7/96-77
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"22" лютого 2011 р. Справа № 7/96-77
за позовом відкритого акціонерного товариства «Луцький картонно-руберойдовий комбінат», м. Луцьк
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору –арбітражний керуючий Татаренко Сергій Павлович, м. Миколаїв
до відповідача Управляння земельних ресурсів у м. Луцьку Волинської області, м. Луцьк
про визнання такими, що не відповідають чинному законодавству та скасування витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки
Суддя: Шум М.С.
ЗА УЧАСТЮ ПРЕДСТАВНИКІВ СТОРІН:
від позивача: Проскуровський В.В., представник (дов. №84/03 від 03.03.2010р.)
від відповідача: н/з
В судовому засіданні 08.02.2011р. оголошено перерву 15.02.2011р. до 12 год. 30 хв. та 15.02.2011р. оголошено перерву до 22.02.2011р. 9 год. 30 хв. для подання сторонами додаткових доказів та пояснень по справі.
Суть спору: позивач – ВАТ «Луцький картонно-руберойдовий комбінат»звернувся до господарського суду з позовом до Управляння земельних ресурсів у м. Луцьку Волинської області про визнання такими, що не відповідають чинному законодавству та скасування нормативної грошової оцінки та витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок № 1014, №1016, №1018, №1019, №1020 від 10.06.08р. видані Управлінням земельних ресурсів у м. Луцьку, з дати їх видачі та зобов'язання Управління земельних ресурсів у м. Луцьку здійснити та надати нормативну грошову оцінку земельних ділянок, що знаходяться в користуванні ВАТ «Луцький картонно-руберойдовий комбінат»з урахуванням коефіцієнту функціонального використання, передбаченого для земель транспорту, громадського призначення, технічної інфраструктури, інших земель відповідно до додатку до рішення міськвиконкому №188-1 від 22.03.2007р. про погодження матеріалів інвентаризації земельної ділянки на вул. Карбишева, 3.
Позовні вимоги ґрунтуються на тому, що Управління земельних ресурсів у м.Луцьку неправомірно при здійсненні нормативної грошової оцінки земельних ділянок, що знаходиться у користуванні ВАТ «Луцький картонно-руберойдовий комбінат»і за своїм функціональним використанням відносяться до земель транспорту, громадського призначення, технічної інфраструктури, інших земель, було прийнято коефіцієнт функціонального використання земельної ділянки (Кф) у значенні 1,2, що відповідає коефіцієнту для земель промисловості, згідно з Додатком №1 до «Порядоку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів».
Представник відповідача в судове засідання 22.02.2011р. не з'явився.
У поясненні на позовну заяву відповідач вказує на те, що Державний орган земельних ресурсів м.Луцька виконав розрахунок нормативної грошової оцінки земельної ділянки в м.Луцьку на вул. Карбишева,3 ВАТ «Луцький картонно-руберойдовий комбінат»відповідно до розробленої та затвердженої технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Луцька.
Згідно представленої в суді копії таблиці коефіцієнтів, які характеризують функціональне використання земельної ділянки на даній території підприємства не можуть існувати землі громадського використання, землі технічної інфракструктури та транспорту. Не заперечуємо існування категорії інших земель при умові падання ВАТ «Луцький картонно-руберойдовий комбінат»дозволів на проведення будівельних робіт або іншої документації, що на даних земельних ділянках ведеться будівництва (у вище наведеній таблиці передбачене функціональне використання земельних ділянок зайнятих поточним та відведених під майбутнє будівництва з прміненням коефіцієнта до розрахунку нормативної грошової оцінки 0,5.
В спростування фактів, наведених у позовній заяві, відповідач зазначає, що на території підприємства розташовані споруди міністерства надзвичайних ситуацій (бомбосховище). Для вирішення питання не сплати земельного податку за дану земельну ділянку підприємству необхідно звернутися з клопотанням до Луцької міської ради про припинення користування даною земельною ділянкою з наданням підтверджуючих документів, що споруда не належить на праві власності даному товариству.
Щодо питання належності земельної ділянки площею до 7 га до земель санітарно-захисної зон, відповідач повідомляє слідуюче: а/ санітарно-захисні зони створюються між землями житлової та промислової зони, а не між землями промислової зон; б/у зв'язку з невикористанням даної ділянки за цільовим використанням і для зменшення сплати податку товариству необхідно звернутися з клопотанням до Луцької міської ради про припинення користування даною земельною ділянкою.
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору –арбітражний керуючий Татаренко Сергій Павлович в судове засідання не з'явився у відзиві на позов надісланому на адресу суду 08.02.2011р. просить суд задоволити позовні вимоги позивача у повному обсязі.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, господарський суд, - ВСТАНОВИВ:
згідно державного Акту на право постійного користування землею №36 від 05.05.1996р. ВАТ «Луцький картонно-руберойдовий комбінат»здійснює землекористування земельною ділянкою площею 38,2309 га. (кадастровий №420100001), що знаходиться в м. Луцьку по вул. Карбишева,3. (а.с. 9-12).
Рішенням виконавчого комітету Луцької міської ради від 22.03.2007р. №188-1 «Про погодження матеріалів інвентаризації земельної ділянки на вул. Карбишева, 3», ВАТ «Луцький картонно-руберойдовий комбінат»з метою визначення її функціонального використання, погоджено технічну документацію з інвентаризації земельної ділянки по вул. Карбишева,3 (а.с. 18).
Згідно додатку до вказаного рішення - плану земельної ділянки (кадастровий №420100001) затвердженого рішенням міськвиконкому №188-1 від 22.03.2007р., до її складу входять земельні ділянки з різним функціональним використанням.
Як вбачається з плану земельної ділянки (кадастровий №420100001) в складі земельної ділянки знаходяться землі промисловості площею 12,7663 га., землі транспорту площею 6,2346 га., землі громадського призначення площею 1,7334 га., землі технічної інфраструктури площею 6,2371 га. та землі які відносяться по категорії інших земель площею 11,2595 га. (а.с. 19-20).
Згідно ст.ст. 5, 13 Закону України “Про оцінку земель” для визначення розміру земельного податку має використовуватися виключно нормативна грошова оцінка земельної ділянки.
Відповідно до ч. 2 ст. 20 Закону України “Про оцінку земель” дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.
Як встановлено судом в 2008 році для визначення розміру земельного податку здійснено нормативну грошову оцінку вищезазначених земельних ділянок та Управлінням земельних ресурсів у м.Луцьку Волинської області видано Витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок № 1014, №1016, №1018, №1019, №1020 від 10.06.2008р. (а.с.13-17).
З даних витягів вбачається, що при здійсненні нормативної грошової оцінки земельних ділянок, для всіх земельних ділянок, які використовує позивач, застосовано коефіцієнт Кф 1,2, який характеризує функціональне використання земельної ділянки, як до категорії земель за функцією використання - «землі промисловості».
Відповідно до ст. 35 Закону України «Про землеустрій», інвентаризація земель проводиться з метою встановлення місця розташування об'єктів землеустрою, їхніх меж, розмірів, правового статусу, виявлення земель, що не використовуються, використовуються нераціонально або не за цільовим призначенням, виявлення і консервації деградованих сільськогосподарських угідь і забруднених земель, встановлення кількісних та якісних характеристик земель, необхідних для ведення державного земельного кадастру, здійснення державного контролю за використанням та охороною земель і прийняття на їх основі відповідних рішень органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування.
Відповідно до п. 1.4. спільного Наказу Держкомзему, Міністерства аграрної політики, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства, Української академії аграрних наук, від 27.01.2006, № 18/15/21/11 «Про порядок нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів»інформаційною базою для нормативної грошової оцінки земель населених пунктів - їх генеральні плани та проекти планування і забудови населених пунктів, матеріали економічної оцінки території, матеріали інвентаризації земель населених пунктів проекти забудови та розподілу території населених пунктів, місцеві правила забудови.
Відповідно до ч.3 ст. 1 Закону України «Про землеустрій», документація із землеустрою - затверджені в установленому порядку текстові та графічні матеріали, якими регулюється використання та охорона земель державної, комунальної та приватної власності, а також матеріали обстеження і розвідування земель, авторського нагляду за виконанням проектів тощо.
Частиною 3 п. 3.5. спільного Наказу Держкомзему, Міністерства аграрної політики, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства, Української академії аграрних наук, від 27.01.2006, № 18/15/21/11 «Про порядок нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів», коефіцієнт функціонального використання для земельних ділянок змішаного використання визначається як середньозважене (за площею) значення коефіцієнтів функціонального використання окремих частин земельної ділянки змішаного використання. Підставою для виділення частин земельної ділянки різного функціонального використання є виключно затверджені дані інвентаризації та землеустрою.
Рішенням виконавчого комітету Луцької міської ради від 22.03.2007р. №188-1 «Про погодження матеріалів інвентаризації земельної ділянки на вул. Карбишева, 3», ВАТ «Луцький картонно-руберойдовий комбінат»погоджено технічну документацію з інвентаризації земельної ділянки з метою визначення її функціонального використання. Згідно додатку до вказаного рішення - плану земельної ділянки (кадастровий №420100001) затвердженого рішенням міськвиконкому №188-1 від 22.03.2007р., до її складу входять земельні ділянки з різним функціональним використанням, зокрема в складі вищезазначеної земельної ділянки знаходяться землі промисловості площею 12,7663 га., землі транспорту площею 6,2346 га., землі громадського призначення площею 1,7334 га., землі технічної інфраструктури площею 6,2371 га. та землі які відносяться до категорії інших земель площею 11,2595 га.
Нормативна грошова оцінка земельної ділянки визначається відповідно до спільного Наказу Держкомзему, Міністерства аграрної політики, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства, Української академії аграрних наук, від 27.01.2006, № 18 15/21/11 "Про Порядок нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів", згідно до якого нормативна грошова оцінка одного квадратного метра земельної ділянки населених пунктів визначається за формулою:
Цн = (В*Нп/Нк)*Кф*Км, Де:
Цн - нормативна грошова оцінка квадратного метра земельної ділянки;
В - витрати на освоєння та облаштування території в розрахунку на квадратний метр;
НП- норма прибутку;
Нх - норма капіталізації;
Кф - коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки;
Км-коефіцієнт, який характеризує місце розташування земельної ділянки.
Згідно з Додатком №1 до спільного Наказу Держкомзему, Міністерства аграрної політики, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства, Української академії аграрних наук, від 27.01.2006, № 18/15/21/11 «Про Порядок нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів»встановлені наступні коефіцієнти які характеризують функціональне використання земельної ділянки (Кф):
- землі промисловості - Кф 1,2;
- землі громадського призначення - Кф 0,7;
- землі транспорту та зв'язку - Кф 1.0;
- землі технічної інфраструктури - 0,65;
- інші землі - Кф від 0,1 до 0,5.
Зі змісту вказаних норм законодавства вбачається, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки залежить не від джерел фінансування діяльності, яка ведеться на вказаній земельній ділянці, а від цільового використання земельної ділянки і виду економічної діяльності, здійснюваній на ній.
Посилання відповідача на те, що класифікація земель за їх функцією використання у співвідношенні з видами економічної діяльності встановлюється на підставі наведених нормативних документів та роз'яснень Держкомзему України не можуть бути прийняті судом до уваги, оскільки зазначені твердження суперечать Порядку грошової оцінки земель, наведеного вище.
Застосування відповідачем при визначенні нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 38,2309 га. (кадастровий №420100001), що знаходиться в м. Луцьку по вул. Карбишева,3, коефіцієнта функціонального використання “1,2” (землі промисловості) суд вважає неправомірним та таким, що порушує права та законні інтереси позивача.
Відповідно до ст. ст. 33, 34 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами і іншими учасниками судового процесу. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
В даному випадку відповідачем не доведено та не надано належних доказів на підтвердження правомірності при визначенні нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 38,2309 га. (кадастровий №420100001), що знаходиться в м. Луцьку по вул. Карбишева,3, коефіцієнта функціонального використання “1,2” (землі промисловості).
Відповідно до ч.1 ст. 15 ЦК України кожна сторона має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.
Конституційний принцип доступності правосуддя реалізується через приписи ст. 1 Господарського процесуального кодексу України згідно яких юридичні особи мають право звертатися до господарського суду за захистом своїх порушених або оспорюваних прав і охоронюваних законом інтересів.
Статтею 16 ЦК України закріплено перелік способів захисту цивільних прав та інтересів, згідно якими кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу. Дана норма кореспондується з положеннями ст. 20 ГК України, якою визначено способи захисту прав і законних інтересів суб'єктів господарювання та споживачів.
Захищаючи право суб'єкта господарювання ВАТ «Луцький картонно-руберойдовий комбінат»відповідно до ст. 16 Цивільного кодексу України та ст. 20 Господарського кодексу України звернулося до суду з позовною заявою і господарський суд, враховуючи вищевикладене прийшов до висновку про підставність заявлених позовних вимог та необхідність задоволення останніх.
Керуючись Законом України «Про землеустрій»Законом України “Про оцінку земель”, ст. 15, 16 Цивільного кодексу України, ст. 20 Господарського кодексу України ст.ст. 1, 33, 34, 44, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Визнати такими, що не відповідають чинному законодавству та скасувати нормативну грошову оцінку та витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок № 1014, №1016, №1018, №1019, №1020 від 10.06.2008р. видані Управлінням земельних ресурсів у м. Луцьку з дати їх видачі.
3. Зобов'язати Управління земельних ресурсів у м. Луцьку здійснити та надати нормативну грошову оцінку земельних ділянок, що знаходяться в користуванні ВАТ «Луцький картонно-руберойдовий комбінат»з урахуванням коефіцієнту функціонального використання, передбаченого для земель транспорту, громадського призначення, технічної інфраструктури, інших земель відповідно до додатку до рішення міськвиконкому №188-1 від 22.03.2007р. про погодження матеріалів інвентаризації земельної ділянки на вул. Карбишева, 3.
4. Стягнути з Управляння земельних ресурсів у м. Луцьку Волинської області (м.Луцьк, вул. Б. Хмельницького, 21, код ЄДРПОУ 21742875) на користь відкритого акціонерного товариства «Луцький картонно-руберойдовий комбінат»(м.Луцьк, вул. Карбишева, 3, код ЄДРПОУ 00292652) 85 грн. в повернення витрат по сплаті державного мита та 236 грн. в повернення витрат по оплаті інформаційно-технічного забезпечення судового процесу.
Суддя М. С. Шум
Дата виготовлення повного
тексту рішення
28.02.11
Суд | Господарський суд Волинської області |
Дата ухвалення рішення | 28.02.2011 |
Оприлюднено | 05.03.2011 |
Номер документу | 13968414 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Волинської області
Шум Микола Сергійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні