Україна
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
10 лютого 2011 р. справа № 2а/0570/1087/2011
Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17
час прийняття постанови: 1 7.15
Донецький окружний адмін істративний суд в складі:
головуючого судді Бєломєс тнова О. Ю.
при секретарі Аврамч енко С.С.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі су дових засідань в м. Донецьку п о вул. 50-ї Гвардійської Дивізі ї, 17 адміністративну справу
за позовом Товариств а з обмеженою відповідальніс тю «АКТИВПРОМРЕСУРС»
до Державної податкової ін спекції у Ворошиловському ра йоні м. Донецька
про зобов' язання вчинити певні дії
за участю представни ка позивача Ауксутіс Е.С.
представника відповідача Тимошенко С.Ю.
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеж еною відповідальністю «АКТИ ВПРОМРЕСУРС» звернулося до с уду з позовом до Державної по даткової інспекції у Ворошил овському районі м. Донецька п ро зобов' язання вчинити пев ні дії.
В подальшому позивач уточн ив позовні вимоги та просив с уд визнати протиправними дії ДПІ у Ворошиловському район і м. Донецька по відмові у вида чі ТОВ «АКТИВПРОМРЕСУРС» сві доцтва платника податку на д одану вартість, зобов' язати ДПІ у Ворошиловському район і м. Донецька вчинити дії з пр оведення реєстрації як платн ика податку на додану вартіс ть ТОВ «АКТИВПРОМРЕСУРС», зо бов' язати ДПІ у Ворошиловсь кому районі м. Донецька видат и ТОВ «АКТИВПРОМРЕСУРС» свід оцтво про реєстрацію платник а податку на додану вартість .
В обґрунтування свої х вимог позивач посилається на те, що 23 грудня 2010 року він зв ернувся до податкового орган у з реєстраційною заявою фор ми № 1-ПДВ про реєстрацію як пл атника податку на додану вар тість. Проте, відповідач відм овив у реєстрації платника п одатку на додану вартість з т ієї підстави, що обов' язков ій реєстрації в якості платн ика ПДВ підлягають підприємс тва, які на протязі 12 календар них місяців сукупно мали опе рації, що підпадають під опод аткування ПДВ у розмірі пона д 300,0 тис. грн.. (без урахування ПД В). Позивач вважає безпідстав ним відмову відповідача. Заз начає, що відповідач, відмовл яючи у реєстрації платником ПДВ, порушив вимоги Положенн я про реєстрацію платників п одатку на додану вартість, за твердженого Наказом Державн ої податкової адміністрації України від 1 березня 2000 року № 79, зареєстрованого в Міністер стві юстиції України 3 квітня 2000 року за № 208/4429.
В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав та просив їх зад овольнити.
Представник відповід ача в судове засідання з' яв ився, адміністративний позов не визнав, з підстав, викладен их у письмових запереченнях. Зазначає, що реєстраційну за яву форми № 1-ПДВ було не прийн ято до розгляду у відповідно сті до вимог Положення про ре єстрацію платників податку н а додану вартість, затвердже ного Наказом Державної подат кової адміністрації України від 1 березня 2000 року № 79. Також з азначає, що відповідно до п.п . 2.3.1 п. 2.3 ст.2 Закону України «Про податок на додану вартість» обов' язковій реєстрації в я кості платника ПДВ підлягают ь підприємства, які на протяз і останніх 12 місяців сукупно м али операції, що підлягають п ідпадають під оподаткування ПДВ у розмірі 300,0 тис. грн.. (без у рахування ПДВ). У зв' язку з ц им просить суд в задоволенні позову відмовити.
Заслухавши представника п озивача, представника відпов ідача та дослідивши матеріал и справи, суд встановив насту пне.
Позивач- Товариство з обмеженою відповідальністю «АКТИВПРОМРЕСУРС» зареєстр оване виконавчим комітетом Д онецької міської ради 17.12.2010 рок у, свідоцтво про державну реє страцію юридичної особи сер ії А01 № 714242, код ЄДРПОУ 37435256.
23 грудня 2010 року позива чем до податкового органу по дана реєстраційна заява плат ника податку на додану варті сть форми № 1-ПДВ.
Листом від 25 грудня 2010 р оку № 57518/10/15-213 (арк. справи 39) Держав ною податковою інспекцією у Ворошиловському районі м. До нецька повідомлено платника податків - ТОВ “ АКТИВПРОМР ЕСУРС ” про відмову у реєстра ції платника ПДВ, у зв' язку з тим, що відповідно до п.п. 2.3.1 п. 2 .3 ст. 2 Закону України «Про пода ток на додану вартість» обов ' язковій реєстрації в якост і платника ПДВ підлягають пі дприємства, які на протязі ос танніх 12 календарних місяців сукупно мали операції, що під падають під оподаткування П ДВ, у розмірі понад 300,0 тис. грн.. (без урахування ПДВ).
Відповідно до пункту 2.2. статті 2 Закону України “Про податок на додану вартість” від 3 квітня 1997 року № 168/97-ВР, плат ником податку є будь-яка особ а, яка за своїм добровільним р ішенням зареєструвалася пла тником податку.
Згідно з пунктом 9.4. статті 9 З акону України “Про податок н а додану вартість” від 3 квітн я 1997 року № 168/97-ВР, якщо особа, на я ку не поширюється дія пункту 2.3 статті 2 цього Закону (обов' язкова реєстрація), як платни к податку, вважає за доцільне добровільно зареєструватис я платником податку і відпов ідає вимогам підпункту 2.2 стат ті 2 цього Закону, така реєстра ція провадиться за її заявою .
Підпунктом “в”пунктом 9.6. ст атті 9 Закону України “Про под аток на додану вартість”, з ур ахуванням положень пункту 9.5 ц ієї статті встановлено, що за ява про реєстрацію має бути п одана (надіслана) податковом у органу особами, що прийняли добровільне рішення про реє страцію платниками податку, не пізніше двадцяти календар них днів до початку податков ого періоду, з якого такі особ и вважатимуться платниками ц ього податку та матимуть пра во на податковий кредит і вип иску податкових накладних.
Пунктом 7 Положення про реєс трацію платників податку на додану вартість, затверджено го Наказом Державної податко вої адміністрації України ві д 1 березня 2000 року № 79 (далі - Поло ження про реєстрацію платник ів ПДВ) встановлено, що для реє страції особи як платника по датку на додану вартість пот рібно, щоб вона була взята на о блік в органі державної пода ткової служби за її місцезна ходженням або місцем прожива ння відповідно до Порядку об ліку платників податків, збо рів (обов'язкових платежів), за твердженого наказом Державн ої податкової адміністрації України від 19 лютого 1998 року № 80 , зареєстрованого в Міністер стві юстиції України 16 березн я 1998 року за № 172/2612.
Як свідчать матеріал и справи, ТОВ “Активпромресу рс» взято на облік в органі де ржавної податкової служби за її місцезнаходженням, про що свідчить довідка про взяття на облік платника податків в ід 20 грудня 2010 року № 46683 (арк. спра ви 33).
Відповідно до пункту 13 Положення про реєстрацію пл атників ПДВ, реєстрація плат ником податку на додану варт ість здійснюється за заявою особи, яка відповідає вимога м статті 2 Закону.
Реєстраційна заява платни ка податку на додану вартіст ь за формою № 1-ПДВ (додаток 1) на правляється особою на адресу податкового органу з повідо мленням про вручення або вру чається особисто представни ком такої особи службовій ос обі податкового органу особа ми, що прийняли добровільне р ішення про реєстрацію платни ками податку, - не пізніше двад цяти календарних днів до поч атку податкового періоду, з я кого такі особи вважатимутьс я платниками цього податку т а матимуть право на податков ий кредит і виписку податков их накладних (підпункт “в”).
Перелік підстав, з яки х податковий орган може відм овити у реєстрації платників ПДВ передбачений пунктом 14.1. П оложення про реєстрацію плат ників ПДВ, згідно з яким подат ковий орган відмовляє в реєс трації платником податку на додану вартість та видачі Св ідоцтва, якщо заявник не підп адає під означення платника податку згідно з пунктом 2 цьо го Положення або за наявност і обставин, які є підставою дл я анулювання реєстрації та в изначені пунктом 25 цього Поло ження.
Як встановлено судом, жодна із підстав, передбачених пун ктом 14.1. Положення про реєстра цію платників ПДВ, не стала пі дставою у відмові в реєстрац ії позивачу платником ПДВ.
Відповідно до статті 19 Конституції України правов ий порядок в Україні ґрунтує ться на засадах, відповідно д о яких ніхто не може бути прим ушений робити те, що не передб ачено законодавством. Органи державної влади та органи мі сцевого самоврядування, їх п осадові особи зобов'язані ді яти лише на підставі, в межах п овноважень та у спосіб, що пер едбачені Конституцією та зак онами України.
Частиною 1 статті 9 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, встановлено, що с уд при вирішенні справи керу ється принципом законності, відповідно до якого: вирішує справи відповідно до Консти туції та законів України, а та кож міжнародних договорів, з года на обов'язковість яких н адана Верховною Радою Україн и; застосовує інші нормативн о-правові акти, прийняті відп овідним органом на підставі, у межах повноважень та у спос іб, передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до статті 2 цього Кодексу, завданням адмініст ративного судочинства є захи ст прав, свобод та інтересів ф ізичних осіб, прав та інтерес ів юридичних осіб у сфері пуб лічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб'єктів при здійсненні ни ми владних управлінських фун кцій на основі законодавства , в тому числі на виконання дел егованих повноважень, шляхом справедливого, неупереджено го та своєчасного розгляду а дміністративних справ. До ад міністративних судів можуть бути оскаржені будь-які ріше ння, дії чи бездіяльність суб 'єктів владних повноважень, к рім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами Ук раїни встановлено інший поря док судового провадження.
У справах щодо оскарження р ішень, дій чи бездіяльності с уб'єктів владних повноважень адміністративні суди переві ряють, чи прийняті (вчинені) во ни, зокрема, на підставі, у меж ах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використ анням повноваження з метою, з якою це повноваження надано ; обґрунтовано, тобто з ураху ванням усіх обставин, що мают ь значення для прийняття ріш ення (вчинення дії); безсторон ньо (неупереджено); добросові сно; розсудливо; з дотримання м принципу рівності перед за коном, запобігаючи несправед ливій дискримінації; пропорц ійно, зокрема з дотриманням н еобхідного балансу між будь- якими несприятливими наслід ками для прав, свобод та інтер есів особи і цілями, на досягн ення яких спрямоване це ріше ння (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі при йняття рішення; своєчасно, то бто протягом розумного строк у.
Враховуючи встановле ні судом обставини справи, су д приходить до висновку, що ві дповідачем при відмові позив ачу у реєстрації не дотриман о вимоги Положення про реєст рацію платників ПДВ та відпо відач діяв не на підставі, у ме жах повноважень та у спосіб, щ о передбачені Конституцією т а законами України, тому його оскаржувані дії, як суб'єкта в ладних повноважень, є неправ омірними, і обраний позиваче м спосіб поновлення порушено го права у вигляді зобов' яз ання відповідача провести ре єстрацію як податника податк у на додану вартість.
Що стосується позовної вим оги про зобов' язання ДПІ у В орошиловському районі м. Дон ецька видати ТОВ «АКТИВПРОМ РЕСУРС» свідоцтво про реєстр ацію платника податку на дод ану вартість суд зазначає на ступне.
Відповідно до п. 12 розділу 3 П оложення про реєстрацію плат ників ПДВ датою податкової р еєстрації платником податку на додану вартість є дата вкл ючення особи до Реєстру плат ників податку на додану варт ість. Під час реєстрації дато ю видачі Свідоцтва про реєст рацію платника податку на до дану вартість, яка зазначаєт ься у Свідоцтві, є дата податк ової реєстрації.
Таким чином, в даному випадк у обов' язок відповідача у в идачі свідоцтва платника ПДВ виникає внаслідок включенн я особи до реєстру платників ПДВ. До такої реєстрації сві доцтво платника видаватися н е може. Зважаючи на те, що на те перішній час позивач не вклю чений до реєстру платників П ДВ, відповідна постанова суд у не набрала законної сили, у в ідповідача не виник обов' яз ок із видачі вказаного свідо цтва. Відтак, право позивача н а одержання свідоцтва відпов ідачем не порушене, а тому вка зана вимога є передчасною і з адоволенню не підлягає.
Відповідно до ст. 94 КАС Украї ни витрати по сплаті судовог о збору підлягають присуджен ню позивачеві з Державного б юджету України відповідно до задоволених вимог.
На підставі викладеного та керуючись, ст. ст. 2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 104-107, 110, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 185-186, 254 Код ексу адміністративного судо чинства України, суд
П О С Т А Н О В И В:
Позов Товариства з о бмеженою відповідальністю « АКТИВПРОМРЕСУРС» до Державн ої податкової інспекції у Во рошиловському районі м. Доне цька про визнання дій ДПІ у В орошиловському районі м. Дон ецька по відмові у видачі ТОВ «АКТИВПРОМРЕСУРС» свідоцтв а платника податку на додану вартість, зобов' язання ДПІ у Ворошиловському районі м. Д онецька вчинити дії з провед ення реєстрації як платника податку на додану вартість Т ОВ «АКТИВПРОМРЕСУРС», зобов' язання ДПІ у Ворошиловському районі м. Донецька видати ТО В «АКТИВПРОМРЕСУРС» свідоцт во про реєстрацію платника п одатку на додану вартість за довольнити частково.
Визнати протиправним и дії Державної податкової і нспекції у Ворошиловському районі м. Донецька по відмові у видачі ТОВ «АКТИВПРОМРЕСУ РС» свідоцтва платника подат ку на додану вартість.
Зобов' язати Державн у податкову інспекцію у Воро шиловському районі м. Донець ка (83001, м. Донецьк, вул.. Артема, 74, Є ДРПОУ 21958635) вчинити дії з провед ення реєстрації як платника податку на додану вартість Т ОВ «АКТИВПРОМРЕСУРС» (83001, м. До нецьк, вул. Щорса, б. 4, ЄДРПОУ 37435256 ).
У задоволенні інших п озовних вимог відмовити.
Стягнути з Державног о бюджету України на користь Товариства з обмеженою відп овідальністю «АКТИВПРОМРЕС УРС» (83001, м. Донецьк, вул. Щорса, б . 4, ЄДРПОУ 37435256) судові витрати з с удового збору у розмірі 1,70 грн . ( одна гривня сімдесят копійо к).
Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Донецького апеляційно го адміністративного суду че рез Донецький окружний адмін істративний суд шляхом подач і в 10-денний строк з дня її отри мання апеляційної скарги.
Постанова набирає за конної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У випадку подання апе ляційної скарги постанова, я кщо її не скасовано, набирає з аконної сили після закінченн я апеляційного розгляду спра ви.
Вступна та резолютив на частина постанови проголо шена у судовому засіданні 10 лю того 2011р. Постанова виготовле на в повному обсязі 15 лютого 20 11р.
Суддя Бєломєстнов О. Ю.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.02.2011 |
Оприлюднено | 15.03.2011 |
Номер документу | 14099453 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Бєломєстнов О. Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні