Справа № 11551/10/1570
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 лютого 2011 року м.Одеса
Одеський окружний адмін істративний суд у складі:
головуючого судді Іванова Е.А.
секретар Чиженко А.О.
за участю представника поз ивача Сєкової Т.П. (за довіреністю)
відповідача ОСОБА_2
розглянувши у відкритому с удовому засіданні у залі суд у в м. Одесі адміністративну с праву за позовом Тарутинсько го районного центру зайнятос ті до ОСОБА_2 про стягненн я коштів, -
ВСТАНОВИВ:
Тарутинський районний ц ентр зайнятості звернувся до суду з позовом до ОСОБА_2, в якому просить стягнути з ост аннього на користь Тарутинсь кого районного центру зайнят ості кошти у розмірі 3451,63 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідно до заяв від повідача - ОСОБА_2, останн ій був взятий на облік до Тару тинського районного центру з айнятості та отримував допом огу по безробіттю під час пер ебування на обліку у центрі з айнятості. Але, відповідно до запиту до Тарутинського рай онного центру зайнятості над ійшла довідка з Єдиного держ авного реєстру юридичних осі б та фізичних осіб підприємц ів, де вказано, що ОСОБА_2 за реєстрований як фізична осо ба - підприємець з 22.01.2008 року по 04.01.2010 року. Тобто в період переб ування в якості безробітного на обліку у центрі зайнятост і відповідач був зареєстрова ний як фізична особа - підпр иємець, отже виплату допомог и по безробіттю відповідач о тримував незаконно, а тому не законно отримана допомога у сумі 3451,63 грн. підлягає поверне нню.
В судовому засіданні предс тавник позивача підтримала п озовні вимоги та просила стя гнути з відповідача суму заб оргованості в розмірі 3451,63 грн.
Відповідач в судовому засі дання позов визнав, та не запе речував проти того, щоб з ньог о була стягнута сума 3451,63 яку ві н отримав, в якості допомоги п о безробіттю.
Заслухавши пояснення пред ставника позивача, відповіда ча, вивчивши обставини справ и, дослідивши матеріали спра ви, суд прийшов до наступних в исновків.
Правові, економічні та орг анізаційні основи зайнятост і населення України і його за хисту від безробіття, а також соціальної гарантії з боку д ержави в реалізації громадян ами права на працю визначає З акон України «Про зайнятість населення».
Відповідно до статті 18 Зако ну України «Про зайнятість н аселення»для реалізації дер жавної політики зайнятості н аселення, професійної орієнт ації, підготовки і перепідго товки, працевлаштування та с оціальної підтримки тимчасо во не працюючих громадян у по рядку, що визначається Кабін етом Міністрів України, ство рюється державна служба зайн ятості, діяльність якої здій снюється під керівництвом Мі ністерства праці та соціальн ої політики України, місцеви х державних адміністрацій та органів місцевого самовряду вання. Державна служба зайня тості складається з: Державн ого центру зайнятості Мініст ерства праці та соціальної п олітики України, центру зайн ятості Автономної Республік и Крим, обласних, Київського т а Севастопольського міських , районних, міськрайонних, міс ьких і районних у містах цент рів зайнятості, центрів орга нізації професійного навчан ня незайнятого населення і ц ентрів професійної орієнтац ії населення, інспекцій по ко нтролю за додержанням законо давства про зайнятість насел ення.
Відповідно до ст. 19 Закону У країни «Про зайнятість насел ення»Державна служба зайнят ості реєструє безробітних і подає їм у межах своєї компет енції допомогу, в т. ч. і грошов у.
Згідно Положення «Про держ авну службу зайнятості», зат вердженого постановою Кабін ету Міністрів УРСР від 24 червн я 1991 р. N 47 «Про затвердження поло жень щодо застосування Закон у УРСР «Про зайнятість насел ення»Державна служба зайнят ості реєструє безробітних, з абезпечує їх працевлаштуван ня, в тому числі за бажанням на правляє безробітних на сезон ні та оплачувані громадські роботи, виплачує допомогу по безробіттю, матеріальну доп омогу по безробіттю, надає од норазову матеріальну допомо гу безробітним та членам сім ей, які перебувають на їх утри манні, а також матеріальну до помогу громадянам, які прохо дять підготовку, перепідгото вку або підвищення кваліфіка ції за направленням державно ї служби зайнятості, надає бе зпроцентні позики безробітн им для зайняття підприємниць кою діяльністю.
В абзаці 5 пункту 7 вищезгад аного Положення визначено, щ о районні, міськрайонні, місь кі та районні центри зайнято сті несуть відповідальність за раціональне використання коштів державного фонду спр ияння зайнятості населення, що знаходяться в їх розпоряд женні.
Статтею 34 Закону України «П ро зайнятість населення»пер едбачено, що контроль за доде ржанням законодавства Украї ни про зайнятість населення здійснюється серед інших орг анів інспекціями служби зайн ятості.
Відповідно до п. 1 Положення «Про інспекцію по контролю з а додержанням законодавства про зайнятість населення», з атвердженого постановою Каб інету Міністрів України від 24 червня 1991 р. N 47 «Про затверджен ня положень щодо застосуванн я Закону УРСР «Про зайнятіст ь населення» (далі Положення ), інспекція по контролю за дод ержанням законодавства про з айнятість населення (далі - ін спекція) входить до складу де ржавної служби зайнятості.
Відповідно до підпункту «в »пункту 6 Положення, інспекці я відповідно до покладених н а неї завдань, зокрема, здійсн ює контроль за додержанням г ромадянами законодавства пр о зайнятість населення, реко мендацій служби зайнятості в період вирішення питання пр о працевлаштування та виплат и допомоги по безробіттю, мат еріальної допомоги по безроб іттю.
Правовідносини щодо зайня тості населення регулюються Законом України «Про зайнят ість населення».
Стаття 1 п. 3 цього Закону виз начає, що в Україні до зайнято го населення належать зокрем а, громадяни, які самостійно з абезпечують себе роботою, вк лючаючи підприємців, осіб, за йнятих індивідуальною трудо вою діяльністю, творчою діял ьністю, члени кооперативів, ф ермери та члени їх сімей, що бе руть участь у виробництві, а т акож члени особистих селянсь ких господарств, діяльність яких здійснюється відповідн о до Закону України "Про особи сте селянське господарство".
Статтею 2 цього Закону визна чено поняття безробітні, яки ми визнаються працездатні гр омадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених законодавство м доходів і зареєстровані у д ержавній службі зайнятості я к такі, що шукають роботу, гото ві та здатні приступити до пі дходящої роботи. Безробітним и визнаються також інваліди, які не досягли пенсійного ві ку, не працюють та зареєстров ані як такі, що шукають роботу .
В судовому засіданні встан овлено, що відповідач ОСОБА _2 двічі звертався до Тарути нського районного центру зай нятості із заявами про надан ня статусу безробітного від 29.10.2008 року (а.с.9) та 22.12.2009 року (а.с.10).
Як вбачається із означених заяв ОСОБА_2 вказував, що я к суб' єкт підприємницької д іяльності не зареєстрований , трудовою діяльністю не займ ається, інших, передбачених з аконодавством України доход ів немає, не є найманим праців ником, договори цивільно-пра вового характеру не укладав (а.с.9).
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України «Про загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування на випадок безробі ття»допомога по безробіттю в иплачується з 8 дня після реєс трації застрахованої особи в установленому порядку в дер жавній службі зайнятості.
Відповідно до п. 11 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку ре єстрації, перереєстрації та ведення обліку громадян, які шукають роботу, і безробітни х»за відсутності підходящої роботи рішення про надання г ромадянам статусу безробітн их приймається державною слу жбою зайнятості за їх особис тою заявою з восьмого дня піс ля реєстрації у центрі зайня тості за місцем проживання я к таких, що шукають роботу, і о формляється наказом центру з айнятості, номер і дата якого зазначаються у картці.
Судом встановлено, що Наказ ом Тарутинського районного ц ентру зайнятості від 29.10.2008 року № НТ081029 ОСОБА_2 надано стату с безробітного, призначена д опомога по безробіттю та роз почата її виплата (а.с.35).
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 31 Зако ну України «Про Загальнообов ' язкове державне соціальне страхування на випадок безр обіття»виплата допомоги по б езробіттю припиняється у раз і працевлаштування безробіт ного.
Відповідно до п. 20 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку ре єстрації, перереєстрації та ведення обліку громадян, які шукають роботу, і безробітни х»громадяни, зареєстровані я к такі, що шукають роботу, та б езробітні, знімаються з облі ку з дня працевлаштування, в т ому числі на сезонні або зага льнодержавні оплачувані гро мадські роботи, державної ре єстрації фізичної особи - під приємця, укладення цивільно- правового договору, предмето м якого є діяльність, спрямов ана на виконання власними си лами робіт, надання послуг.
Як встановлено судом, Наказ ом Тарутинського районного центру зайнятості від 19.05.2009 рок у № НТ090519 припинено виплату доп омоги по безробіттю з 13.05.2009 року у зв' язку з працевлаштуван ням ОСОБА_2 та останнього знято з обліку як такого, що шу кає роботу (а.с.35).
Відповідно до Наказу Тарут инського районного центру за йнятості від 22.12.2009 року № НТ091222 ОСОБА_2 знову за його завою н адано статус безробітного, п ризначена допомога по безроб іттю та розпочата її виплата (а.с.36).
Наказом Тарутинського рай онного центру зайнятості від 18.03.2010 року № НТ100318 ОСОБА_2 прип инено виплату допомоги по бе зробіттю та знято з обліку як такого, що шукає роботу (а.с.37).
Відповідно до ч. 1 ст. 36 Закону України «Про загальнообов' язкове державне страхування на випадок безробіття»застр аховані особи, зареєстровані в установленому порядку як б езробітні, зобов'язані своєч асно подавати відомості про обставини, що впливають на ум ови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг .
Згідно акту розслідування страхових випадків та обґру нтованості виплат матеріаль ного забезпечення відповідн о до Закону України «Про зага льнообов' язкове державне с оціальне страхування на випа док безробіття»№ 266/1 від 18.08.2010 ро ку, встановлено, що ОСОБА_2 , займався підприємницькою д іяльністю з 22.01.2008 року по 04.01.2010 рок у та одночасно знаходився на обліку в Тарутинському райо нному центрі зайнятості і од ержував допомогу по безробіт тю за період з 29.10.2008 року по 13.05.2009 р оку та з 22.12.2009 року по 09.03.2010 року в с умі 3451,63 грн. (а.с.15).
Як вбачається з довідок Тар утинського районного центру зайнятості ОСОБА_2 за пер іод з 29.10.2008 року по 13.05.2009 року отрим ав допомоги по безробіттю в с умі 3241,95 грн. (а.с.48), а за період з 22.12 .2009 року по 03.01.2010 року - 209,68 грн. (а.с. 47), отже у загальному розмірі с ума отриманої допомоги за ча с перебування у статусі безр обітного складає 3451,63 грн.
Тобто, як встановлено в судо вому засіданні відповідач ОСОБА_2 у порушення положен ь Закону України «Про загаль нообов' язкове державне стр ахування на випадок безробіт тя»не повідомив центр зайнят ості про обставини, що вплива ють на умови виплати допомог и по безробіттю.
Факт того, що ОСОБА_2 у пе ріод перебування у статусі б езробітного був зареєстрова ний як суб' єкт підприємниць кої діяльності підтверджуєт ься довідкою з Єдиного держа вного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприєм ців, відповідно до якої ОСО БА_2 був зареєстрований як ф ізична особа - підприємець з 22.01.2008 року по 04.01.2010 року (а.с.12).
Відповідно до ч. 3 ст. 36 Закону України «Про загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування на випадок безробі ття»сума виплаченого забезп ечення та вартості наданих с оціальних послуг застрахова ній особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'я зків та зловживання ними стя гується з цієї особи відпові дно до законодавства України з моменту виникнення обстав ин, що впливають на умови випл ати їй забезпечення та надан ня соціальних послуг.
Відповідно до п. 6 Порядку ро зслідування страхових випад ків та обґрунтованості випла ти матеріального забезпечен ня безробітним, затвердженог о наказом Міністерства праці та соціальної політики Укра їни, Державної податкової ад міністрації України від 13 лют ого 2009 р. N 60/62, постановою правлін ня Пенсійного фонду України від 13 лютого 2009 р. N 7-1,(далі Порядк у) у разі встановлення центро м зайнятості відповідно до ц ього Порядку належності безр обітної особи до категорії з айнятих така особа знімаєтьс я з обліку як безробітна в уст ановленому законодавством п орядку та повертає суму неза конно отриманого матеріальн ого забезпечення і вартості наданих соціальних послуг з моменту виникнення обставин , що впливають на умови виплат и матеріального забезпеченн я та надання соціальних посл уг.
Пункт 7 Порядку передбачено , що рішення про повернення ко штів особою чи роботодавцем оформлюється наказом. Протяг ом двох робочих днів після пр ийняття рішення центр зайнят ості надсилає особі чи робот одавцю рекомендованим листо м повідомлення про необхідні сть протягом 15 календарних дн ів з дня отримання повідомле ння повернути незаконно випл ачені кошти.
В судовому засіданні встан овлено, що відповідно до Нака зу Тарутинського районного ц ентру зайнятості від 18.08.2010 року № 22 були вжиті заходи по повер ненню ОСОБА_2 коштів, отри маних незаконно як допомогу по безробіттю (а.с.16).
Також судом встановлено, що на адресу ОСОБА_2 направл ена копія наказу Тарутинсько го районного центру зайнятос ті щодо відшкодування ним не законно отриманих коштів у в игляді допомоги по безробітт ю в сумі 3451,63 грн. протягом 15 робо чих днів з дня отримання копі ї наказу (а.с.17).
Даний наказ був отриманий в ідповідачем 03.09.2010 року про що св ідчить повідомлення про вруч ення поштового відправлення , в якому є підпис відповідача про отримання (а.с.18).
Відповідно до п. 8 Порядку, у р азі неповернення коштів, нез аконно виплачених в якості д опомоги по безробіттю у вста новлений строк стягнення так их коштів здійснюється у суд овому порядку відповідно до законодавства.
Таким чином, суд приходить д о висновку про необхідність задоволення позову Тарутинс ького районного центру зайня тості про стягнення 3451,63 грн.
Відповідно до Закону Украї ни «Про зайнятість населення », «Про загальнообов' язкове державне соціальне страхува ння на випадок безробіття», к еруючись ст.ст. 158-163 КАС України , суд, -
ПОСТАНОВИВ:
. Позов Тарутинського районного центру зайнятості до ОСОБА_2 задовольнити.
Стягнути з ОСОБА_2 (ідент . номер НОМЕР_1, місцезнахо дження: АДРЕСА_1) на корист ь Тарутинського районного ц ентру зайнятості кошти у роз мірі -3451,63грн. код ЄДРПОУ 20988930 на р/ р 37178300900447 банк ГУДКУ в Одеській о бласті, МФО 828011
Постанова набирає законно ї сили відповідно до ст.254КАС У країни.
Апеляційна скарга на пос танову суду може бути подана протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосу вання судом частини третьої ст.160 КАС України скарга подає ться протягом десяти днів з д ня отримання копії постанови .
Апеляційна скарга подаєть ся до Одеського апеляційного адміністративного суду чер ез Одеський окружний адмініс тративний суд. Копія апеляці йної скарги одночасно надсил ається особою, яка її подає, до Одеського апеляційного адмі ністративного суду.
Постанова виготовлена у повному обсязі 28 лютого 2011 рок у.
Суддя Е.А.Іванов
28 лютого 2011 року
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.02.2011 |
Оприлюднено | 03.03.2011 |
Номер документу | 13949858 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Іванов Е. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні