порушення даного по рядку.

Окрім того, відповідно до ст .19 Конституції України, органи державної влади та органи мі сцевого самоврядування, їх п осадові особи зобов'язані ді яти лише на підставі, в межах п овноважень та у спосіб, що пер едбачені Конституцією та зак онами України.

Позивач звернувся до адмін істративного суду з вимогами про зобов' язання ОСОБА_3 задекларувати доходи та май но шляхом надання декларації до Південної міжрайонної де ржавної податкової інспекці ї у м. Кривому Розі.

Відповідно ч.4 ст.17 Кодексу ад міністративного судочинств а України Компетенція адміні стративних судів поширюєтьс я на спори за зверненням суб' єкта владних повноважень у в ипадках, встановлених законо м.

Статтями 10,11 Закону України П ро державну податкову службу в Українівід 4 грудня 1990 року N 50 9-XII (із змінами та доповненнями я), передбачені права та функц ії районих у містах державни х податкових інспекцій при з дійсненні ними наданих закон ом повноважень. Даними норма ми не передбачено випадків в ідповідно до яких органи дер жавної податкової служби маю ть право звертатися до суду з вимогами про зобов' язання фізичної особи задекларуват и доходи та майно шляхом нада ння декларації до органів де ржавної податкової інспекці ї.

З урахуванням викладених о бставин, суд приходить до вис новку, що вимоги позивача є пр оцесуально необґрунтованим и та не підлягають задоволен ню.

Керуючись ст.ст. 158 - 163 , Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни , суд, -

п о с т а н о в и в :

У задоволені по зову Південної міжрайон ної державної податкової інс пекції у м. Кривому Розі до О СОБА_3 про зобов' язання вч инити дії - відмовити.

Постанова суду може бут и оскаржена в апеляційному п орядку до Дніпропетровськог о апеляційного адміністрати вного суду через Дніпропетро вський окружний адміністрат ивний суд в порядку встановл еному ст. 186 КАС України.

Постанова суду набирає за конної сили після закінчення строку подання заяви про апе ляційне оскарження, якщо так у заяву не було подано. У разі подання апеляційної скарги с удове рішення, якщо його не ск асовано, набирає законної си ли після закінчення апеляцій ного розгляду справи .

Повний текст постанови ск ладений 15 лютого 2010 року.

Суддя О.В. Вр она

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.02.2010
Оприлюднено24.02.2011
Номер документу13902215
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-12947/09/0470

Постанова від 09.02.2010

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Врона О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні