Харківський окружний адміністративний суд
61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
18 лютого 2011 р. № 2-а- 12980/10/2070
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Біленського О.О.,
при секретарі судового засідання –Лишняк І.В.,
за участі:
представника позивача –не прибув,
представника відповідача –не прибув,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом
Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України
до
Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "Буллет"
про
стягнення суми,-
В С Т А Н О В И В:
Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг України (далі - Держфінпослуг) звернулася до суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "Буллет" (далі - ТОВ ФК "Буллет") про стягнення до Державного бюджету України штраф у сумі 2000,00 грн.
В обґрунтування своїх позовних вимог позивач зазначив, що ТОВ ФК "Буллет" внесено до Переліку юридичних осіб, які мають право надавати фінансові послуги та перебувають обліку в Держфінпослуг, та є суб'єктом нагляду Держфінпослуг. За порушення відповідачем вимог Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг»від 12 липня 2001 року №2664-III з наступними змінами та доповненнями (далі – Закон України №2664-III) на підставі акту про порушення законодавства про фінансові послуги від 22.03.2010 №1396/41/05-ФК, було застосовано захід впливу у вигляді штрафу у розмірі 2000,00грн. Оскільки, станом на день звернення до суду відповідачем штрафні санкції добровільно не сплачено, просив суд стягнути їх примусово.
Представник позивача в судове засідання не з’явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений своєчасно та належним чином. 18.11.2010 року голова Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України надав клопотання №14686/44-9 від 09.11.2010 року про розгляд справи за відсутності представника позивача.
Відповідач в судове засідання повторно не з’явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений своєчасно та належним чином, що підтверджується телефонограмами від 31.01.2011 року та 09.02.2011 року. До початку судового засіднання заперечень та клопотань не надав. За таких умов, відповідно до ст.128 КАС України, враховуючи повторну неявку представника відповідача в судове засідання без поважних причин та без повідомлення про причини неявки, виходячи з рівності сторін в адміністративному судочинстві, суд вважає за можливе розглянути справу на підставі наявних у ній доказів без участі представника відповідача.
Суд, дослідивши письмові докази, долучені до матеріалів справи, встановив наступне.
ТОВ ФК "Буллет" є юридичною особою, яка має право надавати фінансові послуги та перебуває на обліку в Державній комісії з регулювання ринків фінансових послуг України та є суб’єктом нагляду Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України.
Державною комісією з регулювання ринків фінансових послуг України, було складено акт про порушення законодавства про фінансові послуги ТОВ ФК "Буллет" від 22.03.2010 року №1396/41/05-ФК. Відповідно до акту, ТОВ ФК "Буллет" не надано звітні дані в електронній та паперовій формі за 3 та 4 квартали 2009 року, що свідчить про порушення ТОВ ФК "Буллет" вимог чинного законодавства у сфері надання фінансових нослуг, а саме вимог статті 14 Закону України №2664-III, щодо обов'язку фінансових установ надавати звітність відповідно до законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та регулювання ринків фінансових послуг та порушення підпункту "а" пункту 2.2, підпункту „б" пункту 2.4 розділу 2 Порядку надання звітності фінансовими компаніями, довірчими товариствами, а також юридичними особами - суб'єктами господарювання, які за своїм правовим статусом не є фінансовими установами, але мають визначену законами та нормативно-правовими актами Держфінпослуг можливість надавати послуги з фінансового лізингу, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 27.01.2004 року №27, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 06.04.2004 року за №431/9030, щодо подання звітних даних у строки, встановлені Держфінпослуг.
На підставі акту Держфінпослуг було винесено постанову про застосування штрафу за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг від 31.03.2010 року №1396/41/05/01-ФК, згідно якої до ТОВ ФК "Буллет" застосовано штраф у розмірі 2000,00 грн. Вказану постанову було надіслано разом з листом (вих.№4191/41-8 від 01.04.2010 року) на адресу відповідача.
Судом встановлено, що дії Держфінпослуг, щодо винесення постанови про застосування до ТОВ ФК "Буллет" штрафних санкцій, до суду не оскаржувалися.
Пунктом 1 Положення про Державну комісію з регулювання ринків фінансових послуг України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2010 року №157 (далі - Положення №157) визначено, що державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг України (Держфінпослуг) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України. Держфінпослуг є спеціально уповноваженим органом виконавчої влади у сфері регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.
Відповідно до ст.1 Закону України 2664-III, фінансова установа - юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених законом, та внесена до відповідного реєстру в установленому законом порядку. До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг.
Згідно з п.п.4.5. Положення №157, Держфінпослуг відповідно до покладених на неї завдань здійснює відповідно до законодавства державне регулювання та нагляд за діяльністю фінансових установ (крім банків, професійних учасників фондового ринку, інститутів спільного інвестування, фінансових установ, які мають статус міжурядових міжнародних організацій, Державного казначейства та державних цільових фондів).
Відповідно до ст.39 Закону України №2664-III, у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, Уповноважений орган застосовує заходи впливу відповідно до закону. Уповноважений орган обирає та застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення, враховуючи наслідки порушення та наслідки застосування таких заходів.
Статтею 40 Закону України №2664-III передбачено, що уповноважений орган може накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.
Згідно з п.2 ч.1 ст.41 Закону України №2664-III уповноважений орган застосовує до суб'єктів підприємницької діяльності штрафні санкції: за ненадання, несвоєчасне надання або надання завідомо недостовірної інформації - у розмірі до 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, але не більше одного відсотка від розміру статутного (пайового) капіталу юридичної особи - суб'єкта підприємницької діяльності, що вчинила правопорушення.
Згідно з п.п.2.4. "Положення про застосування Державною комісією з регулювання ринків фінансових послуг України заходів впливу" затвердженого розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 13 листопада 2003 року №125, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 3 грудня 2003 року за №1115/8436, штрафна санкція (штраф) - плата у фіксованій сумі, але не більше одного відсотка від розміру статутного (пайового) капіталу юридичної особи - суб'єкта підприємницької діяльності, що вчинила порушення. Рішення про накладення штрафних санкцій приймається у вигляді постанови. У разі несплати штрафу в добровільному порядку у строк, передбачений постановою, він стягується Держфінпослуг у судовому порядку. Про виконання або про відмову від добровільного виконання постанови Особа зобов'язана письмово повідомити Держфінпослуг у визначений у постанові термін з одночасним наданням у разі сплати штрафу документів, що підтверджують його сплату.
Судом встановлено, що ТОВ ФК "Буллет" не було виконано постанову про застосування штрафу за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг від 31.03.2010 року №1396/41/05/01-ФК та позовні вимоги, щодо стягнення штрафу у розмірі 2000,00 грн, підлягають задоволенню.
Таким чином, виходячи з заявлених позовних вимог, аналізу чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст. 17, 50, 160-163, 167, 185, 186 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України до Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "Буллет" про стягнення до Державного бюджету України штраф у сумі 2000,00 грн. –задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "Буллет" (61002, м.Харків, вул. Сумська, 88, код ЄДРПОУ 36371197) на користь Державного бюджету України штраф у сумі 2000.00 грн. (дві тисячі гривень 00 копійок).
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення протягом десяти днів з дня її проголошення, у разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Апеляційна скарга, подана після закінчення строків, установлених цією статтею, залишається без розгляду, якщо суд апеляційної інстанції за заявою особи, яка її подала, не знайде підстав для поновлення строку, про що постановляється ухвала.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо воно не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова у повному обсязі виготовлена 21.02.2011 року.
Суддя Біленський О.О.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.02.2011 |
Оприлюднено | 03.03.2011 |
Номер документу | 13945498 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Біленський О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні