Ухвала
від 30.09.2010 по справі 2а-14946/09/2/0170
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯ ЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУ Д

УХВАЛА

Іменем України

Справа № 2а-14946/09/2/0170

30.09.10 м. Севастополь

Севастопольськ ий апеляційний адміністрати вний суд у складі колегії суд дів:

головуючого судді Дад інської Т.В.,

суддів Єланської О.Е. ,

Санакоєвої М.А.

секретар судового засід ання Божко О.О.

за участю сторін:

представник позивача, Ве рховної Ради Автономної Респ убліки Крим- Івченко Олена Олександрівна, довіреніст ь, довіреність № б/н від 22.03.10р.

представник відповідача, Державного казначейства України- Медведєв Федір Серг ійович, довіреність № 18-22 від 22.12.09р.

представник третьої особи , Головного управління дер жавного казначейства Україн и в АР Крим-- Медведєв Федір С ергійович, довіреність № 11.0- 31 від 22.12.09р.

представник третьої особи , Міністерства фінансів АР Крим-- не з' явився, про час та місце розгляду справи повід омлений належним чином та св оєчасно, про причину неявки с уд не повідомив ,

розглянувши апеляційні ск арги Верховної Ради Автон омної Республіки Крим та Дер жавного казначейства Україн и в АР Крим на постанову Окру жного адміністративного суд у Автономної Республіки Кри м (суддя Циганова Г.Ю. ) від 28.12.09 по справі № 2а-14946/09/2/0170

за позовом Верховної Ра ди Автономної Республіки Кри м (вул.К. Маркса, 18, м.Сімферопол ь, Автономна Республіка Крим , 95003)

до Державного казначей ства України (вул. Бастіонна, 6 , м. Київ, 01014)

3-ті особи: Головне управ ління державного казначейст ва України в АР Крим (вул. Сева стопольська, 19, м. Сімферополь , Автономна Республіка Крим, 95 051)

Міністерство фінансів АР К рим (вул. Р.Люксембург, 4, м.Сімфе рополь, Автономна Республіка Крим, 95000)

про визнання відсутності к омпетенції, визнання протипр авним та скасування наказу,

ВСТАНОВИВ:

Постановою Окружного адміністративного суду Авт ономної Республіки Крим від 28.12.2009 року позовні вимоги Верхо вної Ради Автономної Республ іки Крим до Державного казна чейства України, за участю тр етіх осіб: Головне управлінн я державного казначейства Ук раїни в АР Крим та Міністерст во фінансів АР Крим про визна ння відсутності компетенції , визнання протиправним та ск асування наказу були задовол ені частково. Визнано протип равним та скасовано наказ Де ржавного казначейства Украї ни від 15.12.2009 р. № 507 “Щодо виконанн я розпорядження КМУ від 11.11.2009 р . №1335-р”. Повернуто з Державного бюджету України на рахунок б юджету АРК № 31420000500001 в ГУ ДКУ в АРК м. Сімферополь, МФО 824026 , код ЄДР ПОУ 00048001 20451075,00 грн. (Двадцять міль йонів чотириста п' ятдесят о дна тисяча сімдесят п' ять г ривень 00 копійок), перерахован их на підставі Розпорядженн я на перерахування коштів з р ахунку бюджету АРК № 31420000500001 №1 ві д 18.12.2009 р. В задоволенні решти по зовних вимог позивачу відмов лено. Також, судом вирішено пи тання щодо розподілу судових витрат.

Не погодившись із зазначен ою постановою суду, Верховна Рада Автономної Республіки Крим звернулась з апеляційно ю скаргою, в якій просить скас увати постанову Окружного ад міністративного суду Автон омної Республіки Крим від 28.12.20 09 року в частині відмови в зад оволенні позовних вимог про визнання відсутності компет енції (повноважень) Державно го казначейства України спис увати кошти з міських бюджет ів до Державного бюджету Укр аїни на підставі розпорядчог о акту Кабінету Міністрів Ук раїни.

Апеляційна скарга мотивов ана невідповідністю судовог о рішення суду першої інстан ції нормам матеріального та процесуального права. Заявни к апеляційної скарги посилає ться на те, що судом першої інс танції не у повному обсязі бу ли з' ясовані обставини, що м ають значення для справи.

Не погодившись із зазначен ою постановою суду, Державне казначейство України зверну лося з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати пост анову Окружного адміністрат ивного суду Автономної Респ убліки Крим від 28.12.2009 року та пр ийняти нову постанову, якою в ідмовити позивачу в позовних вимогах в повному обсязі.

Апеляційна скарга мотивов ана невідповідністю судовог о рішення суду першої інстан ції нормам матеріального та процесуального права. Заявни к апеляційної скарги посилає ться на те, що наказ Державног о казначейства України від 15.1 2.2009 року №507 «Щодо виконання роз порядження Кабінету Міністр ів України від 11.11.2009р. №1335-р»був в иданий на виконання вимог За кону України «Про внесення з мін до деяких законів Україн и про оподаткування, виробни цтво та обіг підакцизних тов арів»від 24 грудня 2002 року №347-IV, а тому він є законним і обґрунт ованим.

У судовому засіданні предс тавник позивача підтримав ап еляційну скаргу Верховної Ра ди АР Крим та просив її задово льнити, а проти апеляційної с карги відповідача заперечув ав та просив відмовити у її за доволенні.

У судовому засіданні предс тавник відповідача та третьо ї особи - Головного управлінн я державного казначейства Ук раїни в АР Крим підтримав апе ляційну скаргу Державного ка значейства України та просив її задовольнити у повному об сязі.

Представник третьої особи - Міністерства фінансів АР Кр им у судове засідання не з' я вився. Про день, час та місце р озгляду справи був сповіщени й належним чином та своєчасн о. Про причини неприбуття суд не сповістив.

Судова колегія, заслухавши у відкритому судовому засід анні пояснення представникі в сторін та третьої особи - Гол овного управління державног о казначейства України в АР К рим, обговоривши доводи апел яційних скарг, перевіривши ю ридичну оцінку обставин спра ви та повноту їх встановленн я, дослідивши правильність з астосування Окружним адміні стративним судом АР Крим нор м матеріального та процесуал ьного права, вважає, що апеляц ійні скарги не підлягають за доволенню з наступних підста в.

З матеріалів справи вбачає ться, що Кабінетом Міністрів України 11.11.2009 р. було прийнято р озпорядження №1335-р “Про врегу лювання деяких питань адміні стрування акцизного збору”, згідно з яким, зокрема, Держа вне казначейство відповідно до пункту 2 розділу "Прикінцев і положення" Закону України "П ро внесення змін до деяких за конів України про оподаткува ння, виробництво та обіг піда кцизних товарів" мало забезп ечити стягнення до Державног о бюджету України за рахунок відповідних місцевих бюджет ів сум акцизного збору, повер нутих платникам на підставі норм, встановлених постаново ю Верховної Ради Автономної Республіки Крим від 29.09.2009 N1381 "Про внесення змін в деякі постан ови Верховної Ради Автономно ї Республіки Крим, що стосуют ься надання підприємствам фі нансової підтримки" (п.1).

Державним казначейством У країни 15.12.2009р. видано наказ № 507 “ Щодо виконання розпорядженн я КМУ від 11.11.2009 року № 1335-р”, яким н ачальник Головного управлін ня Державного казначейства У країни в АР Крим був зобов' я заний забезпечити 15 грудня 2009 р оку стягнення до Державного бюджету України за рахунок в ідповідних місцевих бюджеті в сум акцизного збору, поверн утих платникам на підставі н орм, встановлених Постановою Верховної Ради Автономної Р еспубліки Крим від 29.09.2009р. № 1381 “П ро внесення змін в деякі пост анови Верховної Ради Автоном ної Республіки Крим, що стосу ються надання підприємством фінансової підтримки” в обс язі 20451075,00 грн.

На підставі розпорядження № 1 від 18.12.2009 р. на виконання зазн аченого Наказу Головним упра влінням Державного казначей ства України в АРК було здійс нено списання 20451075,00 грн. з рахун ку бюджету АРК на рахунок Дер жавного бюджету України.

Відповідно до статті 6 Конс титуції України органи держа вної влади здійснюють свої п овноваження у встановлених ц ією Конституцією межах та в ідповідно до законів Україн и.

Стаття 19 Конституції Україн и визначає, що органи державн ої влади та органи місцевого самоврядування зобов' яза ні діяти лише на підставі, в ме жах повноважень та у спосіб, щ о передбачені Конституцією т а законами України.

Статтею 113 Конституції Укра їни закріплено, що Кабінет Мі ністрів України є вищим орга ном у системі органів викона вчої влади.

Відповідно до статті 117 Конс титуції України Кабінет Міні стрів України в межах своєї к омпетенції видає постанови і розпорядження, які є обов'язк овими до виконання.

Організація, повноваження та порядок діяльності Кабін ету міністрів України визнач ені в Законі України “Про Каб інет Міністрів України, у ста тті 1 якого визначено Кабінет Міністрів України (Уряд Укра їни) є вищим органом у системі органів виконавчої влади.

До основних завдань Кабіне ту Міністрів України належит ь, зокрема, забезпечення пров едення бюджетної, фінансової , цінової, інвестиційної, у том у числі амортизаційної, пода ткової, структурно-галузевої політики; політики у сферах п раці та зайнятості населення , соціального захисту, охорон и здоров'я, освіти, науки і кул ьтури, охорони природи, еколо гічної безпеки і природокори стування (ст. 2 Закону ) .

Згідно зі статтею 19 Закону У країни “Про Кабінет міністрі в України” його діяльність с прямовується на забезпеченн я інтересів Українського нар оду шляхом виконання Констит уції та законів України, акті в Президента України, постан ов Верховної Ради України, а т акож Програми діяльності Каб інету Міністрів України, схв аленої Верховною Радою Украї ни, вирішення питань державн ого управління у сфері еконо міки та фінансів, соціальної політики, праці та зайнятост і, охорони здоров'я, освіти, на уки, культури, спорту, туризму , охорони навколишнього прир одного середовища, екологічн ої безпеки, природокористува ння, правової політики, закон ності, забезпечення прав і св обод людини та громадянина, п ротидії корупції, розв'язанн я інших завдань внутрішньої і зовнішньої політики, цивіл ьного захисту, національної безпеки та обороноздатності .

Основні повноваження Кабі нету Міністрів України визна чені у статті 20 Закону, згідно з яким він у сфері економіки т а фінансів забезпечує провед ення державної економічної п олітики, здійснює прогнозува ння та державне регулювання національної економіки; забе зпечує розроблення і виконан ня загальнодержавних програ м економічного та соціальног о розвитку; забезпечує прове дення державної фінансової т а податкової політики, сприя є стабільності грошової один иці України.

Засади бюджетної системи У країни, її структура, принцип и, правові засади функціонув ання, основи бюджетного проц есу і міжбюджетних відносин та відповідальність за поруш ення бюджетного законодавст ва визначаються у Бюджетному кодексі України.

У статті 25 Бюджетного кодек су України визначено, що держ авне казначейство України зд ійснює безспірне списання ко штів з рахунків, на яких облік овуються кошти Державного бю джету України та місцевих бю джетів, за рішенням, яке було п рийняте державним органом, щ о відповідно до закону має пр аво на його застосування.

Державне казначейство Укр аїни здійснює бухгалтерськ ий облік всіх надходжень та в итрат Державного бюджету Укр аїни; встановлює єдині прави ла ведення бухгалтерського о бліку та складання звітності про виконання бюджетів, кошт орисів, видає інструкції з ци х питань та здійснює контрол ь за їх дотриманням; здійснює контроль за відповідністю п латежів взятим зобов'язанням та бюджетним асигнуванням (с т.112 БК України).

Постановою Кабінету Мініс трів України №1232 від 21.12.2005р. затв ерджено Положення про Держа вне казначейство України (да лі Положення № 1232 ).

Згідно з пунктом 1 Положення №1232 Державне казначейство Ук раїни (далі - Казначейство) є у рядовим органом державного у правління, що діє у складі Мін фіну і йому підпорядковуєтьс я.

Основні завдання Казначе йства визначені у п. 3 Положенн я № 1232 , згідно з яким воно забез печує казначейське обслугов ування державного та місцеви х бюджетів на основі ведення єдиного казначейського раху нка, що передбачає: розрахунк ово-касове обслуговування ро зпорядників і одержувачів бю джетних коштів; контроль за з дійсненням бюджетних повнов ажень при зарахуванні надход жень, прийнятті зобов'язань т а проведенні платежів за цим и зобов'язаннями; в межах свої х повноважень контроль за до триманням учасниками бюджет ного процесу бюджетного зако нодавства; ведення бухгалтер ського обліку і складення зв ітності про виконання держав ного та місцевих бюджетів.

Згідно з п.4 Положення №1232 від повідно до покладених на ньо го завдань Казначейство зді йснює, зокрема, розрахунково -касове обслуговування розпо рядників, одержувачів бюджет них коштів та інших клієнтів , операцій з коштами бюджетів , спільних з міжнародними фін ансовими організаціями прое ктів через систему електронн их платежів Національного ба нку; управляє наявними фінан совими ресурсами, що ним облі ковуються, у тому числі в іноз емній валюті, у випадках, пере дбачених законодавством, над ає на зворотній основі позик и за рахунок тимчасово вільн их коштів єдиного казначейсь кого рахунка; провадить безс пірне списання коштів з раху нків, на яких обліковуються к ошти державного та місцевих бюджетів і бюджетних установ , за рішенням, яке було прийнят е державним органом, що відпо відно до закону має право на й ого застосування.

З урахуванням викладеного , судова колегія погоджуєтьс я із висновками суду першої і нстанції, що матеріалами спр ави не підтверджено відсутні сть у відповідача повноважен ь щодо списання коштів з будь -яких бюджетів на підставі ро зпорядчих актів Кабінету Мін істрів України.

За таких обставин також й ві дсутні підстави для задоволе ння позовних вимог щодо визн ання відсутності компетенц ії (повноважень) відповідача списувати кошти з місцевих б юджетів до Державного бюджет у України на підставі розпор ядчого акту Кабінету Мініст рів України .

Окружним адміністративним судом АРК 27.11.2009р. по справі № 2а-1318 8/09/9/0170 було прийнято рішення, ві дповідно до якого був визнан ий протиправним та скасовани й п.1 Розпорядження Кабінету М іністрів України № 1335-р від 11.11.2009 р. “Про врегулювання деяких п итань адміністрування акциз ного збору”. Дана постанова б ула залишена без змін ухвало ю Севастопольського апеляці йного адміністративного суд у від 21.12.2009 року.

Під час розгляду справи № 2а -13188/09/9/0170 Окружним адміністратив ним судом 27.11.2009р. було прийнято ухвалу про забезпечення адмі ністративного позову, згідно з якою Державному казначейс тву України до набранням ріш енням по цієї справі законно ї сили було заборонено стяг нення до Державного бюджету України за рахунок бюджету А РК сум акцизного збору, повер нутих платником на підставі норм, встановлених Постаново ю Верховної Ради АРК від 29.09.2009р. №1381 “Про внесення змін в деяк і постанови Верховної Ради А РК, що стосуються надання під приємств фінансової підтрим ки”.

Матеріали справи свідчать про те, що відповідно до Нака зу № 507 від 15.12.2009 р. “Щодо виконанн я розпорядження Кабінету Мін істрів України від 11.11.2009р. №1335-р” начальник Головного управл іння Державного казначейств а України в АР Крим був зобов' язаний забезпечити 15.12.2009р. стяг нення до Державного бюджету України за рахунок відповідн их місцевих бюджетів сум акц изного збору, повернутих пла тникам на підставі норм, вста новлених Постановою Верховн ої Ради Автономної Республік и Крим від 29.09.2009р. № 1381 “Про внесен ня змін в деякі постанови Вер ховної Ради Автономної Респу бліки Крим, що стосуються над ання підприємством фінансов ої підтримки” в обсязі 20451075,00 гр н.

На виконання зазначеного н аказу 15.12.2009р. Головне Управлін ня Державного казначейства У країни в АРК звернулось до ві дповідача з листом, в якому пр осило повідомити порядок вчи нення дії щодо проведення ст ягнення з бюджету АРК до Держ авного бюджету України вказа них коштів. Телеграмою від 17.12 .2009 р. за № 8-06/1386-22458 відповідач повід омив про порядок виконання й ого Наказу №507 від 15.12.2009 р.

Як вбачається з матеріалів справи, Головне управління Д ержавного казначейства Укра їни в АРК відповідно до Розп орядження №1 від 18.12.2009 р. здійсни ло списання 20451075,00 грн. з рахунку бюджету АРК на рахунок Держа вного бюджету України.

Статтею 124 Конституції Укра їни передбачено, що судові рі шення ухвалюються судами іме нем України і є обов'язковими до виконання на всій територ ії України.

Відповідно до статті 255 Коде ксу адміністративного судоч инства України постанова або ухвала суду, яка набрала зако нної сили, є обов'язковою для о сіб, які беруть участь у справ і, для їхніх правонаступникі в, а також для всіх органів, пі дприємств, установ та органі зацій, посадових чи службови х осіб, інших фізичних осіб і п ідлягає виконанню на всій те риторії України.

З урахуванням ухвали Окруж ного адміністративного суду АРК про забезпечення адміні стративного позову по справі 2а-13188/09/9/0170 від 27.11.2009р., беручи до уваг и положення статей 117, 118 Кодекс у адміністративного судочин ства України, судова колегія вважає, що у відповідача при виконанні п.1 Розпорядження К абінету Міністрів України №1 335-р від 11.11.2009 р. “Про врегулюванн я деяких питань адмініструва ння акцизного збору” були ві дсутні правові підстави 17.12.2009 р . приймати будь-який акти (розп орядження, накази) щодо визна чення порядку стягнення до Д ержавного бюджету України за рахунок бюджету АРК сум акци зного збору, повернутих плат ником на підставі норм, встан овлених Постановою Верховно ї Ради АРК від 29.09.2009р. №1381 “Про вне сення змін в деякі постанови Верховної Ради АРК, що стосую ться надання підприємств фін ансової підтримки”, вимагати вчинення дій щодо стягнення до Державного бюджету Украї ни за рахунок відповідних мі сцевих бюджетів сум акцизног о збору, повернутих платника м на підставі норм, встановле них Постановою Верховної Рад и Автономної Республіки Крим від 29.09.2009р. № 1381 “Про внесення змі н в деякі постанови Верховно ї Ради Автономної Республіки Крим, що стосуються надання п ідприємством фінансової під тримки”.

З урахуванням викладеного , судова колегія приходить до висновку, що дії відповідача щодо встановлення порядку в иконання зазначеної постано ви Кабінету Міністрів Украї ни, стягнення ним до Державно го бюджету України за рахуно к відповідних місцевих бюдже тів сум акцизного збору, пове рнутих платникам на підставі норм, встановлених Постанов ою Верховної Ради Автономної Республіки Крим від 29.09.2009р. № 1381 “ Про внесення змін в деякі пос танови Верховної Ради Автоно мної Республіки Крим, що стос уються надання підприємство м фінансової підтримки” в об сязі 20451075,00 грн. було вчинено всу переч забороні, визначеної у ухвалі від 27.11.2009 р. по справі № 2а -13188/09/9/0170, без наявності законних на це підстав, а тому вони є не правомірними.

При таких обставинах спра ви, судова колегія вважає, що с удом першої інстанції повно з' ясовані обставини справи , що мають значення для справи , висновки суду, викладені в су довому рішенні, відповідають обставинам справи, судове рі шення ухвалено з дотриманням норм матеріального та проце суального права, тому підста ви для його скасування відсу тні.

Керуючись статтями 195, 198, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного с удочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Вер ховної Ради Автономної Респу бліки Крим залишити без задо волення.

Апеляційну скаргу Державн ого казначейства України зал ишити без задоволення.

Постанову Окружного адмін істративного суду АР Крим ві д 28 грудня 2009 року по справі №2а-1 4946/09/2/0170 залишити без змін.

Ухвала набирає законної с или з моменту проголошення з гідно з частиною п' ятою ста тті 254 Кодексу адміністративн ого судочинства України.

Ухвалу може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу ад міністративного судочинств а України, згідно з якою касац ійна скарга на судові рішенн я подається безпосередньо до Вищого адміністративного су ду України протягом двадцяти днів після набрання законно ї сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим К одексом, а в разі складення ух вали в повному обсязі відпов ідно до статті 160 цього Кодекс у - з дня складення ухвали в по вному обсязі.

Повний текст судовог о рішення виготовлений 05 жов тня 2010 р.

Головуючий суддя Т.В. Дадін ська

Судді О.Е.Єланська

М.А.Санакоєва

СудСевастопольський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.09.2010
Оприлюднено03.03.2011
Номер документу13958197
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-14946/09/2/0170

Ухвала від 30.09.2010

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дадінська Тамара Вікторівна

Ухвала від 30.09.2010

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дадінська Тамара Вікторівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні