ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 лютого 2011 року Справа № 2а-10688/10/0870
Запорізький окружний ад міністративний суд у складі:
головуючого - судді Т атаринова Д.В.
при секретарі Сокол О .О.
розглянув в відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу
за позовом: Вільнянського р айонного центу зайнятості За порізької області,
до: ОСОБА_1, с. Криничне , Вільнянський район Запоріз ька область,
про: стягнення незаконно о триманої допомоги по безробі ттю, -
за участю представників ст орін:
від позивача: Крохмаль О.П . (довіреність № 99 від 26.01.2011 року ); від відповідача: ОСОБА_1 ( НОМЕР_1 від 04.01.2001 року);
ОСОБА_3 (договір б/н від 03.02.2011 року);
ВСТАНОВИВ:
23 грудня 2010 року до Запорізь кого окружного адміністрати вного суду надійшов адмініст ративний позов Вільнянськог о районного центу зайнятості Запорізької області до ОСО БА_1, у якому позивач просить стягнути з відповідача неза конно отриманої допомоги по безробіттю у розмірі 6 229, 11 грн.
Позивач обґрунтовує позов ні вимоги тим, що відповідач з а час перебування на обліку я к безробітний незаконно отри мав допомогу по безробіттю н а загальну суму 6 229, 11 грн., оскіл ьки був зареєстрований як фі зична особа - підприємець.
Представник позивача у суд овому засіданні підтримав за явлені позовні вимоги, з підс тав, викладених у позовній за яві та просить задовольнити їх у повному обсязі.
Представник відповідача п роти позовних вимог заперечи в. Зокрема вказав, що ОСОБА_1 звертався до органів держа вної податкової служби із за явою про припинення його під приємницької діяльності, та вважав що його підприємницьк а діяльність припинена. Вваж ає, що при зверненні позивача до центру зайнятості, останн ій повинен був перевірити чи зареєстрований позивач у Єд иного державному реєстрі в я кості суб' єкта підприємниц ької діяльності фізичної осо би - підприємця.
Проаналізувавши наявні ма теріали та фактичні обставин и справи, дослідивши і оцінив ши надані докази в їх сукупно сті, заслухавши пояснення пр едставників сторін, суд вваж ає, позовні вимоги обґрунтов аними та такими, що підлягают ь задоволенню, виходячи з нас тупного.
Як свідчать матеріали спра ви, 05 серпня 2009 року ОСОБА_1 з вернувся до позивача із заяв ою про надання статусу безро бітного з виплатою допомоги по безробіттю, де особисто за значив, що він не зареєстрова ний як суб' єкт підприємниць кої діяльності. Підтверджуєт ься наявною у матеріалах спр ави копією заяви відповідача .
Згідно з витягом із наказів про прийняті рішення по відп овідачу від 31 березня 2010 року н аказом від 05 серпня 2009 року № НТ 090805 відповідачу було надано ст атус безробітного, призначен о допомогу по безробіттю та р озпочато виплату цієї допомо ги.
Наказом позивача від 31 бере зня 2010 року № НТ100331 було припине но виплату відповідачу допом оги по безробіттю та знято йо го з обліку у зв' язку з праце влаштуванням.
Довідкою Вільнянського ра йонного центру зайнятості пі дтверджується, що відповідач за період з 05 серпня 2009 року по 3 0 березня 2010 року отримав 6 229, 11 гр н.
Позивачем 09 листопада 2010 рок у, відповідно до інформації В ільнянської МДПІ, направлено запит до Державного реєстра тора щодо надання витягу сто совно вчинення реєстраційни х дій ОСОБА_1, у відповідь н а який Державним реєстраторо м надано довідку з Єдиного де ржавного реєстру юридичних о сіб та фізичних осіб-підприє мців, згідно якої ОСОБА_1 н е припинив підприємницьку ді яльність, оскільки відсутній запис в Єдиному державному р еєстрі про державну реєстрац ію припинення підприємницьк ої діяльності фізичної особи - підприємця.
09 листопада 2010 року позиваче м складений акт № 285 розслідув ання страхових випадків та о бґрунтованості виплат матер іального забезпечення відпо відно до Закону України «Про загальнообов' язкове держа вне соціальне страхування на випадок безробіття», яким за фіксовано факт надання відпо відачем, під час реєстрації н а обліку в центрі зайнятості , недостовірних даних та нале жність його до категорії зай нятого населення.
10 листопада 2010 року позиваче м видано наказ № 225 про поверне ння коштів, виплачених як доп омога по безробіттю.
11 листопада 2010 року позивач н аправив на адресу відповідач а лист № 1072 з вимогою повернути кошти, виплачені як допомога по безробіттю в розмірі 6 229, 11 г рн.
Вказаний лист отриманий ві дповідачем 13 листопада 2010, але кошти відповідачем не поверн уті.
Відповідно до ч. 2 ст. 36 Закону України «Про загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування на випадок безробі ття» від 02 березня 2000 року № 1533-ІІ І (далі - Закон № 1533-ІІІ) застра ховані особи, зареєстровані в установленому порядку як б езробітні, зобов'язані своєч асно подавати відомості про обставини, що впливають на ум ови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг .
Згідно зі ст. 6 Закону № 1533-ІІІ право на матеріальне забезпе чення на випадок безробіття (далі - забезпечення) та соці альні послуги мають застрахо вані особи, а також незастрах овані особи, які вперше шукаю ть роботу, інші незастрахова ні особи у разі їх реєстрації в установленому порядку як б езробітних.
Підпунктом «б» п. 3 ст. 1 Закон у України «Про зайнятість на селення» від 01 березня 1991 року № 803-ХІІ (далі - Закон № 803-ХІІ ) ви значено, що в Україні до зайня того населення належать гром адяни, що проживають на терит орії держави на законних під ставах, які самостійно забез печують себе роботою, включа ючи підприємців.
За правилами частини 15 ст. 47 З акону Країни «Про державну р еєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців » від 15 травня 2003 року № 755-IV дата в несення до Єдиного державног о реєстру запису про проведе ння державної реєстрації при пинення підприємницької дія льності фізичною особою - п ідприємцем є датою державної реєстрації припинення підпр иємницької діяльності фізич ною особою - підприємцем.
Отже на час звернення до поз ивача із заявою про надання с татусу безробітного з виплат ою допомоги по безробіттю ві дповідач мав статус фізичної особи - підприємця.
Відповідно до ст. 2 Закону № 80 3-ХІІ порядок реєстрації, пере реєстрації та ведення обліку громадян, які шукають роботу , і безробітних державною слу жбою зайнятості визначаєтьс я Кабінетом Міністрів Україн и.
Згідно з п. 12 Порядку ре єстрації, перереєстрації та ведення обліку громадян, які шукають роботу, і безробітни х, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України в ід 14 лютого 2007 року № 219 у редакці ї, що діяла на момент зверненн я відповідача до позивача із заявою про надання статусу б езробітного з виплатою допом оги по безробіттю, для одержа ння статусу безробітного гро мадянин особисто подає у ден ь, що настає після закінчення встановленого строку пошуку підходящої роботи, до центру зайнятості відповідну заяву та письмову інформацію про т е, що він не має заробітку або інших передбачених законода вством доходів і не зареєстр ований як фізична особа - пі дприємець, а також копію дові дки про присвоєння ідентифік аційного номера.
Підпунктом 1 пункту 5.5 р озділу 5 Порядку надання допо моги по безробіттю, у тому чис лі одноразової її виплати дл я організації безробітними п ідприємницької діяльності, з атвердженого Наказом Мініст ерства праці та соціальної п олітики України від 20 листопа да 2000 року № 307, зареєстрованим у Міністерстві юстиції Україн и 14 грудня 2000 року за № 915 /5136 виплата допомоги по безроб іттю припиняється у разі: пра цевлаштування безробітного , зайняття підприємницькою а бо іншою діяльністю, пов'язан ою з одержанням доходу безпо середньо від цієї діяльності , виконання робіт (послуг) за ц ивільно-правовими угодами (з дня працевлаштування, держа вної реєстрації як суб'єкта п ідприємницької або іншої дія льності, виконання робіт (пос луг) за цивільно-правовими уг одами).
Відповідно до ч. 3 ст. 36 Закону № 1533-ІІІ сума виплаченого забе зпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахов аній особі внаслідок умисног о невиконання нею своїх обов 'язків та зловживання ними ст ягується з цієї особи відпов ідно до законодавства Україн и з моменту виникнення обста вин, що впливають на умови вип лати їй забезпечення та нада ння соціальних послуг.
Посилання представника ві дповідача на те, що ОСОБА_1 звертався до органів держав ної податкової служби із зая вою про припинення його підп риємницької діяльності, не п риймається судом до уваги з о гляду на наступне.
Стаття 47 Закону України «Пр о державну реєстрацію юридич них осіб та фізичних осіб - п ідприємців» №755 від 15 травня 2003 р оку передбачено порядок дер жавної реєстрації припиненн я підприємницької діяльност і фізичної особи - підприємця за її рішенням
Відповідно до п. 1 ст. 47 вказан ого Закону для внесення до Єд иного державного реєстру зап ису про рішення фізичної осо би - підприємця щодо припинен ня нею підприємницької діяль ності фізична особа - підприє мець або уповноважена нею ос оба повинні подати державном у реєстратору (надіслати рек омендованим листом з описом вкладення) такі документи за яву про припинення підприємн ицької діяльності фізичною о собою - підприємцем; документ , що підтверджує внесення пла ти за публікацію повідомленн я про прийняття фізичною осо бою - підприємцем рішення щод о припинення підприємницько ї діяльності.
Згідно з п. 9. цього ж Закону д ля проведення державної реєс трації припинення підприємн ицької діяльності фізичною о собою - підприємцем за її ріше нням фізична особа - підприєм ець або уповноважена нею осо ба не раніше двох місяців з да ти публікації повідомлення у спеціалізованому друковано му засобі масової інформації подає державному реєстратор у особисто (надсилає рекомен дованим листом з описом вкла дення) або через уповноважен у особу такі документи:
- заповнену реєстраці йну картку на проведення дер жавної реєстрації припиненн я підприємницької діяльност і фізичною особою - підприємц ем за її рішенням;
- свідоцтво про держав ну реєстрацію фізичної особи - підприємця;
- довідку відповідног о органу державної податково ї служби про відсутність заб оргованості по податках, збо рах (обов'язкових платежах);
- довідку відповідног о органу Пенсійного фонду Ук раїни про відсутність заборг ованості.
Як свідчать матеріали спра ви та пояснення відповідача, то вказані документи ОСОБА _1 до державному реєстратор у не надавались.
Також у судовому засіданні представник відповідача ств ерджував про те, що при зверне нні відповідача до центру за йнятості, останній повинен б ув перевірити чи зареєстрова ний позивач у Єдиного держав ному реєстрі в якості суб' є кта підприємницької діяльно сті фізичної особи - підпри ємця, але не навів жодного обґ рунтування зазначеному факт у.
Крім того, як вбачається з н аданих представником позива ча документів, при звернені д о центру зайнятості з заявою про надання статусу безробі тного з виплатою допомоги по безробіттю відповідачем у з аяві було зазначено що він не займається підприємницькою діяльністю (копія заяви міст иться в матеріалах справи).
Таким чином, відповідач зве ртаючись до центру зайнятост і із відповідною заявою прих овав обставини, що впливали н а надання йому статусу безро бітного та виплату йому допо моги по безробіттю, тобто уми сно не виконав свій обов' яз ок, покладений на нього ст. 36 За кону № 1533-ІІІ, у зв' язку з чим с уд дійшов висновку, що адміні стративний позов підлягає за доволенню в повному обсязі.
Враховуючи вищезазначене, та керуючись ст.ст. 2, 4, 7 - 12, 14, 86, 158 - 163 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов за довольнити повністю.
Стягнути з ОСОБА_1 (ЄДРПО У НОМЕР_2) на користь Вільн янського районного центу зай нятості Запорізької області (р/р 37174300901079 в Головному управлін ня Державного Казначейства У країни у Запорізькій області О, МФО 813015, ЄДРПОУ 20523504, одержувач - Вільнянський районний центр зайнятості) суму незаконно о триманої допомоги по безробі ттю у розмірі 6 229, 11 (шість тисяч двісті двадцять дев'ять грив ень) 11 коп.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, якщо вона не була подана у в становлені строки. У разі под ання апеляційної скарги судо ве рішення, якщо його не скасо вано, набирає законної сили п ісля повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті а пеляційного провадження або набрання законної сили ріше нням за наслідками апеляційн ого провадження.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Дніпропетровського апеляц ійного адміністративного су ду через Запорізький окружни й адміністративний суд шляхо м подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі скла дення постанови у повному об сязі відповідно до статті 160 К АС України, або прийняття пос танови у письмовому провадже нні - з дня отримання копії пос танови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 КАС України, бу ло повідомлено про можливіст ь отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеля ційне оскарження постанови с уду обчислюється з наступног о дня після закінчення п'ятид енного строку з моменту отри мання суб'єктом владних повн оважень повідомлення про мож ливість отримання копії пост анови суду.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до суду апеляц ійної інстанції.
Постанова в повному обсязі у відповідності до вимог ст. 1 60 КАС України оформлена і підп исана 21 лютого 2011 року .
Суддя Д.В . Татаринов
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.02.2011 |
Оприлюднено | 10.03.2011 |
Номер документу | 13972960 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні