Постанова
від 25.01.2011 по справі 16539/10/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний ад міністративний суд

61004 м. Харків вул. Мар'їнс ька, 18-Б-3

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

25 січня 2011 р. № 2-а- 16539/10/2070

Харківський окружний адм іністративний суд у складі

головуючого судді Панчен ко О.В.

при секретарі судового зас ідання Венглюк Т.В.

за участю:

представника позивача - Бондаренко В.Ю.

представник відповідача - н е прибув.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адмініст ративну справу за позовом

Харківського територіал ьного управління державної к омісії з цінних паперів та фо ндового ринку

до Товариства з обмеженою ві дповідальністю "Фінансова ко мпанія"

про стягнення штрафу ,

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Харківське т ериторіальне управління дер жавної комісії з цінних папе рів та фондового ринку, зверн увся до Харківського окружно го адміністративного суду з позовом до Товариства з обме женою відповідальністю "Фіна нсова компанія" (надалі відпо відач), в якому просить суд стя гнути з Товариства з обмежен ою відповідальністю "Фінансо ва компанія" до Державного бю джету України на рахунок Упр авління Державного казначей ства у Дзержинському районі м. Харкова, відкритий в Головн ому управлінні Державного ка значейства України в Харківс ькій області за відповідним балансовим рахунком, штраф у сумі 1000 грн.

В обґрунтування позову поз ивач зазначив, що Товариство м з обмеженою відповідальніс тю "Фінансова компанія" в пору шення вимог чинного законода вства не було надано до ДКЦПФ Р нерегулярну інформацію в І ІІ кварталі 2007 року. Постаново ю № 26-ДМ від 20.01.2010р. Державною ком ісією з цінних паперів та фон дового ринку до Товариства б уло застосовано санкцію у ви гляді штрафу в розмірі 1000 грн., за ненадання нерегулярної ін формації в Ш кварталі 2007 р. Зазн ачена постанова відповідаче м не виконана, штраф не сплач ений, у зв'язку з чим ХТУ ДКЦПФ Р звернулось з даним позовом до суду.

Позивач також просить суд п оновити йому строк звернення до адміністративного суду, п осилаючись на те, що відповід но до ч. 2 ст. 99 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни у редакції, яка діяла до вн есення змін згідно із Законо м №2453-У1 (2453-17) від 07.07.2010р., для звернен ь до адміністративного суду за захистом прав, свобод та за конних інтересів особи встан овлювався річний строк, який якщо не встановлено інше, обч ислювався з дня коли особа ді зналася або повинна була діз натися про порушення своїх п рав, свобод чи інтересів. Зако ном України № 2453-У1 (2453-17) від 07.07.2010р. д о вказаної норми були внесен і зміни, згідно з якими для зве рнення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та законних інтересів особи встановлюється шестимісячн ий строк, який, якщо не встанов лено інше, обчислюється з дня , коли особа дізналася або пов инна була дізнатися про пору шення своїх прав, свобод чи ін тересів.

Оскільки строк для звернен ня до суду з приводу примусов ого стягнення штрафної санкц ії з ТОВ "Фінансова компанія" б уло пропущено не з вини ДКЦПФ Р, як державного органу, що дії в інтересах держави, а внаслі док змін до законодавства, по зивач просить визнати причин и пропуску поважними та поно вити строк для звернення до а дміністративного суду.

У судовому засіданні предс тавник позивача підтримала в икладене в позові клопотання про поновлення строку на зве рнення до адміністративного суду, просила суд поновити ст рок, розглянути позов ДКЦПФР та задовольнити позов у повн ому обсязі.

Відповідач у судове засіда ння свого представника не на правив, поштовий конверт з по відомленням повернувся до су ду з відміткою пошти про відс утність адресата за вказаною адресою (організація вибула ).

Відповідно до приписів ста тті 35 КАС України, вважається, що повістку вручено юридичн ій особі, якщо вона доставлен а за адресою, внесеною до відп овідного державного реєстру , або за адресою, яка зазначена її представником. У разі пове рнення поштового відправлен ня із повісткою, яка не вручен а адресату з незалежних від с уду причин, вважається, що так а повістка вручена належним чином.

Враховуючи наведене, суд ді йшов до висновку про можливі сть розгляду справи за наявн ими в ній матеріалами.

Суд, вислухавши представни ка позивача, дослідивши мате ріали справи, проаналізувавш и докази у їх сукупності дійш ов до наступних висновків:

Статтею 99 КАС України встан овлено, що адміністративний позов може бути подано в межа х строку звернення до адміні стративного суду, встановлен ого цим Кодексом або іншими з аконами. Для звернення до адм іністративного суду за захис том прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестим ісячний строк, який, якщо не вс тановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася аб о повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Відповідно до ч.1 ст. 102 КАС Укр аїни, пропущений з поважних п ричин процесуальний строк, в становлений законом, може бу ти поновлений, а процесуальн ий строк, встановлений судом , - продовжений судом за клоп отанням особи, яка бере участ ь у справі.

Дослідивши клопотання поз ивача про поновлення строку для звернення до суду з позов ом та вислухавши пояснення з цього приводу представника позивача у судовому засіданн і, суд вважає його обґрунтова ним та таким що підлягає задо воленню, оскільки причини пр опущення строку є поважними.

Щодо позовних вимог Харків ського територіального упра вління державної комісії з ц інних паперів та фондового р инку, суд зазначає наступне:

У відповідності до статті 19 Конституції України правови й порядок в Україні ґрунтуєт ься на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути приму шений робити те, що не передба чено законодавством. Органи державної влади та органи мі сцевого самоврядування, їх п осадові особи зобов'язані ді яти лише на підставі, в межах п овноважень та у спосіб, що пер едбачені Конституцією та зак онами України.

Частиною 1 ст. 9 КАС України вс тановлено, що суд при вирішен ні справи керується принципо м законності, відповідно до я кого органи державної влади, органи місцевого самоврядув ання, їхні посадові і службов і особи зобов'язані діяти лиш е на підставі, в межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та законами України.

Закон України "Про державне регулювання ринку цінних па перів в Україні" N 448/96-ВР від 30.10.96 р . визначає правові засади зді йснення державного регулюва ння ринку цінних паперів та д ержавного контролю за випуск ом і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні.

Статтею першою вищезазнач еного закону встановлено, що державне регулювання ринку цінних паперів являє собою з дійснення державою комплекс них заходів щодо упорядкуван ня, контролю, нагляду за ринко м цінних паперів та їх похідн их та запобігання зловживанн ям і порушенням у цій сфері.

Статтею третьою Закону Укр аїни про державне регулюванн я ринку визначено форми держ авного регулювання, зокрема до них віднесено прийняття а ктів законодавства з питань діяльності учасників ринку ц інних паперів, регулювання в ипуску та обігу цінних папер ів, прав та обов'язків учасник ів ринку цінних паперів.

У відповідності до положен ь статті п'ятої вказаного Зак ону, державне регулювання ри нку цінних паперів здійснює Державна комісія з цінних па перів та фондового ринку.

Відповідно до ст. 6 Закону Ук раїни «Про державне регулюва ння ринку цінних паперів в Ук раїні» від 30 жовтня 1996 року, N 448/96- ВР Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним органом, підпоряд кованим Президенту України і підзвітним Верховній Раді України. До системи цього о ргану входять Державна коміс ія з цінних паперів та фондов ого ринку, її центральний апа рат і територіальні органи. Т аким територіальним органом і є Харківське територіальн е управління Державної коміс ії з цінних паперів та фондов ого ринку.

Відповідно до п.14 ст.8 Закону Державна комісія з цінних п аперів та фондового ринку м ає право: накладати адмініст ративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушенн я чинного законодавства на ю ридичних осіб та їх співробі тників, аж до анулювання ліцензій на здійснення профе сійної діяльності на ринку ц інних паперів.

Відповідальність юридични х осіб за правопорушення на р инку цінних паперів за непод ання, подання не в повному обс язі інформації та/або поданн я недостовірної інформації д о ДКЦПФР передбачена статтею 11 Закону України "Про державн е регулювання ринку цінних п аперів в Україні".

Як вбачається з матеріалів справи, Товариством з обмеже ною відповідальністю "Фінанс ова компанія" не було надано д о ДКЦПФР нерегулярну інформа цію в ІІІ кварталі 2007 року, у зв "язку з чим позивачем 08.02.2008 року у відношенні товариства бул о складено акт про правопору шення на ринку цінних папері в.

Постановою № 26-ДМ від 20.01.2010 рок у, уповноваженою особою пози вача до ТОВ "Фінансова компа нія" було застосовано санкці ю у вигляді штрафу у розмірі 10 00 грн., за ненадання нерегуляр ної інформації в Ш кварталі 200 7 року.

В постанові зазначено, що ві дповідно до п.1.2 розділу ІІІ "По ложення про порядок складанн я та надання адміністративни х даних щодо діяльності торг овців цінними паперами", затв ердженого рішенням ДКЦПФР ві д 08.06.2004 р. № 279 (у редакції рішення Д КЦПФР від 27.12.2007 р. № 2380), що зареєст ровано в Міністерстві юстиці ї України 28.01.2008 р. № 60/14751 торговець цінними паперами надає (надс илає) нерегулярні дані до цен трального апарату Комісії пр отягом п'яти днів після дати в иконання договору.

Згідно з п.6 розділу ІІ вказа ного Положення, нерегулярні дані складаються з довідки п ро нерегулярні дані на дату в иникнення. У відповідності д о п. 3 розділу ІІІ Положення до відка про нерегулярні дані н а дату виникнення надсилаєть ся на електронну адресу, визн ачену наказом Голови Комісії . Після прийняття нерегулярн их даних Комісія надсилає ві дправнику електронною пошто ю реєстраційний номер, за яки м нерегулярні дані зареєстро вані в журналі прийнятих дан их. У разі відсутності реєстр аційного номера нерегулярни х даних у Журналі такі дані вв ажаються не прийнятими. Згід но з Журналом нерегулярні да ні торговця цінними паперами ТОВ "Фінансова компанія" за 20.07 .2007 р. та 27.08.2007 р. не були зареєстро вані.

Вищевикладені обставини с тали підставою для застосува ння штрафу.

Оглянувши у судовому засід анні постанову № 26-ДМ від 20.01.2010 ро ку, суд відзначає, що згідно із Законом України "Про державн е регулювання ринку цінних п аперів в Україні" N 448/96-ВР від 30.10.96 р. та Правил розгляду справ пр о порушення вимог законодавс тва на ринку цінних паперів т а застосування санкцій, затв ерджених рішенням ДКЦПФР від 11.12.2007 року № 2272, дана постанова ві дповідає компетенції та спос обу реалізації повноважень о соби, що їх винесла - уповнов аженої особи ДКЦПФР.

Доказів повної оплати накл аденого штрафу згідно з пост ановою № 26-ДМ від 20.01.2010 року або д оказів відсутності обов' яз ку по його оплаті відповідач суду не надав.

Таким чином, суд вбачає дост атньо підстав для задоволенн я адміністративного позову.

На підставі викладеного, к еруючись ст.ст. 7, 8, 9, 10, 11, 12, ч. 1 ст. 158, с т. 159, ч.ч. 1, 2 ст. 160, ст. 161, ч. 1 ст. 162, ст. 163 К АС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний поз ов Харківського територіаль ного управління державної ко місії з цінних паперів та фон дового ринку до Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія" про стяг нення штрафу - задовольнити.

Стягнути з товариства з обм еженою відповідальністю "Фін ансова компанія" (код ЄДРПОУ - 30988803 банківські реквізити: п/р 26 5023001464 у ХФ АБ "Таврика" м. Харків, М ФО 351953) до Державного бюджету У країни на рахунок Управління Державного казначейства у Д зержинському районі м. Харко ва № 31116106700003, відкритий в Головно му управлінні Державного каз начейства України в Харківсь кій області за балансовим ра хунком 3111 "Надходження до зага льного фонду державного бюдж ету" по коду бюджетної класиф ікації 21081100 "Адміністративні ш трафи та інші санкції", новий символ звітності 106 МФО 851011, код УДК 24134567 штраф в сумі 1000,00 (одна ти сяча) гривень.

Постанова набирає законно ї сили згідно з ст. 254 Кодексу ад міністративного судочинств а України, а саме: після закінч ення строку подання заяви пр о апеляційне оскарження, вст ановленого цим Кодексом, якщ о таку заяву не було подано. Я кщо було подано заяву про апе ляційне оскарження, але апел яційна скарга не була подана у строк, встановлений цим Код ексом, постанова або ухвала с уду першої інстанції набирає законної сили після закінче ння цього строку. У разі пода ння апеляційної скарги судов е рішення, якщо його не скасов ано, набирає законної сили пі сля повернення апеляційної с карги, відмови у відкритті ап еляційного провадження або н абрання законної сили рішенн ям за наслідками апеляційног о провадження. Якщо строк апе ляційного оскарження буде по новлено, то вважається, що по станова чи ухвала суду не наб рала законної сили.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Харківського апеляційного адміністративного суду згід но з ст.186 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, а саме: шляхом подачі через Ха рківський окружний адмініст ративний суд протягом десяти днів з дня її проголошення (у разі застосування судом ч. З , ст. 160 цього Кодексу, а також при йняття постанови у письмовом у провадженні - з дня отрима ння копії постанови, у разі по відомлення суб' єкта владни х повноважень у випадках та п орядку, передбачених ч.4 ст.167 ць ого Кодексу, про можливість о тримання копії постанови суд у безпосередньо в суді, то дес ятиденний строк на апеляційн е оскарження постанови суду обчислюється з наступного дн я після закінчення п' ятиден ного строку з моменту отрима ння суб' єктом владних повно важень повідомлення про можл ивість отримання копії поста нови суду) апеляційної скарг и з одночасним надсиланням к опії апеляційної скарги до с уду апеляційної інстанції.

Повний текст постанови виг отовлено 31 січня 2011 року.

Суддя О .В. Панченко

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.01.2011
Оприлюднено03.03.2011
Номер документу13945359
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —16539/10/2070

Ухвала від 27.12.2010

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панченко О.В.

Ухвала від 27.12.2010

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панченко О.В.

Постанова від 25.01.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панченко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні