5020-5/040-2/244
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ
УХВАЛА
22 лютого 2011 року справа № 5020-5/040-2/244
За позовом: Тернівської сільської Ради Балаклавського району міста Севастополя (99716, м. Севастополь, с. Тернівка, вул. Леніна, 2)
до Приватного підприємства „Наві-Сервіс” (99007, м. Севастополь, вул. М. Музики, б. 64, кв. 29),
Колективного сільськогосподарського підприємства „Пам'ять Леніна” (99716, м. Севастополь, с. Тернівка, вул. Леніна, 3),
Комунального підприємства „Бюро технічної інвентаризації і державної реєстрації об'єктів нерухомого майна” Севастопольської міської Ради
(99001, м. Севастополь, вул. Папаніна, 1-А)
про визнання недійсним договору купівлі-продажу від 19.11.2008, та спонукання виконати певні дії
суддя Шевчук Н.Г.
Представники сторін:
Позивач - не з'явився;
Відповідач (ПП „Наві-Сервіс”) - не з'явився;
Відповідач (КСП „Пам'ять Леніна”) –Черкащина О.О., довіреність б/н від 10.01.2011;
Відповідач (КП „Бюро технічної інвентаризації і державної реєстрації об'єктів нерухомого майна” СМР) - не з'явився;
Тернівська сільська Рада Балаклавського району міста Севастополя звернулась до господарського суду міста Севастополя з позовом до Приватного підприємства „Наві-Сервіс”, Колективного сільськогосподарського підприємства „Пам'ять Леніна”, Комунального підприємства „Бюро технічної інвентаризації і державної реєстрації об'єктів нерухомого майна” Севастопольської міської Ради про визнання недійсним договору купівлі-продажу від 19.11.2008, та спонукання виконати певні дії, а саме: зобов'язати Комунальне підприємство “Бюро технічної інвентаризації та державної реєстрації об'єктів нерухомого майна” відмінити державну реєстрацію права власності об'єктів нерухомого майна за Приватним підприємством „Наві-Сервіс” здійснену на підставі договору купівлі-продажу нерухомого майна від 19.11.2008.
Ухвалою суду від 25.05.2010 провадження у справі № 5020-5/040 зупинено до вирішення спору по справі №5020-2/259-11/088 за позовом Приватного підприємства „НАВІ-СЕРВІС” до Колективного сільськогосподарського підприємства „Пам'ять Леніна”, за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача: Тернівської сільської ради Балаклавського району міста Севастополя, Хати Андрія Захаровича про визнання договору купівлі-продажу нерухомого майна від 19.11.2008 дійсним, яка розглядається господарським судом міста Севастополя.
Ухвалою суду від 14.01.2011 поновлено провадження по справі.
Позовна вимога про зобов'язання Комунального підприємства “Бюро технічної інвентаризації та державної реєстрації об'єктів нерухомого майна” відмінити державну реєстрацію права власності об'єктів нерухомого майна за Приватним підприємством „Наві-Сервіс” здійснену на підставі договору купівлі-продажу нерухомого майна від 19.11.2008 заявлена до Комунального підприємства “Бюро технічної інвентаризації та державної реєстрації об'єктів нерухомого майна” .
Таким чином, між Приватним підприємством „Наві-Сервіс” та Комунальним підприємством “Бюро технічної інвентаризації та державної реєстрації об'єктів нерухомого майна” спору про визнання недійсним договору купівлі-продажу від 19.11.2008 не існує.
Спір про зобов'язання КП „Бюро технічної інвентаризації і державної реєстрації об'єктів нерухомого майна” Севастопольської міської Ради відмінити державну реєстрацію права власності об'єктів нерухомого майна, суд вважає таким, що не підлягають вирішенню в господарських судах України, що є підставою для припинення провадження у справі в частині цих вимог на підставі пункту 1 частини 1 статті 80 Господарського процесуального кодексу України, виходячи з наступного.
Згідно стаття 12 Господарського процесуального кодексу України (в редакції, яка діяла на день подачі у суд зустрічного позову) господарським судам підвідомчі:
1) справи у спорах, що виникають при укладанні, зміні, розірванні і виконанні господарських договорів, у тому числі щодо приватизації майна, та з інших підстав, крім:
спорів про приватизацію державного житлового фонду;
спорів, що виникають при погодженні стандартів та технічних умов;
спорів про встановлення цін на продукцію (товари), а також тарифів на послуги (виконання робіт), якщо ці ціни і тарифи відповідно до законодавства не можуть бути встановлені за угодою сторін;
спорів, що виникають із публічно-правових відносин та віднесені до компетенції Конституційного Суду України та адміністративних судів;
інших спорів, вирішення яких відповідно до законів України та міжнародних договорів України віднесено до відання інших органів;
2) справи про банкрутство.
3) справи за заявами органів Антимонопольного комітету України, Рахункової палати з питань, віднесених законодавчими актами до їх компетенції.
4) справи, що виникають з корпоративних відносин у спорах між господарським товариством та його учасником (засновником, акціонером), у тому числі учасником, який вибув, а також між учасниками (засновниками, акціонерами) господарських товариств, що пов'язані із створенням, діяльністю, управлінням та припиненням діяльності цього товариства, крім трудових спорів.
Спір між Тернівською сільською Радою Балаклавського району міста Севастополя і Комунальним підприємством “Бюро технічної інвентаризації та державної реєстрації об'єктів нерухомого майна” відноситься до спорів, що виникли із публічно-правих відносин по державній реєстрації права власності на нерухоме майно.
Відповідно до пункту 6 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України до початку діяльності окружних та апеляційних адміністративних судів адміністративні справи, підвідомчі господарським судам відповідно до Господарського процесуального кодексу України 1991 року, вирішують у першій та апеляційній інстанціях відповідні місцеві та апеляційні господарські суди за правилами Кодексу адміністративного судочинства України.
Суб'єкт владних повноважень, згідно положень пункту 7 частини першої статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України, це орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійснені ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до пункту 1 частини першої статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України компетенція адміністративних судів поширюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.
Відповідно до частини другої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.
Згідно частини першої статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України компетенція адміністративних судів поширюється на:
1) спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності;
2) спори з приводу прийняття громадян на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби;
3) спори між суб'єктами владних повноважень з приводу реалізації їхньої компетенції у сфері управління, у тому числі делегованих повноважень, а також спори, які виникають з приводу укладання та виконання адміністративних договорів;
4) спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом;
5) спори щодо правовідносин, пов'язаних з виборчим процесом чи процесом референдуму.
З викладеного слідує, що спори щодо зобов'язання виконати певні дії не підвідомчі господарським судам України.
Комунальне підприємство “Бюро технічної інвентаризації та державної реєстрації об'єктів нерухомого майна” у спірному правовідношенні не виконує
Оскільки КП „Бюро технічної інвентаризації і державної реєстрації об'єктів нерухомого майна” Севастопольської міської Ради у даних правовідносинах є суб'єктом владних повноважень, то спір про зобов'язання Комунального підприємства “Бюро технічної інвентаризації та державної реєстрації об'єктів нерухомого майна” Севастопольської міської Ради відмінити державну реєстрацію права власності об'єктів нерухомого майна за Приватним підприємством „Наві-Сервіс” здійснену на підставі договору купівлі-продажу нерухомого майна від 19.11.2008 підлягає розгляду у порядку Кодексу адміністративного судочинства України.
Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду України від 25.08.2009 № 2/394.
На підставі викладеного, керуючись пунктом 1 частини першої статті 80, статтею 86 Господарського процесуального кодексу України, суд
УХВАЛИВ:
Провадження у справі № 5020-5/040-2/244 в частині позовних вимог до Комунального підприємства „Бюро технічної інвентаризації і державної реєстрації об'єктів нерухомого майна” Севастопольської міської Ради припинити.
Суддя підпис Н.Г. Шевчук
Суд | Господарський суд м. Севастополя |
Дата ухвалення рішення | 22.02.2011 |
Оприлюднено | 12.03.2011 |
Номер документу | 14054446 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд м. Севастополя
Шевчук Наталія Григорівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні