Категорія №8.1.5
ПОСТАНОВА
Іменем України
28 лютого 2011 року Справа № 2а-772/11/1270
розглянувши у відкр итому судовому засіданні адм іністративну справу за позов ом Прокурора міста Стаханов а в інтересах Стахановської об' єднаної Державної подат кової інспекції в Луганські й області до Колективного пі дприємства ресторан «Україн а» про стягнення заборговано сті, -
В С Т А Н О В И В:
20 січня 2011 року до Луганськог о окружного адміністративно го суду надійшов позов Проку рора міста Стаханова в інтер есах Стахановської об' єдна ної Державної податкової ін спекції в Луганській області до Колективного підприємств а ресторан «Україна» про стя гнення заборгованості.
У позові зазначено, що КП ресторан «Україна» переб уває на податковому обліку в Стахановській ОДПІ в Луганс ькій області. Станом на 20.01.2011 ро ку підприємство має податков у заборгованість перед бюдже том по сплаті орендної плати за землю в сумі 20 917,96 грн.
Оскільки відповідач не спл атив суму податкового зобов' язання у встановлені строки, податковим органом були від повідно до Закону України «П ро порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами» від 21.12.2000 № 2181- ІІІ прийняті заходи щодо при мусового стягнення податков ого боргу, але вони не призвел и до позитивних наслідків, то му позивач звернувся до суду з цим позовом та просив стягн ути суму податкового боргу у розмірі 20 917,96 грн.
Представник прокурора та п озивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримали у повному обсязі, надали поясн ення, аналогічні зазначеним у позові.
Представник відповідача у судове засідання не з' явив ся, про дату, час та місце розг ляду справи повідомлений нал ежним чином, причини неявки с уду не повідомив. Правом пода ти суду заперечення проти по зову та докази на підтвердже ння своїх доводів не скорист ався.
Відповідно до ч.6 ст.71 КАС Укр аїни суд вирішує справу на ос нові наявних в матеріалах сп рави доказів.
Заслухавши пояснення пред ставника позивача, представн ика прокурора, дослідивши ма теріали справи, розглянувши справу в межах заявлених поз овних вимог і наданих сторон ами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 К АС України, суд дійшов виснов ку про обґрунтованість заявл ених вимог з огляду на таке.
Стаття 67 Конституції Україн и передбачає, що кожен зобов' язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, вс тановлених законом.
Законом України «Про систе му оподаткування» визначено , що під податком і збором (обо в' язковим платежем) до бюдж етів та до державних цільови х фондів слід розуміти обов' язковий внесок до бюджету ві дповідного рівня або державн ого цільового фонду, здійсню ваний платниками у порядку і на умовах, що визначаються за конами України про оподаткув ання. Платниками податків і з борів (обов' язкових платежі в) є юридичні і фізичні особи, на яких згідно з законами Укр аїни покладено обов' язок сп лачувати податки і збори (обо в' язкові платежі). Платники податків і зборів (обов' язк ових платежів) зобов' язані у числі іншого, сплачувати на лежні суми податків і зборів (обов' язкових платежів) у вс тановлені законами терміни.
Право податкових органів н а звернення до суду з позовом про стягнення заборгованост і перед бюджетом і державним и цільовими фондами передбач ене ст. 10 Закону України «Про д ержавну податкову службу в У країні».
Згідно з п. 3 ч. 1 ст. 9 Закону Укр аїни «Про систему оподаткува ння», платники податків і збо рів (обов' язкових платежів) зобов' язані сплачувати нал ежні суми податків і зборів у встановлені законом терміни .
Відповідно до п. 11 ст. 10 Закону України «Про державну подат кову службу в Україні» перед бачена як одна з функцій пода ткового органу подання до су дів позовів до підприємств, у станов та організацій про ст ягнення заборгованості пере д бюджетом і державними ціль овими фондами за рахунок їх м айна.
Законом України «Про поряд ок погашення зобов' язань пл атників податків перед бюдж етами та державними цільовим и фондами» № 2181 (далі - Закон №2181), в редакції, чинній на момент в иникнення спірних правовідн осин, визначений порядок пог ашення податкового боргу пла тника податків та порядок зв ернення стягнення на активи платника податків, який відп овідно до ввідної частини є с пеціальним законом з питань оподаткування, та встановлює порядок погашення зобов' яз ань юридичних або фізичних о сіб перед бюджетами та держа вними цільовими фондами з по датків і зборів (обов'язкових платежів), нарахування і спла ти пені та штрафних санкцій, щ о застосовуються до платникі в податків контролюючими орг анами.
Також цим Законом запровад жене поняття податкового бор гу, як податкового зобов' яз ання, узгодженого платником податків або встановленого с удом, але не сплаченого у вста новлений строк, а також пені, н арахованої на суму такого по даткового зобов' язання.
Крім того, ним же визначено, що органами, уповноваженими здійснювати заходи з погаше ння податкового боргу, є викл ючно податкові органи.
У відповідності зі ст.1 №2181 пе редбачено, що податковий бор г (недоїмка) - податкове зобо в' язання (з урахуванням штр афних санкцій), самостійно уз годжене платником податків а бо узгоджене в адміністратив ному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений с трок, а також пеня, нарахована на суму такого податкового з обов' язання.
Підпунктом 5.1 ст.5 Закону №2181 в изначено, що податкове зобов ' язання, самостійно визначе не платником податків у пода тковій декларації, вважаєтьс я узгодженим з дня погашення такої податкової декларації . Зазначене податкове зобов' язання не може бути оскаржен е платником податків в адмін істративному або судовому по рядку.
Відповідно до п.п. 5.4.1 п.5.4 ст.5 За кону №2181, узгоджена сума подат кового зобов' язання, не спл ачена платником податків у в становлений термін, визнаєть ся сумою податкового боргу.
Відповідно до п.п. 6.2.1. п. 6.2 ст. 6 З акону № 2181, у разі коли платник податків не сплачує узгоджен у суму податкового зобов' яз ання в установлені строки, по датковий орган надсилає тако му платнику податків податко ві вимоги.
6.2.3. Податкові вимоги надсила ються:
а) перша податкова вимога - н е раніше першого робочого дн я після закінчення граничног о строку сплати узгодженої с уми податкового зобов' язан ня. Перша податкова вимога мі стить повідомлення про факт узгодження податкового зобо в' язання та виникнення прав а податкової застави на акти ви платника податків, обов' язок погасити суму податково го боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;
б) друга податкова вимога - н е раніше тридцятого календар ного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення пл атником податків суми податк ового боргу у встановлені ст роки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, вик ладених у першій податковій вимозі, може містити повідом лення про дату та час проведе ння опису активів платника п одатків, що перебувають у под атковій заставі, а також про д ату та час проведення публіч них торгів з їх продажу.
П.п. 6.2.4 вказаної статті визна чено, що податкова вимога вва жається надісланою (врученою ) юридичній особі, якщо її пере дано посадовій особі такої ю ридичної особи під розписки або надіслано листом з повід омленням про вручення.
Податкова вимога вважаєть ся надісланою (врученою) фізи чній особі, якщо її вручено ос обисто такій фізичній особі або її законному представник ові чи надіслано листом на її адресу за місцем проживання або останнього відомого міс ця її знаходження із повідом ленням про вручення.
У разі коли податковий орга н або пошта не може вручити пл атнику податків податкове по відомлення або податкові вим оги у зв' язку з незнаходжен ням посадових осіб, їх відмов ою прийняти податкове повідо млення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного м ісця розташування (місцезнах одження) платника податків, п одатковий орган розміщує под аткове повідомлення або пода ткові вимоги на дошці податк ових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення под аткового органу. При цьому де нь розміщення такої податков ої вимоги вважається днем її вручення.
Відповідно до п. 17.3 ст. 17 Закон у № 2181 сплата (стягнення) штрафн их санкцій, передбачених ціє ю статтею, прирівнюється до с плати (стягнення) податку та о скарження їх сум.
Судом встановлено, що стано м на 01.10.2010 р відповідач - Колекти вне підприємство ресторан «У країна» зареєстровано як юри дична особа виконавчим коміт етом Стахановської міської р ади від 15.06.1995 року за № 92к..
За відповідачем виник пода тковий борг перед бюджетом у сумі 20 917,96 грн. по сплаті орендн ої плати за землю.
У зв' язку з несплатою пода ткового боргу на адресу відп овідача були надіслані перша (від 23 серпня 2007 № 1/237) та друга (від 30 жовтня 2007 № 2/285) податкові вимог и (а.с.6-7).
Податкові вимоги були наді слани на адресу відповідача, 30.08.2007 та 03.11.2007 рр. вимоги були вруч ені уповноваженій особі, що в свою чергу відповідно до вим ог Закону №2181 свідчить, що под аткові вимоги важаються узго дженими. Податковий борг від повідачем не сплачено.
З огляду на викладене суд вв ажає позовні вимоги обґрунто ваними та такими, що підлягаю ть задоволенню.
Питання по судових витрата х не вирішується, оскільки по зивач звільнений від їх спла ти у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративно го судочинства України не пе редбачено їх стягнення у дан их випадках.
На підставі викладен ого, керуючись ст.ст.17, 18, 94, 158-163, 167 Ко дексу адміністративного суд очинства України, суд
П О С Т А Н О В И В :
Адміністративний позов Пр окурора міста Стаханова в ін тересах Стахановської об' є днаної Державної податкової інспекції в Луганській обла сті до Колективного підприєм ства ресторан «Україна» про стягнення заборгованості за довольнити у повному обсязі.
Стягнути з Колективного пі дприємства ресторан «Україн а» (94000, Луганська область, м. Ста ханов, вул. Кірова, 13, ідент. код 19073757) на користь Державного бюд жету податковий борг з оренд ної плати за землю у розмірі 20 917,96 грн. (двадцять тисяч дев' я тсот сімнадцять гривень дев' яносто шість копійок).
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду.
Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення. Копія апеляційної скар ги одночасно надсилається ос обою, яка її подає, до суду апе ляційної інстанції.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодекс у, а також прийняття постанов и у письмовому провадженні а пеляційна скарга подається п ротягом десяти днів з дня отр имання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого Кодексом ад міністративного судочинств а України, якщо таку скаргу не буде подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили рішенням за наслідками апел яційного провадження.
Повний текст постанови скл адено та підписано 22.02.2011 року.
Суддя К.Є. Петросян
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.02.2011 |
Оприлюднено | 09.03.2011 |
Номер документу | 13973179 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
К.Є. Петросян
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні