ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 43, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
20 січня 2011 р.
(16:40) Справа №2а-16064/10/8/0170
Окружний адміністративн ий суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого су дді Кушнової А.О., при секретар і Гнатенко І.О., розглянувши у відкритому судовому засідан ні адміністративну справу
за позовом Державної пода ткової інспекції в м. Сімферо полі АР Крим
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Галлеон К о"
про стягнення
за участю представників:
від позивача - не з' явивс я,
від відповідача - не з' яв ився.
Суть справи: Державна подат кова інспекція в м. Сімферопо лі АР Крим звернулась до Окру жного адміністративного суд у АР Крим із адміністративни м позовом до Товариства з обм еженою відповідальністю «Га ллеон Ко» про стягнення забо ргованості зі сплати податку з доходів фізичних осіб у сум і 177560,69 грн.
Ухвалами Окружного адміні стративного суду АР Крим від 14.12.10 р. було відкрито проваджен ня по справі, справу призначе но до судового розгляду.
В обґрунтування своїх вимо г позивач посилається на п.19.2 с т. 19 Закону України «Про подат ок з доходів фізичних осіб», я кий зобов' язує податкових а гентів своєчасно, повністю н араховувати, утримувати та с плачувати до бюджету податок з доходу, який виплачується н а користь платника податку т а оподатковується до або під час такої виплати та за її рах унок. За даними позивача утри маний податок з доходів фізи чних осіб у загальній сумі 177560, 69 грн. відповідачем не сплачен ий.
Відповідач письмових запе речень проти позову не надав .
Представник позивача у суд ове засідання не з' явився, н адав клопотання про розгляд справи за його відсутності (а .с.23).
Представник відповідача у судове засідання не з' явив ся, про місце, дату та час судо вого розгляду повідомлений н алежним чином, рекомендовано ю кореспонденцією (а.с.22).
Враховуючи зазначені вище обставини, керуючись ст. 128 КАС України, суд вважає можливим розглянути справу у відсутн ості представників сторін на підставі наявних доказів.
Розглянувши матеріали спр ави, дослідивши надані доказ и, суд
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Галлеон К о» (ЄДРПОУ 35737189) є юридичною особ ою, зареєстрованою виконавчи м комітетом Сімферопольсько ї міської ради АР Крим 29.02.2008 р. за № 18821020000013817, що підтверджується св ідоцтвом про державну реєстр ацію серії А 00 № 634482 (а.с. 5).
03.03.2008 р. ТОВ «Галлеон Ко» був вз ятий на облік ДПІ в м. Сімфероп олі АР Крим у якості платника податків (а.с. 6).
З матеріалів справи вбачає ться, що 09.11.10 р. позивачем була п роведена позачергова докуме нтальна перевірка відповіда ча за період з 03.03.2008 р. по 30.09.2010 р. з п итань правильності повноти і своєчасності перерахуваня д о бюджету утриманого податку з доходу фізичних осіб.
Дана перевірка була провед ена у зв' язку з тим, що 18.10.10 р. бу ла проведена позапланова виї зна документальна перевірка ТОВ «Галлеон Ко», здійснено в ихід за юридичною адресою ТО В «Галлеон Ко», про що складен о акт обстеження юридичної а дреси платника податку № 8169/23-2 в ід 18.10.10 р. та направлено до ВПМ Д ПІ
м. Сімферополя запит № 81 69/23-2 від 18.10.10 р. на встановлення мі сця находження платника.
Відділом ПМ ДПІ в м. Сімферо полі було встановлено відсут ність підприємства за місцем реєстрації, фактичне місцез находження його не відоме, фа ктичне місце здійснення госп одарської діяльності не вста новлене.
П. 3.1.2 акту перевірки № 16369/17-1 від 09.11.10 р. (а.с. 7-16) встановлено, що в 2008-2 009 рр. підприємство надавало д о ДПІ в м. Сімферополі звітніс ть про суми нарахованого та п ерерахованого податку з дохо дів фізичних осіб за формою 1-Д Ф за за підписом директора ТО В «Галлеон Ко» Євенко В.В.
За період з 03.03.2008 р. по 30.09.2010 р. від повідно до податкового розра хунку сум доходу, нараховано го (сплаченого) на користь пла тників податку (Ф 1-ДФ) підприє мством нараховано податку з доходів фізичних осіб у сумі 185600,69 грн., перераховано податку з доходів фізичних осіб у сум і 8040,00 грн. Станом на 30.09.2010 р. заборг ованість зі сплати податку з доходів фізичних осіб склад ає 177560,69 грн., чим порушені ст. 8, 16 З акону України № 889 від 22.05.2003 року «Про податок з доходів фізич них осіб».
В п. 3.1.3 акту перевірки вказан о, що у перевіряємому періоді податкові розрахунки сум до ходу, нарахованого (сплачено го) на користь платників пода тку, надавались до ДПІ в м. Сім ферополі щоквартально, у вст ановлений законодавством те рмін.
У висновках акту перевірки вказано, що у порушення ст. 8, 16 З акону України
№ 889 від 22.05.03 р. « Про податок з доходів фізичн их осіб» підприємством не пе рераховувався податок з дохо дів фізичних осіб у сумі 177560,69 гр н.
В обгрунтування позовних в имог позивач посилається на ст. 3 Закону України «Про поряд ок погашення зобов' язань пл атників податків перед бюдже тами і державними цільовими фондами» № 2181 від 21.12.2000 р.
Розглядаючи питання щодо п равомірності позовних вимог , суд виходив з такого.
Згідно частини 1 статті 2 КАС України завданням адміністр ативного судочинства є захис т прав, свобод та інтересів фі зичних осіб, прав та інтересі в юридичних осіб у сфері публ ічно-правових відносин від п орушень з боку органів держа вної влади, органів місцевог о самоврядування, їхніх поса дових і службових осіб, інших суб' єктів при здійсненні н ими владних управлінських фу нкцій на основі законодавств а, в тому числі на виконання де легованих повноважень шляхо м справедливого, неупереджен ого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Згідно частини 3 статті 6 КАС України суб' єкти владних п овноважень мають право зверн утися до адміністративного с уду у випадках, передбачених Конституцією та законами Ук раїни.
Пунктом 7 частини 1 статті 3 КА С України дано визначення су б' єктів владних повноважен ь, до яких належить орган держ авної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадо ва чи службова особа, інший су бєкт, який здійснює владні уп равлінські функції на основі законодавства, в тому числі, н а виконання делегованих повн оважень.
Відповідно до пункту 4 части ни 1 статті 17 КАС України юрисд икція адміністративних суді в поширюється на спори за зве рненням суб' єкта владних по вноважень у випадках, встано влених законом.
Згідно ч. 1 ст. 1 Закону Україн и «Про державну податкову сл ужбу в України» № 509 від 04.12.1990 р. (да лі - Закон України № 509) із змін ами і доповненнями до систем и органів державної податков ої служби належать: Державна податкова адміністрація Укр аїни, державні податкові адм іністрації в Автономній Респ убліці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, держав ні податкові інспекції в рай онах, містах (крім міст Києва т а Севастополя), районах у міст ах.
Відтак, ДПІ в м. Сімферополі АРК входить в систему органі в податкової служби в Україн і, є суб' єктом владних повно важень та контролюючим орган ом в розумінні п.2.1.4. ст. 2 Закону України «Про порядок погашен ня зобов' язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами» № 2181 від 21.12.2000 р. (що діяв на момент проведення перевірки), яка ви конує згідно ст. 10 Закону Укра їни № 509 в тому числі функції що до здійснення контролю за св оєчасністю, достовірністю, п овнотою нарахування та сплат и податків та зборів (обов'язк ових платежів); проведення пе ревірок фактів приховування і заниження сум податків та з борів (обов'язкових платежів ) у порядку, встановленому цим Законом та іншими законами У країни.
Перевіряючи право позивач а звертатися до суду з позовн ою заявою про стягнення суми податкового боргу, суд заува жує, що під час проведення пер евірки та складення акту дан е право було передбачене ст. 11 Закону України № 509 та наразі в ідображене в п.п.20.1.28 та 20.1.18 ст. 20 По даткового кодексу України.
Отже ДПІ в м. Сімферополі АР Крим є належним позивачем в а дміністративній справі в роз умінні ст.ст. 48, 50 КАС України.
Вирішуючи питання про прав омірність вимог позивача до ТОВ «Галлеон Ко», суд виходив з такого.
Згідно ст. 14 Закону України « Про систему оподаткування» № 1251 від
25.06.1991 р., що діяв на час п роведення перевірки, податок на доходи фізичних осіб нале жить до загальнодержавних по датків, який за своєю природо ю є обов'язковим внеском до бю джету відповідного рівня та обов' язок щодо своєчасної с плати якого несе платник под атку відповідно до ст. 9 цього Закону.
Згідно п.2.1 ст. 2 Закону Україн и «Про податок з доходів фізи чних осіб» № 889 від 22.05.2003 р. платни ками податку є резидент, який отримує як доходи з джерелом їх походження з території Ук раїни, так і іноземні доходи, т а є відповідальним за їх нара хування, утримання та сплату до відповідних бюджетів (п.17.2 с т. 17). Таким платником податку є в тому числі податковий аген т, тобто, відповідно до п. 1.15 ст. 1 Закону України № 889, юридична о соба (її філія, відділення, інш ий відокремлений підрозділ) або фізична особа чи предста вництво нерезидента - юридич ної особи, які незалежно від ї х організаційно-правового ст атусу та способу оподаткуван ня іншими податками зобов'яз ані нараховувати, утримувати та сплачувати цей податок до бюджету від імені та за рахун ок платника податку, вести по датковий облік та подавати п одаткову звітність податков им органам відповідно до зак ону, а також нести відповідал ьність за порушення норм цьо го Закону.
Такий платник податку зобо в' язаний подавати декларац ію про доходи до органів пода ткової служби (п. 18.1. ст. 18), що є пі дставою для визначення подат кового зобов' язання.
Даний податок згідно п. 16.1 За кону України № 889, утриманий з д оходів резидентів, підлягає зарахуванню до бюджету згідн о з нормами Бюджетного кодек су України, що діяв на час скла дення акту.
Цей порядок застосовуєтьс я всіма юридичними особами, у тому числі такими, що мають фі лії, відділення, інші відокре млені підрозділи, які розташ овані на території іншої тер иторіальної громади, ніж так а юридична особа, а також відо кремленими підрозділами юри дичних осіб, яким в установле ному порядку надано повноваж ення щодо нарахування, утрим ання і сплати (перерахування ) до бюджету податку (далі - упо вноважений підрозділ).
Сума податку за звітний міс яць, яка підлягає перерахува нню до місцевого бюджету за м ісцезнаходженням таких відо кремлених підрозділів, визна чається юридичною особою або уповноваженим підрозділом с амостійно, виходячи із загал ьної кількості громадян, які працюють у цих підрозділах, т а суми виплаченого (нарахова ного) оподатковуваного доход у (п.п.16.3.1 п. 16.3 ст. 16).
При цьому юридична особа за своїм місцезнаходженням та місцезнаходженням своїх під розділів, а уповноважений пі дрозділ за своїм місцезнаход женням, одночасно з поданням документів на отримання кош тів для виплати належних пла тникам податку доходів, спла чує (перераховує) суми утрима ного податку на відповідні р озподільчі рахунки, відкриті в територіальних управління х Державного казначейства Ук раїни (п.п.16.3.2 п.16.3 ст. 16).
Оскільки за матеріалами сп рави встановлено, що відпові дач свoєчасно надавав податк ову звітність щодо нарахуван ня та сплати податку з доході в фізичних осіб, суд зауважує , що за пунктом 5.1 ст. 5 Закону Укр аїни № 2181 податкове зобов' яз ання, самостійно визначене п латником податків у податков ій декларації, вважається уз годженим з дня подання такої податкової декларації.
Отже згідно даних позивача стосовно звітності за формо ю 1-ДФ за 2008-2010 рр. сума податку з д оходів фізичних осіб складає 185600,69 грн., сплачено лише 8040,00 грн., в ідтак загальна заборгованіс ть відповідача зі сплати под атку з доходів фізичних осіб складає 177560,69 грн. (а.с.14).
Згідно пункту 17.1. ст. 17 Закону України № 889 особою, відповіда льною за нарахування, утрима ння та сплату (перерахування ) до бюджету податку з доходів у вигляді заробітної плати, є працедавець (самозайнята ос оба), який виплачує такі доход и на користь платника податк у (такої самозайнятої особи).
З матеріалів справи вбачає ться, що кількість працюючих у штаті
ТОВ «Галлеон Ко» с кладає 32 особи з першого піврі ччя 2010 р., до цього з 2008 року штату співробітників на підприємс тві не було. При цьому при зага льній чисельності 33 особи фак тично здійснювалося перерах ування податку з доходів фіз ичних осіб лише по 20 особистим рахункам (а.с.14).
Відповідно до п.п.16.3.4. Закону У країни № 889 контроль за правил ьністю та своєчасністю сплат и податку здійснює податкови й орган за місцезнаходженням юридичної особи або її уповн оваженого підрозділу.
Згідно п. 18.6. ст. 18 Закону Украї ни № 2181 перевірка достовірнос ті даних, визначених у податк овій звітності, здійснюється у порядку, встановленому зак онодавством, що і було зробле но ДПІ в м. Сімферополі АРК 09.11.201 0 р. під час проведення перевір ки.
Згідно підпункту 5.4.1 пункту 5 .4 статті 5 Закону України № 2181 уз годжена сума податкового зоб ов' язання, не сплачена плат ником податків у строки, визн ачені цією статтею, визнаєть ся сумою податкового боргу п латника податків.
Таким чином, вивчивши матер іали справи, проаналізувавши законодавство, що регулює сп ірні відносини, дослідивши о бставини справи, перевіривши докази за матеріалами справ и, суд вважає за можливе позов задовольнити.
Керуючись ст. ст. 158, 160-163, 167 КАС Ук раїни, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити .
2. Стягнути з ТОВ «Галле он Ко» (ЄДРПОУ 35737189, АР Крим, 95024,
м. Сімферополь, вул. Севастопо льська, 243) заборгованість зі с плати податку з доходів фізи чних осіб у сумі 177560,69 грн. до міс цевого бюджету Центрального району м. Сімферополя (ЄДРПОУ 34740405, р/р 33219800700005 в ГУ ДКУ в АРК, МФО 82402 6, код податку 11010106).
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Суддя Ку шнова А.О.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 20.01.2011 |
Оприлюднено | 09.03.2011 |
Номер документу | 13971332 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кушнова А.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні