Постанова
від 28.02.2011 по справі 2а-11273/10/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД

79018, м. Львів, вул. Чоловсь кого, 2

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28 лютого 2011 р. № 2а-11273/10/1370

Львівський окружний адм іністративний суд в складі

головуючого-судді М артинюка В.Я.

з участю секретаря судовог о засідання Н овосада В.М.

представників сторін:

від позивача - Авдєєнк о В.В.,

від відповідача - не з' яв ився,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні у м.Львові матеріали адміністративної справи за позовом Товариств а з обмеженою відповідальніс тю (надалі ТзОВ) «Дукат»до Дер жавної податкової інспекції (надалі ДПІ) у Галицькому райо ні м.Львова про скасування по даткового повідомлення-ріше ння, -

ВСТАНОВИВ:

ТзОВ «Дукат»звернулос я до адміністративного суду з позовом до ДПІ у Галицькому районі м.Львова про скасуван ня рішення-повідомлення за № 0001303311 від 22.02.2010 року.

В позовній заяві позивач в важає, що рішення органу держ авної податкової служби про застосування штрафних (фінан сових) санкцій є незаконним, о скільки п.1 ст.17 Закону України «Про застосування реєстрато рів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадськог о харчування та послуг»не пе редбачає такий склад податко вого порушення, як невідпові дність роздрукованого суб' єктом підприємницької діяль ності розрахункового докуме нта вимогам Положення про фо рму та зміст розрахункових д окументів та не містить відс илочної норми з цього привод у. Окрім того, продовжує позив ач, працівниками відповідача була порушена процедура про ведення перевірки та застосу вання штрафних (фінансових) с анкцій.

В судовому засіданні предс тавники позивача підтримали позовні вимоги з викладених підстав, просять останні зад оволити.

Відповідач в запереченні н а позовну заяву зазначає, що р ішення про застосування до п озивача штраних (фінансових) санкцій прийнято ним правом ірно та у відповідності до ви мог чинного законодавства, о скільки перевіркою встановл ено проведення розрахункови х операцій на загальну суму 109 881 грн. 70 грн. без роздрукування відповідних документів вста новленої форми (касовий чек н е містить повної назви госпо дарської одиниці - магазин).

Справа розглядається за ві дсутності представника відп овідача, оскільки такий нале жним чином повідомлявся про час та місце судового розгля ду.

Заслухавши пояснення прис утнього представника позива ча, розглянувши матеріали сп рави, дослідивши надані дока зи, суд даючи правову оцінку с пірним правовідносинам вихо див з наступного.

За результатами перевірки ТзОВ «Дукат»за дотриманням суб' єктами господарювання порядку проведення розрахун ків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій, ДПІ у Галицькому р айоні м.Львова складено акт (д овідку) від 29.12.2009 року та прийня то рішення про застосування штрафних (фінансових) санкці й від 22.02.2010 року за №0001303311, яким до в ідповідача застосовано суму штрафних (фінансових) санкці й в розмірі 549748 грн. 50 коп.

Так, перевіркою встановлен о проведення позивачем розра хункових операцій через заре єстрований, опломбований у в становленому порядку та пере ведений у фіскальний режим р оботи реєстратор розрахунко вих операцій з роздрукування м та видачею невідповідних р озрахункових документів (кас ових чеків), зокрема, ці докуме нти не містять обов' язковог о реквізиту - назви господарс ької одиниці (магазину). Загал ьна сума проведених розрахун ків з роздрукуванням та вида чею невідповідних розрахун кових документів становить 1 09881 грн. 70 коп., що підтверджуєтьс я записами в Книзі обліку роз рахункових операцій (КОРО) за №1304007335/3.

Окрім того, як вбачається з акта перевірки, встановлено незберігання позивачем фіск альних звітних чеків, а саме в КОРО за №1304007335/3 відсутній Z-звіт за №01197.

Відповідно до п.1 ст.3 Закону України «Про застосування ре єстраторів розрахункових оп ерацій у сфері торгівлі, гром адського харчування та послу г»від 06.07.1995 року за № 265/95-ВР (в реда кції чинній на момент виникн ення спірних правовідносин), суб'єкти підприємницької ді яльності, які здійснюють роз рахункові операції в готівко вій та/або в безготівковій фо рмі (із застосуванням платіж них карток, платіжних чеків, ж етонів тощо) при продажу това рів (наданні послуг) у сфері то ргівлі, громадського харчува ння та послуг зобов'язані, зок рема, проводити розрахункові операції на повну суму покуп ки (надання послуги) через зар еєстровані, опломбовані у вс тановленому порядку та перев едені у фіскальний режим роб оти реєстратори розрахунков их операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових д окументів, що підтверджують виконання розрахункових опе рацій, або у випадках, передба чених цим Законом, із застосу ванням зареєстрованих у вста новленому порядку розрахунк ових книжок.

Згідно з абзац.15 ст.2 даного З акону, розрахунковий докумен т - документ встановленої фор ми та змісту (касовий чек, това рний чек, розрахункова квита нція, проїзний документ тощо ), що підтверджує факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, отримання (поверненн я) коштів, купівлі-продажу іно земної валюти, надрукований у випадках, передбачених цим Законом, і зареєстрованим у в становленому порядку реєстр атором розрахункових операц ій або заповнений вручну.

Статтею 8 цього ж Закону виз начено, що форма, зміст розрах ункових документів, порядок реєстрації та ведення розрах ункових книжок, книг обліку р озрахункових операцій, а так ож форма та порядок подання з вітності, пов'язаної із засто суванням реєстраторів розра хункових операцій або викори станням розрахункових книжо к, встановлюються Державною податковою адміністрацією У країни.

Як передбачено п.3.1 і п.3.2 ст.3 По ложення про форму та зміст ро зрахункових документів, затв ердженого наказом ДПА Україн и від 01.12.2000 року за №614 та зареєст рованого в Міністерстві юсти ції України 05.02.2001 року за №105/5296 (в р едакції чинній на момент вин екнення спірних правовіднос ин), фіскальний касовий чек на товари (послуги) (далі - касови й чек) - це розрахунковий докум ент, надрукований реєстратор ом розрахункових операцій пр и проведенні розрахунків за продані товари (надані послу ги).

Касовий чек повинен містит и такі обов'язкові реквізити : назву господарської одиниц і;

адресу господарської оди ниці; для СПД, що зареєстрован і як платники ПДВ, - індивідуал ьний податковий номер платни ка ПДВ, який надається згідно з Законом України "Про подато к на додану вартість"; перед но мером друкуються великі літе ри "ПН"; для СПД, що не є платника ми ПДВ, - ідентифікаційний код за ЄДРПОУ або ідентифікацій ний номер за ДРФО, перед яким д рукуються великі літери "ІД"; я кщо кількість придбаного тов ару (отриманої послуги) не дор івнює одиниці виміру, - то кіль кість, вартість придбаного т овару (отриманої послуги); вар тість одиниці виміру товару (послуги); найменування товар у (послуги); літерне позначенн я ставки ПДВ праворуч від над рукованої вартості товару (п ослуги); позначення форми опл ати (готівкою, карткою, у креди т, чеками тощо) та суму коштів за даною формою оплати; загал ьну вартість придбаних товар ів (отриманих послуг) у межах ч ека, перед якою друкується сл ово "СУМА" або "УСЬОГО"; для СПД, що зареєстровані як платники ПДВ, окремим рядком - літерне позначення ставки ПДВ, розмі р ставки ПДВ у відсотках, зага льну суму ПДВ за всіма зазнач еними в чеку товарами (послуг ами), на початку рядка - великі літери "ПДВ"; порядковий номер касового чека, дату (день, міс яць, рік) та час (година, хвилин а) проведення розрахункової операції; фіскальний номер р еєстратора розрахункових оп ерацій, перед яким друкуютьс я великі літери "ФН"; напис "ФІС КАЛЬНИЙ ЧЕК" та логотип вироб ника.

В матеріалах справи н аявне реєстраційне посвідче ння за №1304007335 від 10.05.2006 року згідно якого ДПІ у Галицькому район і м.Львова здійснено реєстра цію реєстратора розрахунков их операцій DATEST MP - 50, заводськи й №ДУ02013755, фіскальний №1304007335, верс ія програмного забезпечення MP50.40. Даний реєстратор розраху нкових операцій належить ТзО В «Дукат», код ЄДРПОУ 19161355, та пр изначений для використання в магазині по вул.Удатного,5 у м .Львові.

Судом встановлено, що в наявних в матеріалах справ и фіскальних чеках, які містя ться в КОРО за №1304007335/3, зазначено податковий номер ТзОВ «Дука т»та номер реєстратора розра хункових операцій - унікальн ий номер реєстратора розраху нкових операцій, який надаєт ься органом державної податк ової служби при реєстрації р еєстратора розрахункових оп ерацій, за яким можна ідентиф ікувати суб' єкта господарю вання та відповідний засіб о бліку розрахункових операці й.

Відповідно до п.1 ст.17 За кону України ««Про застосува ння реєстраторів розрахунко вих операцій у сфері торгівл і, громадського харчування т а послуг», у п'ятикратному роз мірі вартості проданих товар ів (наданих послуг), на які вия влено невідповідність, - у раз і проведення розрахункових о перацій на неповну суму варт ості проданих товарів (надан их - послуг), у разі непроведен ня розрахункових операцій че рез реєстратори розрахунков их операцій, у разі нероздрук ування відповідного розраху нкового документа, що підтве рджує виконання розрахунков ої операції, або проведення ї ї без використання розрахунк ової книжки.

А тому, проаналізував ши положення вищенаведеної н орми, суд приходить до виснов ку, що остання не передбачає з астосування до суб'єктів під приємницької діяльності, які здійснюють розрахункові опе рації за товари (послуги) штра фних санкцій за невідповідні сть розрахункового документ а вимогам статті 8 даногог Зак ону.

Таким чином, суд вважа є, що органом державної подат кової служби неправомірно за стосовано до відповідача штр афні (фінансові) санкції, оскі льки він здійснював розрахун кові операції з роздрукуванн ям та видачею розрахункових документів з яких можливо ід ентифікувати господарську о диницю в якій проводилась да на операція, а стаття Закону на підставі якої застосовано штрафні (фінансові) санкції н е передбачає такого порушенн я.

Щодо порушення товариств ом вимог п.9 ст.3 Закону України ««Про застосування реєстрат орів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадсько го харчування та послуг», то с уд вважає, що штрафні (фінансо ві) санкції в сумі 340 грн. застос овано правомірно, оскільки ф акт зберігання в КОРО Z-звіту за №01197 не знайшов свого підтве рдження наявними матеріалам и справи.

Посилання позивача на пору шення процедури проведення п еревірки та винесення рішенн я про застосування штрафних (фінансових) санкцій не берут ься судом до уваги, оскільки о рган державної податкової сл ужби діяв з використанням по вноваження з метою, з якою це п овноваження надано.

За таких обставин, суд вва жає, що позовні вимоги підляг ають задоволенню в частині з астосування штрафних (фінанс ових) санкцій в розмірі 549408 грн . 50 коп. В іншій частині в задово ленні адміністративного поз ову слід відмовити.

Окрім того, суд з врахуванн ям ч.2 ст.162 КАС України, вважає з а необхідне в резолютивній ч астині постанови зазначити п ро протиправність та скасува ння рішення суб' єкта владни х повноважень в частині задо волених позовних вимог.

Щодо судових витрат, то у ві дповідності до вимог ст.94 КАС України, такі належить прису дити позивачу з Державного б юджету України.

Керуючись ст.ст. 69-71, 122-124, 127, 130, 135, 143, 151-154, 160-163, 167 КАС України, суд -

П О С Т А Н О В И В :

1. Позов задовольни ти частково.

2. Визнати протиправни м та скасувати, прийняте Держ авною податковою інспекцією у Галицькому районі м.Львова , рішення про застосування шт рафних (фінансових) санкцій в ід 22.02.2010 року за №0001303311 в частині за стосування штрафних (фінансо вих) санкцій в розмірі 549408 грн. 50 коп.

3. В іншій частині в зад оволенні позову відмовити.

4. Стягнути з Державног о бюджету України на користь Товариства з обмеженою відп овідальністю «Дукат», що зна ходиться за адресою м.Львів, в ул.Удатного,5 (код ЄДРПОУ 19161355) 3 гр н. 39 коп. судового збору.

5. Постанова суду першої інс танції, якщо інше не встановл ено цим Кодексом, набирає зак онної сили після закінчення строку подання заяви про апе ляційне оскарження, встановл еного цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано. Якщо бул о подано заяву про апеляційн е оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк , встановлений цим Кодексом, п останова набирає законної си ли після закінчення цього ст року. У разі подання апеляцій ної скарги судове рішення, як що його не скасовано, набирає законної сили після поверне ння апеляційної скарги, відм ови у відкритті апеляційного провадження або набрання за конної сили рішенням за насл ідками апеляційного провадж ення. Якщо строк апеляційног о оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова с уду не набрала законної сили .

6. Апеляційна скарга на пост анову суду першої інстанції подається протягом десяти дн ів з дня її проголошення. У раз і застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодек су, а також прийняття постано ви у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня от римання копії постанови. Якщ о суб'єкта владних повноваже нь у випадках та порядку, пере дбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було п овідомлено про можливість от римання копії постанови суду безпосередньо в суді, то деся тиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду о бчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденно го строку з моменту отриманн я суб'єктом владних повноваж ень повідомлення про можливі сть отримання копії постанов и суду.

Повний текст постанови виг отовленийта підписаний 28 лют ого 2011 року.

Суддя В.Я.Мартинюк

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.02.2011
Оприлюднено09.03.2011
Номер документу13973364
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-11273/10/1370

Ухвала від 31.12.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Муравйов О.В.

Ухвала від 12.02.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Костів М.В.

Постанова від 28.02.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мартинюк Віталій Ярославович

Ухвала від 15.12.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мартинюк Віталій Ярославович

Ухвала від 30.11.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мартинюк Віталій Ярославович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні