Постанова
від 10.03.2011 по справі 2а-8005/10/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №6.9

ПОСТАНОВА

Іменем України

10 березня 2011 року Справа № 2а-8005/10/1270

Луганський окружний адміністративний суд у скла ді:

судді: Ципко О.В.,

при секретарі судового зас ідання: Бородіній І.Ю.,

за участю представників

від позивача: Бєлікової М .Ю. (довіреність № 34-03-03/161 від 13.01.201 1 р.),

від відповідача: Каргаєв а Д.М.. (довіреність від 05.01.2011 ро ку),

розглянувши у відкрит ому судовому засіданні адмін істративний позов державної інспекції з контролю за ціна ми в Луганській області до то вариства з обмеженою відпові дальністю «Форнакс» про стяг нення суми економічних санкц ій ,-

В С Т А Н О В И В:

22 жовтня 2010 року до Луга нського окружного адміністр ативного суду надійшов адмін істративний позов державної інспекції з контролю за ціна ми в Луганській області до то вариства з обмеженою відпові дальністю «Форнакс» про стяг нення суми економічних санкц ій в розмірі 94407,66 грн.

В обґрунтування свої х позовних вимог державна ін спекція з контролю за цінами в Луганській області зазнач ила, що з 06.09.2010 року по 08.09.2010 року де ржавною інспекцією з контрол ю за цінами в Луганській обла сті було проведено перевірку товариства з обмеженою відп овідальністю «Форнакс» з пи тань дотримання діючого Поря дку декларування зміни оптов о-відпускних цін на продовол ьчі товари та порядку формув ання та застосування цін на о кремі види продовольчих това рів. За результатами перевір ки було складено акт від 08.09.2010 р оку № 504.

За результатами перевірки державною інспекцією з конт ролю за цінами в Луганській о бласті відносно товариства з обмеженою відповідальніст ю «Форнакс» винесено рішення № 264 від 09.09.10р. про застосування ш трафних санкцій у розмірі 94407,66 грн.: штраф у сумі 62938,44 грн. і вилу чено необґрунтованої виручк и в сумі 31469,22 грн.

10.09.2010 рішення, претензія і при пис були направлені на адрес у відповідача. Оскільки това риством з обмеженою відповід альністю «Форнакс» добровіл ьно не сплачені економічні с анкції, позивач просив суд їх стягнути.

В судовому засідання предс тавник позивача підтримав св ої позовні вимоги та просив ї х задовольнити.

Представник відповідача п озов не визнав та зазначив, що 30.09.2010 року товариство з обмежен ою відповідальністю «Форнак с» оскаржило рішення № 264 від 09. 09.10р. про застосування штрафни х санкцій. Постановою Луганс ького окружного адміністрат ивного суду від 01.12.2010 року по ад міністративній справі № 2а-7521/10 /1270 позов товариства з обмежен ою відповідальністю «Форнак с» до державної інспекції з к онтролю за цінами в Луганськ ій області про визнання прот иправним та скасування рішен ня про застосування штрафни х санкцій № 264 від 09.09.10р. було задо волено, ухвалою Донецького а пеляційного адміністративн ого суду від 24.01.2011 року постанов а було залишена без змін. За та ких обставин, представник ві дповідача просив відмовити п озивачу у задоволенні позовн их вимог.

Дослідивши матеріали с прави, заслухавши пояснення сторін та встановивши фактич ні обставини справи, суд прих одить до наступного.

Частиною 1 ст.2 Кодексу адмін істративного судочинства вс тановлено, що завданням адмі ністративного судочинства є захист прав, свобод та інтере сів фізичних осіб, прав та інт ересів юридичних осіб у сфер і публічно-правових відносин від порушень з боку органів д ержавної влади, органів місц евого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, і нших суб' єктів при здійснен ні ними владних управлінськи х функцій на основі законода вства, в тому числі на виконан ня делегованих повноважень.

Відповідно до п.1 ч. 1 ст. 17 КАС У країни спори фізичних чи юри дичних осіб із суб'єктом влад них повноважень щодо оскарже ння його рішень (нормативно-п равових актів чи правових ак тів індивідуальної дії), дій ч и бездіяльності відносяться до компетенції адміністрати вних судів.

У відповідності до ст . 19 Конституції України орган и державної влади та органи м ісцевого самоврядування, їх посадові особи зобов' язані діяти лише на підставі, в межа х повноважень та у спосіб, що п ередбачені Конституцією та з аконами України.

Судом встановлено, що в ідповідач - товариство з обме женою відповідальністю «Фор накс», має статус юридичної о соби; включено до ЄДРПОУ та ма є код - 31719339. Предметом діяльно сті товариства є оптова торг івля.

Згідно з ч. 2 і ч. 3 ст. 13 Закону Ук раїни «Про ціни і ціноутворе ння» контроль за додержанням державної дисципліни цін зд ійснюється органами, на які ц і функції покладено Урядом У країни; державні органи, що зд ійснюють контроль за цінами, та їх посадові особи мають пр ава, виконують обов'язки і нес уть відповідальність.

Повноваження та компетенц ія позивача визначена постан овою Кабінету Міністрів Укра їни від 13 грудня 2000 року № 1819, якою затверджено Положення про Д ержавну інспекцію з контролю за цінами. Відповідно до цьог о Положення Державна інспекц ія з контролю за цінами (далі - ДІКЦ) є урядовим органом держ авного управління, який діє у складі Міністерства економі ки і підпорядковується йому. ДІКЦ має серед інших право: пр оводити в органах виконавчої влади, Раді міністрів Автоно мної Республіки Крим, підпри ємствах, установах та органі заціях незалежно від форми в ласності перевірки бухгалте рських документів, книг, звіт ів, калькуляцій та інших доку ментів, пов'язаних з формуван ням, встановленням і застосу ванням цін і тарифів; у межах с воєї компетенції вимагати ві д керівників та інших посадо вих осіб органів виконавчої влади, підприємств, установ т а організацій, які перевіряю ться, усунення виявлених пор ушень порядку формування, вс тановлення і застосування ці н і тарифів; приймати рішення про вилучення до відповідно го бюджету сум всієї необґру нтовано одержаної підприємс твом, установою, організаціє ю виручки у результаті поруш ення державної дисципліни ці н та накладати штраф у двокра тному її розмірі, а також звер татись з позовами до судів пр о стягнення з підприємств, ус танов та організацій зазначе них сум у разі невиконання ни ми рішень державних інспекці й з контролю за цінами.

ДІКЦ має територіальні орг ани - державні інспекції з к онтролю за цінами в Автономн ій Республіці Крим, областях , містах Києві та Севастополі , які становлять єдину систем у органів державного контрол ю за цінами і мають права, пере дбачені пунктами 5, 6 цього Пол оження.

Відповідно до пп. 3.8 п. 3 Інстру кції про порядок застосуванн я економічних та фінансових (штрафних) санкцій органами д ержавного контролю за цінами , затвердженої наказом Мініс терства економіки та з питан ь європейської інтеграції Ук раїни, Міністерства фінансів України від 03.12.2001 року № 298/519, заре єстрованої в Міністерстві юс тиції України 18 грудня 2001 року за № 1047/6238, Державна інспекція з контролю за цінами, державні інспекції з контролю за ціна ми в Автономній Республіці К рим, областях, містах Києві та Севастополі на підставі про ведених ними перевірок суб'є ктів господарювання приймаю ть рішення про застосування фінансових (штрафних) санкці й за порушення вимог законод авства, яким передбачено так і санкції та їх розміри.

Судом встановлено, що держа вною інспекцією з контролю з а цінами в Луганській облас ті у період з 06.09.2010 року по 08.09.2010 ро ку проведено позапланову пер евірку товариства з обмежено ю відповідальністю «Форнакс » з питань дотримання діючог о Порядку декларування зміни оптово-відпускних цін на про довольчі товари та порядку ф ормування та застосування ці н на окремі види продовольчи х товарів. За результатами пе ревірки було складено акт ві д 08.09.2010 року № 504 (а.с. 3-8). У якості вис новку в акті вказано, що у пері оді з 11.09.2009 року по 20.07.2010 року необґ рунтовано отримана ТОВ «Форн акс» виручка у сумі 30339,22 грн. в н аслідок порушення діючого по рядку формування та застосув ання цін на борошно в/г, сир м' який з вмістом жиру 5%, цукор, ол ію соняшникову, масло вершко ве, яйця курячі встановленог о розпорядженням Голови облд ержадміністрації від 08.11.2007 рок у № 1411 «Про регулювання цін на о кремі види продовольчих това рів» (із змінами, внесеними ро зпорядженням Голови облдерж адміністрації від 14.11.2008 р. № 1548).

Ст. 14 Закону України «Про цін и і ціноутворення» встановле но, що вся необґрунтовано оде ржана підприємством, організ ацією сума виручки в результ аті порушення державної дисц ипліни цін підлягає вилученн ю в доход відповідного бюдже ту залежно від підпорядкован ості підприємства, організац ії. Крім того, в позабюджетні ф онди місцевих Рад стягується штраф у двократному розмірі необґрунтовано одержаної су ми виручки. Вказані суми спис уються з рахунків підприємст в і організацій в банківськи х установах за рішенням суду .

На підставі вказаног о акту перевірки державною і нспекцією з контролю за ціна ми в Луганській області було прийнято рішення № 264 від 09.09.10р. п ро застосування штрафних сан кцій у розмірі 94407,66 грн.: штраф у сумі 62938,44 грн. і вилучено необґр унтованої виручки в сумі 31469,22 г рн. (а.с. 9), яке постановою Луган ського окружного адміністра тивного суду від 01.12.2010 року по а дміністративній справі № 2а-752 1/10/1270 за позовом товариства з об меженою відповідальністю «Ф орнакс» до державної інспекц ії з контролю за цінами в Луга нській області було визнано протиправним та скасовано, а ухвалою Донецького апеляцій ного адміністративного суду від 24.01.2011 року постанова Луганс ького окружного адміністрат ивного суду від 01.12.2010 року по ад міністративній справі № 2а-7521/10 /1270 була залишена без змін.

Відповідно до ч.1 ст. 72 КАС Укр аїни обставини, встановлені судовим рішенням в адміністр ативній, цивільній або госпо дарській справі, що набрало з аконної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у як их беруть участь ті самі особ и або особа, щодо якої встанов лено ці обставини.

Враховуючи вищенавед ене, суд дійшов до висновку, що рішення державної інспекції з контролю за цінами в Луганс ькій області № 264 від 09.09.10р. про за стосування штрафних санкцій до ТОВ «Форнакс» прийняте з п орушенням чинного законодав ства, тому позовні вимоги щод о стягнення з товариства з об меженою відповідальністю «Ф орнакс» економічних санкцій за цим рішенням не можуть бут и задоволенні судом.

Відповідно до ч.1 ст. 71 КАС України кожна сторона повин на довести ті обставини, на як их ґрунтуються її вимоги та з аперечення.

Питання судових витра т судом не вирішується, оскіл ьки рішення прийнято не на ко ристь позивача.

Керуючись ст.ст. 2, 17, 71, 94, 161, 162, 163, 167 К одексу адміністративного су дочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні позову д ержавної інспекції з контрол ю за цінами в Луганській обла сті до товариства з обмежено ю відповідальністю «Форнакс » про стягнення суми економі чних санкцій в розмірі 94407,66 грн . відмовити за необґрунтован істю.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду.

Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого статтею 186 КА С України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження . Постанова в повному обсязі виготовлена 10.03.2011 року .

Суддя О.В. Ципко

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.03.2011
Оприлюднено15.03.2011
Номер документу14096612
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-8005/10/1270

Постанова від 10.03.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ципко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні