Постанова
від 09.06.2010 по справі 2а-5741/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

09 червня 2010 року 17:35 № 2а-5741/10/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:

головуючого - судді Дегт ярьової О.В.,

при секретарі судового зас ідання Патратій О.В.,

за участю представника поз ивача - Бєляєвої Н.М. (дов іреність від 05.01.2010 р. № 31/08),

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу

за позовом Заступника прокурора Дарн ицького району міста Києва в інтересах держави в особі Уп равління Пенсійного фонду Ук раїни в Дарницькому районі м іста Києва

до Товариства з обмеженою ві дповідальністю «М' ясний Ал ьянс»

про стягнення заборгованост і зі страхових внесків в розм ірі 51 105, 17 грн., -

В С Т А Н О В И В:

До Окружного адмініст ративного суду м. Києва зверн увся Заступник прокурора Дар ницького району м. Києва в інт ересах держави в особі Управ ління Пенсійного фонду Украї ни в Дарницькому районі м. Киє ва з позовом до ТОВ «М' ясний Альянс»про стягнення заборг ованості зі страхових внескі в у розмірі 51 105, 17 грн.

Відповідно до п. 1.1 та підпунк ту 6 п. 2.3 Положення про управлін ня Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у м істах, затвердженого постано вою правління Пенсійного фон ду України від 30 квітня 2002 року № 8-2 (у редакції постанови прав ління Пенсійного фонду Украї ни від 25 лютого 2008 року № 5-5), Управ ління Пенсійного фонду Украї ни у районах, містах і районах у містах є органами Управлін ня Пенсійного фонду України, підвідомчими відповідно гол овним управлінням Управлінн я Пенсійного фонду України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Сев астополі, що разом з цими упра вліннями утворюють систему о рганів Управління Пенсійног о фонду України, мають право с тягувати з платників страхов их внесків їх несплачені сум и.

Статтею 60 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и передбачено, що у випадках, в становлених законом, прокуро р можуть звертатися до адмін істративного суду із адмініс тративними позовами про захи ст прав, свобод та інтересів і нших осіб і брати участь у цих справах.

Стаття 121 Конституції Украї ни уповноважує прокуратуру з дійснювати функцію представ ництва інтересів громадянин а або держави в суді у випадка х, визначених законом.

Відповідно до ст. 36-1 Закону У країни «Про прокуратуру»від 05 листопада 1991 року № 1789-XІІ (із зм інами та доповненнями) предс тавництво прокуратурою інте ресів громадянина або держав и в суді полягає у здійсненні прокурорами від імені держа ви процесуальних та інших ді й, спрямованих на захист у суд і інтересів громадянина або держави у випадках, передбач ених законом.

Підставою представництва у суді інтересів держави - ная вність порушень або загрози порушень економічних, політ ичних та інших державних інт ересів внаслідок протиправн их дій (бездіяльності) фізичн их або юридичних осіб, що вчин яються у відносинах між ними або з державою.

Формами представництва є, з окрема звернення до суду з по зовами або заявами про захис т прав і свобод іншої особи, не визначеного кола осіб, прав ю ридичних осіб, коли порушуют ься інтереси держави.

В обґрунтування позовних в имог позивач посилався на те , що за відповідачем рахуєтьс я заборгованість зі страхови х внесків у розмірі 51 105, 17 грн.

09 червня 2010 року представник позивача підтримав позовні вимоги та просив їх задоволь нити.

У судові засідання 25 травня та 09 червня 2010 року відповідач не з' явився, належним чином повідомлений судом про дату , час та місце судового розгля ду відповідно до вимог ч. 8 ст. 35 Кодексу адміністративного с удочинства України.

Від відповідача відзив на п озовну заяву, заперечень про ти позову, будь-яких пояснень , заяв чи клопотань до суду не надходило.

Від відповідача заперечен ь проти позову, будь-яких пояс нень, заяв чи клопотань до суд у не надходило, тому суд відпо відно до ст. 71, ст. 128 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни суд вирішує справу за відсутності представника ві дповідача на основі наявних у справі доказів.

Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи, всебічно і повно з' ясувавши всі факт ичні обставини справи, об' є ктивно оцінивши докази, які м ають юридичне значення для р озгляду справи і вирішення с пору по суті, суд дійшов висно вку, що позовні вимоги підляг ають задоволенню, з огляду на наступне.

Відповідно до ст. 1 та п. 1 ст. 14 З акону України «Про загальноо бов' язкове державне пенсій не страхування» від 09 липня 2003 року № 4909-IV (в редакції на момент спірних правовідносин), який є спеціальним в сфері віднос ин, що виникають між суб' єкт ами системи загальнообов' я зкового державного пенсійно го страхування, страхувальни ками для осіб, зазначених у пу нктах 1, 10, 15 ст. 11 Закону, є, зокрем а роботодавці, до яких віднос яться підприємства незалежн о від форм власності, виду дія льності та господарювання, я кі використовують працю фізи чних осіб на умовах трудовог о договору (контракту) або на і нших умовах, передбачених за конодавством, або за договор ами цивільно-правового харак теру.

Частиною першою ст. 15 зазнач еного Закону передбачено, що страхувальники, зазначені в ст. 14 цього Закону, є платникам и страхових внесків. Набуття статусу платників страхових внесків відбувається з дня в зяття їх на облік територіал ьним органом Пенсійного фонд у (ч. 3 ст. 15 Закону).

ТОВ «М' ясний Альянс»є стр ахувальником в розумінні заз наченого Закону та перебуває на обліку як платник страхов их внесків в Управлінні Пенс ійного фонду України в Дарни цькому районі м. Києва.

До обов' язків страхуваль ника згідно п. 6 ч. 2 ст. 17 вищезгад аного Закону віднесені обов' язки по нарахуванню, обчисле нню та сплаті страхових вне сків.

Статтею 19 цього ж Закону, яка визначає порядок нарахуванн я страхових внесків, визначе но, що страхові внески до солі дарної системи для роботодав ця нараховуються на суми фак тичних витрат на оплату прац і (грошового забезпечення) пр ацівників, що включають витр ати на виплату основної і дод аткової заробітної плати та інших заохочувальних та комп енсаційних виплат, у тому чис лі в натуральній формі, які ви значаються згідно з норматив но-правовими актами, прийнят ими відповідно до Закону Укр аїни «Про оплату праці», випл ату винагород фізичним особа м за виконання робіт (послуг) з а угодами цивільно-правового характеру, що підлягають обк ладенню податком на доходи ф ізичних осіб, а також на суми о плати перших п' яти днів тим часової непрацездатності, як а здійснюється за рахунок ко штів роботодавця, та допомог и по тимчасовій непрацездатн ості.

Відповідно до п. 5.1 та п. 5.1.1 Інст рукції про порядок обчисленн я і сплати страхувальниками та застрахованими особами вн есків на загальнообов' язко ве державне пенсійне страхув ання до Пенсійного фонду Укр аїни, затвердженої постаново ю правління Пенсійного фонду України від 19 грудня 2003 року № 21 -1 та зареєстрованої в Міністе рстві юстиції України 16 січня 2004 року за № 64/8663 (в редакції на мо мент спірних правовідносин) (далі - Інструкція), яка розроб лена відповідно до Закону Ук раїни «Про загальнообов' яз кове державне пенсійне страх ування»та Закону України «Пр о збір на обов' язкове держа вне пенсійне страхування», о бчислення страхових внесків роботодавцями, як платникам и страхових внесків, здійсню ється щомісячно за ставками, визначеними пунктами 4.1, 4.2 ціє ї Інструкції, на підставі бух галтерських та інших докумен тів, відповідно до яких прова диться нарахування (обчислен ня) або які підтверджують нар ахування (обчислення) заробі тної плати (доходу) виходячи з розміру страхового внеску, щ о діє на день нарахування вип лат (доходу), та відповідно до ст. 4 Закону України «Про збір на обов' язкове державне пен сійне страхування».

Згідно з ч. 1, ч. 4 та ч. 5 ст. 20 Закон у України «Про загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування» від 09 липня 2003 року № 1058-IV (в редакції на момент спірн их правовідносин), яка визнач ає порядок обчислення та спл ати страхових внесків, страх ові внески обчислюються викл ючно в грошовій формі, у тому ч ислі з виплат (доходу), що здій снюються в натуральній формі .

Сплата страхових внесків з дійснюється виключно в грошо вій формі шляхом внесення ві дповідних сум страхових внес ків до солідарної системи на банківські рахунки виконавч их органів Пенсійного фонду.

Страхові внески сплачують ся страхувальниками шляхом п ерерахування безготівкових сум з їх банківських рахункі в.

Відповідно до положень абз аців 1-3 ч. 6 ст. 20 вищезгаданого За кону страхувальники зобов' язані сплачувати страхові вн ески, нараховані за відповід ний базовий звітний період, н е пізніше ніж через 20 календар них днів із дня закінчення ць ого періоду.

Базовим звітним періодом д ля страхувальників, зазначен их у п. 1 ст. 14 цього ж Закону (робо тодавці), є календарний місяц ь.

При цьому ч. 12 ст. 20 цього ж Зак ону передбачено, що страхові внески підлягають сплаті не залежно від фінансового стан у платника страхових внесків .

Пунктом 11.11 Інструкції перед бачено, що платники, зазначен і в підпункті 2.1.1 пункту 2.1 цієї І нструкції, (роботодавці) щомі сяця складають у двох примір никах розрахунок суми страхо вих внесків на загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування, у якому зазначають самостійно обчислені суми с трахових внесків, за формою з гідно з додатком 23 цієї Інстру кції.

Розрахунки подаються зазн аченими платниками до органу Пенсійного фонду для реєстр ації за базовий звітний пері од, що дорівнює календарному місяцю, - не пізніше ніж через 20 календарних днів з дня закі нчення цього періоду.

Відповідно до ч. 2 та ч. 3 ст. 106 За кону України «Про загальнооб ов' язкове державне пенсійн е страхування» від 09 липня 2003 р оку № 1058-IV (із змінами та доповне ннями) суми страхових внескі в своєчасно не нараховані та /або не сплачені страхувальн иками у строки, визначені ста ттею 20 цього Закону, в тому чис лі обчислені територіальним и органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених час тиною третьою статті 20 цього З акону, вважаються прострочен ою заборгованістю із сплати страхових внесків (недоїмка) і стягуються з нарахуванням пені та застосуванням фінан сових санкцій.

Територіальні органи Пенс ійного фонду за формою і у стр оки, визначені правлінням Пе нсійного фонду, надсилають с трахувальникам, які мають не доїмку, вимогу про її сплату.

Протягом десяти робочих дн ів із дня одержання вимоги пр о сплату недоїмки страхуваль ник зобов' язаний сплатити с уми недоїмки та суми фінансо вих санкцій.

Страхувальник у разі незго ди з розрахунком суми недоїм ки, зазначеної у вимозі про сп лату недоїмки, узгоджує її з о рганами Пенсійного фонду в п орядку, встановленому правлі нням Пенсійного фонду, а в раз і неузгодження вимоги із орг анами Пенсійного фонду має п раво на оскарження вимоги в с удовому порядку.

Про оскарження вимоги тери торіального органу Пенсійно го фонду про сплату недоїмки до виконавчої дирекції Пенс ійного фонду або в судовому п орядку страхувальник зобов' язаний письмово повідомити в ідповідний територіальний о рган Пенсійного фонду протяг ом трьох робочих днів із дня з вернення до виконавчої дирек ції Пенсійного фонду чи суду .

Узгодження вимоги територ іального органу Пенсійного ф онду про сплату недоїмки зді йснюється на підставі заяви страхувальника, яка розгляда ється територіальним орган ом Пенсійного фонду протягом трьох робочих днів після її о тримання, та поданих страхув альником документів, що свід чать про неправильність обчи слення сум недоїмки, зазначе них у вимозі.

У разі узгодження страхува льником вимоги про сплату не доїмки з територіальним орга ном Пенсійного фонду цей орг ан зобов' язаний у строк, виз начений для розгляду заяви с трахувальника про узгодженн я вимоги, надіслати йому узго джену вимогу про сплату недо їмки, а страхувальник зобов' язаний сплатити узгоджену су му недоїмки протягом десяти робочих днів після отримання узгодженої вимоги.

У разі якщо страхувальник, я кий одержав вимогу територіа льного органу Пенсійного фон ду про сплату недоїмки і прот ягом десяти робочих днів піс ля її отримання не сплатив за значену у вимозі суму недоїм ки разом з застосованою до нь ого фінансовою санкцією, вкл юченої до вимоги, або не узгод ив вимогу з відповідним орга ном Пенсійного фонду, або не о скаржив вимогу в судовому по рядку, а також у разі якщо стра хувальник узгодив вимогу, ал е не сплатив узгоджену суму н едоїмки протягом десяти робо чих днів після отримання узг одженої вимоги, відповідний орган Пенсійного фонду зверт ається в установленому закон ом порядку і подає вимогу про сплату недоїмки до відповід ного підрозділу державної ви конавчої служби. У зазначени х випадках орган Пенсійного фонду також має право зверну тися до суду чи господарсько го суду з позовом про стягнен ня недоїмки. У разі звернення органу Пенсійного фонду з по зовом про стягнення недоїмки до господарського суду пере дбачені законодавством захо ди досудового врегулювання с порів не застосовуються.

Під час судового розгляд бу ло встановлено та вбачається з матеріалів справи, що ТОВ «М ' ясний Альянс»подавались д о органу Пенсійного фонду ро зрахунки суми страхових внес ків на загальнообов' язкове державне пенсійне страхуван ня, що підлягають сплаті, із са мостійно визначеною сумою ст рахових внесків, в тому числі за жовтень 2009 рок та листопад 2 009 року у розмірі 24 609, 46 грн. та 26 459, 7 1 грн. відповідно.

Самостійно визначена сума страхових внесків не була сп лачена відповідачем в строки , встановлені законом, відтак відповідно до вищевикладени х положень Закону України «П ро загальнообов' язкове дер жавне пенсійне страхування» вказана сума вважається прос троченою заборгованістю (нед оїмкою).

З метою стягнення вищевказ аної заборгованості Управлі нням Пенсійного фонду Україн и у Дарницькому районі м. Києв а надсилалось відповідачу ря д вимог про сплату боргу.

Так, 01 грудня 2009 року відповід ачу було виставлено вимогу п ро сплату боргу № Ю Ю-390-УП, згід но якої недоїмка відповідача зі сплати страхових внесків на загальнообов' язкове дер жавне пенсійне страхування с таном на 01 грудня 2009 року склад ає 24 609, 46 грн.

Зазначена вимога про сплат у боргу була отримана відпов ідачем 04 грудня 2009 року, що підт верджується наявною в матері алах справи копією повідомле ння про вручення поштового в ідправлення.

04 січня 2010 року Управління Пе нсійного фонду України у Дар ницькому районі м. Києва наді слало вимогу про сплату борг у № Ю Ю-390-УП, згідно якої недоїм ка відповідача зі сплати стр ахових внесків на загальнооб ов' язкове державне пенсійн е страхування станом на 04 січн я 2010 року складає 26 495, 71 грн.

Зазначена вимога про сплат у боргу була отримана відпов ідачем 11 січня 2010 року, що підтв ерджується наявною в матеріа лах справи копією повідомлен ня про вручення поштового ві дправлення.

Доказів оскарження вищевк азаних вимог в судовому поря дку або їх узгодження з орган ом Пенсійного фонду України в адміністративному порядку , а також доказів сплати суми н едоїмки за цими вимогами від повідачем суду надано не бул о.

Недоїмка зі сплати страхов их внесків не була погашена в ідповідачем і на момент розг ляду справи складає 51 105, 17 грн., щ о також підтверджується дани ми карток особового рахунку страхувальника за період з 01 ч ервня 2009 року по 09 червня 2010 року (32%, 4%, 42%, 1%-5%), копії яких наявні в ма теріалах справи.

Суду не надано доказів на пі дтвердження сплати заборгов аності в заявленій сумі.

Враховуючи вищевикладене, суд визнає позовні вимоги об ґрунтованими та дійшов висно вку про задоволення позову.

Відповідно до ч. 2 ст. 94 Кодекс у адміністративного судочин ства України якщо судове ріш ення ухвалене на користь сто рони - суб' єкта владних пов новажень, суд присуджує з інш ої сторони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати, пов' язані і з залученням свідків та пров еденням судових експертиз.

Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб' єкта владних повнов ажень, пов' язаних із залуче нням свідків та проведенням судових експертиз, судові ви трати стягненню з відповідач а не підлягають.

Керуючись ст. ст. 69 - 71, ст. 94, ст. с т. 158-163, ст. 167, ст. 254 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни, суд -

П О С Т А Н О В И В:

1. Позов задовольнити по вністю.

2. Стягнути з Товариства з об меженою відповідальністю «М ' ясний Альянс»(місцезнаход ження: 02081, м. Київ, вул. Сортуваль на, 5, ідентифікаційний код 31723193) на користь Управління Пенсі йного фонду України в Дарниц ькому районі міста Києва (міс цезнаходження: 02091, м. Київ, вул. В ербицького, 9, ідентифікаційн ий код 26087926) суму заборгованост і зі страхових внесків в розм ірі 51 105 (п' ятдесят одна тисяч а сто п' ять) грн. 17 коп.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, встановленог о цим Кодексом, якщо таку заяв у не було подано. Якщо було под ано заяву про апеляційне оск арження, але апеляційна скар га не була подана у встановле ний строк, постанова суду пер шої інстанції набирає законн ої сили після закінчення цьо го строку. У разі подання апел яційної скарги судове рішенн я, якщо його не скасовано, наби рає законної сили після закі нчення апеляційного розгляд у справи.

Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з дня її складання за правилам и, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного с удочинства України, шляхом п одання через суд першої інст анції заяви про апеляційне о скарження з наступним поданн ям протягом двадцяти днів ап еляційної скарги. Апеляційна скарга може бути подана без п опереднього подання заяви пр о апеляційне оскарження, якщ о скарга подається у строк, вс тановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Суддя О.В. Дегтярьова

Дата виготовлення та п ідписання повного тексту пос танови - 14 червня 2010 року.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення09.06.2010
Оприлюднено03.03.2011
Номер документу13946925
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5741/10/2670

Ухвала від 13.04.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Дегтярьова О.В.

Постанова від 09.06.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Дегтярьова О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні