Постанова
від 01.03.2011 по справі 2а-1670/1227/11
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

          

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 березня 2011 року

м. Полтава

Справа № 2а-1670/1227/11

Полтавський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді – Костенко Г.В.

при секретарі  – Протас О.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Управління Пенсійного фонду України в Лубенському районі Полтавської області до Мгарської сільської виборчої комісії про стягнення боргу по сплаті страхових внесків, -

В С Т А Н О В И В:

14 лютого 2011 року позивач  Управління Пенсійного фонду України в Лубенському районі Полтавської області звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Мгарської сільської виборчої комісії про стягнення боргу по сплаті страхових внесків в розмірі 2579,43 грн., посилаючись на те, що відповідно до ст.ст. 14 та 15 Закону України" Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування" Відповідач є платником страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування. Статтею 20 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування" передбачено, що страхувальники зобов‘язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду, шляхом перерахування безготівкових сум з їх банківських рахунків. Але в порушення вказаних норм відповідач своєчасно не сплатив страхові внески, в зв’язку з чим утворилась заборгованість в сумі 2579,43 грн. за період з жовтня 2010 року по листопад 2010 року. За несвоєчасну сплату страхових внесків позивач застосував до відповідача пеню в розмірі 62,58 грн.

В судове засідання представник позивача не з'явився, надав до суду клопотання про розгляд справи за його відсутністю та просить суд задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

Відповідач заперечення на позов не надав, в судове засідання не з’явився, ухвала та повістки направлені відповідачу на адресу: вул.Леніна, 101-а, с.Мгар, Лубенського району, повернулись до суду з відміткою поштового відділення про відсутність адресата за вказаною адресою. Відповідно до витягу Державного реєстратора Лубенської районної державної адміністрації №257996 серія АА від 16.07.2009 року відповідач зареєстрований за вищезазначеною адресою та відомості про зміну свого місця знаходження державному реєстратору не надавав.Згідно із ч.8 ст. 35 КАС України вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписом відповідної службової особи.

Зважаючи, що доставка ухвали та повістки суду на адресу відповідача згідно із даними в ЄДР підтверджується підписом листоноші, виходячи з викладеного суд виконав свій обов’язок щодо повідомлення відповідача про час та місце розгляду справи. Таким чином, суд вважає можливим розглянути справу у відсутність відповідача на підставі наявних в ній доказів.

Суд, вивчивши та дослідивши матеріали справи, повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті,  приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено що, Мгарська сільська територіальна виборча комісія зареєстрована як суб’єкт підприємницької діяльності - юридична особа, ідентифікаційний код 34170266.

Частиною 5 ст. 20 Закону України "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Рекпубліки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів" встановлено, що територіальна виборча комісія є юридичною особою.

Законом України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців ”  територіальна виборча комісія має свідоцтво про державну реєстрацію - документ, який засвідчує факт внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію юридичної особи. Крім того, територіальні виборчі комісії як юридичні особи повинні подавати передбачену законодавством фінансову звітність органам Державної податкової слуюби України, Державної казначейської служби України, фондам соціального страхування.

Відповідно до ст. 14, 15, Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" від 09.07.2003 року № 1058-IV відповідач є страхувальником - платником страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та  перебуває на обліку як платник страхових внесків в Управлінні Пенсійного фонду України в Лубенському районі Полтавської області.

Відповідно до п. 6 ч. 2 ст. 17 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" страхувальники зобов'язані нараховувати, обчислювати та сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески.

Згідно ст. 18 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" передбачено, що страхові внески є цільовим загальнообов'язковим платежем, який справляється на всій території України в порядку, встановленому цим Законом. Страхові внески не включаються до складу податків, інших обов'язкових платежів, що складають систему оподаткування. На ці внески не поширюється податкове законодавство, а також не можуть встановлюватися пільги з нарахування та сплати страхових внесків або звільнення від їх сплати.

Порядок нарахування, обчислення та сплати страхових внесків передбачено ст.ст. 19,20 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" та розділом 5 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою Пенсійного фонду України від 19.12.2003 р. № 21-1 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16.01.2004 р. за № 64/8663 (надалі - Інструкція).

Розмір страхових внесків встановлений Законом України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" від 26.06.1997 р. № 400, а  саме 33,2% від фонду оплати праці та 2%, що утримуються із заробітної плати працюючих.

Частиною 6 ст. 19 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" визначено, що страхові внески нараховуються на суми, зазначені в частинах першій та другій цієї статті, незалежно від джерел їх фінансування, форми, порядку, місця виплати та використання, а також незалежно від того, чи були зазначені суми фактично виплачені після їх нарахування до сплати.

Згідно з  п. 11.11 Інструкції, платники щомісяця складають у двох примірниках розрахунки суми страхових  внесків  на  загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, у якому зазначають  самостійно  обчислені  суми страхових внесків.

Як вбачається із матеріалів справи, Відповідачем було складено та подано до Управління Пенсійного фонду України  в Лубенському районі району Полтавської області розрахунки сум страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, що підлягають сплаті за період з жовтня по листопад 2010 року.

Відповідно до ч. 6 ст. 20 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду. Базовим звітнім періодом для Мгарської сільської територіальної виборчої комісії є календарний місяць.

В порушення зазначених нормативно-правових актів Відповідач сплату  страхових внесків до Пенсійного фонду України не здійснив, в зв'язку чим утворилась заборгованість за період з жовтня по листопад 2010 року в сумі 2579,43 грн.

Відповідно до п.9 ст.106 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі до нарахованих страхувальниками або територіальними органами Пенсійного фонду, накладається штраф залежно від строку затримки платежу в розмірах:

-  10 відсотків своєчасно не сплачених зазначених сум –у разі затримки їх сплати у строк до 30 календарних днів включно;

-  20 відсотків зазначених сум - у разі затримки їх сплати у строк до 90 календарних днів включно;

-   50 відсотків зазначених сум - у разі затримки їх сплати  понад 90 календарних днів.

Одночасно на суми своєчасно не сплачених страхових внесків і фінансових санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу.

Таким чином, відповідач свої зобов'язання по перерахуванню страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та фінансових санкцій за період  з жовтня по листопад 2010 року  в сумі 2579,43 грн. не виконав.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що вимоги позивача є правомірними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до пункту 4 статті 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись  статтями  7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163  Кодексу адміністративного судочинства України,-

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов  Управління Пенсійного фонду України в Лубенському районі Полтавської області до  Мгарської сільської виборчої комісії про  стягнення боргу по сплаті страхових внесків задовольнити.

          Стягнути з Мгарської сільської територіальної виборчої комісії, (37536, Полтавська область, Лубенський район, с.Мгар, вул.Леніна, 109-а, ідентифікаційний код 34170266,  р/р 35411002003569 в ГУДК в Полтавській області, МФО 831019) на користь Управління Пенсійного фонду України в Лубенському районі Полтавської області (37500, Полтавська область, м.Лубни, вул.Шевченка, 8, ідентифікаційний код 22532370, р/р 25600301285, в ОПЕРВ ПО ВАТ “Державний ощадний банк України”, МФО 331467) заборгованості по сплаті страхових внесків в розмірі 2579 (дві тисячі п'ятсот сімдесят дев'ять) грн. 43 коп.           

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня проголошення постанови з одночасним поданням  її копії до суду апеляційної інстанції. У разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160  Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

          Повний текст постанови виготовлено 04 березня 2011 року.

          Суддя                                                                                Г.В. Костенко

Дата ухвалення рішення01.03.2011
Оприлюднено10.03.2011
Номер документу13973594
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1670/1227/11

Постанова від 01.03.2011

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Г.В. Костенко

Ухвала від 15.02.2011

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Г.В. Костенко

Ухвала від 15.02.2011

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Г.В. Костенко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні