12/7-Б-11
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
73000, м.Херсон, вул. Горького, 18
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"17" лютого 2011 р. Справа № 12/7-Б-11
Господарський суд Херсонської області у складі судді Пінтеліна Т.Г., при секретарі Андреєвець А.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
за заявою: Державної податкової інспекції у м. Херсоні, м. Херсон
до: Приватної фірми "Бизнес-Интер-Сервис", вул. Успенського, 5, м. Херсон, код ЄДРПОУ 23139290
про визнання банкрутом
за участю представників:
від кредитора: Шевченко К.В., довіреність № 20935/9/10-105 від 24.12.2010 р.
від боржника: не прибув
в с т а н о в и в:
Кредитор звернувся до господарського суду із заявою про визнання боржника банкрутом з урахуванням особливостей, встановлених статтею 52 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом”, оскільки боржник має заборгованість перед державним бюджетом (орган стягнення ДПІ) загальною сумою 2719,90 грн. До заяви додано копії наступних документів: статуту, довідки головного статуправління про включення боржника до Єдиного державного реєстру, свідоцтва про державну реєстрацію, інших документів, що підтверджують наявність заборгованості боржника, про відсутність будь-якої господарської та підприємницької діяльності боржника.
У призначене судове засідання боржник не прибув, витребувані судом документи не надав, з невідомих суду причин.
Боржник є платником податків, зареєстрований Херсонським міськвиконкомом 20.02.1996 р. за № 3462 та взято на податковий облік в ДПІ у м. Херсоні 22.02.1996 за № 2451.
Згідно матеріалів справи та особових рахунків ПФ "Бизнес-Интер-Сервис" станом на 24.11.2010 р. за боржником обліковується податковий борг на загальну суму 2719,90 грн., а саме:
1. Податковий борг по податку на прибуток приватних підприємств - 339,90 грн. Борг виник починаючи з 01.10.07 за рахунок несвоєчасної сплати штрафних санкцій нарахованих за несвоєчасне подання податкової звітності, відповідно підпункту 17.1.1 пункту 17.1 статті 17 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетом та державними цільовими фондами" (далі Закон України № 2181-ІІІ) (із змінами та доповненнями) та згідно акту перевірки від 29.08.07 № 2246/15-1/23139290 "Про результати невиїзної документальної перевірки своєчасності подання податкової звітності". В результаті податковою інспекцією прийнято податкове повідомлення-рішення (форми "Р") по податку на прибуток від 03.09.07 № 0005911501/0 - 340,00 грн., яке розміщено на дошці податкових оголошень 20.09.07.
За рахунок наявної переплати в сумі 0,10 грн. залишок несплачених податкових зобов'язань становить 339,90 грн.
2. Податковий борг по податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) - 2380,00 грн., який виник починаючи з 27.11.08 за рахунок несвоєчасної сплати штрафних санкцій нарахованих за несвоєчасне подання податкової звітності, відповідно підпункту 17.1.1 пункту 17.1 статті 17 Закону України № 2181-Ш та згідно акту перевірки від 07.10.2008 р. № 3006/15-2/23139290 "Про результати перевірки з питання своєчасності подання податкової декларації з податку на додану вартість". В результаті податковою інспекцією прийнято податкове повідомлення-рішення (форми "Р") по податку на додану вартість від 07.10.2008 р. № 0007811502/0 - 2380,00 грн., яке розміщено на дошці податкових оголошень 17.11.2008 р.
Залишок несплачених податкових зобов'язань становить 2380,00 грн.
Кредитором для стягнення податкового боргу було вжито наступні заходи:
Згідно підпункту 6.2.1 статті 6 Закону України № 2181-111 боржнику вручено першу податкову вимогу від 11.10.2007 року № 1/1307 на суму - 339,90 грн., яка розміщена на дошці податкових оголошень 02.11.2007 р., та вручено другу податкову вимогу від 06.12.2007 р. № 2/1611 на суму - 339,90 грн., яка розміщена на дошці податкових оголошень 04.01.2008 р.
Згідно статті 10 Закону України № 2181 -III податковим органом прийнято Рішення про стягнення коштів та продаж інших активів платника податків в рахунок погашення його податкового боргу від 04 лютого 2008 року № 10.
Проведено перевірку достовірності юридичної адреси ПФ "Бизнес-Интер-Сервис". яка свідчить, що за адресою: м. Херсон, вул. Успенського, 5 боржник не знаходиться, про що складено акти від 02.11.07 № 251/24-103 та від 04.01.08 № 3/24-103 "Про результати перевірки достовірності юридичної адреси". Згідно наданого кредитором витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 16.11.10 за № 7564789 "в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців записів не знайдено".
З метою встановлення наявності активів ПФ "Бизнес-Интер-Сервис", кредитором здійсненні запити до державних органів реєстрації, в результаті отримані довідки: Херсонського державного бюро технічної інвентаризації від 20.02.08 № 4138-02-08 про відсутність зареєстрованих за боржником домоволодінь, ВДАІ УМВС України в Херсонській області від 25.01.08 про відсутність зареєстрованого за боржником автомототранспорту, Інспекції державного технічного нагляду облдержадміністрації від 04.02.08 № 18-164/173 про відсутність зареєстрованої сільгосптехніки за боржником.
Кредитором було направлено до ГВПМ ДПІ у м. Херсоні службову записку від 14.10.10 № 5711/24-015 щодо встановлення фактичного місцезнаходження активів підприємства ПФ "Бизнес-Интер-Сервис" для реєстрації податкової застави та подальшої реєстрації активів в рахунок погашення податкового боргу. ГВПМ ДПІ у м. Херсоні довідкою від 18.10.10 № 7534/26-805 повідомило, що фактичне місцезнаходження активів ПФ "Бизнес-Интер-Сервис" не встановлено.
Як свідчать матеріали справи при проведенні аналізу фінансових звітів підприємства управлінням оподаткування юридичних осіб встановлено, що ПФ "Бизнес-Интер-Сервис" не звітує до ДПІ у м. Херсоні з 01.01.07.
Кримінальні справи відносно ПФ "Бизнес-Интер-Сервис" не порушувались, згідно наданої довідки ГВПМ ДПІ у м. Херсоні від 18.10.10 № 7530/26-204.
Згідно облікових даних ДПІ у м. Херсоні станом на 24.11.10 розрахунковий рахунок ПФ "Бизнес-Интер-Сервис" в ХОД АТ "Райффайзен Банк Аваль" м. Херсон, МФО 352093 в українській гривні № 260001605 закритий 27.02.08.
Відповідно до службової записки від 22.10.2010 р. № 8843/15-2 ПФ "Бизнес-Интер-Сервис" останню декларацію з ПДВ надано за грудень 2006 року. Згідно автоматизованої системи співставлення даних податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів по ПФ "Бизнес-Интер-Сервис" встановлено відсутність розбіжностей. Свідоцтво платника ПДВ анульовано 26.01.08.
Службова записка від 20.10.10 № 3021/23-2 свідчить про те, що інформація щодо ймовірності надання послуг 3-м особам по формуванню фіктивного податкового кредиту підприємством в управлінні відсутня.
Службовою запискою ГВПМ у м. Херсоні від 18.10.10 № 7532/26-805 підтверджується відсутність оперативної інформації щодо ймовірності надання послуг третім особам по формуванню фіктивного податкового кредиту підприємством.
Кредитор зазначає, що підставою для порушення справи про банкрутство ПФ "Бизнес-Интер-Сервис" є те, що станом на 24.11.2010 р. податковий борг перед бюджетом складає 2719.90 грн., за юридичною адресою м. Херсон, вул. Успенського, 5, боржник не знаходиться (акти від 02.11.07 № 251/24-103 та від 04.01.08 № 3/24-103 "Про результати перевірки достовірності юридичної адреси"; витяг з ЄДР від 16.11.10 № 7564789, де зазначено, що "в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців записів не знайдено") та встановлений факт неподання боржником звітності до ДПІ у м. Херсоні з 01.01.07 (акт управління оподаткування юридичних осіб від 05.11.10 № 707/15-1/23139290);
Застосовані податковим органом заходи погашення податкового боргу підприємства не призводять до надходжень податків та зборів до бюджетів усіх рівнів.
Матеріали справи та відомості про майновий стан боржника свідчать про те, що підприємницька діяльність боржника відсутня протягом тривалого часу, боржник неспроможний провести розрахунок з кредиторами без визнання його банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури, відсутні будь-які активи для відновлення підприємницької діяльності боржника .
Згідно статті 209 Господарського кодексу України, у разі нездатності суб'єкта підприємництва після настання встановленого строку виконати свої грошові зобов'язання перед іншими особами або державою інакше як через відновлення його платоспроможності, цей суб'єкт відповідно до частини четвертої статті 205 цього Кодексу визнається неспроможним. Нездатність боржника відновити свою платоспроможність та задовольнити визнані судом вимоги кредиторів інакше як через застосування визначеної судом ліквідаційної процедури вважається банкрутством.
Відповідно ст. 23 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом ”, з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури :
- підприємницька діяльність банкрута завершується за кінченням технологічного циклу з виготовлення продукції у разі можливості її продажу;
- строк виконання всіх грошових зобов'язань банкрута та зобов'язання щодо сплати страхових внесків на загаль нообов'язкове державне пенсійне страхування та інші види загальнообов'язкового державного соціального страхуван ня, податків і зборів (обов'язкових платежів) вважається таким, що настав;
- припиняється нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій по всіх видах за боргованості банкрута;
- відомості про фінансове становище банкрута переста ють бути конфіденційними чи становити комерційну таєм ницю;
- укладення угод, пов'язаних з відчуженням майна бан крута чи передачею його майна третім особам, допускаєть ся в порядку, передбаченому Законом,
- скасовується арешт, накладений на майно боржника, визнаного банкрутом, чи інші обмеження щодо розпоря дження майном такого боржника. Накладення нових аре штів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута не допускається;
- вимоги за зобов'язаннями боржника, визнаного банкру том, що виникли під час проведення процедур банкрутства, можуть пред'являтися тільки в межах ліквідаційної про цедури;
- виконання зобов'язань боржника, визнаного банкрутом, здійснюється у випадках і порядку, передбаченому цим розділом.
3 дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури припиняються повноваження органів управлін ня банкрута щодо управління банкрутом та розпоряджен ня його майном, ке рівник банкрута звільняється з роботи у зв'язку з банкрут ством підприємства, про що робиться запис у його трудовій книжці, а також припиняються повноваження власника (власників) майна банкрута .
Опублікування відомостей про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури здійсню ється ліквідатором у офіційних друкованих органах за рахунок банкрута у п'ятиденний строк з дня прийняття постанови про визнання боржника банкрутом. Відомості про визнання боржника банкрутом і про відкриття ліквідаційної процедури повинні містити:
- найменування та інші реквізити боржника, визнаного банкрутом;
- найменування господарського суду, в провадженні яко го знаходиться справа про банкрутство;
- дату прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури;
- відомості про ліквідатора (ліквідаційну комісію)
Відповідно до ст. 25 Закону, посадові особи банкрута зобов'язані передати всі документи, печатки, штампи, бланки банкрута і його активи ліквідатору. Невиконання цієї вимоги Закону є складом злочину, згідно ст. 221 Кримінального кодексу України - Незаконні дії у разі банкрутства.
Відповідно до пункту 2 статті 2 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" державний орган з питань банкрутства забезпечує реалізацію процедури банкрутства щодо відсутнього боржника.
Статтею 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" встановлено особливості банкрутства відсутнього боржника.
У разі, якщо громадянин-підприємець - боржник або керівні органи боржника - юридичної особи відсутні за її місцезнаходженням, або у разі ненадання боржником про тягом року до органів державної податкової служби згідно із законодавством податкових декларацій, документів бухгалтерської звітності, а також за наявності інших ознак, що свідчать про відсутність підприємницької діяльності боржника, заява про порушення справи про банкрутство відсутнього боржника може бути подана кредитором неза лежно від розміру його вимог до боржника та строку ви конання зобов'язань.
Господарський суд у двотижневий строк з дня вине сення ухвали про порушення провадження у справі про банкрутство відсутнього боржника виносить постанову про визнання відсутнього боржника банкрутом, відкриває ліквідаційну процедуру і призначає ліквідатором ініціюючого кредитора за згодою останнього.
У разі, якщо кредитор не подав до господарського суду клопотання щодо кандидатури арбітражного керуючого (ліквідатора), ухвала господарського суду надсилається державному органу з питань банкрутства, якою зобов'язу ється протягом семи днів від дати винесення ухвали забез печити участь у справі ліквідатора з числа працівників державного органу з питань банкрутства.
Станом на день розгляду справи до суду не надійшли відомості від Херсонського обласного сектора з питань банкрутства відповідно до ст.2 та 52 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом”. Суд зазначає, що за весь час дії Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” Херсонський обласний сектор з питань банкрутства як державний орган з питань банкрутства не здійснив жодної ліквідаційної процедури відсутнього боржника.
Враховуючи викладене, керуючись ст. ст. 22-34, 52 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом”, ст. 86 Господарського процесуального кодексу України, ст.ст. 209 -215 Господарського кодексу України, суд -
п о с т а н о в и в:
1. Визнати грошові вимоги ДПІ у м. Херсоні до ПФ "Бизнес-Интер-Сервис" у розмірі 2719,90 грн.
2. Визнати Приватну фірму "Бизнес-Интер-Сервис", вул. Успенського, 5, м. Херсон, код ЄДРПОУ 23139290 банкрутом та відкрити щодо нього ліквідаційну процедуру.
3. Призначити ліквідатором банкрута Херсонський обласний сектор з питань банкрутства та зобов'язати його здійснити повноваження ліквідатора згідно ст.ст. 25 –34 Закону, після закінчення ліквідаційної процедури подати суду звіт та ліквідаційний баланс боржника згідно ст. 32 Закону.
4. Припинити повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом та розпорядження його майном, припинити повноваження власників майна банкрута.
5. Зобов'язати посадових осіб банкрута не пізніше 10-денного строку передати всі документи, печатки, штампи банкрута і його активи ліквідатору. Один примірник акту надати до суду.
6. Постанову надіслати: ДПІ у м. Херсоні, боржнику, ВДВС Комсомольського РУЮ, Херсонському обласному сектору з питань банкрутства, Херсонському міськвиконкому (державному реєстратору).
Суддя Т.Г. Пінтеліна
6 екз.
Суд | Господарський суд Херсонської області |
Дата ухвалення рішення | 17.02.2011 |
Оприлюднено | 03.03.2011 |
Номер документу | 13952616 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Херсонської області
Пінтеліна Т.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні