Постанова
від 22.02.2011 по справі 2а-676/11/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



  

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

79018,  м. Львів,  вул. Чоловського, 2

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

22 лютого 2011 р.                                                                                    Справа № 2а-676/11/1370  

Львівський окружний  адміністративний суд

у складі: головуючого судді  Сакалоша В.М.,

при секретарі Дака Т.П.,

за відсутності представників сторін,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державної  податкової інспекції у Шевченківському районі м. Львова  до Первинної профспілкової організації Львівського державного інституту по проектуванню нафтопереробних та нафтохімічних підприємств професійної спілки працівників  хімічних та нафтохімічних галузей промисловості України про стягнення податкової заборгованості-

в с т а н о в и в :

Державна  податкова інспекція у Шевченківському районі м. Львова (далі - ДПІ у Шевченківському районі м.Львова) звернулась до Львівського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом про  стягнення з Первинної профспілкової організації Львівського державного інституту по проектуванню нафтопереробних та нафтохімічних підприємств професійної спілки працівників  хімічних та нафтохімічних галузей промисловості України коштів до бюджету в сумі 170 грн.

Позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що відповідач має заборгованість по сплаті податку на прибуток в сумі 170 грн. Заборгованість відповідача  в добровільному порядку не сплачена, а тому визнається податковим боргом, який підлягає стягненню в судовому порядку.

Ухвалою суду від 21.01.2011 року відкрито провадження по справі. В судовому засіданні 22.02.2011 року судом проголошено вступну та резолютивну частини постанови.

Представник позивача в судове засідання не з’явився, надав клопотання про розгляд справи без його участі, зазначив, що позовні вимоги підтримує у повному обсязі.

Відповідач явку повноважного представника не забезпечив, хоча про розгляд справи повідомлений належним чином, заперечень проти позову не надав, а тому суд розглядає справу за наявними матеріалами, згідно ст. 71 КАС України.

Розглянувши подані документи та матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

Даючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд врахував наступні обставини справи та норми діючого на момент виникнення спірних правовідносин законодавства.

Згідно довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Первинна профспілкова організація Львівського державного інституту по проектуванню нафтопереробних та нафтохімічних підприємств професійної спілки працівників  хімічних та нафтохімічних галузей промисловості України зареєстрована як юридична особа виконавчим комітетом Львівської міської ради 26.03.2007 року та їй присвоєно реєстраційний номер юридичної особи ЄДР 10004356804.

Як вбачається з довідки позивача №123/29-011 від 25.11.2010 року, Первинна профспілкова організація Львівського державного інституту по проектуванню нафтопереробних та нафтохімічних підприємств професійної спілки працівників  хімічних та нафтохімічних галузей промисловості України перебуває на обліку ДПІ у Шевченківському районі м. Львова з 29.03.2007 року.

ДПІ у Шевченківському районі м. Львова проведено невиїзну документальну перевірку своєчасності подання відповідачем податкової звітності, результати якої відображені  в акті №52 від 25.03.2010 року. Перевіркою встановлено порушення відповідачем вимог п.п.4.1.4 п.4.1 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», п.16.4 ст.16 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»щодо неподання податкової звітності з податку на прибуток за 2009 рік. На підставі вищевказаного акту ДПІ у Шевченківському районі м. Львова винесено податкове повідомлення-рішення №0001761510/0/7199 від 25.03.2010 року яким підприємству визначено 170 грн. штрафних (фінансових) санкцій.

Згідно із ст.2 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»завданням органів державної податкової служби є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством (далі - податки, інші платежі).

Відповідно до ст.20 Закону України «Про систему оподаткування»контроль за правильністю та своєчасністю справляння податків і зборів (обов’язкових платежів) здійснюється державними податковими органами та іншими органами в межах повноважень, визначених законом.

Відповідно до ст.9 цього ж Закону платники податків і зборів (обов’язкових платежів) зобов’язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов’язкових платежів) у встановлені законами терміни.

Відповідно до п.п. 5.2.1. ст.5 Закону України  «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»№2181-111 від 21.12.2000 року (далі-Закон) податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення.

Підпунктом 4.2.3. ст.4 Закону встановлено, що обов'язок доведення того, що будь-яке нарахування здійснене контролюючим органом є помилковим, покладається на платника податків.

Якщо згідно з нормами Закону сума податкового зобов'язання розраховується контролюючим органом, платник податків не несе відповідальності за своєчасність, достовірність та повноту нарахування такої суми, проте несе відповідальність за своєчасне і повне погашення нарахованого податкового зобов'язання та має право на оскарження цієї суми у порядку, встановленому цим Законом (пп. 4.2.1. ст.4 Закону).

У разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган невірно визначив суму податкового зобов'язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству з питань оподаткування виходить за межі його компетенції, встановленої законом, такий платник податків має право звернутися до контролюючого органу із скаргою про перегляд цього рішення, яка подається у письмовій формі та може супроводжуватися документами, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати (пп.5.2.2. ст.5 Закону).

З урахуванням строків давності платник податків має право оскаржити до суду рішення контролюючого органу про нарахування податкового зобов'язання у будь-який момент після отримання відповідного податкового повідомлення. У цьому випадку зазначене рішення контролюючого органу не підлягає адміністративному оскарженню (пп.5.2.5. ст.5 Закону).

Відповідно до п.п 5.4.1  п. 5.4. ст.5 Закону, узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.

Пунктом 6.2.1. ст.6 Закону передбачено, що у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового  зобов'язання  в установлені строки,  податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.

Суд встановив, що позивач направляв відповідачу:

-  першу податкову вимогу №1/338 від 14.04.2010 року;

-  другу податкову вимогу №2/1164 від 10.11.2010 року.

Суд приходить до висновку, що суми податків та фінансових санкцій відповідача є узгодженими та у встановлені строки ним до бюджету не сплачені, тобто визнаються сумою податкового боргу.

Відповідно до п.4 ст.32,п.п.2,6 ст.36 Закону України «Про судоустрій і статус суддів»та враховуючи аналогічну правову позицію, визначену у листі Вищого адміністративного суду України №1843/11/13-10 від 24.12.2010 року, суд вважає що позивачем не пропущено строк звернення до адміністративного суду, оскільки такий обчислюється після надіслання відповідачу другої податкової вимоги.

Відповідно до положень, закріплених статтею 11 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів (ст. 69 КАС України).

За правилами, встановленими ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Враховуючи вищевикладене, виходячи з заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги обґрунтовані матеріалами справи, не спростовані відповідачем належними та допустимими доказами і  підлягають до задоволення.

Керуючись ст.ст. 7-14, 71, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

П О С Т А Н О В И В :

          1.Адміністративний позов задовольнити повністю.

          2.Стягнути з Первинної профспілкової організації Львівського державного інституту по проектуванню нафтопереробних та нафтохімічних підприємств професійної спілки працівників  хімічних та нафтохімічних галузей промисловості України (79039, м. Львів, вул. Золота, 8, ЄДРПОУ 35047592)  до Державного бюджету  України заборгованість в сумі 170 (сто сім десять) гривень.

3. Судові витрати по справі згідно ч.4 ст.94 КАС України з відповідача не стягуються.

Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова виготовлена у повному обсязі 25 лютого 2011 року.

                  Суддя                                                                                      Сакалош В.М.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.02.2011
Оприлюднено03.03.2011
Номер документу13944038
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-676/11/1370

Постанова від 22.02.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

Ухвала від 21.01.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

Ухвала від 21.01.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні