ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 лютого 2011 року м. Полтава Справа № 2а-5456/10/1670
Суддя Полтавського окру жного адміністративного суд у Кукоба О.О. розглянувши в пор ядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Гадяцької міжрайонн ої державної податкової інсп екції до Філії "Поділ" Приватн ого підприємства "Яна", Приват ного підприємства "Яна" про ст ягнення податкового боргу, -
В С Т А Н О В И В:
Гадяцька міжрайонна д ержавна податкова інспекція звернулася до Полтавського окружного адміністративног о суду з адміністративним по зовом до Філії "Поділ" Приватн ого підприємства "Яна" про стя гнення податкового боргу в р озмірі 1 700 грн.
В обґрунтування своїх вимо г позивач зазначає, що згідно даних податкового обліку у в ідповідача утворилася забор гованість перед бюджетом зі сплати податку на прибуток п риватних підприємств в розмі рі 850 грн. та комунального пода тку в розмірі 850 грн., яка підляг ає стягненню в судовому поря дку.
Ухвалою Полтавського окру жного адміністративного суд у від 17 січня 2011 року до участі у справі в якості відповідача Приватне підприємство "Я на", оскільки Філія "Поділ" При ватного підприємства "Яна" ві дповідно до п. 1.3 Положення про структурний підрозділ не є ю ридичною особою, майно філії знаходиться на балансі ПП "Ян а", а тому не може бути відпові дачем за даним адміністратив ним позовом.
Позивач явку уповноважено го представника в судове зас ідання не забезпечив, про дат у, час та місце розгляду справ и повідомлявся належним чино м.
Представники відповідачів в судове засідання не з' яви лися, поштове направлення на адресу Приватного підприємс тва "Яна" та Філії "Поділ" Прива тного підприємства "Яна" пове рнулися до суду з відміткою п рацівника пошти "за закінчен ням терміну зберігання".
Відповідно до частини один адцятої статті 35 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни, розписку про одержан ня повістки (повістку у разі н еможливості вручити її адрес ату чи відмови адресата її од ержати) належить негайно пов ернути до адміністративного суду. У разі повернення пошто вого відправлення із повістк ою, яка не вручена адресату з н езалежних від суду причин, вв ажається, що така повістка вр учена належним чином.
Беручи до уваги те, що переш коди до розгляду справи у суд овому засіданні, встановлені ст. 128 Кодексу адміністративн ого судочинства України відс утні, а в судове засідання при були не всі особи, які беруть у часть у справі, суд, згідно ч. 6 с т. 128 Кодексу адміністративног о судочинства України, вважа є за можливе розглянути спра ву в порядку письмового пров адження, без проведення судо вого засідання на підставі н аявних матеріалів справи.
Дослідивши матеріали спра ви, суд дійшов наступних висн овків.
Приватне підприємство "Я на" (надалі - ПП "Яна", відповідач ) є юридичною особою, що зареєс трована рішенням Виконавчог о комітету Стаханівської міс ької ради № 797 від 15.03.2000 року (а.с . 14, зворот). Відповідач пере буває на податковому обліку у ДПІ м. Стаханова з 23.03.2000 року ( а.с. 19).
Наказом ПП "Яна" № 1-орг від 21.08.20 00 року створено структурний п ідрозділ - Філію "Поділ" Приват ного підприємства "Яна" (а.с . 6). Структурний підрозділ п еребуває на податковому облі ку у Гадяцькій МДПІ з 06.09.2000 року (а.с. 10).
Відповідно до п. 1.3 Положення про структурний підрозділ Ф ілія "Поділ" Приватного підпр иємства "Яна" не є юридичною ос обою, майно філії знаходитьс я на балансі ПП "Яна".
За даними податкового орга ну за відповідачем - Філія "Под іл" ПП "Яна" значиться податков а заборгованість зі сплати п одатку на прибуток приватних підприємств в розмірі 850 грн. т а комунального податку в роз мірі 850 грн., що підтверджуєтьс я даними зворотного боку обл ікової картки платника подат ків (а.с. 32-33).
Працівниками Гадяцької МД ПІ проведено невиїзну докуме нтальну перевірку своєчасно сті подання податкової звітн ості, за результатами якої ск ладено акт № 99 від 10.04.2009 року (а .с. 24-25).
На підставі вказаного акта перевірки податковою інспек цією прийнято податкове пові домлення - рішення № 0000361501/0 від 15.04 .2009 року, згідно з яким до відпо відача застосовано штрафні ( фінансові) санкції в розмірі 510 грн. (а.с. 23).
Крім того, працівниками Гад яцької МДПІ проведено невиїз ну документальну перевірку з питань своєчасності подання податкового розрахунку кому нального податку, за результ атами якої складено акт № 000106/1801 /25911627 від 17.04.2009 року.
На підставі вказаного акта перевірки податковою інспек цією прийнято податкове пові домлення - рішення № 0000211801/0 від 17.04 .2009 року, згідно з яким до відпо відача застосовано штрафні ( фінансові) санкції в розмірі 510 грн. (а.с. 23).
Зазначені податкові повід омлення - рішення відповідач ем у встановленому порядку н е оскаржено, таким чином пода ткове зобов' язання, що вини кло на їх підставі, вважаєтьс я узгодженим.
Судом встановлено та підтв ерджено матеріалами справи, що позивачем вживалися заход и щодо стягнення податкової заборгованості у встановлен ому законодавством порядку, а саме відповідно до п. 6.2 ст. 6 За кону України № 2181-ІІІ від 21.12.2000 р. Д ПІ у м. Полтаві винесено першу податкову вимогу № 1/42 ві д 07.05.2009 року (а.с. 11) та другу п одаткову вимогу № 2/60 від 07.09.2009 ро ку (а.с. 12).
На день судового розгляду податковий борг відповідаче м не погашено, що підтверджує ться даними зворотного боку картки особового рахунку від повідача (а.с. 32-33).
Надаючи правову оцінку ві дносинам, що виникли між пози вачем та відповідачем, суд за значає наступне.
Відповідно до статті 67 Кон ституції України кожен зобов 'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, вс тановлених законом.
Згідно з пунктом 2 частини п ершої статті 9 Закону України від 25.06.1991 № 1251-XII "Про систему опода ткування" платники податків і зборів (обов'язкових платеж ів) зобов'язані подавати до де ржавних податкових органів т а інших державних органів ві дповідно до законів декларац ії, бухгалтерську звітність та інші документи і відомост і, пов'язані з обчисленням і сп латою податків і зборів (обов 'язкових платежів).
Згідно з пунктом 1.11 статті 1 З акону України "Про порядок по гашення зобов' язань платни ків податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами" від 21.12.2000 року № 2181-ІІІ (далі - Закон № 2181-ІІІ) податкова декл арація, розрахунок - це доку мент, що подається платником податків до контролюючого о ргану у строки, встановлені з аконодавством, на підставі я кого здійснюється нарахуван ня та/або сплата податку, збор у (обов'язкового платежу).
Відповідно до статті 2 Закон у України від 28.12.1994 р. № 334/94-ВР "Про о податкування прибутку підпр иємств" суб'єкти господарськ ої діяльності, бюджетні, гром адські та інші підприємства, установи та організації, які здійснюють діяльність, спря мовану на отримання прибутку як на території України, так і за її межами є платниками под атку на прибуток підприємств .
Згідно з пунктом 16.4 статті 16 З акону України "Про оподаткув ання прибутку підприємств" п латники податку у строки, виз начені законом, подають до по даткового органу податкову д екларацію про прибуток за зв ітний період, розраховану на ростаючим підсумком з урахув анням від'ємного значення об 'єкта оподаткування минулих податкових періодів у разі й ого наявності відповідно до пункту 6.1 статті 6 цього Закону . При цьому за звітні квартал, півріччя та три квартали пла тники податку подають спроще ну декларацію, а за результат ами звітного року - повну.
Крім того, ст. 15 Закону Україн и від 25.06.1991 № 1251-XII "Про систему опод аткування" та ст. 1 Декрету Каб інету Міністрів України від 20.05.1993 № 56-93 "Про місцеві податки і збори" до переліку місцевих п одатків і зборів віднесено к омунальний податок. При цьом у комунальний податок є обов 'язковим для встановлення сі льськими, селищними та міськ ими радами за наявності об'єк тів оподаткування або умов, з якими пов'язане запроваджен ня цього податку.
У разі якщо органом місцево го самоврядування для комуна льного податку встановлено б азовий податковий (звітний) п еріод квартал, то за підсумка ми кварталу поточного року п латники зобов'язані подати о рганам державної податкової служби податкові розрахунки комунального податку протяг ом 40 календарних днів, наступн их за останнім календарним д нем цього кварталу.
Отже, чинним законодавство м передбачено подання розрах унків комунального податку щ оквартально та за рік.
Згідно з підпунктом 17.1.1 пунк ту 17.1 статті 17 Закону № 2181-ІІІ пла тник податків, який не подає п одаткову декларацію у строки , визначені законодавством, с плачує штраф у розмірі десят и неоподатковуваних мінімум ів доходів громадян за кожне таке неподання або її затрим ку.
Відповідно до Закону Украї ни “Про державну податкову с лужбу в Україні” від 04.12.1990 року № 509-ХІІ податкові органи здій снюють контроль за своєчасні стю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати подат ків та зборів (обов'язкових пл атежів), контролю за валютним и операціями, контролю за дод ержанням порядку проведення готівкових розрахунків за т овари (послуги) у встановлено му законом порядку, а також ко нтролю за наявністю свідоцтв про державну реєстрацію суб 'єктів підприємницької діяль ності та ліцензій на провадж ення видів господарської дія льності, що підлягають ліцен зуванню відповідно до закон у, торгових патентів.
Податкове зобов' язання т а податковий борг згідно п. п. 1.2, 1.3 ст. 1 Закону № 2181-ІІІ є зобов' язання платника податків спл атити до бюджетів або держав них цільових фондів відповід ну суму коштів, самостійно уз годжене платником податків а бо узгоджене в адміністратив ному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений с трок, або у порядку та у строки , визначені цим Законом або ін шими законами України.
Згідно п. п. 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 Закону № 2181-ІІІ податкове зобов' язан ня платника податків, нарахо ване контролюючим органом ві дповідно до пунктів 4.2 та 4.3 ста тті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податков ого повідомлення, за винятко м випадків, визначених підпу нктом 5.2.2 цього пункту.
У разі коли платник податкі в вважає, що контролюючий орг ан невірно визначив суму под аткового зобов' язання або п рийняв інше рішення, що супер ечить законодавству з питань оподаткування або виходить за межі його компетенції, вст ановленої законом, такий пла тник податків має право звер нутися до контролюючого орга ну із скаргою про перегляд ць ого рішення, яка подається у п исьмовій формі та може супро воджуватися документами, роз рахунками та доказами, які пл атник податків вважає за пот рібне надати. Скарга повинна бути подана контролюючому о ргану протягом десяти календ арних днів, наступних за днем отримання платником податкі в податкового повідомлення а бо іншого рішення контролююч ого органу, що оскаржується.
Згідно п. 5.4 Закону № 2181-ІІІ узг оджена сума податкового зобо в'язання, не сплачена платник ом податків у строки, визначе ні цією статтею, визнається сумою податкового боргу пла тника податків.
Відповідно до частини перш ої статті 11 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, і вирішення справ в адмініс тративних судах здійснюютьс я на засадах змагальності ст орін та свободи в наданні ним и суду своїх доказів і у довед енні перед судом їх переконл ивості.
Згідно зі статтею 71 Кодексу адміністративного судочинс тва України кожна сторона по винна довести ті обставини, н а яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Відповідачі відзиву на поз овну заяву та жодних запереч ень проти позову чи доказів с плати боргу суду не надали.
У відповідності до ч. 2 ст. 11 Ко дексу адміністративного суд очинства України суд може ви йти за межі позовних вимог ті льки в разі, якщо це необхідно для повного захисту прав, сво бод та інтересів сторін чи тр етіх осіб, про захист яких вон и просять.
Беручи до уваги те, що Філі я "Поділ" Приватного підприєм ства "Яна" не являється юридич ною особою, а є структурним пі дрозділом ПП "Яна", на балансі якого знаходиться майно філі ї, суд, з метою повного захисту інтересів держави в особі Га дяцької МДПІ, вважає за необх ідне вийти за межі позовних в имог та стягнути суму податк ового боргу в розмірі 1700 грн. з Приватного підприємства "Яна ".
За таких обставин, суд дійшо в висновку, що позовні вимоги обґрунтовані, підтверджені матеріалами справи та підляг ають задоволенню частково.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 Кодекс у адміністративного судочин ства України у справах, в яких позивачем є суб' єкт владни х повноважень, а відповідаче м - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені по зивачем, з відповідача не стя гуються.
На підставі викладеного, ке руючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 94, 160-163 Ко дексу адміністративного суд очинства України, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний поз ов Гадяцької міжрайонної дер жавної податкової інспекції до Філії "Поділ" Приватного пі дприємства "Яна", Приватного п ідприємства "Яна" про стягнен ня податкового боргу задовол ьнити частково.
Стягнути з Приватного підп риємства "Яна" (код ЄДРПОУ 30824706) с уму податкового боргу зі спл ати податку на прибуток прив атних підприємств в розмірі 850 (вісімсот п' ятдесят) гриве нь шляхом перерахування вказ аної суми на р/р № 31118009700032, одержув ач - Державний бюджет України , код 34698301, банк одержувача - ГУДК України у Полтавській облас ті, МФО 831019.
Стягнути з Приватного підп риємства "Яна" (код ЄДРПОУ 30824706) с уму податкового боргу зі спл ати комунального податку в р озмірі 850 (вісімсот п' ятдесят ) гривень шляхом перерахуван ня вказаної суми на р/р № 33215828700051, о держувач - місцевий бюджет Ра шівської сільської ради Гадя цького району Полтавської об ласті, код 34698301, банк одержувача - ГУДК України у Полтавській о бласті, МФО 831019.
В задоволенні іншої частин и позовних вимог відмовити.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Постанова може бути оскарж ена до Харківського апеляцій ного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня пр оголошення постанови з одноч асним поданням її копії до су ду апеляційної інстанції. У р азі складення постанови у по вному обсязі відповідно до с татті 160 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апе ляційна скарга подається про тягом десяти днів з дня отрим ання копії постанови.
Суддя О.О. Кукоба
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.02.2011 |
Оприлюднено | 02.03.2011 |
Номер документу | 13942322 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
О.О. Кукоба
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні