13322-2006А
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
Автономна Республіка Крим, 95000, м.Сімферополь, вул. К.Маркса, 18, к. 321
ПОСТАНОВА
Іменем України
21.09.2006Справа №2-23/13322-2006А
За позовом заступника прокурора м.Керчі в інтересах держави в особіуправління Пенсійного фонду України в м.Керчі, 98329, АР Крим, м.Керч, ш.Героїв Сталінграду,60/1
До відповідача виробничо-комерційної фірми “Г.С.М.”, 98300, АР Крим, м.Керч, вул.Героїв Ельтігена,2-б
Про стягнення 184,24грн.
Суддя Іщенко Г.М.
При секретарі Єменджієвої А.М.
представники:
Від позивача не з'явився
Від відповідача не з'явився
Прокурор не з'явився
Сутність спору: заступник прокурора м.Керчі в інтересах держави в особі управління Пенсійного фонду України в м.Керчі звернувся до господарського суду АРК з позовом до виробничо-комерційної фірми “Г.С.М.” про стягнення заборгованості у розмірі 184,24грн., у тому числі: заборгованість по пені у сумі 35,70грн. та заборгованість по штрафним санкціям в сумі 148,54грн.
Представники сторін у судове засідання 21.09.2006р. не з'явилися, були належним чином сповіщені про дату і час розгляду справи.
Суд вважає, що відсутність представників сторін не перешкоджає подальшому розгляду справи.
Враховуючи, що згідно статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України адміністративна справа має бути розглянута і вирішена протягом розумного строку, але не більше двох місяців з дня відкриття провадження у справі, суд вважає, що справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Відповідно до пункту 6 Закону України „Про внесення змін до Кодексу адміністративного судочинства України” №2953-1У від 06.10.2005р., що набрав чинність 01.11.2005р., до початку діяльності окружних та апеляційних адміністративних судів адміністративні справи, підвідомчі господарським судам відповідно до Господарського процесуального кодексу України 1991року, вирішують у першій та апеляційній інстанціях відповідні місцеві та апеляційні господарські суди за правилами Кодексу адміністративного судочинства України.
Згідно статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України судочинство здійснюється відповідно до Конституції України, цього Кодексу та міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.
Провадження по адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, що діє на час здійснення окремої процесуальної дії, розгляду справи.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши представлені докази, суд
встановив:
Відповідно до частини 2 статті 124 Конституції України, юрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що виникають у державі. Згідно з статтею 2 Закону України “Про судоустрій”, суд здійснює правосуддя на засадах верховенства права, забезпечує захист гарантованих Конституцією України та законами прав і законних інтересів юридичних осіб. Частиною 3 статті 3 вказаного Закону встановлено, що судова система забезпечує доступність правосуддя для кожної особи в порядку, встановленому Конституцією України та законами. Відповідно до частини 1 статті 6 цього ж Закону, усім суб'єктам правовідносин гарантується захист їх прав і законних інтересів незалежним і неупередженим судом. Згідно з частиною 3 зазначеної статті, ніхто не може бути позбавлений права на розгляд його справи у суді, до підсудності якого вона віднесена процесуальним законом.
Рішенням Конституційного Суду України від 09.07.2002 року визначено, що частина 2 статті 124 Конституції України передбачає право юридичної особи на захист судом своїх прав, встановлює юридичні гарантії їх реалізації, надаючи можливість кожному захищати свої права будь-якими не забороненими законом засобами. Кожна особа має право вільно обирати не заборонений законом засіб захисту прав, у тому числі судовий захист. Суб'єкти правовідносин, у тому числі юридичні особи, у разі виникнення спору, можуть звертатися до суду за його вирішенням. Юридичні особи мають право на звернення до суду для захисту своїх прав безпосередньо на підставі Конституції України. Держава має забезпечувати захист прав усіх суб'єктів правовідносин, в тому числі у судовому порядку. Право юридичної особи на звернення до суду за вирішенням спору не може бути обмежене законом, іншими нормативно-правовими актами.
Відповідно до частини 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Відповідно статті 69 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Виробничо-комерційна фірма “Г.С.М” зареєстрована як платник на обов'язкове державне пенсійне страхування в управлінні Пенсійного фонду України в м.Керчі під №04022085, але обов'язкових платежів в повному об'ємі і встановлений законом термін не проводила.
За станом на 10.04.2006р. розмір заборгованості складає 184,24грн., а саме: заборгованість по пені в сумі 35,70грн., заборгованість по штрафним санкціям в сумі 148,54грн.
Факт вказаної заборгованості підтверджується рішенням про застосування фінансових санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками суми збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, у тому числі донарахованих страхувальниками або органом Пенсійного фонду від 15.09.2005р. №314 та розрахунком заборгованості за станом на 10.04.2006р. (а.с.3, 7).
Суд вважає вимоги позивача обґрунтованими і підлягаючими задоволенню по наступних підставах.
01.01.2004р. набув чинності Закон України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” від 09.07.03р. №1058-IY, який визначає принципи, основи і механізми функціонування системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування.
Згідно статті 1 Закону страхові внески - це кошти відрахувань на соціальне страхування та збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, сплачені згідно із законодавством, що діяло раніше; кошти, сплачені на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування згідно цього Закону.
Згідно статті 3 Закону Пенсійний фонд і юридичні особи є суб'єктами системи пенсійного забезпечення в Україні.
Відповідно до пунктів 2 статті 5 Закону виключно цім Законом визначаються порядок нарахування, обчислення та сплати страхових внесків, а також стягнення заборгованості за цими внесками.
Згідно пункту 4 статті 18 Закону України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” страхові внески не включаються до складу податків, інших обов'язкових платежів, що складають систему оподаткування. На ці внески не поширюється податкове законодавство.
Відповідно до пункту 13 статті 106 Закону України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” посадові особи виконавчих органів Пенсійного фонду в порядку, встановленому правлінням Пенсійного фонду, виносять рішення про нарахування пені та накладення штрафів, передбачених вказаною статтею, які протягом трьох робочих днів із дня їх винесення надсилаються страхувальнику. Суми штрафів та пені підлягають сплаті страхувальником протягом десяти робочих днів з дня одержання відповідного рішення.
Як свідчать матеріали справи, позивач надіслав на адресу відповідача рішення про застосування фінансових санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками суми збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, у тому числі донарахованих страхувальниками або органом Пенсійного фонду від 15.09.2005р. №314, згідно якому до відповідача застосовані штрафні санкції в сумі 2469,22грн. та пеня в сумі 594,80грн., яке отримане відповідачем 12.10.2005р., про що свідчить поштове повідомлення №97076 (а.с.7,8).
Відповідач частково сплатив суму пені у розмірі 559,10грн., суму штрафних санкцій в сумі 2320,68грн., про що свідчить розрахунок заборгованості за станом на 10.04.2006р. Таким чином заборгованість складає 184,24грн.
На день розгляду справи вказану заборгованість у розмірі 184,24грн. відповідач не погасив, рішення не оскаржив.
У зазначених випадках орган Пенсійного фонду також має право звернутися з позовом до суду чи господарського суду.
Таким чином, вимоги позивача є обґрунтованими і підлягаючими задоволенню.
На підставі викладеного та керуючись статтями 94, 122, 158-164, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
постановив:
1.Позов задовольнити.
2.Стягнути з виробничо-комерційної фірми “Г.С.М.” (98300, АР Крим, м.Керч, вул.Героїв Ельтігена,2-б, рахунок 26003301391150 в ПІБ м.Керч, МФО 324548, ЗКПО 25137852) на користь управління Пенсійного фонду України в м.Керчі АР Крим (98329, АР Крим, м.Керч, ш.Героїв Сталінграду,60/1, рахунок 25603010045601 в КРУ ВАТ “Державний Ощадбанк України”, МФО 324805, код ЗКПО 22300406) 184,24грн. заборгованості.
3.Виконавчий документ видати після набрання постановою законної сили.
У разі неподання заяви про апеляційне оскарження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення.
Якщо після подачі заяви про апеляційне оскарження, апеляційна скарга не подана, постанова вступає в законну силу через 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Постанова може бути оскаржена в порядку і строки, передбачені ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Господарського суду
Автономної Республіки Крим Іщенко Г.М.
Суд | Господарський суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 21.09.2006 |
Оприлюднено | 20.08.2007 |
Номер документу | 139552 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Автономної Республіки Крим
Іщенко Г.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні