5026/378/2011
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
"22" лютого 2011 р. № 5026/378/2011
Суддя господарського суду Черкаської області Чевгуз О.В., розглянувши матеріали за заявою дочірнього підприємства «Хімрезерв-Черкаси» акціонерного товариства закритого типу «Хімрезерв», м. Черкаси про визнання банкрутом, -
ВСТАНОВИВ:
Дочірнім підприємством «Хімрезерв-Черкаси» акціонерного товариства закритого типу «Хімрезерв»(вул. Чайковського, будинок 46, квартира 26, м. Черкаси, код 31207570) подано заяву про порушення справи про банкрутство на підставі ст. 51 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” (далі –Закон), оскільки вартість його майна недостатня для задоволення вимог кредиторів.
Заява підлягає поверненню без розгляду, виходячи з наступного:
Суддя, відповідно до ст. 9 Закону, не пізніше п'яти днів з дня надходження повертає заяву про порушення справи про банкрутство і додані до неї документи без розгляду, з підстав, передбачених статтею 63 Господарського процесуального кодексу України, з урахуванням вимог цього Закону, про що виносить ухвалу.
Відповідно до п. 3 ст. 63 ГПК України позовна заява повертається в разі, якщо в ній не вказано доказів, що підтверджують викладені в заяві обставини.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 51 Закону якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язані звернутися в господарський суд із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи.
Відповідно до вимог ч. 4 ст. 105 ЦК України комісія з припинення юридичної особи поміщає в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення юридичної особи та про порядок і строк заявлення кредиторами вимог до неї. Цей строк не може становити менше двох місяців з дня публікації повідомлення про припинення юридичної особи.
Відповідно до ч. 1 ст. 22 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців” від 15.05.2003 року, № 755-IV (далі –Закон № 755) інформація про прийняття засновниками (учасниками) або уповноваженим ними органом рішення щодо припинення юридичної особи підлягає обов'язковому опублікуванню в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації.
Частиною 7 ст. 22 Закону № 755 встановлено, що повідомлення про прийняття засновниками (учасниками) або уповноваженим ними органом рішення щодо припинення юридичної особи повинно містити відомості про:
найменування юридичної особи;
ідентифікаційний код юридичної особи;
місцезнаходження юридичної особи;
підставу для прийняття рішення щодо припинення (злиття, приєднання, поділ, перетворення або ліквідація) юридичної особи;
місце та дату внесення запису про прийняття рішення засновниками (учасниками) або уповноваженим ними органом про припинення юридичної особи;
дату призначення та відомості про комісію з припинення (ліквідатора, ліквідаційну комісію тощо);
порядок і строк заявлення кредиторами вимог до юридичної особи, що припиняється.
Повідомлення підлягають опублікуванню спеціально уповноваженим органом з питань державної реєстрації в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації протягом десяти робочих днів з моменту внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру, що передбачено, зокрема, ч. 19 ст. 22 Закону № 755.
Спеціалізованим друкованим засобом масової інформації є “Бюлетень державної реєстрації”, який зареєстровано в Державному комітеті телебачення і радіомовлення України як офіційне загальнодержавне вітчизняне видання, що виходить три рази на місяць, і який видається Держпідприємництвом України.
Відповідно до вимог ч.1 ст. 110 ЦК України юридична особа ліквідується за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, в тому числі, у зв'язку із закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягнення мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами.
Згідно з вимогами ч. 3 ст. 110 ЦК України, якщо вартість майна юридичної особи є недостатньою для задоволення вимог кредиторів, юридична особа ліквідується в порядку, встановленому Законом України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом”.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 111 ЦК України ліквідаційна комісія після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, який містить відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених вимог, а також про результати їх розгляду. Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.
Відповідно до вимог ч. 5 ст. 60 ГК України, яка регулює загальний порядок ліквідації суб'єкта господарювання, ліквідаційна комісія оцінює наявне майно суб'єкта господарювання, який ліквідується і розраховується з кредиторами, складає ліквідаційний баланс та подає його власнику або органу, який призначив ліквідаційну комісію. Достовірність та повнота ліквідаційного балансу повинні бути перевірені у встановленому законодавством порядку.
Вищий господарський суд України в своїй постанові від 06.10.2009 року зазначив, що необхідними передумовами для звернення із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство боржника у порядку ст. 51 Закону є: оцінка вартості наявного майна боржника, публікація оголошення згідно з вимогами ст. 105 ЦК України з метою виявлення кредиторів та встановлення повного обсягу кредиторської заборгованості, повідомлення органу державної податкової служби про ліквідацію підприємства та складання проміжного ліквідаційного балансу. Крім того, звернення до суду з такою заявою можливо лише після закінчення строку, передбаченого статтею 105 ЦК України.
Крім того, колегія Вищого господарського суду України зазначала, що вказані докази повинні бути надані заявником господарському суду на момент порушення справи про банкрутство за спрощеною процедурою, оскільки можливість витребування судом вказаних документів після порушення провадження у справі про банкрутство, на відміну від позовного провадження, спеціальним Законом України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом”, не передбачена.
В даному випадку, у заяві про порушення справи про банкрутство відсутні посилання на повідомлення органу державної податкової служби про прийняття рішення про ліквідацію підприємства у встановленому законодавством порядку, подання складеного проміжного ліквідаційного балансу до органу державної податкової служби для його перевірки, які необхідні для з'ясування наявності чи відсутності підстав для порушення провадження у справі про банкрутство за правилами ст. 51 Закону.
Проміжний ліквідаційний баланс підприємства –боржника ліквідаційною комісією не затверджений та господарському суду не поданий. Оголошення про припинення юридичної особи боржником опубліковане у «Бюлетень державної реєстрації»№167 (2) від 21.01.2011 р. Всупереч вимог ч. 4 ст. 5 ЦК України боржник звернувся до господарського суду із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство 21.02.2011 р., до завершення двохмісячного строку з дня публікації повідомлення про припинення юридичної особи.
Таким чином, боржником не доведено належним чином обставин, які можуть бути підставою для подальшого здійснення провадження у справі про банкрутство за ст. 51 Закону та визнання боржника банкрутом.
Повернення заяви не перешкоджає повторному зверненню з нею до господарського суду в загальному порядку після усунення допущеного порушення.
На підставі зазначеного, керуючись ст. 9 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом”, ст. ст. 63, 86 ГПК України, -
УХВАЛИВ:
Повернути заяву дочірнього підприємства «Хімрезерв-Черкаси»акціонерного товариства закритого типу «Хімрезерв»про порушення справи про банкрутство без розгляду.
Видати заявнику довідки про повернення державного мита і витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
Ухвала може бути оскаржена у встановленому порядку до Київського апеляційного господарського суду.
Суддя Чевгуз О.В.
Суд | Господарський суд Черкаської області |
Дата ухвалення рішення | 22.02.2011 |
Оприлюднено | 01.03.2011 |
Номер документу | 13933298 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Черкаської області
Чевгуз О.В
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні