Постанова
від 09.06.2010 по справі 2а-5735/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

09 червня 2010 року 17:29 № 2а-5735/10/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:

головуючого - судді Дегт ярьової О.В.,

при секретарі судового зас ідання Патратій О.В.,

за участю представника поз ивача - Беляєвої Н.М. ( до віреність від 05.01.2010 р. № 31/08),

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу

за позовом Заступника прокурора Дарн ицького району міста Києва в інтересах держави в особі Уп равління Пенсійного фонду Ук раїни в Дарницькому районі м іста Києва

до Державної організації « Північна територіальна інсп екція державного геологічно го контролю за веденням робі т по геологічному вивченню т а використанню надр»

про стягнення заборгованості зі страхових внесків в розмі рі 4 429, 63 грн., -

В С Т А Н О В И В:

До Окружного адміністр ативного суду м. Києва зверну вся Заступник прокурора Дарн ицького району м. Києва в інте ресах держави в особі Управл іння Пенсійного фонду Україн и в Дарницькому районі м. Києв а з позовом до Державної орга нізації «Північна територіа льна інспекція геологічного контролю за веденням робіт п о геологічному вивченню та в икористанню надр»про стягне ння заборгованості зі страхо вих внесків у розмірі 4 429, 63 грн.

Відповідно до п. 1.1 та підпунк ту 6 п. 2.3 Положення про управлін ня Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у м істах, затвердженого постано вою правління Пенсійного фон ду України від 30 квітня 2002 року № 8-2 (у редакції постанови прав ління Пенсійного фонду Украї ни від 25 лютого 2008 року № 5-5), Управ ління Пенсійного фонду Украї ни у районах, містах і районах у містах є органами Управлін ня Пенсійного фонду України, підвідомчими відповідно гол овним управлінням Управлінн я Пенсійного фонду України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Сев астополі, що разом з цими упра вліннями утворюють систему о рганів Управління Пенсійног о фонду України, мають право с тягувати з платників страхов их внесків їх несплачені сум и.

Статтею 60 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и передбачено, що у випадках, в становлених законом, прокуро р можуть звертатися до адмін істративного суду із адмініс тративними позовами про захи ст прав, свобод та інтересів і нших осіб і брати участь у цих справах.

Стаття 121 Конституції Украї ни уповноважує прокуратуру з дійснювати функцію представ ництва інтересів громадянин а або держави в суді у випадка х, визначених законом.

Відповідно до ст. 361 Закону Ук раїни «Про прокуратуру»від 0 5 листопада 1991 року № 1789-XІІ (із змі нами та доповненнями) предст авництво прокуратурою інтер есів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні п рокурорами від імені держави процесуальних та інших дій, с прямованих на захист у суді і нтересів громадянина або дер жави у випадках, передбачени х законом.

Підставою представництва у суді інтересів держави - ная вність порушень або загрози порушень економічних, політ ичних та інших державних інт ересів внаслідок протиправн их дій (бездіяльності) фізичн их або юридичних осіб, що вчин яються у відносинах між ними або з державою.

Формами представництва є, з окрема звернення до суду з по зовами або заявами про захис т прав і свобод іншої особи, не визначеного кола осіб, прав ю ридичних осіб, коли порушуют ься інтереси держави.

В обґрунтування позовних в имог позивач посилався на те , що за відповідачем рахуєтьс я заборгованість заборгован ості зі страхових внесків у р озмірі 4 429, 63 грн.

09 червня 2010 року представник позивача підтримав позовні вимоги та просив їх задоволь нити.

У судові засідання 25 травня та 09 червня 2010 року відповідач не з'явився, належним чином повідомлений судом про дату , час та місце судового розгля ду відповідно до вимог ч. 8 ст. 35 Кодексу адміністративного с удочинства України.

Від відповідача відзив на п озовну заяву, заперечень про ти позову, будь-яких пояснень , заяв чи клопотань до суду не надходило.

Від відповідача заперечен ь проти позову, будь-яких пояс нень, заяв чи клопотань до суд у не надходило, тому суд відпо відно до ст. 71, ст. 128 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни суд вирішує справу за відсутності представника ві дповідача на основі наявних у справі доказів.

Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі факт ичні обставини справи, об'є ктивно оцінивши докази, які м ають юридичне значення для р озгляду справи і вирішення с пору по суті, суд дійшов висно вку, що позовні вимоги підляг ають задоволенню, з огляду на наступне.

Відповідно до ст. 1 та п. 1 ст. 14 З акону України «Про загальноо бов'язкове державне пенсій не страхування» від 09 липня 2003 року № 4909-IV (в редакції на момент спірних правовідносин), який є спеціальним в сфері віднос ин, що виникають між суб'єкт ами системи загальнообов'я зкового державного пенсійно го страхування, страхувальни ками для осіб, зазначених у пу нктах 1, 10, 15 ст. 11 Закону, є, зокрем а роботодавці, до яких віднос яться підприємства незалежн о від форм власності, виду дія льності та господарювання, я кі використовують працю фізи чних осіб на умовах трудовог о договору (контракту) або на і нших умовах, передбачених за конодавством, або за договор ами цивільно-правового харак теру.

Частиною першою ст. 15 зазнач еного Закону передбачено, що страхувальники, зазначені в ст. 14 цього Закону, є платникам и страхових внесків. Набуття статусу платників страхових внесків відбувається з дня в зяття їх на облік територіал ьним органом Пенсійного фонд у (ч. 3 ст. 15 Закону).

ТОВ «М'ясний Альянс»є стр ахувальником в розумінні заз наченого Закону та перебуває на обліку як платник страхов их внесків в Управлінні Пенс ійного фонду України в Дарни цькому районі м. Києва.

До обов'язків страхуваль ника згідно п. 6 ч. 2 ст. 17 вищезгад аного Закону віднесені обов' язки по нарахуванню, обчисле нню та сплаті страхових вне сків.

Статтею 19 цього ж Закону, яка визначає порядок нарахуванн я страхових внесків, визначе но, що страхові внески до солі дарної системи для роботодав ця нараховуються на суми фак тичних витрат на оплату прац і (грошового забезпечення) пр ацівників, що включають витр ати на виплату основної і дод аткової заробітної плати та інших заохочувальних та комп енсаційних виплат, у тому чис лі в натуральній формі, які ви значаються згідно з норматив но-правовими актами, прийнят ими відповідно до Закону Укр аїни «Про оплату праці», випл ату винагород фізичним особа м за виконання робіт (послуг) з а угодами цивільно-правового характеру, що підлягають обк ладенню податком на доходи ф ізичних осіб, а також на суми о плати перших п'яти днів тим часової непрацездатності, як а здійснюється за рахунок ко штів роботодавця, та допомог и по тимчасовій непрацездатн ості.

Відповідно до п. 5.1 та п. 5.1.1 Інст рукції про порядок обчисленн я і сплати страхувальниками та застрахованими особами вн есків на загальнообов'язко ве державне пенсійне страхув ання до Пенсійного фонду Укр аїни, затвердженої постаново ю правління Пенсійного фонду України від 19 грудня 2003 року № 21 -1 та зареєстрованої в Міністе рстві юстиції України 16 січня 2004 року за № 64/8663 (в редакції на мо мент спірних правовідносин) (далі - Інструкція), яка розроб лена відповідно до Закону Ук раїни «Про загальнообов'яз кове державне пенсійне страх ування»та Закону України «Пр о збір на обов'язкове держа вне пенсійне страхування», о бчислення страхових внесків роботодавцями, як платникам и страхових внесків, здійсню ється щомісячно за ставками, визначеними пунктами 4.1, 4.2 ціє ї Інструкції, на підставі бух галтерських та інших докумен тів, відповідно до яких прова диться нарахування (обчислен ня) або які підтверджують нар ахування (обчислення) заробі тної плати (доходу) виходячи з розміру страхового внеску, щ о діє на день нарахування вип лат (доходу), та відповідно до ст. 4 Закону України «Про збір на обов'язкове державне пен сійне страхування».

Згідно з ч. 1, ч. 4 та ч. 5 ст. 20 Закон у України «Про загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування» від 09 липня 2003 року № 1058-IV (в редакції на момент спірн их правовідносин), яка визнач ає порядок обчислення та спл ати страхових внесків, страх ові внески обчислюються викл ючно в грошовій формі, у тому ч ислі з виплат (доходу), що здій снюються в натуральній формі .

Сплата страхових внесків з дійснюється виключно в грошо вій формі шляхом внесення ві дповідних сум страхових внес ків до солідарної системи на банківські рахунки виконавч их органів Пенсійного фонду.

Страхові внески сплачують ся страхувальниками шляхом п ерерахування безготівкових сум з їх банківських рахункі в.

Відповідно до положень абз аців 1-3 ч. 6 ст. 20 вищезгаданого За кону страхувальники зобов' язані сплачувати страхові вн ески, нараховані за відповід ний базовий звітний період, н е пізніше ніж через 20 календар них днів із дня закінчення ць ого періоду.

Базовим звітним періодом д ля страхувальників, зазначен их у п. 1 ст. 14 цього ж Закону (робо тодавці), є календарний місяц ь.

При цьому ч. 12 ст. 20 цього ж Зак ону передбачено, що страхові внески підлягають сплаті не залежно від фінансового стан у платника страхових внесків .

Пунктом 11.11 Інструкції перед бачено, що платники, зазначен і в підпункті 2.1.1 пункту 2.1 цієї І нструкції, (роботодавці) щомі сяця складають у двох примір никах розрахунок суми страхо вих внесків на загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування, у якому зазначають самостійно обчислені суми с трахових внесків, за формою з гідно з додатком 23 цієї Інстру кції.

Розрахунки подаються зазн аченими платниками до органу Пенсійного фонду для реєстр ації за базовий звітний пері од, що дорівнює календарному місяцю, - не пізніше ніж через 20 календарних днів з дня закі нчення цього періоду.

Відповідно до ч. 2 та ч. 3 ст. 106 За кону України «Про загальнооб ов'язкове державне пенсійн е страхування» від 09 липня 2003 р оку № 1058-IV (із змінами та доповне ннями) суми страхових внескі в своєчасно не нараховані та /або не сплачені страхувальн иками у строки, визначені ста ттею 20 цього Закону, в тому чис лі обчислені територіальним и органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених час тиною третьою статті 20 цього З акону, вважаються прострочен ою заборгованістю із сплати страхових внесків (недоїмка) і стягуються з нарахуванням пені та застосуванням фінан сових санкцій.

Територіальні органи Пенс ійного фонду за формою і у стр оки, визначені правлінням Пе нсійного фонду, надсилають с трахувальникам, які мають не доїмку, вимогу про її сплату.

Протягом десяти робочих дн ів із дня одержання вимоги пр о сплату недоїмки страхуваль ник зобов'язаний сплатити с уми недоїмки та суми фінансо вих санкцій.

Страхувальник у разі незго ди з розрахунком суми недоїм ки, зазначеної у вимозі про сп лату недоїмки, узгоджує її з о рганами Пенсійного фонду в п орядку, встановленому правлі нням Пенсійного фонду, а в раз і неузгодження вимоги із орг анами Пенсійного фонду має п раво на оскарження вимоги в с удовому порядку.

Про оскарження вимоги тери торіального органу Пенсійно го фонду про сплату недоїмки до виконавчої дирекції Пенс ійного фонду або в судовому п орядку страхувальник зобов' язаний письмово повідомити в ідповідний територіальний о рган Пенсійного фонду протяг ом трьох робочих днів із дня з вернення до виконавчої дирек ції Пенсійного фонду чи суду .

Узгодження вимоги територ іального органу Пенсійного ф онду про сплату недоїмки зді йснюється на підставі заяви страхувальника, яка розгляда ється територіальним орган ом Пенсійного фонду протягом трьох робочих днів після її о тримання, та поданих страхув альником документів, що свід чать про неправильність обчи слення сум недоїмки, зазначе них у вимозі.

У разі узгодження страхува льником вимоги про сплату не доїмки з територіальним орга ном Пенсійного фонду цей орг ан зобов'язаний у строк, виз начений для розгляду заяви с трахувальника про узгодженн я вимоги, надіслати йому узго джену вимогу про сплату недо їмки, а страхувальник зобов' язаний сплатити узгоджену су му недоїмки протягом десяти робочих днів після отримання узгодженої вимоги.

У разі якщо страхувальник, я кий одержав вимогу територіа льного органу Пенсійного фон ду про сплату недоїмки і прот ягом десяти робочих днів піс ля її отримання не сплатив за значену у вимозі суму недоїм ки разом з застосованою до нь ого фінансовою санкцією, вкл юченої до вимоги, або не узгод ив вимогу з відповідним орга ном Пенсійного фонду, або не о скаржив вимогу в судовому по рядку, а також у разі якщо стра хувальник узгодив вимогу, ал е не сплатив узгоджену суму н едоїмки протягом десяти робо чих днів після отримання узг одженої вимоги, відповідний орган Пенсійного фонду зверт ається в установленому закон ом порядку і подає вимогу про сплату недоїмки до відповід ного підрозділу державної ви конавчої служби. У зазначени х випадках орган Пенсійного фонду також має право зверну тися до суду чи господарсько го суду з позовом про стягнен ня недоїмки. У разі звернення органу Пенсійного фонду з по зовом про стягнення недоїмки до господарського суду пере дбачені законодавством захо ди досудового врегулювання с порів не застосовуються.

Пунктом другим ч. 9 ст. 106 вищез азначеного Закону передбаче но, що виконавчі органи Пенсі йного фонду застосовують до страхувальників фінансові с анкції за несплату (неперера хування) або несвоєчасну спл ату (несвоєчасне перерахуван ня) страхувальниками страхов их внесків, у тому числі донар ахованих страхувальниками а бо територіальними органами Пенсійного фонду, накладаєт ься штраф у розмірі 10 відсоткі в своєчасно не сплачених сум . Одночасно на суми своєчасно не сплачених (не перерахован их) страхових внесків і фінан сових санкцій нараховується пеня в розмірі 0, 1 відсотка заз начених сум коштів, розрахов ана за кожний день простроче ння платежу.

Згідно з ч. 13 ст. 106 цього ж Зако ну про нарахування пені та на кладення штрафів, передбачен их частинами дев'ятою і дес ятою цієї статті, посадові ос оби виконавчих органів Пенсі йного фонду в порядку, встано вленому правлінням Пенсійно го фонду, виносять рішення, як і протягом трьох робочих дні в із дня їх винесення надсила ються страхувальнику, банку чи організації, яка здійснює виплату і доставку пенсій.

Суми пені та штрафів, передб ачених частинами дев'ятою і десятою цієї статті, підляга ють сплаті страхувальником, банком чи організацією, яка з дійснює виплату і доставку п енсій, протягом десяти робоч их днів з дня одержання відпо відного рішення. При цьому в ц ей же строк страхувальник, ба нк чи організація, яка здійсн ює виплату і доставку пенсій , має право оскаржити зазначе не рішення до вищого органу П енсійного фонду або в судово му порядку з одночасним обов 'язковим письмовим повідом ленням про це відповідного в иконавчого органу Пенсійног о фонду, яким прийнято це ріше ння.

Суми пені та фінансових сан кцій, застосованих за поруше ння порядку та строків обчис лення, нарахування та сплати страхових внесків стягуютьс я в тому ж порядку, що й недоїм ка із сплати страхових внеск ів (абзац третій ч. 14 ст. 106 цього ж Закону).

Під час судового розгляд бу ло встановлено та вбачається з матеріалів справи, що ДО «Пі внічна територіальна інспек ція геологічного контролю за веденням робіт по геологічн ому вивченню та використанню надр»подавались до органу П енсійного фонду розрахунки с уми страхових внесків на заг альнообов'язкове державне пенсійне страхування, що під лягають сплаті, із самостійн о визначеною сумою страхових внесків, в тому числі за періо д за червень та липень 2009 року.

Самостійно визначена сума страхових внесків не була сп лачена відповідачем в строки , встановлені законом, відтак відповідно до вищевикладени х положень вказана сума вваж ається простроченою заборго ваністю (недоїмкою).

Управління Пенсійного фон ду України у Дарницькому рай оні м. Києва рішенням про заст осування фінансових санкцій та нарахування пені за неспл ату (неперерахування) або нес воєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальни ками страхових внесків, у том числі донарахованих страхув альниками або органом Пенсій ного фонду, № 2170 від 12 листопада 2009 року до відповідача застос увало фінансові санкції у ви гляді штрафу в розмірі 4 000, 58 грн . та нарахувало пеню у розмірі 429, 05 грн. за період з 20 липня 2009 рок у по 02 вересня 2009 року.

01 грудня 2009 року Управління П енсійного фонду України у Да рницькому районі м. Києва вис тавила позивачу вимогу про с плату боргу № Ю Ю-573-У, згідно як ої станом на 01 грудня 2009 року за гальна сума боргу відповідач а становить 4 429, 63 грн., у тому чи слі 4 000, 58 грн. - фінансові (штра фні) санкції та 429, 05 грн. - пеня.

13 січня 2010 року корінець вимо ги про сплату боргу № Ю Ю-573-У ві д 01 грудня 2009 року був отримани й уповноваженою особою відпо відача.

Сума застосованих фінансо вих санкцій та пені у розмірі 4 429, 63 грн. (4 000, 58 грн. + 429,05 грн.) не була сплачена відповідачем, у зв' язку з чим відповідно до абза цу третього ч. 14 ст. 106 Закону Укр аїни «Про загальнообов'язк ове державне пенсійне страху вання»підлягає стягненню з в ідповідача в примусовому пор ядку.

Наявність заборгованості з фінансових санкцій у вигля ді штрафу та з пені підтвердж ується також даними карток о собового рахунку страхуваль ника (відповідача) за період з 01 січня 2009 року по 09 червня 2010 рок у (32%, 4%, 42%, 1%-5%), належним чином завір ені копії яких наявні в матер іалах справи.

Суду не надано доказів на пі дтвердження оскарження зазн ачених вище рішення, вимоги п ро сплату боргу та сплати заб оргованості із штрафних санк цій та пені за цим рішенням.

Враховуючи вищевикладене, суд визнає позовні вимоги об ґрунтованими та дійшов висно вку про задоволення позову.

Відповідно до ч. 2 ст. 94 Кодекс у адміністративного судочин ства України якщо судове ріш ення ухвалене на користь сто рони - суб'єкта владних пов новажень, суд присуджує з інш ої сторони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати, пов'язані і з залученням свідків та пров еденням судових експертиз.

Оскільки спір вирішено на к ористь суб'єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб'єкта владних повнов ажень, пов'язаних із залуче нням свідків та проведенням судових експертиз, судові ви трати стягненню з відповідач а не підлягають.

Керуючись ст. ст. 69 - 71, ст. 94, ст. с т. 158-163, ст. 167, ст. 254 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни, суд -

П О С Т А Н О В И В:

1. Позов задовольнити по вністю.

2. Стягнути з Державної орга нізації «Північна територіа льна інспекція державного ге ологічного контролю за веден ням робіт по геологічному ви вченню та використанню надр» (місцезнаходження: 02088, м. Київ, п ров. Геофізиків, 10, ідентифіка ційний код 20075187) на користь Упра вління Пенсійного фонду Укра їни в Дарницькому районі міс та Києва (02091, м. Київ, вул. Вербиц ького, 9, ідентифікаційний код 26087926) суму заборгованості зі ст рахових внесків в загальному розмірі 4 429 (чотири тисячі чот ириста двадцять дев'ять) гр н. 63 коп., у тому числі заборгова ність з фінансових санкцій у вигляді штрафу в розмірі 4 000 (ч отири тисячі) грн. 58 коп. та забо ргованість з пені в сумі 429 (чот ириста двадцять дев'ять) гр н. 05 коп.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, встановленог о цим Кодексом, якщо таку заяв у не було подано. Якщо було под ано заяву про апеляційне оск арження, але апеляційна скар га не була подана у встановле ний строк, постанова суду пер шої інстанції набирає законн ої сили після закінчення цьо го строку. У разі подання апел яційної скарги судове рішенн я, якщо його не скасовано, наби рає законної сили після закі нчення апеляційного розгляд у справи.

Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з дня її складання за правилам и, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного с удочинства України, шляхом п одання через суд першої інст анції заяви про апеляційне о скарження з наступним поданн ям протягом двадцяти днів ап еляційної скарги. Апеляційна скарга може бути подана без п опереднього подання заяви пр о апеляційне оскарження, якщ о скарга подається у строк, вс тановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Суддя О.В. Дегтярьова

Дата виготовлення та п ідписання повного тексту пос танови - 14 червня 2010 року.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення09.06.2010
Оприлюднено03.03.2011
Номер документу13946922
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5735/10/2670

Ухвала від 13.04.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Дегтярьова О.В.

Постанова від 09.06.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Дегтярьова О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні