Постанова
від 23.02.2011 по справі 2а/1570/1704/2011
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

    

Справа № 2а/1570/1704/2011

ПОСТАНОВА  

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 лютого 2011 року                                                                                                     м.ОдесаОдеський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді                                   Колесниченко О.В.,

при секретарі                                            Болотовій К.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Одесі адміністративну  справу за поданням Котовської об’єднаної державної податкової інспекції Одеської області до приватного підприємства «Транс-Білдінг»про зупинення видаткових операцій на рахунках,

  ВСТАНОВИВ:

  До Одеського окружного адміністративного суду надійшло подання Котовської об’єднаної державної податкової інспекції Одеської області,  в якому заявник просить зупинити видаткові операції на рахунках приватного підприємства «Транс-Білдінг».

В поданні Котовської об’єднаної державної податкової інспекції Одеської області зазначено, що згідно облікової картки, розрахунку податкового боргу, а також довідки про наявність заборгованості станом на 17.02.2011р. приватне підприємство «Транс-Білдінг» має податковий борг по податку на додану вартість у сумі 12 097,54 грн. На підставі ст.89 Податкового кодексу України начальником Котовської об’єднаної державної податкової інспекції Одеської області прийнято рішення за №1/24-00 від 01.02.2011 року про опис майна приватного підприємства «Транс-Білдінг» у податкову заставу, з яким боржник був ознайомлений. Проте, 17.02.2011 року податкового керуючого Котовської об’єднаної державної податкової інспекції Одеської області було не допущено до здійснення опису майна, про що свідчить акт відмови платника податків від опису майна у податкову заставу від 17.02.2011 року за №1/24-00. З урахуванням зазначених обставин та на підставі п. 89.4 ст. 89 Податкового кодексу України, ст.1833 Кодексу адміністративного судочинства України Котовська об’єднана державна податкова інспекція Одеської області звернулась до суду з поданням про зупинення видаткових операцій на рахунках приватного підприємства «Транс-Білдінг».

У судовому засіданні представник позивача підтримав вимоги та обґрунтування подання у повному обсязі.

Відповідач був належним чином  повідомлений про час та місце судового розгляду, однак на неодноразові вимоги суду в судове засідання не з'явився, письмових доводів та заперечень проти позову по суті заявлених вимог не надав, у зв’язку з чим справа розглядається за наявними матеріалами в порядку, передбаченому ст. 128 КАС України.

          Суд, заслухавши представника позивача, дослідивши доводи подання, матеріали справи та обставини, якими обґрунтовуються вимоги, докази, якими вони підтверджуються,  встановив наступне.

 19.04.2007 року виконавчим комітетом Котовської міської ради Одеської області було зареєстровано приватне підприємство «Транс-Білдінг»за №1 555 102 0000 000289 за юридичною адресою: 66300, Одеська область, м. Котовськ, вул. Маяковського, 9, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи.

Згідно довідки Котовської об’єднаної державної податкової інспекції Одеської області про взяття на облік платника податків від 16.02.2011 року №34, приватне підприємство «Транс-Білдінг» взято на облік у Котовській об’єднаній державній податковій інспекції Одеської області.

Судом встановлено, що станом на 17.02.2011р. приватне підприємство «Транс-Білдінг» має податковий борг по податку на додану вартість у сумі 12 097,54 грн., що підтверджується обліковою карткою, розрахунком податкового боргу, а також довідкою про наявність заборгованості.

Відповідно до наказу начальника Котовської об’єднаної державної податкової інспекції Одеської області та додатку №1, з метою забезпечення практичного виконання ст.89, 91, 92, 94, 95 розділу ІІ Податкового кодексу України та ст. 8 Закону України “Про державну податкову служби”, керуючись Порядком призначення та звільнення, а також функції та повноваження   податкового керуючого, затвердженого наказом ДПА України від 24.12.2010 року за №1035, державного податкового інспектора Присяжнюка Олександра Павловича призначено податковим керуючим приватного підприємства «Транс-Білдінг».

Керуючись ст. 89 розділу 2 Податкового кодексу України начальником Котовської об’єднаної державної податкової інспекції Одеської області прийнято рішення №1/24-00 від 01.02.2011 року про опис майна у податкову заставу приватного підприємства «Транс-Білдінг».

На підставі зазначеного рішення, 17.02.2011 року податковим керуючим ОСОБА_1 було здійснено спробу опису майна приватного підприємства «Транс-Білдінг» у податкову заставу, проте відповідач не допустив податкового керуючого до здійснення опису майна, про що складено відповідний акт.

Суд вважає, що подання Котовської об’єднаної державної податкової інспекції Одеської області підлягає задоволенню з наступних підстав.

Згідно ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

         Відповідно до положень статті 10 Закону України “Про державну податкову службу в Україні”державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані спеціалізовані державні податкові інспекції виконують такі функції, а саме здійснюють контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів.

         Згідно п.3 ч. 1 ст. 19 Закону України “Про систему оподаткування” від 25.06.1991 року №1251-XII, положення якого діяли під час спірних правовідносин, платники податків та зборів зобов’язанні сплачувати належні суми податків і зборів (обов’язкових платежів) у встановлені законом терміни.

         Статтею 16 Податкового кодексу України передбачено, що платник податків зобов'язаний: стати на облік у контролюючих органах в порядку, встановленому законодавством України; вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи; подавати на належним чином оформлену письмову вимогу контролюючих органів (у випадках, визначених законодавством) документи з обліку доходів, витрат та інших показників, пов'язаних із визначенням об'єктів оподаткування (податкових зобов'язань), первинні документи, регістри бухгалтерського обліку, фінансову звітність, інші документи, пов'язані з обчисленням та сплатою податків та зборів. У письмовій вимозі обов'язково зазначаються конкретний перелік документів, які повинен надати платник податків, та підстави для їх надання; подавати контролюючим органам інформацію, відомості про суми коштів, не сплачених до бюджету в зв'язку з отриманням податкових пільг (суми отриманих пільг) та напрями їх використання (щодо умовних податкових пільг - пільг, що надаються за умови використання коштів, вивільнених у суб'єкта господарювання внаслідок надання пільги, у визначеному державою порядку); подавати контролюючим органам інформацію в порядку, у строки та в обсягах, встановлених податковим законодавством; виконувати законні вимоги контролюючих органів щодо усунення виявлених порушень законів з питань оподаткування та митної справи і підписувати акти (довідки) про проведення перевірки; не перешкоджати законній діяльності посадової особи контролюючого органу під час виконання нею службових обов'язків та виконувати законні вимоги такої посадової особи; повідомляти контролюючим органам за місцем обліку такого платника про його ліквідацію або реорганізацію протягом трьох робочих днів з дня прийняття відповідного рішення (крім випадків, коли обов'язок здійснювати таке повідомлення покладено законом на орган державної реєстрації); повідомляти контролюючі органи про зміну місцезнаходження юридичної особи та зміну місця проживання фізичної особи - підприємця; забезпечувати збереження документів, пов'язаних з виконанням податкового обов'язку, протягом строків, установлених цим Кодексом; допускати посадових осіб контролюючого органу під час проведення ними перевірок до обстеження приміщень, територій (крім житла громадян), що використовуються для одержання доходів чи пов'язані з утриманням об'єктів оподаткування, а також для проведення перевірок з питань обчислення і сплати податків та зборів у випадках, встановлених цим Кодексом.             

         Відповідно до положень ст.203 Податкового кодексу України податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

         Платник податку зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.

         Стаття 89 Податкового кодексу України передбачає, що у разі несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов'язання, самостійно визначеної платником податків у податковій декларації, - з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку –виникає право податкової застави.

         Як встановлено судом, на час звернення до суду, приватне підприємство «Транс-Білдінг»має податковий борг, який є самостійно визначеним відповідачем, що відображено в податковій декларації з податку на додану вартість, що підтверджує виникнення у Котовської об’єднаної державної податкової інспекції Одеської області право податкової застави відповідно до Податкового кодексу України.

         Відповідно до п.89.2 ст. 89 Податкового кодексу України з урахуванням положень цієї статті право податкової застави поширюється на будь-яке майно платника податків, яке перебуває в його власності (господарському віданні або оперативному управлінні) у день виникнення такого права і балансова вартість якого відповідає сумі податкового боргу платника податків, крім випадків, передбачених пунктом 89.5 цієї статті, а також на інше майно, на яке платник податків набуде прав власності у майбутньому. У разі якщо балансова вартість такого майна не визначена, його опис здійснюється за результатами оцінки, яка проводиться відповідно до Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні". У разі збільшення суми податкового боргу складається акт опису до суми, відповідної сумі податкового боргу платника податків, у порядку, передбаченому цією статтею.

         Так, відповідно до наданих пояснень представника Котовської об’єднаної державної податкової інспекції Одеської області та наданої довідки, сума податкового боргу приватного підприємства «Транс-Білдінг» складає 12 097,54 грн., що є самостійно визначеною та відповідно до положень п. 56.11 ст. 56  Податкового кодексу України не підлягає оскарженню.

         Згідно з п. 89.3 ст. 89 Податкового кодексу України, майно, на яке поширюється право податкової застави, оформлюється актом опису. До акта опису включається ліквідне майно, яке можливо використати як джерело погашення податкового боргу. Опис майна у податкову заставу здійснюється на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, яке пред'являється платнику податків, що має податковий борг. Акт опису майна, на яке поширюється право податкової застави, складається податковим керуючим у порядку та за формою, що затверджені центральним органом державної податкової служби. Відмова платника податків від підписання акта опису майна, на яке поширюється право податкової застави, не звільняє такого платника податків від поширення права податкової застави на описане майно. У такому випадку опис здійснюється у присутності не менш як двох понятих.

         Пункт 89.4 статті 89 Податкового кодексу України передбачає, що у разі якщо платник податків не допускає податкового керуючого для здійснення опису майна такого платника податків у податкову заставу та/або не подає документів, необхідних для такого опису, податковий керуючий складає акт відмови платника податків від опису майна у податкову заставу.

          Наявний в матеріалах справи акт відмови платника податків від опису майна у податкову заставу підтверджує факт не допуску податкового керуючого ОСОБА_1 до здійснення опису майна приватного підприємства «Транс-Білдінг» у податкову заставу.

Відповідно до пункту 89.4 статті 89 Податкового кодексу України орган державної податкової служби звертається до суду щодо зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків, заборону відчуження таким платником податків майна та зобов'язання такого платника податків допустити податкового керуючого для опису майна у податкову заставу. Зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків та заборона відчуження таким платником податків майна діють до дня складення акта опису майна платника податків у податкову заставу податковим керуючим або акта про відсутність майна, що може бути описано у податкову заставу, або погашення податкового боргу в повному обсязі. Податковий керуючий не пізніше робочого дня, що настає за днем складення зазначених у цьому пункті актів, зобов'язаний надіслати банкам та іншим фінансовим установам рішення про складення таких актів. Таке рішення є підставою для поновлення видаткових операцій на рахунках платника податків.

         Відповідно до п. 91.4 ст. 91 Податкового кодексу України, строк, на який можуть бути зупинені видаткові операції, визначається судом, але не більше двох місяців. Зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків може бути достроково скасовано за рішенням податкового керуючого або суду.

          З урахуванням зазначених вище положень законодавства судом встановлено, що дії податкового керуючого щодо спроби здійснення опису майна приватного підприємства «Транс-Білдінг»у податкову заставу та складання відповідного акту про його не допуск є обґрунтованими та законними, у зв’язку з наявністю у відповідача податкового боргу та прийняттям відповідного рішення про опис майна у податкову заставу, прийнятого начальником Котовської об’єднаної державної податкової інспекції Одеської області.

Частиною 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.   

Враховуючи вищевикладене та оцінюючи наявні у матеріалах справи докази в сукупності, суд дійшов висновку, що подання Котовської об’єднаної державної податкової інспекції Одеської області про зупинення видаткових операції на рахунках дочірнього підприємства приватного підприємства «Транс-Білдінг»підлягають задоволенню.

Керуючись Законом України “Про державну податкову службу в Україні”, Податковим кодексом України, ст. ст. 2, 4, 6, 9, 11, 69 -71, 86, 160-163, 167, 183 3 , 186, 254 КАС України суд, -

ПОСТАНОВИВ:

           Подання Котовської об’єднаної державної податкової інспекції Одеської області про зупинення видаткових операцій на рахунках приватного підприємства «Транс-Білдінг»– задовольнити повністю.

          Зупинити видаткові операції на рахунках приватного підприємства «Транс-Білдінг» (код ЄДРПОУ 34949883): 26009139746 АБ «Укргазбанк», МФО 320478, адреса: 03087, м. Київ, вул. Єреванська, 1; 2600712011331 Одеська ФПАТ «КБ»«Хрещатик», м. Одеса, МФО 388324, адреса: 65125, м. Одеса, вул. Базарна, 44; 26003031341001, 26025031341001, 26058031341001 АТ «Імексбанк», МФО 328384, адреса: 65039, м. Одеса, проспект Гагаріна, 12-а; 26007964868278 філія ПАТ «ПУМБ»в м. Одесі, МФО 328191, адреса: 65082, м. Одеса, Військовий узвіз, 5/1 (крім операцій з видачі заробітної плати та сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, а також визначених контролюючим органом грошових зобов'язань платника податків) до дня складення акта опису майна приватного підприємства «Транс-Білдінг»у податкову заставу податковим керуючим або акта про відсутність майна, що може бути описано у податкову заставу, або погашення податкового боргу в повному обсязі у строк не більше двох місяців.

         Постанова підлягає негайному виконанню.

         Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

         Повний текст постанови виготовлено та підписано суддею 23.02.2011 року.

Суддя                                                                                                      О.В. Колесниченко

23 лютого 2011 року

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.02.2011
Оприлюднено03.03.2011
Номер документу13944485
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1570/1704/2011

Постанова від 23.02.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Колесниченко О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні