Постанова
від 03.02.2011 по справі 2а-10657/10/0870
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

              

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

 03 лютого 2011 року                                       Справа №  2а-10657/10/0870

 Запорізький окружний адміністративний суд у  складі:

головуючого – судді                                        Татаринова Д.В.

при  секретарі                                        Сандига В.М.

розглянув  у  відкритому  судовому  засіданні  адміністративну справу  

за позовом:  Державної податкової інспекції у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя,                                                   м. Запоріжжя

до:    Приватного підприємства «Старт - 1», м. Запоріжжя,

про: стягнення податкового боргу, -          

за участю представників сторін:

від позивача: не прибув;

від відповідача: не прибув, -

ВСТАНОВИВ:

22 грудня 2010 року до Запорізького окружного адміністративного надійшов адміністративний позов Державної податкової інспекції у Орджонікідзевському районі                м. Запоріжжя до Приватного підприємства «Старт - 1», у якому позивач просить суд стягнути з відповідача податковий борг у розмірі 11 031, 83 грн., а саме: по податку на прибуток у розмірі 2 812, 69 грн. та по податку на додану вартість у розмірі 8 219, 14 грн.

В позовній заяві зазначає, що співробітниками ДПІ у  Орджонікідзевському районі                             м. Запоріжжя проведено невиїзну документальну перевірку ПП «Старт - 1» з питань своєчасності подання податкової звітності. В ході проведеної перевірки встановлено порушення податкового законодавства України та складено відповідний акт. За результатами перевірки, на підставі акту перевірки, ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя винесено податкове повідомлення-рішення № 00014571503/0  від 18 листопада 2009 року на суму 71, 38 грн. Також на підставі поданих підприємством декларацій по податку на додану вартість та по податку на прибуток ПП «Старт - 1» самостійно були визначені податкові зобов’язання.

Представник позивача до судового засідання не прибув, до суду надав заяву про розгляд справи без його участі, позовні вимоги підтримує у повному обсязі.

Відповідач в судове засідання вдруге не прибув, про причини неявки суд не повідомив, письмового відзиву не надав. Про час і місце  розгляду справи повідомлявся належним чином, оскільки судом направлялись судові повістки на юридичну адресу відповідача, яка внесена до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Відповідно до ч. 4 ст. 128 КАС України, у разі повторного неприбуття відповідача, який не є суб’єктом владних повноважень, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин або без повідомлення ним про причини неприбуття розгляд справи не відкладається і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Таким чином, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності представника відповідача на підставі наявних в справі доказів.

Відповідно до ст. 35 КАС України, у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Згідно з ч. 1 ст.41 КАС України суд під час судового розгляду адміністративної справи здійснює повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу. У разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Керуючись приписами ст. ст. 35,  41 КАС України суд розглянув справу на підставі наявних доказів, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.

З матеріалів справи та наявних в ній доказів, судом встановлено наступне.

ПП «Старт - 1» зареєстровано в якості юридичної особи Виконавчим комітетом Запорізької міської ради від 12 травня 2000 року.

Як свідчать матеріали справи, відповідач має заборгованість перед бюджетом у розмірі у розмірі 11 031, 83 грн., а саме: по податку на прибуток у розмірі 2 812, 69 грн. та по податку на додану вартість у розмірі 8 219, 14 грн.

Заборгованість відповідача по податку на прибуток виникла в наслідок наступного.

Станом на 21 грудня 2009 року згідно особових рахунків відповідача переплата по податку на прибуток підприємства склала 285, 96 грн.

За результатами здійснення підприємством фінансово – господарської діяльності у 2009 році ПП «Старт - 1» до ДПІ подано декларацію по податку на прибуток № 142746 від 06 листопада 2009 року відповідно до якої підприємством самостійно було визначено податкове зобов’язання на суму 2 500, 00 грн.

Також, 13 листопада 2009 року працівниками ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя відповідно до невиїзної документальної перевірки ПП «Старт - 1» щодо повноти своєчасності сплати до бюджету податків та зборів, за результатами якої складено акт перевірки № 1050/15-1/30952232, якою встановлено порушення відповідачем п. п. 5.3.1,        п. 5.3 ст.5 Закону України «Про порядок  погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» № 2181 від 21 грудня 2000 року, а саме: несвоєчасна сплата узгодженої суми податкового зобов’язання.

На підставі  акту перевірки, ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя було винесено податкове повідомлення-рішення № 00014571503/0  від 18 листопада 2009 року, яким відповідачу визначена сума податкового зобов’язання по податку на прибуток у розмірі  71, 38 грн., яке направлене відповідачу, та отримано останнім 18 листопада 2009 року особисто під підпис.

Крім того, за результатами здійснення підприємством фінансово – господарської діяльності у 2010 році ПП «Старт - 1» до ДПІ подано декларацію по податку на прибуток            № 182988 від 08 лютого 2010 року відповідно до якої підприємством самостійно було визначено податкове зобов’язання на суму 727, 00  грн.

Відповідачем заборгованість частково сплачена у сумі 200, 00 грн. та нарахована пеня на суму 0, 27 грн.

Таким чином, загальна сума заборгованості по податку на прибуток ПП «Старт - 1» склала 2 812, 69 грн.

Заборгованість відповідача по податку на додану вартість виникла на підставі поданих ПП «Старт - 1»  декларацій по податку на додану вартість № 150025 від 18 листопада 2009 року, № 7591 від 16 лютого 2010 року та 7591 від 16 лютого 2009 року відповідно до яких підприємством самостійно були визначені податкові зобов’язання на загальну суму 8 720. 00 грн.

Згідно особових рахунків, з урахуванням переплати у розмірі 500, 86 грн. заборгованість відповідача по податку на додану вартість склала 8 219, 14 грн.

Отже загальна сума заборгованості підприємства склала 11 031, 83 грн.

Позивачем вживалися заходи щодо отримання наявної податкової заборгованості відповідача, що підтверджується наявними в матеріалах справи податковими вимогами: перша податкова вимога № 1/1431,  від  25 листопада 2009 року, яка була отримана відповідачем 16 лютого 2010 року  та друга податкова вимога  № 2/392 від  18 березня 2010 року, яка повернута поштою, з відміткою про неможливість вручення.

Згідно п. 6.2.4 Закону України «Про погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»  у разі коли податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення або податкові вимоги у зв’язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, податковий орган розміщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такої податкової вимоги вважається днем її вручення.

Розглянувши матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню в повному обсязі з наступних підстав.

Відповідно до пункту 11 статті 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» № 509 – ХІІ від 4 грудня 1990 року, органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право  стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми недоїмки, пені у випадках, порядку та розмірах, встановлених законами України.

Згідно п. 2 ч. 1 ст. 9 Закону України «Про систему оподаткування» № 1251 від 25 червня 1991 року, платники податків і зборів (обов’язкових платежів) зобов’язані: подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов’язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів).

Відповідно до ст. 11 Закону України «Про систему оподаткування» відповідальність за правильність обчислення, своєчасність плати податків і зборів (обов’язкових платежів) і додержання законів про оподаткування несуть платники податків і зборів (обов’язкових платежів) відповідно до законодавства України.

Згідно з п.п. 4.1.4. п. 4.1 ст. 4 Закону України «Про погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» № 2181-ІІІ від 21 грудня 2000 року податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює: а) календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), — протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця; б) календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), — протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя); в) календарному року, крім випадків, передбачених підпунктом «г» підпункту 4.1.4 цього пункту, — протягом 60 календарних днів за останнім календарним днем звітного (податкового) року; г) календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб (прибуткового податку з громадян), — до 1 квітня року, наступного за звітним.

У разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах «а» - «в» підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 Закону України «Про погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.

Пункт 5.1 вищеназваного Закону зазначає, що податкове зобов’язання, самостійне визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації. Зазначене податкове зобов’язання не може бути оскаржене платником податків в адміністративному або судовому порядку.

Згідно п.п.5.2.1. п.5.2. ст.5 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податкове зобов’язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2. та 4.3. статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2. цього пункту.

У разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган невірно визначив суму податкового зобов’язання або прийняв інше рішення, що суперечить законодавству з питань оподаткування або виходить за межі його компетенції, встановленої законом, такий платник податків має право звернутися до контролюючого органу із скаргою про перегляд цього рішення, яка подається у письмовій формі та може супроводжуватися документами, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати. Скарга повинна бути подана контролюючому органу протягом десяти календарних днів, наступних за днем отримання платником податків податкового повідомлення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується.

Згідно п.5.4 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки,  визначені цією  статтею,  визнається сумою податкового боргу платника податків.

Відповідно до положень п. 3.1.1. ст. 3 Закону України «Про погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» активи платників податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду.

          На підставі викладеного, враховуючи положення ч. 1 ст. 11 КАС України (розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведеності перед судом їх переконливості), суд дійшов висновку, що заявлені позивачем вимоги про стягнення з Приватного підприємства «Старт - 1» податковий борг по податку на прибуток та по податку на додану вартість у розмірі 11 031, 83 грн. є обґрунтованими та підтвердженими документальними доказами.

Оскільки податкові зобов’язання відповідачем не оскаржені та є узгодженими, на час розгляду справи в суді відповідачем не надано доказів сплати заборгованості, позовні вимоги позивача про стягнення з відповідача заборгованості є законними та підтвердженими зібраними у справі доказами.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 71, 159-163 КАС України, суд –

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Приватного підприємства «Старт - 1»  (ЄДРПОУ 30952232) податковий борг:

по податку на прибуток у розмірі 2 812 (дві тисячі вісімсот дванадцять гривень) 69 копійок (р/р 33215812700007, код платежу: 11021000. отримувач: Місцевий бюджет Орджонікідзевському районі  м. Запоріжжя, ЄДРПОУ: 34677145; банк: ГУДКУ у Запорізькій області МФО 813015);

по податку на додану вартість у розмірі 8 219 (вісім тисяч двісті дев’ятнадцять  гривень) 14 копійок (р/р 33215812700007, код платежу: 14010100, отримувач: Місцевий бюджет Орджонікідзевському районі  м. Запоріжжя, ЄДРПОУ: 34677145; банк: ГУДКУ у Запорізькій області МФО 813015);

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо  його не скасовано, набирає законної сили після повернення  апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного  провадження.

          Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було  повідомлено про можливість отримання копії постанови суду  безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне  оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії  постанови суду.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.                    

Суддя                                    (підпис)                                                   Д.В. Татаринов  

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.02.2011
Оприлюднено10.03.2011
Номер документу13972950
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-10657/10/0870

Ухвала від 03.02.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

Постанова від 03.02.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

Ухвала від 11.01.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

Ухвала від 27.12.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні