Харківський окружний ад міністративний суд
61004 м. Харків вул. Мар'їнс ька, 18-Б-3
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м.Харків
21 лютого 2011 р. №2а-11169/10/2070
Харківський окружний адм іністративний суд
у складі: головуючого судді - Ізовітової - Вакім О.В.,
при секретарі судового зас ідання - Шевчук А.В.,
за участі: представник пози вача - не з'явився,
представник відповідача - н е з'явився,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду адміністративну спра ву за позовом Державної пода ткової інспекції у Фрунзенсь кому районі міста Харкова до Закритого акціонерного тов ариства - Виробнича фірма "Кас кад" про надання дозволу на пр оведення позапланової виїзн ої перевірки, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до Ха рківського окружного адміні стративного суду з зазначени м позовом, в якому просить суд надати дозвіл на проведення позапланової виїзної докуме нтальної перевірки ЗАТ ВФ "Ка скад" з питань дотримання под аткового законодавства за пе ріод з 01.01.2007р. по 01.09.2010р., в термін з 2 8.09.2010р. по 11.10.2010р. старшому державн ому податковому ревізору - ін спектору відділу податковог о контролю та аналітичної ро боти ДПІ у Фрунзенському рай оні м. Харкова Башликовій І .В.
Представник позивача до су ду не прибув, про дату, час та м ісце розгляду справи повідом лений своєчасно та належним чином, причини неявки суду не повідомив, заяв та клопотань не надав.
Представник відповідача - Закритого акціонерного това риства - Виробнича фірма "Ка скад" - в судове засідання не з' явився, про дату, час та мі сце судового розгляду повідо млявся своєчасно та належним чином, у відповідності до вим ог статей 33, 35 КАС України, на ад ресу суду надійшло повідомле ння про неможливість врученн я поштового відправлення у з в' язку з закінченням термін у зберігання.
За таких умов, враховуючи по вторну неявку у судове засід ання представника відповіда ча, який належним чином повід омлявся судом шляхом направл ення повістки за адресою міс цезнаходження юридичної осо би, неявку представника пози вача, який є суб' єктом владн их повноважень, суд вважає за можливе розглянути справу н а підставі наявних у ній дока зів без участі представників позивача та відповідача.
Судом встановлено, що Закри те акціонерне товариство - Ви робнича фірма "Каскад" (код ЄДР ПОУ 23908239) зареєстроване Фрунзе нською районною радою народн их депутатів м. Харкова 15.01.1997 ро ку, як платників податків пер ебуває на обліку в ДПІ у Фрунз енському районі м. Харкова з 27 .01.1997р. за №368, що підтверджується матеріалами справи.
Під час розгляду справи суд ом встановлено, що на підстав і постанови прокуратури Харк івської області від 17.08.2010р. по к римінальній справі №18100009 призн ачено позапланову документа льну перевірку ЗАТ ВФ "Каскад " (код 23908239) за період з 01.01.2007 по 17.08.2010 р оку, проведення якої доручен о працівникам ДПІ у Фрунзенс ькому районі м. Харкова, за уча стю працівників ОВС ВВБ при Д ПА у Харківській області.
Як вбачається із зазначено ї постанови, кримінальна спр ава №18100009 порушена за ознаками злочину, передбаченого ч.2 ст. 366 КК України, по факту службов ого підроблення посадовими о собами ДПІ у Фрунзенському р айоні м. Харкова, тобто внесен ня до офіційного документу (а кту перевірки №5095/23212/23908239 від 13.07.2009р .) завідомо неправдивих відом остей по взаємовідносинам ЗА Т ВФ "Каскад" з фірмами, що мают ь ознаки фіктивності.
Суд зазначає, що статус держ авної податкової служби в Ук раїні, її функції та правові о снови діяльності визначені З аконом України "Про державну податкову службу в Україні" № 509-XII від 04.12.1990р. (у редакції, яка дія ла на час виникнення спірних правовідносин).
Відповідно до статті 2 Закон у України "Про державну подат кову службу в Україні", завдан нями органів державної подат кової служби є: здійснення ко нтролю за додержанням податк ового законодавства, правиль ністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюдж етів, державних цільових фон дів податків та зборів (обов' язкових платежів), а також неп одаткових доходів, установле них законодавством.
Згідно зі статтею 10 вказано го Закону України, до функцій органів державної податково ї служби входить здійснення контролю за своєчасністю, до стовірністю, повнотою нараху вання та сплати податків та з борів (обов' язкових платежі в). Податкові органи контролю ють своєчасність подання пла тниками податків бухгалтерс ьких звітів і балансів, подат кових декларацій, розрахункі в та інших документів, пов' я заних з обчисленням податків , інших платежів, а також перев іряють достовірність цих док ументів щодо правильності ви значення об' єктів оподатку вання і обчислення податків, інших платежів.
Органи податкового контро лю виконують свою основну фі скальну функцію за допомогою проведення податкових перев ірок діяльності платників по датків. Порядок, строки, повно важення органів податкової с лужби при проведенні перевір ок визначаються згідно з Зак оном України "Про державну по даткову службу в Україні".
Частиною 6 статті 11-1 зазначен ого Закону встановлено, що по заплановою виїзною перевірк ою вважається перевірка, яка не передбачена в планах робо ти органу державної податков ої служби і проводиться за на явності хоча б однієї з обста вин, перелік яких наведений в пунктах 1-9 цієї частини.
Згідно з частиною 7, якою ця с таття була доповнена Законом України від 25.03.2005р. №2505-IV, позапла новими перевірками вважають ся також перевірки в межах по вноважень податкових органі в, визначених законами Украї ни "Про застосування реєстра торів розрахункових операці й у сфері торгівлі, громадськ ого харчування та послуг", "Про державне регулювання виробн ицтва і обігу спирту етилово го, коньячного і плодового, ал когольних напоїв та тютюнови х виробів", а в інших випадках - за рішенням суду.
Позапланова виїзна переві рка здійснюється на підставі виникнення обставин, виклад ених у цій статті, за рішенням керівника податкового орган у, яке оформляється наказом (ч астина 8 цієї статті в редакці ї Закону України від 25.03.2005р. № 2505-І V).
Системний аналіз наведени х норм права дає підстави для висновку, що податковий орга н повинен і має право звернут ися з адміністративним позов ом про надання дозволу для пр оведення позапланової перев ірки лише з підстав, які не пер едбачені статтею 11-1 Закону Ук раїни "Про державну податков у службу в Україні".
Під час розгляду справи суд ом встановлено, що криміналь на справа №18100009 порушена за озн аками злочину, передбаченого ч.2 ст.366 КК України, по факту слу жбового підроблення посадов ими особами ДПІ у Фрунзенськ ому районі м. Харкова, а не від носно посадових осіб платник а податків, у зв'язку з чим під стави, передбачені ч.13 ст.11-1 Зак ону України "Про державну под аткову службу в Україні", не мо гли бути застосовані податко вим органом при призначенні зазначеної перевірки.
Також не можуть бути застос овані до вказаних правовідно син положення, передбачені п унктом 8 частини 6 статті 11-1 Зак ону України №509-XII від 04.12.1990р., відп овідно до яких позапланова в иїзна перевірка проводиться у разі, коли вищестоящий орга н державної податкової служб и в порядку контролю за досто вірністю висновків нижчесто ящого органу державної подат кової служби здійснив переві рку документів обов'язкової звітності платника податків або висновків акта перевірк и, складеного нижчестоящим к онтролюючим органом, та вияв ив їх невідповідність вимога м законів, що призвело до нена дходження до бюджетів сум по датків та зборів (обов'язкови х платежів). Позапланова виїз на перевірка в цьому випадку може ініціюватися вищестоящ им органом державної податко вої служби лише у тому разі, ко ли стосовно посадових або сл ужбових осіб нижчестоящого о ргану державної податкової с лужби, які проводили планову або позапланову виїзну пере вірку зазначеного платника п одатків, розпочато службове розслідування або порушено к римінальну справу.
Судом встановлено, що прове дення перевірки Закритого ак ціонерного товариства - Виро бнича фірма "Каскад" ініційов ано не вищестоящим органом д ержавної податкової служби, а органом прокуратури - в рамк ах розслідування кримінальн ої справи.
Таким чином, у ДПІ у Фрунзен ському районі м. Харкова відс утні підстави, передбачені ч астиною 6 статті 11-1 Закону Укра їни "Про державну податкову с лужбу в Україні", для призначе ння позапланової перевірки З АТ ВФ "Каскад" за рішенням кері вника податкового органу. На даний час існують виключні п ідстави, які не передбачені п оложеннями статті 11-1 Закону У країни "Про державну податко ву службу в Україні" для прове дення позапланової перевірк и ЗАТ ВФ "Каскад", у зв'язку з чим проведення зазначеної перев ірки податковим органом можл иво за рішенням суду.
На підставі вищевикладено го суд приходить до висновку , що позовна вимога ДПІ у Фрунз енському районі міста Харков а до Закритого акціонерного товариства - Виробнича фірма "Каскад" про надання дозволу н а проведення позапланової ви їзної перевірки є правомірно ю, обґрунтованою та підлягає задоволенню у повному обсяз і.
Відповідно до ч.4 ст.94 КАС Укр аїни у справах, в яких позивач ем є суб' єкт владних повнов ажень, а відповідачем - фізи чна чи юридична особа, судові витрати, здійснені позиваче м, з відповідача не стягуютьс я.
На підставі викладеного, ке руючись ст.ст.8-14, 71, 86, 94, 159, 160-163, 167, 186, 254 Ко дексу адміністративного суд очинства України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Державної податкової інспек ції у Фрунзенському районі м іста Харкова до Закритого ак ціонерного товариства - Виро бнича фірма "Каскад" про надан ня дозволу на проведення поз апланової виїзної перевірки - задовольнити у повному обся зі.
Надати Державній податков ій інспекції у Фрунзенському районі міста Харкова дозвіл на проведення позапланової виїзної перевірки Закритого акціонерного товариства - Ви робнича фірма "Каскад" (код ЄДР ПОУ 23908239, юридична адреса: 61091, м .Харків, вул. Танкопія, 13, кв.23) з питань дотримання податково го законодавства за період з 01.01.2007р. по 01.09.2010р., проведення якої доручити старшому державном у податковому ревізору - інсп ектору відділу податкового к онтролю та аналітичної робот и ДПІ у Фрунзенському районі м.Харкова Башликовій І.В. Визначити датою початку пер евірки - дату, наступну за днем набрання рішенням суду зако нної сили.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Харківського апеляційного адміністративного суду чере з Харківський окружний адмін істративний суд шляхом подач і апеляційної скарги в десят иденний строк з дня її прогол ошення. У разі застосування с удом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийнят тя постанови у письмовому пр овадженні апеляційна скарга подається протягом десяти д нів з дня отримання копії пос танови.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ків для подачі апеляційної с карги. У разі подання апеляці йної скарги судове рішення, я кщо його не скасовано набира є законної сили після поверн ення апеляційної скарги, від мови у відкритті апеляційног о провадження або набрання з аконної сили рішенням за нас лідками апеляційного провад ження.
Повний текст постанови скл адено 25.02.2011 року.
Суддя Ізовітова-Вакім О.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.02.2011 |
Оприлюднено | 03.03.2011 |
Номер документу | 13945624 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Ізовітова-Вакім О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні