14/357
донецький апеляційний господарський суд
Постанова
Іменем України
22.02.2011 р. справа №14/357
Донецький апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого:Шевкової Т.А.
суддівБойченко К.І., Черноти Л.Ф.
за участю представників сторін :
від позивача: не з'явився
від відповідача:не з'явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу
Державного підприємства «Шахта Перевальська»м. Перевальськ Луганської області
на рішення господарського суду
Луганської області
від09.12.2010р.
у справі№ 14/357 (суддя Лісовицький Є.А.)
за позовомДержавного підприємства «Придніпровська залізниця»м. Дніпропетровськ
до
Державного підприємства «Шахта Перевальська»м.Перевальськ Луганської області
простягнення 64 460грн. 00коп.
В С Т А Н О В И В :
Державне підприємство «Придніпровська залізниця» м. Дніпропетровськ звернулось до господарського суду Луганської області з позовом про стягнення з Державного підприємства «Шахта Перевальська» м. Перевальськ Луганської області 64 460грн.00коп. суми штрафу за неправильне зазначення у залізничній накладній №52176079 маси вантажу, відправленого у вагонах №№ 66074105, 67368860, 67912535, 66721804.
В обґрунтування своїх вимог позивач посилався на ст.ст. 24, 118, 122 Статуту залізниць України, та надав копії комерційного акту АА №036677/130/26 від 22.05.2010р., досилочної залізничної накладної № 46493687, накладної на маршрут або групу вагонів № 52176079, витягу з технічного паспорту ваг.
Відповідач надав клопотання про зменшення розміру штрафних санкцій, в якому просить зменшити належний до стягнення розмір штрафу до суми 3699,00грн.
Господарський суд Луганської області рішенням від 09.12.2010р. у справі № 14/357 визнав вимоги щодо стягнення з відповідача суми штрафу за неправильне зазначення у накладній маси вантажу обґрунтованими та доведеними матеріалами справи та задовольнив позов в повному обсязі.
Державне підприємство «Шахта Перевальська» м. Перевальськ Луганської області, не погоджуючись із рішенням господарського суду від 09.12.2010р. у справі № 14/357, звернулось з апеляційною скаргою, в якій просить рішення господарського суду скасувати рішення господарського суду Луганської області від 09.12.2010р.
Заявник скарги вважає помилковим висновок господарського суду щодо доведеності матеріалами справи факту неправильного вказання відправником маси вантажу.
Зокрема: - акт загальної форми від 22.05.2010 року не містить найменування станції його складання, часу контрольного переважування вагонів, відсутній підпис заступника ДС –Гуня;
- оскільки телеграма і комерційний акт складені 22.05.2010року представник відповідача не мав можливості прибути для контрольної перевіски вагонів, заявник скарги вважає, що комерційний акт був складений з порушенням строків виклику представників вантажовідправника;
- за даними комерційного акту від 22.05.2010 року перевіска вагонів здійснена на 150-тонних електронно-тензометричних вагах станції НД-Узел, які пройшли держповірку 21.01.2010 року, тоді як відповідно пунктом 4.14 Інструкції «Про порядок застосування засобів ваговимірювальної техніки на залізничному транспорті»передбачені інтервали проведення обслуговування ЗВВТ тензометричним вагам: держповірка –один раз у три місяці для інших вантажів.
Представник позивача у судове засідання не з'явився. У відзиві на апеляційну скаргу, якій надійшов на адресу апеляційного господарського суду 18.02.2011 року просив рішення господарського суду Луганської області від 09.12.2010р. у справі № 14/357 залишити без змін, апеляційну скаргу –без задоволення. Крім того, згідно клопотання №ДНМЮ-02189 від 15.02.11р., позивач просив відкласти розгляд справи на пізніший термін.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про поважність причин неявки суд не повідомив. Про час і місце судового засідання був повідомлений належним чином, про що свідчить повідомлення про отримання поштового відправлення ухвали апеляційного суду представником Булгаковою від 04.01.11р.
Враховуючи ті обставини, що в апеляційній скарзі заявник посилається лише на ті документи, які вже досліджувались судом, приймаючи до уваги те, що явка представників сторін у судове засідання не була визнана обов'язковою, колегія суддів вважає за можливе розглянути апеляційну скаргу без участі представників сторін за наявними у справі матеріалами.
Відповідно до статей 4-4,81-1Господарського процесуального кодексу України складено протокол судового засідання.
Колегія суддів Донецького апеляційного господарського суду, у відповідності до ст.101 Господарського процесуального кодексу України, у процесі перегляду справи за наявними у справі і додатково поданими доказами повторно розглядає справу. Апеляційний господарський суд не зв'язаний доводами апеляційної скарги і перевіряє законність і обґрунтованість рішення місцевого господарського суду у повному обсязі.
Обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, колегія суддів встановила наступне.
Державне підприємство «Шахта Перевальська» за залізничною накладною №52176079 у вагонах №№ 66074105, 67368860, 67912535, 66721804 зі станції Овраги Донецької залізниці на станцію Зелене Поле Придніпровської залізниці на адресу Криворізької ТЕС ВАТ «Дніпренерго» відвантажило вугілля кам'яне, визначивши у вагонах масу вантажу 71000кг, 69000кг, 71000кг, 69000кг.
Із даних залізничної накладної вбачається, що навантаження вагону здійснювалось засобами відправника (відповідача у справі), правильність внесених до накладної відомостей підтвердив своїм підписом представник вантажовідправника, у відповідності до п. 2.3 Правил оформлення перевізних документів (затверджених наказом Міністерства транспорту України від 21 листопада 2000р. N644, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 24.11.2000р. за № 863/5084).
Згідно з приписами ст. 24 Статуту залізниць України залізниця має право перевіряти правильність відомостей внесених до накладній, а також періодично перевіряти кількість та масу вантажу, що зазначаються у накладній.
При проходженні вагонів №№ 66074105, 67368860, 67912535, 66721804 через станцію Нижньодніпровськ–Вузол Придніпровської залізниці проведено перевірку маси вантажу у вагонах та встановлено невідповідність маси вантажу у вагоні №660741005, проти даних залізничної накладної, в якій вказано 71000 кг, а фактична маса, що виявлена при контрольному зважуванні складала 72700 кг. У вагоні № 67368860 фактична маса, що виявлена при контрольному зважуванні складала 70700 кг, при зазначені в залізничній накладній –69000 кг., у вагоні № 67912535 фактична маса, що виявлена при контрольному зважуванні складала 72120 кг, при зазначені в залізничній накладній –71000 кг., у вагоні № 66721804 фактична маса, що виявлена при контрольному зважуванні складала 70600 кг, при зазначені в залізничній накладній –69000 кг, за даним фактом складений комерційний акт АА № 036677/130/26 від 22.05.2010р.
По прибуттю вагонів №№ 66074105, 67368860, 67912535, 66721804 на станцію призначення Овраги здійснено повторну перевіску вагонів, про що зроблено відмітку у розділі Є комерційного акту АА № 036677/130/26 від 22.05.2010р. у відповідності до п.12 Правил складання актів. При повторній перевісці була підтверджена невідповідність маси вантажу даним зазначеним у залізничній накладній №52176079.
Відповідно до ст. 37 Статуту залізниць України, п. 5 Правил приймання вантажів до перевезення під час здавання вантажів для перевезення відправником має бути зазначена у накладній їх маса. Спосіб визначення маси зазначається у накладній.
Відповідно п. 2.1. розділу 2 Правил оформлення перевізних документів графи комплекту перевізних документів “Маса вантажу в кг, визначена відправником” - вказується маса вантажу у кілограмах, заповнюються вантажовідправником.
Як вже зазначалося вище в накладній №52176079 правильність внесених відомостей підтверджено підписом представника відправника, маса вантажу визначена при зважуванні вантажу на вагонних вагах.
Відповідно до п.10 Правил приймання вантажів до перевезення зважування на вагонних вагах інших вантажів (до яких відноситься вугілля) провадиться із зупинкою вагонів без розчеплення або під час руху на вагонних вагах, призначених для цього способу зважування. Маса тари вагонів у цих випадках може прийматися за трафаретом на вагоні.
Із комерційного акта АА № 036677/130/26 від 22.05.2010р. слід, що переважування станцією Нижньодніпровськ Придніпровської залізниці проводилося на 150-тоних вагонних електронно-тензометричних вагах станції.
Таким чином, слід визнати, що перевірка маси вантажу здійснена у порядку, встановленому п. 22 Правил видачі вантажів, відповідно якого перевірка маси вантажу на станції призначення провадиться, як правило, таким самим способом, яким цю масу було визначено на станції відправлення. Зважування вантажів на вагонних вагах провадиться в порядку, передбаченому Правилами приймання вантажів до перевезення.
Статтею 34 Господарського процесуального кодексу України встановлено, обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
Відповідно до ст. 129 Статуту залізниць України обставини, що можуть бути підставою для матеріальної відповідальності залізниці, вантажовідправника, вантажоодержувача, пасажирів під час залізничного перевезення, засвідчуються комерційними актами або актами загальної форми, які складають станції залізниць.
Згідно з 5.5. розділу 5 Правил оформлення перевізних документів, якщо під час перевезення вантажу або на станції його призначення буде виявлено неправильне зазначення у накладній відомостей про адресу одержувача, його код, назву вантажу, його кількість, то з відправника стягується штраф згідно зі статтею 122 Статуту залізниць України. Факт неправильного зазначення відправником указаних відомостей засвідчується актом загальної форми, якщо за цим фактом не складався комерційний акт.
Відповідно до п.9 Правил складання актів (затверджених наказом Міністерства транспорту України 28.05.2002р. № 334) у комерційному акті детально описуються стан вантажу або багажу і обставини, за яких виявлена незбереженість, а також обставини, які могли бути причиною виникнення незбереженості вантажу, багажу чи вантажобагажу. Ніякі припущення та висновки про причини незбереженості або про вину відправника і залізниці до акта не вносяться. Усі графи бланка акта мають бути заповнені. Не дозволяється проставлення рисок та лапок замість повторення необхідних даних. У комерційному акті зазначається, чи правильно навантажений, розміщений і закріплений вантаж, а також про наявність та стан захисного маркування для вантажів, що перевозяться у відкритих вагонах. У разі неправильного завантаження, розміщення, закріплення вантажу в акті зазначається, яке порушення було допущено. Особи, які склали або підписали комерційний акт або акт загальної форми, що містить дані, які не відповідають дійсності, несуть установлену законодавством відповідальність.
Комерційний акт АА № 036677/130/26 від 22.05.2010р., який засвідчив невідповідність маси вантажу даним, зазначеним у транспортній накладній є складеним у відповідності до вимог пред'явлених до його складання Правилами складання актів.
Статтею 24 Статуту залізниць України встановлено, що вантажовідправники несуть відповідальність за всі неправильності, неточності відомостей зазначених ними в накладній.
Згідно із ст. 122 Статуту залізниць України за неправильно зазначену у накладній масу вантажу з відправника стягується штраф у розмірі згідно із статтею 118 цього Статуту.
Відповідно до ст. 118 Статуту залізниць України штраф підлягає стягненню у п'ятикратному розмірі плати за користування вагонами.
Розрахунок ціни позову здійснено у відповідності до цих вимог Статуту.
Враховуючи наведене, колегія суддів визнає, що господарський суд дійшов до правильного висновку про те, що позов про стягнення штрафу у сумі 64 460грн. 00коп. за неправильно зазначену масу вантажу обґрунтований матеріалами справи та підлягає задоволенню.
Враховуючи наведені вище обставини, колегія суддів Донецького апеляційного господарського суду дійшла висновку про те, що позов про стягнення штрафу за неправильно зазначену масу вантажу обґрунтований матеріалами справи та підлягає задоволенню у заявленій до стягнення сумі 64 460грн. 00коп., рішення господарського суду Луганської області від 09.12.2010р. у справі № 14/357 ґрунтується на всебічному, повному та об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом, що відповідає приписам ст.43 Господарського процесуального кодексу України, підстав для його скасування та задоволення вимог апеляційної скарги за наведеними в ній мотивами не вбачається.
Відповідно до статті 49 Господарського процесуального кодексу України судові витрати по сплаті державного мита при зверненні з апеляційною скаргою підлягають віднесенню на заявника скарги.
Керуючись ст.ст.49, 99, 101, 102, 103, 105 Господарського процесуального кодексу України, суд –
П О С Т А Н О В И В :
Апеляційну скаргу Державного підприємства «Шахта Перевальська» м. Перевальськ Луганської області залишити без задоволення.
Рішення господарського суду Луганської області від 09.12.2010р. у справі № 14/357 залишити без змін.
Головуючий Т.А. Шевкова
Судді К.І. Бойченко
Л.Ф. Чернота
Надруковано 5 прим:
1 –позивачу 2 –відповідачу
3 –до справи
4 –гос. суду
Луганської області 5 –ДАГС
Суд | Донецький апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 25.02.2011 |
Оприлюднено | 04.03.2011 |
Номер документу | 13953249 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Донецький апеляційний господарський суд
Шевкова Т.А.
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Панна Світлана Павлівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Панна Світлана Павлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні