15/1631
УКРАЇНА
Господарський суд
Житомирської області
10002, м. Житомир, майдан Путятинський, 3/65
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Від "28" лютого 2011 р. Справа № 15/1631
Господарський суд Житомирської області у складі:
Судді Кравець С.Г.
при секретарях Пастощук О.А., Лужко О.В.
за участю представників сторін
від позивача - Житомирської міської: не з'явився,
від позивача - КП "Агентство з управління майном": Осташевська А.Ю. - представник за
довіреністю № 15 від 05.01.2011р.,
від відповідача: Вознюк О.В. - представник за довіреністю від 28.12.2010р.,
від прокуратури: Алексєєв С.М. - прокурор (посвідчення № 99) (був присутній в
судовому засіданні 24.02.2011р.),
розглянув у відкритому судовому засіданні в м. Житомирі справу
за позовом Прокурора м.Житомира в інтересах держави в особі Житомирської міської
ради (м.Житомир) в особі Комунального підприємства "Агентство з управління майном"
Житомирської міської ради (м.Житомир)
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Юридична фірма "Еталон" (м.Житомир)
про стягнення 68946,98 грн.
Відповідно до ст. 77 ГПК України, в судовому засіданні оголошувалась перерва з 24.02.2011р. до 28.02.2011р.
Строк розгляду спору продовжено за клопотанням сторін на підставі ст.69 ГПК України.
Прокурор м.Житомира звернувся до господарського суду з позовом в інтересах держави в особі Житомирської міської ради та Комунального підприємства "Агентство з управління майном" Житомирської міської ради про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю "Юридична фірма "Еталон" на користь Комунального підприємства "Агентство з управління майном" Житомирської міської ради 68946,98грн. заборгованості по орендній платі.
Представник позивача - Житомирської міської ради в судове засідання не з'явився.
Прокурор та представник позивача - КП "Агентство з управління майном" в судовому засіданні 24.02.2011р. позовні вимоги підтримали. Посилаючись на часткове погашення відповідачем заборгованості, просили стягнути з відповідача на користь КП "Агентство з управління майном" Житомирської міської ради борг по орендній платі в сумі 44946,98грн.
Представник відповідача в судовому засіданні 24.02.2011р. позовні вимоги визнала в повному обсязі. Подала заяву про розстрочку виконання рішення від 24.02.2011р. на п'ять місяців та докази часткового погашення заборгованості.
Прокурор та представник позивача - КП "Агентство з управління майном" в судовому засіданні 24.02.2011р. проти розстрочки виконання рішення на п'ять місяців не заперечували.
З метою надання представниками сторін додаткових доказів, в судовому засіданні оголошувалась перерва до 28.02.2011р.
Після перерви, в судовому засіданні 28.02.2011р., представник позивача - КП "Агентство з управління майном", позовні вимоги підтримала у повному обсязі. Просила стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Юридична фірма "Еталон" на користь Комунального підприємства "Агентство з управління майном" Житомирської міської ради 44946,98грн. заборгованості по орендній платі. Надала письмові пояснення по справі від 28.02.2011р. з доданими до нього документами.
Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги визнала в повному обсязі. Просила суд розстрочити виконання рішення в частині стягнення заборгованості в сумі 44946,98грн. згідно наступного графіку: до 31.03.2011р. - 8989,40грн., до 30.04.2011р. - 8989,40грн., до 31.05.2011р. - 8989,40грн., до 30.06.2011р. - 8989,40грн., до 31.07.2011р. - 8989,40грн.
Представник позивача - КП "Агентство з управління майном" Житомирської міської ради проти розстрочки виконання рішення не заперечував.
Прокурор після перерви в судове засідання не з'явився.
Заслухавши пояснення представників сторін та прокурора, дослідивши матеріали справи, господарський суд,
ВСТАНОВИВ:
Як вбачається з матеріалів справи, 03.12.2007р. між Комунальним підприємством “Агентство з управління майном” Житомирської міської ради (позивач/орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю “Юридична фірма “Еталон” (відповідач/орендар) було укладено договір оренди нерухомого майна № 509 від 03.12.2007р. (а.с. 5-7),
Відповідно до ст.759 ЦК України за договором найму (оренди) наймодавець передає або зобов'язується передати наймачеві майно у користування за плату на певний строк. Законом можуть бути передбачені особливості укладення та виконання договору найму (оренди).
Порядок регулювання відносин найму державного та комунального майна визначено Законом України “Про оренду державного та комунального майна".
Згідно з ч.1 ст.2 Закону України "Про оренду державного та комунального майна", орендою є засноване на договорі строкове платне користування майном, необхідним орендареві для здійснення підприємницької та іншої діяльності.
Пунктом 1.1 договору оренди нерухомого майна № 509 визначено, що орендодавець передає, а орендар приймає в строкове платне користування нежиле приміщення в будинку № 35 по вул. В.Бердичівській, що належить до комунальної власності міста та знаходиться на балансі КВЖРЕП № 16, вартість яких визначена шляхом проведення незалежної оцінки і становить 482388 гривень без ПДВ, під офіс, загальною площею 149,88кв.м. з орендною платою у розмірі 50,00грн. (п'ятдесят гривень 00 копійок) за 1 кв.м. без ПДВ за базовий місяць розрахунку.
Згідно п. 2.1 договору № 509 від 03.12.2007р., вступ орендаря у користування приміщення настає після підписання акту прийому-передачі вказаного приміщення, який підписується між балансоутримувачем та орендарем у день укладення договору оренди.
У разі згоди орендодавця орендар може приймати приміщення, що орендується частинами, згідно актів прийому передачі ( п. 2.4. договору № 509 від 03.12.2007р.).
03.12.2007р. між балансоутримувачем - КВЖРЕП №16 та Товариством з обмеженою відповідальністю “Юридична фірма “Еталон” було підписано акт прийому-передачі приміщення відповідно до якого, балансоутримувач передав, а орендар прийняв відповідно до договору № 509 від 03.12.2007р. в платне строкове користування нежилі приміщення в будинку № 35 по вул. В.Бердичівській, що належить до комунальної власності міста, під офіс, загальною площею 15 кв.м., вартість яких визначена експертною оцінкою і станом на 30.09.2007р. становить 482388 гривень (а.с. 8 зворотній бік).
Згідно акту прийому-передачі приміщення, підписаного між балансоутримувачем - КВЖРЕП №16 та Товариством з обмеженою відповідальністю “Юридична фірма “Еталон” 12.12.2008р., балансоутримувач передав, а орендар прийняв відповідно до договору № 509 від 03.12.2007р. в платне строкове користування нежилі приміщення в будинку № 35 по вул. В.Бердичівській, що належить до комунальної власності міста, під офіс, загальною площею 134,88 кв.м. вартість яких визначена експертною оцінкою і становить 482388 гривень на загальну площу станом на 30.09.2007р. (а.с. 8).
Пунктами 3.2, 3.3 договору №509 сторони погодили, що орендна плата визначається на підставі Положення про оренду, методику розрахунку та порядку використання плати за оренду майна комунальної власності м.Житомира, затвердженої рішенням міської ради. Орендна плата по цьому договору становить 7494,00 (сім тисяч чотириста дев'яносто чотири гривні 00 копійок) без ПДВ у місяць і вноситься орендарем згідно наданого рахунку, не пізніше 10 числа наступного за звітним місяця з урахуванням щомісячного індексу інфляції та податку на додану вартість.
25.06.2009р. між Комунальним підприємством “Агентство з управління майном” Житомирської міської ради та Товариством з обмеженою відповідальністю “ Юридична фірма “Еталон” було укладено договір про внесення змін до договору оренди № 509 від 03.12.2007р. (а.с. 15) відповідно до якого, сторони виклали п. 1.1 та п. 3.3 договору оренди нерухомого майна № 509 від 03.12.2007р. у наступній редакції:
"п. 1.1 Орендодавець передає, а орендар приймає в строкове платне користування нежилі приміщення в будинку № 35 по вул. В.Бердичівській, що належить до комунальної власності міста та знаходиться на балансі КВЖРЕП № 16, вартість яких визначена шляхом проведення незалежної оцінки і становить 482388 гривень без ПДВ, під офіс, загальною площею 149,88кв.м. з орендною платою у розмірі 26,69грн. (двадцять шість гривень 69 копійок) за 1 кв.м. без ПДВ. Розрахунок орендної плати в сумі 26 грн. 69 коп. (двадцять шість гривень 69 копійок) за 1 кв. м. в місяць без ПДВ здійснюється з 25 червня 2009 року.
п. 3.3 Орендна плата по цьому договору становить 4000грн. 30 коп. (чотири тисячі гривень 30 копійок) без ПДВ у місяць і вноситься орендарем згідно наданого рахунку, не пізніше 10 числа наступного за звітним місяця з урахуванням щомісячного індексу інфляції та податку на додану вартість."
22.10.2009р. між Комунальним підприємством “Агентство з управління майном” Житомирської міської ради та Товариством з обмеженою відповідальністю “ Юридична фірма “Еталон” було укладено договір про внесення змін до договору оренди № 509 від 03.12.2007р. (а.с. 15, зворотній бік) відповідно до якого, сторони виклали п. 1.1 та п. 3.3 договору оренди нерухомого майна № 509 від 03.12.2007р. у наступній редакції:
"п. 1.1 Орендодавець передає, а орендар приймає в строкове платне користування нежилі приміщення в будинку № 35 по вул. В.Бердичівській, що належить до комунальної власності міста та знаходиться на балансі КВЖРЕП № 16, вартість яких визначена шляхом проведення незалежної оцінки і становить 482388 гривень без ПДВ, під офіс, загальною площею 151,9кв.м. з орендною платою у розмірі 26,69грн. (двадцять шість гривень 69 копійок) за 1 кв.м. без ПДВ. Розрахунок орендної плати в сумі 26 грн. 69 коп. (двадцять шість гривень 69 копійок) за 1 кв. м. в місяць без ПДВ здійснюється з 22.10.2009 року.
п. 3.3 Орендна плата по цьому договору становить 4054грн. 21коп. (чотири тисячі п'ятдесят чотири гривні 21 копійка) без ПДВ у місяць і вноситься орендарем згідно наданого рахунку, не пізніше 10 числа наступного за звітним місяця з урахуванням щомісячного індексу інфляції та податку на додану вартість."
Згідно із п. 8.1 договору №509, даний договір діє з 03 грудня 2007 року по 03 листопада 2010 року.
Стаття 26 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" визначає, що договір оренди припиняється, у тому числі, в разі приватизації об'єкта оренди орендарем (за участю орендаря).
23.07.2010р. між Територіальною громадою міста Житомира в особі Департаменту власності та ринкового регулювання Житомирської міської ради (продавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Юридична фірма "Еталон" (покупець) було укладено договір купівлі-продажу приміщення відповідно до якого, продавець зобов'язався передати у власність покупця нежиле приміщення (нежитлові приміщення № 3-1, 3-2, 6-1, 6-3, 6-4, 6-5, 6-6), літ "А", цегла, загальною площею - 151,9 (сто п'ятдесят одна ціла дев'ять десятих) кв.м., (надалі об'єкт приватизації), яке знаходиться за адресою: місто Житомир, вулиця Велика Бердичівська, буд. № 35 ( тридцять п'ять), а покупець зобов'язується прийняти вказане приміщення і сплатити ціну відповідно до умов, що визначені в цьому договорі (п. 1.1 договору).
Згідно п. 1.2 договору купівлі-продажу приміщення від 23.07.2010р., право власності на об'єкт приватизації виникає у покупця з моменту державної реєстрації цього договору та повної сплати коштів за об'єкт приватизації.
Як вбачається з Витягу з державного реєстру правочинів (а.с. 10), державну реєстрацію договору купівлі-продажу приміщення було проведено 23.07.2010р. за №4039889.
Згідно п. 1.5 договору купівлі-продажу приміщення від 23.07.2010р., вказаний у цьому договорі об'єкт продано за 455700,00грн. 00 коп. (чотириста п'ятдесят п'ять тисяч сімсот гривень 00 копійок), в тому числі ПДВ.
З наявних в матеріалах справи документів вбачається, що Товариством з обмеженою відповідальністю "Юридична фірма "Еталон" грошові кошти за об'єкт приватизації згідно договору купівлі-продажу приміщення від 23.07.2010р. у повному обсязі, в сумі 455700,00грн., було сплачено 04.11.2010р. Зокрема:
- згідно платіжного доручення № 93 від 06.08.2010р. в сумі 170000,00грн. (а.с.11),
- згідно платіжного доручення № 102 від 21.08.2010р. в сумі 95825,00грн. (а.с.12),
- згідно платіжного доручення № 130 від 04.11.2010р. в сумі 189875,00грн. (а.с. 12 зворотній бік).
Отже, після проведення державної реєстрації договору купівлі-продажу приміщення від 23.07.2010р. та повної сплати 04.11.2010р. коштів за об'єкт приватизації, Товариство з обмеженою відповідальністю "Юридична фірма "Еталон" набуло право власності на приміщення загальною площею - 151,9 кв.м., яке знаходиться за адресою: місто Житомир, вулиця Велика Бердичівська, буд. № 35, а договір оренди нерухомого майна № 509 від 03.12.2007р. припинив свою дію.
Прокурор у позовній заяві посилається на те, що за договором оренди нерухомого майна № 509 від 03.12.2007р. у відповідача перед КП "Агентство з управління майном" Житомирської міської ради залишилась непогашеною заборгованість по орендній платі в сумі 68946,98грн.
Частина 1 статті 762 ЦК України визначає, що за користування майном з наймача справляється плата, розмір якої встановлюється договором найму.
Орендар зобов'язаний вносити орендну плату своєчасно і у повному обсязі (ч.3 ст. 18 Закону України "Про оренду державного та комунального майна").
З врахуванням вимог ч.1 ст.19 Закону України "Про оренду державного та комунального майна", орендар за користування об'єктом оренди вносить орендну плату незалежно від наслідків господарської діяльності.
Як вбачається з обґрунтованого розрахунку суми заборгованості по орендній платі (а.с. 18) та підтверджується наявними в матеріалах справи доказами, станом на час звернення прокурора з позовом до господарського суду, непогашеною залишилась у відповідача перед КП "Агентство з управління майном" Житомирської міської ради заборгованість по орендній платі за період з вересня 2009 року по жовтень 2010 року в сумі 68946,98грн.
З матеріалів справи вбачається, що в процесі розгляду справи, відповідачем було здійснено часткове погашення заборгованості в розмірі 24000,00грн., що підтверджується наявними в матеріалах справи платіжними дорученнями: №155 від 10.12.2010р. на суму 8000,00грн., №165 від 29.12.2010р. на суму 10000,00грн., № 181 від 17.02.2011р. на суму 6000,00грн. (а.с. 84-86), та виписками по рахунку КП "Агентство з управління майном" Житомирської міської ради (а.с.64, 65).
Відповідно до п. 1-1 ч. 1 ст. 80 ГПК України, господарський суд припиняє провадження у справі, якщо відсутній предмет спору.
Таким чином, провадження у справі в частині стягнення з відповідача заборгованості по орендній платі в сумі 24000,00грн. підлягає припиненню.
З огляду на вищезазначене, на час розгляду справи, непогашеною залишилась заборгованість відповідача перед КП "Агентство з управління майном" Житомирської міської ради по орендній платі в сумі 44946,98грн.
Згідно ч.1 ст.193 ГК України, суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.
Нормою ст. 525 Цивільного кодексу України передбачено, що одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.
Зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, а за відсутності таких вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться (ст. 526 ЦК України).
Відповідач позовні вимоги визнав, проте на час розгляду справи, не подав суду доказів проведення розрахунків з позивачем у повному обсязі.
За таких умов, вимоги прокурора про стягнення з відповідача на користь КП "Агентство з управління майном" Житомирської міської ради заборгованості по договору оренди № 509 від 03.12.2007р. підлягають частковому задоволенню в сумі 44946,98грн. Провадження у справі в частині стягнення заборгованості в сумі 24000,00грн. підлягає припиненню на підставі п. 1-1 ч. 1 ст. 80 ГПК України.
Судові витрати по сплаті державного мита та витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу покладаються на відповідача.
У заяві від 24.02.2011р. (а.с. 82) відповідач просить розстрочити виконання рішення суду в частині стягнення з відповідача на користь КП "Агентство з управління майном" Житомирської міської ради 44946,98грн., згідно наступного графіку:
до 31.03.2011р. - 8989,40грн.,
до 30.04.2011р. - 8989,40грн.,
до 31.05.2011р. - 8989,40грн.,
до 30.06.2011р. - 8989,40грн.,
до 31.07.2011р. - 8989,40грн.
Представник КП "Агентство з управління майном" Житомирської міської ради та прокурор в судовому засіданні 24.02.2011р. проти задоволення клопотання відповідача про розстрочку виконання судового рішення згідно наведеного графіку не заперечували.
Відповідно до п. 6 ст. 83 ГПК України, господарський суд, приймаючи рішення, має право відстрочити або розстрочити виконання рішення.
Застосовуючи дану норму закону слід враховувати положення ст.121 ГПК України, відповідно до якої розстрочення виконання рішення можливе у виняткових випадках при наявності обставин, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.
При цьому, вирішуючи питання про розстрочку виконання рішення, суд повинен враховувати матеріальні інтереси сторін, їх фінансовий стан, ступінь вини відповідача у виникненні спору, наявність інфляційних процесів у економіці держави та інші обставини справи.
Обґрунтовуючи заяву про розстрочку виконання рішення суду, відповідач посилається на скрутний матеріальний стан. На підтвердження наведеного відповідачем надано баланс та звіт суб'єкта малого підприємництва за 2010 рік (а.с. 93-95) з яких вбачається, що діяльність підприємства була збитковою.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши наявні в матеріалах справи документи, з огляду на скрутне фінансове становище відповідача, а також відсутність заперечень позивача та прокурора щодо розстрочки виконання рішення суду, господарський суд приходить до висновку про наявність обставин, що ускладнюють виконання рішення суду, які розцінюються судом як виняткові обставини. Таким чином, враховуючи викладене, господарський суд, як виняток, задовольняє заяву відповідача та вважає за необхідне розстрочити виконання рішення суду в частині стягнення 44946,98 грн. заборгованості строком на п'ять місяців, згідно до наступного графіку: до 31 березня 2011 року - 8989,40 грн.; до 30 квітня 2011 року - 8989,40 грн.; до 31 травня 2011 року - 8989,40 грн.; до 30 червня 2011 року - 8989,39 грн.; до 31 липня 2011 року - 8989,39 грн.
На підставі ст. ст. 525, 526 ЦК України, ч. 1 ст. 193 ГК України, Закону України "Про оренду державного та комунального майна" та керуючись ст.ст. 22, 49, п. 1-1 ч. 1 ст. 80, ст.ст. 82 - 85 ГПК України, господарський суд
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити частково.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Юридична фірма "Еталон" (10008, м.Житомир, вул. Барашівська, 78, ідентифікаційний код 35343724)
на користь Комунального підприємства "Агентство з управління майном" Житомирської міської ради (10014, м.Житомир, вул. Михайлівська, 10 А, ідентифікаційний код 34788934):
- 44946,98 грн. заборгованості;
- 689,47 грн. державного мита;
- 236,00 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
3. Розстрочити виконання рішення в частині стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю "Юридична фірма "Еталон" 44946,98 грн. заборгованості строком на п'ять місяців, згідно до наступного графіку:
- до 31 березня 2011 року - 8989,40 грн.;
- до 30 квітня 2011 року - 8989,40 грн.;
- до 31 травня 2011 року - 8989,40 грн.;
- до 30 червня 2011 року - 8989,39 грн.;
- до 31 липня 2011 року - 8989,39 грн.
4. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Юридична фірма "Еталон" (10008, м.Житомир, вул. Барашівська, 78, ідентифікаційний код 35343724)
- в доход Державного бюджету України (р/р 31118095700002 ГУДКУ у Житомирській області, ЄДРПОУ 22062319, МФО 811039, код 22090200, отримувач УДК у м.Житомирі) - 689,47грн. державного мита;
- в доход Державного бюджету України (р/р 31217264700002 ГУДКУ у Житомирській області, МФО 811039, ЄДРПОУ 22062319, код 22050003, отримувач УДК у м.Житомирі) - 236,00 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
5. Припинити провадження у справі в частині стягнення 24000,00грн. основної заборгованості.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Апеляційна скарга подається на рішення місцевого господарського суду протягом десяти днів з дня його оголошення. У разі якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення, зазначений строк обчислюється з дня підписання рішення, оформленого відповідно до статті 84 Господарського процесуального кодексу України.
Суддя Кравець С.Г.
Повний текст рішення підписано: "03" березня 2011 року.
Віддрукувати:
1 - до справи;
2, 3 - позивачам;
4 - відповідачу (10006, м.Житомир, вул. Барашівська, 78)
5, 6 - прокурору.
Суд | Господарський суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 28.02.2011 |
Оприлюднено | 12.03.2011 |
Номер документу | 14054337 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Житомирської області
Кравець С.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні