Постанова
від 28.02.2011 по справі 2а/0270/635/11
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 лютого 2011 р. Справа № 2а/0270/635/11

м. Вінниця

Вінницький окружний адмін істративний суд в складі

Головуючого судді Загород нюка Андрія Григоровича,

розглянувши у порядку пись мового провадження матеріал и справи

за позовом: товариства з обмеженою відповідальністю "МС 40"

до: державної податков ої інспекції у м. Вінниці

про: визнання дій протип равними, -

ВСТАНОВИВ :

до Вінницького окружн ого адміністративного суду н адійшов адміністративний по зов товариства з обмеженою в ідповідальністю "МС 40" (далі - ТО В "МС 40") до державної податково ї інспекції у м. Вінниці (далі - ДПІ у м. Вінниці) про визнання дій протиправними.

Позовні вимоги обґрунтова ні неправомірністю дій подат кового органу, які полягають у невизнанні як податкової з вітності податкової деклара ції з податку на прибуток за п ерше півріччя 2010 року та подат ковий розрахунок комунально го податку за другий квартал 2010 року ТОВ "МС 40". На думку позив ача, вказані дії ДПІ у м. Вінни ці суперечать вимогам податк ового законодавства та окрем им наказам Державної податко вої адміністрації України, а відтак є протиправними.

У судове засідання предста вник позивача не з' явився, н адавши суду клопотання (вх. №37 79 від 14.02.2011 року) про розгляд спра ви без його участі, окремо заз начивши, що позовні вимоги пі дтримує в повному обсязі.

Представник відповідача 24.0 2.2011 року у судове засідання не з'явився, надавши суду клопот ання (вх. №4983) про розгляд справ и за його відсутності.

Частиною 4 ст. 122 КАС України, п ередбачено, що особа, яка бере участь у справі, має право зая вити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщ о таке клопотання заявили вс і сторони, які беруть участь у справі, судовий розгляд спра ви здійснюється в порядку пи сьмового провадження.

Враховуючи те, що від предст авника позивача та відповіда ча надійшло клопотання про р озгляд справи без їх участі, с уд вирішив розглянути справу в порядку письмового провад ження.

Суд, дослідивши матеріали а дміністративної справи, прих одить до висновку, що позов об ґрунтований і підлягає задов оленню з наступних підстав.

ТОВ "МС 40" зареєстроване, як ю ридична особа, на підставі св ідоцтва про державну реєстра цію серії А00 №144201 від 21.09.2005 року (а.с . 10).

Згідно з довідкою Головног о управління статистики Вінн ицької області № 2728 від 10.10.2005 рок у, ТОВ "МС 40" включене до ЄДРПОУ, ідентифікаційний код - 33810853, кер івник - Килимчук Олександ р Володимирович, місцезнах одження: м. Вінниця, вул. 600-річч я, 17 (а.с. 12).

З матеріалів справи вбачає ться, що товариство взяте на п одатковий облік у ДПІ у м. Вінн иці 12.10.2005 року (а.с. 13).

06.08.2010 року позивачем до ДПІ у м . Вінниці подано податкову де кларацію з податку на прибут ок за перше півріччя 2010 року та податковий розрахунок комун ального податку за другий кв артал 2010 року.

11.08.2010 року ДПІ у м. Вінниці напр авило позивачу лист (а.с. 8) про н евизнання поданої деклараці ї з податку на прибуток та под аткового розрахунку комунал ьного податку, як податкової звітності. Дане рішення пода тковий орган мотивував тим, щ о позивач, подаючи податкову звітність, не знаходився за с воєю юридичною адресою (а.с. 8).

Не погоджуючись з вказаним и діями ДПІ у м. Вінниці, ТОВ "МС 40" звернулось до суду з прохан ням визнати протиправними ді ї відповідача, які полягають у невизнанні податкової дек ларації з податку на прибуто к позивача за перше півріччя 2010 року та податкового розрах унку комунального податку за другий квартал 2010 року, як пода ткові звітності.

Визначаючись щодо заявлен их позовних вимог, суд виходи ть з наступного.

Відповідно до п. 3 ст. 10 Закону України "Про держану податко ву службу в Україні" (в редакці ї чинній момент виникнення с пору), державні податкові інс пекції в районах, містах без р айонного поділу, районах у мі стах, міжрайонні та об' єдна ні державні податкові інспек ції контролюють своєчасніст ь подання платниками податкі в бухгалтерських звітів і ба лансів, податкових деклараці й, розрахунків та інших докум ентів, пов' язаних з обчисле нням податків, інших платежі в, а також перевіряють достов ірність цих документів щодо правильності визначення об' єктів оподаткування і обчисл ення податків, інших платежі в.

Згідно із п.п. 3, 4 ст. 11 Закону Ук раїни "Про держану податкову службу в Україні" (в редакції чинній момент виникнення сп ору), органи державної податк ової служби у випадках, в межа х компетенції та у порядку, вс тановлених законами України , мають право: одержувати у пла тників податків (посадових о сіб платників податків) пояс нення з питань, що виникають п ід час перевірок та стосують ся реалізації повноважень ор ганів державної податкової с лужби, встановлених цим та ін шими законами України; перев іряти під час проведення пер евірок у фізичних осіб докум енти, що посвідчують особу; за прошувати платників податкі в або їх представників для пе ревірки правильності нараху вання та своєчасності сплати податків та зборів (обов' яз кових платежів) такими платн иками податків. Письмові пов ідомлення про такі запрошенн я направляються не пізніше н іж за десять робочих днів до д ня запрошення рекомендовани ми листами, в яких зазначають ся підстави запрошення, дата і час, на які запрошується пла тник податків (посадова особ а платника податків).

Відповідно до п.п. 4.1.2 п. 4.1 ст. 4 За кону України "Про порядок пог ашення зобов' язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами" (чинного на момент виникн ення спірних відносин), прийн яття податкової декларації є обов' язком контролюючого о ргану. Податкова декларація приймається без попередньої перевірки зазначених у ній п оказників через канцелярію, чий статус визначається відп овідним нормативно-правовим актом. Відмова службової (пос адової) особи контролюючого органу прийняти податкову д екларацію з будь-яких причин або висування нею будь-яких п ередумов щодо такого прийнят тя (включаючи зміну показник ів такої декларації, зменшен ня або скасування від' ємног о значення об' єктів оподатк ування, сум бюджетних відшко дувань, незаконного збільшен ня податкових зобов' язань т ощо) забороняється та розцін юється як перевищення службо вих повноважень такою особою , що тягне за собою її дисциплі нарну та матеріальну відпові дальність у порядку, визначе ному законом.

Податкова звітність, отрим ана контролюючим органом від платника податків як податк ова декларація, що заповнена ним всупереч правилам, зазна ченим у затвердженому порядк у її заповнення, може бути не визнана таким контролюючим о рганом як податкова деклара ція, якщо в ній не зазначено об ов' язкових реквізитів, її н е підписано відповідними пос адовими особами, не скріплен о печаткою платника податків . У цьому випадку, якщо контрол юючий орган звертається до п латника податків з письмовою пропозицією надати нову под аткову декларацію з виправле ними показниками (із зазначе нням підстав неприйняття поп ередньої), то такий платник по датків має право:

- надати таку нову деклараці ю разом зі сплатою відпові дного штрафу;

- оскаржити рішення податк ового органу в порядку апеля ційного узгодження.

Відповідно до п. 4.8 Методични х рекомендацій щодо централі зованого приймання та комп' ютерної обробки податкової з вітності платників податків в ОДПС України, затверджених наказом ДПА України № 827 від 31.12. 2008 року (далі - Методичні рекоме ндації), за відсутності заува жень до оформлення податково ї звітності вона реєструєтьс я і вважається прийнятою. Цей факт засвідчують відповідні відмітки: штамп, дата реєстра ції документа та реєстраційн ий номер, що проставляються н а полях, визначених затвердж еними формами податкової зві тності, як основного докумен та, так і додатка до нього.

Згідно із п.4.5 Методичних рек омендацій (в редакції чинній на момент виникнення спірни х відносин), якщо надана орган у державної податкової служб и платником податків податко ва звітність заповнена ним з порушенням правил, зазначен их у затвердженому порядку з аповнення, то вона може бути н е визнана таким органом держ авної податкової служби як п одаткова декларація, а саме:

1) у ній не зазначено обов' я зкових реквізитів або не про ставлено прочерк у показника х, які не заповнюються;

2) її не підписано відповідн ими посадовими особами (факс иміле не дозволяється);

3) не скріплено печаткою пла тника податків;

4) відсутні обов' язкові дод атки до податкової звітності , передбачені порядком запов нення відповідної звітності ;

5) неможливо прочитати текст або цифри внаслідок пошкодж ення (наприклад, документи, залиті чорнилом або іншою рідиною, потерті);

6) наявні порвані аркуші, під чищення, помарки, виправленн я, дописки і закреслювання;

7) подана ксерокопія звітних документів;

8) звітність з податку на дод ану вартість, подана не платн иком ПДВ.

У таких випадках працівник и структурного підрозділу ор гану державної податкової сл ужби, до функцій якого належи ть приймання податкової звіт ності, в усній формі попередж ають платника податків про в иявлені недоліки і право нев изнання органом державної по даткової служби такої подат кової звітності відповідно д о норм Закону України "Про пор ядок погашення зобов' язань платників податків перед бю джетами та державними цільов ими фондами" (чинного на момен т виникнення спірних відноси н).

Якщо платник податків напо лягає на прийнятті звітності , то звітність приймається, ре єструється та разом зі служб овою запискою передається до галузевого підрозділу для п одальшого зберігання у звітн ій частині особової справи п латника податків. На примірн ику, що залишається у платник а податків, проставляється ш тамп “ОТРИМАНО, попереджено про можливість невизнання”.

Структурним підрозділом о ргану державної податкової с лужби, до функцій якого належ ить приймання податкової зві тності у триденний термін ві д дня отримання звітності (ал е не пізніше наступного дня в ід граничного строку подання ), надсилається платнику пода тків повідомлення про невизн ання податкової звітності як податкової декларації із за значенням підстав неприйнят тя та пропозицією надати нов у податкову декларацію, офор млену належним чином (пп. 4.1.3 п. 4.1 ст. 4 Закону України "Про поря док погашення зобов' язань п латників податків перед бюдж етами та державними цільовим и фондами" (чинного на момент в иникнення спірних відносин)) .

Зі змісту листа ДПІ у м. Вінн иці від 11.08.2010 року (а.с. 8), судом вст ановлено, що підставою для ві дмови у прийняті податкової декларації та податкового ро зрахунку було те, що позивач, п одаючи податкову звітність, не знаходився за своєю юриди чною адресою.

Суд вважає, що зазначений ви сновок відповідача як підста ва для відмови у прийняті под аткової декларації є помилко вим з огляду на наступне.

Із вище досліджених довідк и ЄДРПОУ та свідоцтва про дер жавну реєстрацію юридичної о соби - ТОВ "МС 40" (а.с. 10, 12, 13), судом в становлено юридичну адресу п озивача: вул. 600-річчя, буд. 17, м. Ві нниця.

Висновок відповідача щодо незнаходження ТОВ "МС 40" за сво єю юридичною адресою супереч ить діям ДПІ у м. Вінниці, згід но із яким остання листуванн я з товариством вело саме за й ого юридичною адресою: вул. 600-р іччя, 17, м. Вінниця. При цьому по зивач кореспонденцію отриму є (а.с. 9).

Тому, доводи відповідача, як і обґрунтовують відмову у пр ийняті податкової деклараці ї, оцінюються судом критично і не можуть бути взятими до ув аги.

Таким чином, підстава для ві дмови у прийнятті податкової декларації та податкового р озрахунку, яку зазначив відп овідач у листі, не є підставою для невизнання податкової д екларації та податкового роз рахунку в контексті вищезазн ачених положень Методичних р екомендацій щодо централізо ваного приймання та комп' ют ерної обробки податкової зві тності платників податків в ОДПС України, затверджених н аказом ДПА України № 827 від 31.12.2008 року.

Відповідно до ст. 13 Закону Ук раїни "Про державну податков у службу в Україні" (чинної на момент виникнення спірних ві дносин), посадові особи орган ів державної податкової служ би зобов' язані дотримувати сь Конституції і законів Укр аїни, інших нормативних акті в, прав та охоронюваних закон ом інтересів громадян, підпр иємств, установ, організацій , забезпечувати виконання по кладених на органи державної податкової служби функцій т а повною мірою використовува ти надані їм права.

Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції У країни органи державної влад и та органи місцевого самовр ядування, їх посадові особи, з обов' язані діяти лише на пі дставі, в межах повноважень т а у спосіб, що передбачені Кон ституцією та законами Україн и.

Відповідно до ч. 3 ст. 2 Кодекс у адміністративного судочин ства України у справах щодо о скарження рішень, дій чи безд іяльності суб' єктів владни х повноважень адміністратив ні суди перевіряючи, чи прийн яті (вчинені) вони: на підставі у межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України; з вик ористанням повноважень з мет ою, з якою це повноваження над ано; обґрунтовано, тобто з ура хуванням усіх обставин, що ма ють значення для прийняття р ішення (вчинення дій); безстор онньо (неупереджено); добросо вісно; розсудливо; з дотриман ням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправ едливій дискримінації; пропо рційно, зокрема з дотримання м необхідного балансу між бу дь-якими несприятливими насл ідками для прав, свобод та інт ересів особи і цілями, на дося гнення яких спрямоване це рі шення (дія); з урахуванням прав а особи на участь у процесі пр ийняття рішення; своєчасно, т обто протягом розумного стро ку.

Частиною 1 ст. 9 КАС України пе редбачено, що суд при вирішен ні справи керується принципо м законності, відповідно до я кого органи державної влади, органи місцевого самоврядув ання, їхні посадові і службов і особи зобов' язані діяти л ише на підставі, в межах повно важень та у спосіб, що передба чені Конституцією та законам и України.

Відповідно до ст. ст. 11, 71 КАС У країни, кожна сторона повинн а довести ті обставини, на яки х ґрунтуються її вимоги та за перечення, а суд згідно ст. 86 ць ого Кодексу, оцінює докази, як і є у справі, за своїм внутрішн ім переконанням, що ґрунтуєт ься на їх безпосередньому, вс ебічному, повному та об' єкт ивному дослідженні.

Згідно з ч. 2 ст. 71 Кодексу адмі ністративному судочинства У країни (далі - КАС України), в ад міністративних справах про п ротиправність рішень, дій чи бездіяльності суб' єкта вла дних повноважень обов' язок щодо доказування правомірно сті свого рішення, дії чи безд іяльності покладається на ві дповідача, якщо він заперечу є проти адміністративного по зову.

З урахуванням викладеного , оцінивши надані позивачем д окази, суд дійшов висновку, що вимоги позивача обґрунтован і, та підлягають задоволенню шляхом визнання протиправни ми дій ДПІ у м. Вінниці щодо не визнання як податкової звітн ості податкової декларації з податку на прибуток підприє мства за перше півріччя 2010 рок у та податкового розрахунку комунального податку ТОВ "МС 40" за другий квартал 2010 року.

Враховуючи вищевикладені обставини, суд вважає, що позо в обґрунтований, а тому підля гає задоволенню, а понесені п озивачем судові витрати по с платі судового збору при зве рнені до суду згідно зі ст. 94 КА С України підлягають стягнен ню з Державного бюджету на ко ристь позивача.

Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163 , 167, 255, 257 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ :

адміністративний поз ов задовольнити повністю.

Визнати протиправними дії державної податкової інспек ції у м. Вінниці, що полягають у невизнанні податкової декл арації з податку на прибуток товариства з обмеженою відп овідальністю "МС 40" за перше пі вріччя 2010 року, як податкової з вітності.

Визнати протиправними дії державної податкової інспек ції у м. Вінниці, що полягають у невизнанні податкового роз рахунку комунального податк у товариства з обмеженою від повідальністю "МС 40" за другий квартал 2010 року, як податкової звітності.

Стягнути з Державного бюдж ету України на користь товар иства з обмеженою відповідал ьністю "МС 40" витрати по сплаті судового збору в розмірі 3,4 гр н. (три гривні сорок копійок) в ідповідно до квитанції №К25/9/149 від 09.02.2011 року.

Постанова суду першої і нстанції набирає законної си ли в порядку, визначеному ст. 2 54 КАС України.

Відповідно до ст. 186 КАС Укра їни, апеляційна скарга на пос танову суду першої інстанції подається протягом десяти д нів з дня її проголошення. У ра зі застосування судом частин и третьої статті 160 цього Коде ксу, а також прийняття постан ови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня от римання копії постанови. Якщ о суб'єкта владних повноваже нь у випадках та порядку, пере дбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було п овідомлено про можливість от римання копії постанови суду безпосередньо в суді, то деся тиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду о бчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденно го строку з моменту отриманн я суб'єктом владних повноваж ень повідомлення про можливі сть отримання копії постанов и суду.

Суддя Загороднюк Андрій Григорович

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.02.2011
Оприлюднено09.03.2011
Номер документу13959007
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0270/635/11

Ухвала від 14.02.2011

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Загороднюк Андрій Григорович

Постанова від 28.02.2011

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Загороднюк Андрій Григорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні