ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
17 листопада 2010 року 08:46 № 2а-9668/10/2670
Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі г оловуючого судді Федорчука А.Б. при секретарі судового за сідання Савчук Г. П. розгляну вши у відкритому судовому за сіданні адміністративну спр аву
за позовом Товариства з обмеженою ві дповідальністю "Укрклімат"
до Київської регіональної м итниці
про визнання нечинними податк ових повідомлень від 19.05.2010р. №№9 2,93
за участю представників ст орін:
від позивача: Дутов О.М., пос. НОМЕР_3, від 30.11.09 р.
від відповідача: Маньков ська К.Е., посв. НОМЕР_4, ві д 17.01.06 р.
На підставі ч. 3 ст. 160 КАС Укр аїни в судовому засіданні пр оголошено вступну та резолют ивну частини постанови.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Укркліма т» звернулося до Окружного а дміністративного суду міста Києва з позовом до Київської регіональної митниці про ви знання нечинним податкових п овідомлень від 19.05.2010 р. № 92; визна ння нечинним податкових пові домлень від 19.05.2010 р. № 93; визнання нечинним рішення Київської регіональної митниці по узго дженню податкових зобовязан ь за податковим повідомлення м-рішенням №93 від 19.05.2010 р. та пода тковим повідомленням-рішенн ям № 92 від 19.05.2010 р. згідно листом № 35/7.1-10/5257 від 03.06.2010 р.
Позовні вимоги обґрунтова но тим, що проведення камерал ьної перевірки та прийняття оспорюваних повідомлень мит ним органом за методом розпо всюдження коду товару на пар тію раніше розмитнених товар ів є незаконним і по своїй сут і є застосуванням непрямих м етодів визначення податкови х зобов' язання, а застосува ння непрямих методів не нале жить до компетенції митних о рганів.
В судовому засіданні предс тавник Позивача позовні вимо ги підтримав повністю.
Відповідач проти позовних вимог заперечує, роблячи пос илання на те, що Відповідачем було правомірно проведено к амеральну перевірку Позивач а. За результатом якої винесе но правомірно податкові пові домлення №№ 92, 93 в порядку здійс нення митної справи та забез печення на території закріпл еного за нею регіону комплек сного контролю за додержання м законодавства України з ми тної справи, діючи виключно н а підставі, в межах повноваже нь та у спосіб передбачений З аконодавством.
Відповідач проти позовних вимог заперечує в повному об сязі та просить відмовити в з адоволенні позовних вимог по вністю.
Розглянувши подані докуме нти і матеріали, заслухавши п ояснення представників стор ін, всебічно і повно з' ясува вши всі фактичні обставини, н а яких ґрунтується позов, об' єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адмін істративний суд міста Києва, -
ВСТАНОВИВ:
Посадовими особами Київ ської регіональної митниці у відповідності до Наказу Киї вської регіональної митниці від 09.04.10 №346 у термін з 13.04.10 по 26.04.10 пр оведена камеральна перевірк а ТОВ «Укрклімат»(код ЄДРПОУ 32385798) з питань дотримання вимог законодавства України з пит ань митної справи при деклар уванні товару «Установки для кондиціонування повітря».
В ході перевірки встановле но, що підприємство здійснює зовнішньоекономічну діяльн ість з імпорту товарів. У тому числі, підприємство ввозило товари «Установки для конди ціонування повітря»(надалі п о тексту установки), до складу яких входять зовнішні блоки моделей: RXYQI2P7W1B, CMSQ200A7W1B, ERQ250A7W1B, ERQ200A7W1B, REYQ16P8Y1B, EWL P020KAW1N, RXQI2P7W1B, RXQ18P7W1BA, RXQ8P7W1B, RXQ10P7W1B, RWEYQ10PY1R, RXYQ10P7W1B, VATYP450AMY1, R XQ16P7W1BA, EWWP028KAW1, RZQ200C7Y1B, RXYQ8P7W1BR1, ERQ200A7W1B, що працюют ь в режимах «холод-тепло»та « холод».
Декларування зазначених в ище Установок здійснювалось підприємством наступним чин ом. За ВМД №100000008/9/187375 від 16.12.09 було за декларовано Установки із зов нішнім блоком типу REYQ16P8Y1B в кіль кості 2 комплектів за кодом Ук раїнської класифікації това рів зовнішньоекономічної ді яльності (далі - УКТ ЗЕД) 8415819090 . За ВМД №100000019/10/640048 від 28.01.10 було зад екларовано Установки із зовн ішнім блоком типу RXYQI2P7W1B в кільк ості 1 комплект за кодом УКТЗЕ Д 8415819090. За ВМД №100000019/10/640674 від 05.02.10 б уло задекларовано Установки із зовнішнім блоком типу RZQ200C7Y1B в кількості 1 комплект за кодо м УКТЗЕД 8415819090. За ВМД № 100000019/10/6451 18 від 02.04.10 було задекларовано Ус тановки із зовнішнім блоком типу RXYQI2P7W1B в кількості 2 комплек ту за кодом УКТЗЕД 8415819090. За В МД №100000019/10/645277 від 06.04.10 було задекла ровано Установки із зовнішні м блоком типу RXYQI0P7W1B в кількості 1 комплект за кодом УКТЗЕД 84 15819090, із зовнішнім блоком тип у ERQ200A7W1B в кількості 2 комплектів за кодом УКТЗЕД 8415819090. За ВМД №100000008/9/186146 від 02.12.09 було задекларов ано Установки із зовнішнім б локом типу RXYQI2P7W1B в кількості 3 ко мплектів, CMSQ200A7W1B- в кількості 1 ко мплект, ERQ250A7W1B - в кількості 2 комп лекта, ERQ200A7W1B- в кількості 3 компле кта за кодом УКТЗЕД 8415819090. За ВМД №100000019/10/639803 від 28.01.10 було задекл аровано Установки із зовнішн ім блоком типу RXYQI2P7W1B в кількост і 1 комплект, ERQ200A7W1B в кількості 3 к омплекта, RXQ18P7W1B в кількості 1 ком плект, EWWP028KAW1 в кількості 1 компле кт за кодом УКТЗЕД 8415819090. За В МД №100000019/10/639509 від 20.01.10 було задекла ровано Установки із зовнішні ми блоками типу RXYQ10P7W1B в кількос ті 1 комплект, RWEYQ10PY1R в кількості 2 комплекта, VATYP450AMY1 в кількості 1 к омплект за кодом УКТЗЕД- 84158190 90, із зовнішнім блоком типу R XQ16P7W1BA в кількості 1 комплект за к одом УКТЗЕД 8415828090. За ВМД № 10000 0008/9/187872 від 23.12.09 було задекларован о Установки із зовнішніми бл оками типу RXYQ8P7W1BR1 в кількості 1 ко мплект, ERQ200A7W1B- в ковкості 1 компле кт, CMSQ200A7W1B- в кількості 1 комплект за кодом УКТЗЕД 8415819090, із зов нішнім блоком типу EWLP020KAW1N- в кіль кості 1 комплект за кодом УКТЗ ЕД 8415828090. За ВМД №100000008/9/188476 від 29.12.0 9 було задекларовано Установ ки із зовнішніми блоками тип у REYQ16P8Y1B в кількості 1 комплект, RXYQI 2P7W1B в кількості 1 комплект за ко дом УКТЗЕД 8415819090, із зовнішн ім блоком типу RXQI2P7W1B в кількості 3 комплекта, RXQ8P7W1B в кількості 2 ко мплекта, RXQ10P7W1B за кодом УКТЗЕД 8415828090.
На товар, який класифікуєть ся у підкатегорії УКТ ЗЕД 8415 81 90 90, Законом України «Про Митний тариф України»від 05.04.2001р. №2371-111 в становлена ставка ввізного м ита 2 %.
На товар, який класифікуєть ся у підкатегорії УКТ ЗЕД 8415 82 80 90, Законом України «Про Митни й тариф України»від 05.04.2001 р. №2371-111 встановлена ставка ввізного мита 5 %.
Камеральною перевіркою у становлено методологічні по милки - факти невірного декла рування підприємством кодів товарів «Установки для конд иціонування повітря»згідно УКТ ЗЕД за вищезазначеними В МД.
Об' єктом класифікації в У КТ ЗЕД є всі товари, що мають о біг у міжнародній торгівлі. У КТ ЗЕД базується на Гармоніз ованій системі опису та коду вання товарів (далі - ГС) і Комб інованій тарифно-статистичн ій номенклатурі Європейсько го Союзу. В УКТ ЗЕД дотримано п ринцип однозначного віднесе ння товарів до класифікаційн их угруповань, що дозволяє ві днести кожний товар тільки д о одного класифікаційного уг рупування. Це досягається за вдяки Основним правилам інте рпретації класифікації това рів, приміткам до розділів, гр уп. Шість Основних правил інт ерпретації класифікації тов арів містять основоположні п ринципи побудови класифікац ійної системи і передбачають послідовне занесення конкре тного товару до визначеної г рупи, а потім - до відповідної позиції.
В той же час, класифікація т оварів для цілей митного офо рмлення здійснюється згідно з вимогами УКТЗЕД, що є товарн ою номенклатурою Митного тар ифу України, затвердженого З аконом України «Про Митний т ариф України»від 05.04.01 № 2371-ІІІ (із змінами і доповненнями), а сам е: з урахуванням Основних пра вил інтерпретації класифіка ції товарів, відповідних при міток до розділів та груп, тек стового опису товарних позиц ій та тих характеристик това ру, які є визначальними для кл асифікації.
Перевірка правильності кл асифікації товару проводила сь на підставі заявлених суб 'єктом ЗЕД до митного оформле ння відомостей про товар.
Перевірка правильності к ласифікації «Установки для к ондиціонування повітря»для визначення вологості провод илась згідно з вимогами Укра їнської класифікації товарі в зовнішньоекономічної діял ьності (далі УКТЗЕД) в «редакц ії товарної номенклатури Мит ного тарифу України, затверд женого Законом України «Про Митний тариф України»від 05.04.01 № 2371-ІІІ зі змінами та доповнен нями, Основними правилами ін терпретації класифікації то варів та відповідно до примі ток до розділів та груп, текст ового опису товарних позицій .
В ході камеральної переві рки було встановлено факт ві дсутності у підприємства обґ рунтованого підходу до визна чення коду Установок під час декларування товарів. Так, Ус тановка для кондиціонування повітря із зовнішнім блоком типу RXQI2P7W1B в грудні 2009 року підпр иємством була задекларована за ВМД №100000008/9/188476 за кодом УКТЗЕД 8415828090 (ставка мита-5%), а вже в с ічні 2010 року ця ж сама Установк а була задекларована підприє мством за ВМД №100000019/10/639803 за кодом УКТЗЕД 8415819090 (ставка мита-2%).
За результатами перевірки було складено Акт перевірки від 26.04.10 № к/12/10/100000000/32385798.
На підставі Акту перевірк и від 26.04.10 № к/12/10/100000000/32385798 винесено по даткові повідомлення форми " Р" від 19.05.10 № 92, № 93, загальна сума п одаткового зобов'язання, що п ідлягає сплаті до Держбюджет у та визначена у податкових п овідомленнях складає - 143 978,13 грн ., у тому числі штрафні санкції - 6 856,11 грн.
В судовому засіданні було д осліджено каталог виробника відповідно до технічних хар актеристик кондиціонерів, що містяться в каталозі виробн ика судом встановлено, що тор гові марки DAIKIN 2008 року, установк и для кондиціонування повітр я типів RXYQI2P7W1B, CMSQ200A7W1B, ERQ250A7W1B, ERQ200A7W1B, REYQ16P8Y1B, RXQ18P7W 1BA, RWEYQ10PY1R, RXYQ10P7W1B, VATYP450AMY1, EWWP028KAW1, RZQ200C7Y1B, RXYQ8P7W1BR1, ERQ200A7W1B, щ о декларувались підприємств ом за кодом 8415 81 90 90 за УКТ ЗЕД, пра цюють від трифазної електром ережі (380В) і мають споживчу пот ужність понад 5кВт (але не біль ше 50кВт).
В листах Держмитслужби Укр аїни (ЦМУЛДЕР) від 07.04.06 №29/1-11Л/2403-ЕП та від 20.02.08 №29/1-11.1/1057-ЕП, установки д ля кондиціонування повітря, до складу яких входять вищез азначені зовнішні блоки, пов инні класифікуватись за кодо м 8415 81 90 10 (ставка мита 10%). Установк и для кондиціонування повітр я, до складу яких входять зовн ішні блоки RXQ16P7W1BA, EWLP020KAW1N, RXQI2P7W1B, RXQ8P7W1B, RXQ10P7W1B, що декларувались підприємст вом за кодом 8415 82 80 90 за УКТЗЕД, ві дповідно до технічних характ еристик кондиціонерів, що мі стяться в каталозі виробника торгової марки DAIKIN 2008 року, прац юють від трифазної електроме режі (380В) і мають споживчу поту жність понад 5кВт (але не більш е 50кВт).
В матеріалах справи містит ься Лист Технічного комі тету стандартизації ТКУ 57 «Об ладнання для кондиціонуванн я повітря і вентиляції»від 05.0 7.2010 р. №133 (надалі по тексту Лис т від 05.07.2010 р.). У відповідності до п. 2 Листа від 05.07.2010 р., побу тові кондиціонери за їх конс трукцією розподіляються на: роздільні, моноблочні і одно канальні кондиціонери і мают ь максимальну потужність по холоду до 12 кВт, а кондиціонер и з продуктивністю по холоду більше 12 кВт відносяться до п ромислових.
Згідно п. 3 Листа від 05.07.2010 р ., до промислових кондиціонер ів відноситься: центральні к ондиціонери (секційні, панел ьно-каркасні і комплекси пов ітрообробного обладнання це нтральних кондиціонерів) та автономні кондиціонери з ене ргоспоживанням вище 5 кВт.
Відповідно до ст. 1 Закону Ук раїни „Про систему оподаткув ання", будь-які податки і збори (обов'язкові платежі), які зап роваджуються законами Украї ни, мають бути включені до цьо го Закону. Всі інші закони Укр аїни про оподаткування мають відповідати принципам, закл аденим у цьому Законі. Відпов ідно до статті 2 цього Закону п ід податком і збором (обов'язк овим платежем) до бюджетів та до державних цільових фонді в слід розуміти обов'язковий внесок до бюджету відповідн ого рівня або державного ціл ьового фонду, здійснюваний п латниками у порядку і на умов ах, що визначаються законами України про оподаткування.
Митний кодекс України визн ачає засади організації та з дійснення митної справи в Україні, регулює економічн і, організаційні, правові, кадрові та дальні аспекти д іяльності митної служби Укра їни.
Згідно із п. 12 ст. 1 Митного код ексу України, митна декларац ія - письмова заява встановле ної форми, яка подається митн ому органу і містить відомос ті щодо товарів і транспортн их засобів, які переміщуютьс я через митний кордон Україн и, необхідні для їх митного оф ормлення або переоформлення .
Відповідно до п. 14 ст. 1 Митног о кодексу України, митне офо рмлення - це виконання митним органом дій (процедур), які по в'язані із закріпленням резу льтатів митного контролю тов арів і транспортних засобів, що переміщуються через митн ий кордон України, і мають юри дичне значення для подальшог о використання цих товарів і транспортних засобів.
В свою чергу п. 15 ст. 1 Митного кодексу України визначає ми тний контроль як сукупність заходів, що здійснюються мит ними органами в межах своєї компетенції з метою забе зпечення додержання норм цього Кодексу, законів та інш их нормативно-правових актів з питань митної справи, міжна родних договорів України, ук ладених в установленому зако ном порядку.
У відповідності до ст. 81 Митн ого кодексу України від 11.07.02 № 92 -IV Декларування здійснюється шляхом заявлення за встанов леною формою (письмовою, усно ю, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари і тран спортні засоби, мету їх перем іщення через митний кордон У країни, а також відомостей, не обхідних для здійснення їх м итного контролю та митного о формлення".
Згідно ст. 86 Митного кодексу України від 11.07.02 № 92-IV визначений порядок прийняття митної де кларації, митна декларація п риймається митним органом, я кщо встановлено, що в ній міст яться всі необхідні відомост і і до неї додано всі необхідн і документи. Дата і час прийня ття митної декларації фіксує ться посадовою особою митног о органу, що прийняла, простав ленням відміток на бланку ми тної декларації та відповідн им записом у документах митн ого органу. З моменту прийнят тя митної декларації вона є д окументом, що засвідчує факт и, які мають юридичне значенн я. Митний орган не має права ві дмовити в прийнятті митної д екларації, якщо декларантом виконано всі умови, встановл ені цим Кодексом. Відмова мит ного органу в прийнятті митн ої декларації повинна бути в мотивованою, а про причини ві дмови має бути письмово пові домлено декларанту.
Відповідно до ч. 4 ст. 86 Митног о кодексу України з моменту п рийняття митної декларації в она є документом, що засвідчу є факти, які мають юридичне зн ачення.
Відповідно до ст. 88 Митного кодексу України, декларант в иконує всі обов'язки і несе у п овному обсязі відповідальні сть, передбачену цим Кодексо м, незалежно від того, чи він є власником товарів і транспо ртних засобів, які переміщую ться через митний кордон Укр аїни, митним брокером чи іншо ю уповноваженою особою.
Декларант зобов'язаний: зді йснити декларування товарів і транспортних засобів відп овідно до порядку, встановле ного цим Кодексом; на вимогу м итного органу пред'явити тов ари і транспортні засоби для митного контролю і митного о формлення; надати митному ор гану передбачені законодавс твом документи і відомості, н еобхідні для виконання митни х процедур; сплатити податки і збори.
Відповідно до пункту 5 Полож ення про вантажну митну декл арацію, .ствердженого постан овою Кабінету Міністрів Укра їни „Про затвердження Положе ння про вантажну митну декла рацію" від 09.06.97 № 574, достовірніст ь зазначених декларантом від омостей у ВМД, яка заповнена з гідно з діючими правилами та засвідчена ним у встановлен ому порядку, закріплюється о дним з видів митного забезпе чення (штамп "Під митним контр олем") на всіх аркушах ВМД та р еєстраційним номером, а тако ж реєстрацією ВМД у журналі о бліку вантажних митних декла рацій. Після завершення цієї процедури декларант несе юр идичну відповідальність за в ідомості, зазначені у ВМД. Ця д екларація не може бути відкл икана декларантом.
У разі необхідності для під твердження відомостей, унесе них до ВМД, прийнятої для офор млення, декларантом подаютьс я додаткові документи.
Відповідальність за неточ ні відомості у ВМД установлю ється законодавством.
Згідно із частинами 2-3 пункт у 1.6 Порядку здійснення митног о контролю й митного оформле ння товарів із застосуванням вантажної митної декларації , затвердженого наказом Держ авної митної служби України від 1 04.05 № 314, з моменту прийняття ВМД до оформлення декларант несе юридичну відповідальні сть за недостовірність відом остей, зазначених у ВМД. Ця ВМД не може бути відкликана декл арантом.
Оформлена ВМД свідчить про надання суб'єкту зовнішньое кономічної діяльності права на розміщення товарів у заяв лений митний режим і підтвер джує права й обов'язки зазнач ених у ВМД осіб щодо здійснен ня ними відповідних правових , фінансових, господарських т а інших дій.
Відповідно до ст. 259 Митного к одексу України, митною варті стю товарів, які переміщують ся через митний кордон Украї ни, є їх ціна, що була фактично сплачена або підлягає сплат і за ці товари, обчислена відп овідно до положень цього Код ексу.
Згідно із ст. 267 Митного кодек су України передбачено, що дл я визначення митної варто сті товарів до ціни угод и додаються, якщо вони не були раніше до неї включені, зокре ма, витрати на транспортуван ня оцінюваних товарів до аер опорту, порту або іншого місц я ввезення на митну територі ю України.
Статтею 267 Митного кодексу т акож встановлено, що витрати на транспортування товару п ісля його ввезення на митну т ериторію України не включают ься за умови виділення їх з ці ни, що була фактично сплачена за оцінювані товари, які доку ментально підтверджено та як і піддаються обчисленню.
Відповідно до цих норм до ми тної вартості включається: ц іна товару зазначена у рахун ку-фактурі (інвойсі) та інші ви трати, якщо вони не включені д о рахунку-фактури (фактурної вартості).
У відповідності до ст. 312 Митн ого кодексу України встановл ює та регламентує порядок ве дення Української класифіка ції товарів зовнішньоеконом ічної діяльності, а саме веде ння УКТЗЕД передбачає прийня ття рішень щодо класифікації та кодуванню товарів в УКТЗЕ Д (п. 1 ст.312 МК України).
Проаналізувавши положення Митного кодексу України, Суд приходить до висновку, що вик лючно до компетенції митних органів належить визначення митної вартості товару, а том у твердження позивача не зас луговують на увагу.
У відповідності до каталог у, який було досліджено в судо вому засіданні та Лист ві д 05.07.2010 р. Позивачем було помилк ово віднесено установки для кондиціонування повітря до п обутових, а не промислових.
В частині щодо винесення по даткових повідомлень форми " Р" від 19.05.10 № 92, № 93, суд зазначає.
Згідно з пп. 2.1.1 п. 2.1. ст. 2 Закону України «Про порядок погашен ня зобов' язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами» митні органи є контролюючими органами стосовно акцизного збору та податку на додану ва ртість, ввізного та вивізног о мита, інших податків і зборі в, які відповідно до законів с правляються при ввезенні і п ересиланні) товарів на митну територію України.
Відповідно до п. 1.9. ст. 1 Закону України «Про порядок погаше ння зобов' язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами »податкове повідомлення - це письмове повідомлення контр олюючого органу про обов'язо к платника податків сплатити суму податкового зобов'язан ня, визначену контролюючим о рганом у випадках, передбаче них цим Законом.
Відповідно до п. 1.11 ст. 1 Закону «Про порядок погашення зобо в'язань платників податків п еред бюджетами та державними цільовими фондами», податко ва декларація, розрахунок - це документ, що подається платн иком податків до контролюючо го органу у строки встановле ні законодавством, на підста ві якого здійснюється нараху вання та/або сплата податку, з бору (обов'язкового платежу). П оняття вантажної митної декл арації визначено у п. 2 Положен ня про вантажну митну деклар ацію, затвердженого Постанов ою Кабінету Міністрів Україн и від 09.06.97 № 574, згідно якого, вант ажна митна декларація - це пис ьмова заява встановленої фор ми, що подається митному орга ну і містить відомості про то вари і транспортні засоби, як і переміщуються через митний кордон України, митний режим , у який вони заявляються, а та кож іншу інформацію, необхід ну для здійснення митного ко нтролю, митного оформлення, м итної статистики, нарахуванн я податків, зборів та інших пл атежів. Згідно підпункту 7.3.6. пу нкту 7.3. ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість", д атою виникнення податкових з обов'язань при імпорті є дата подання митної декларації і з зазначенням у ній суми пода тку, що підлягає сплаті.
Згідно ст. 9 Закону України « Про систему оподаткування»п латники податків і зборів (об ов'язкових платежів) зобов'яз ані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язков их платежів) у встановлені за конами терміни. Обов'язок юри дичної особи щодо сплати под атків і зборів (обов'язкових п латежів) припиняється із спл атою податку, збору (обов'язко вого платежу) або його скасув анням або списанням податков ої заборгованості відповідн о до Закону України "Про відно влення платоспроможності бо ржника або визнання його бан крутом".
У преамбулі Закону України „Про порядок погашення зобо в'язань платників податків п еред бюджетами та державними цільовими фондами" зазначен о, що цей Закон є спеціальним з аконом з питань оподаткуванн я, який встановлює порядок по гашення зобов'язань юридични х або фізичних осіб перед бюд жетами та державними цільови ми фондами з податків і зборі в (обов'язкових платежів), нара хування і сплати пені та штра фних санкцій, що застосовуют ься до платників податків ко нтролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зо внішньоекономічної діяльно сті, та визначає процедуру ос карження дій органів стягнен ня. Також він встановлює спец іальний порядок нарахування , оскарження нарахування, про цедуру сплати та примусового стягнення, яка може застосов уватися лише щодо податків і зборів (обов'язкових платежі в), сплата яких передбачена за конами з питань оподаткуванн я.
Згідно з п. 6.1. ст. 6 цього ж Зако ну у разі коли сума податково го зобов'язання розраховуєть ся контролюючим органом відп овідно до статті 4 цього Закон у, такий контролюючий орган н адсилає платнику податків по даткове повідомлення, в яком у зазначаються підстава для такого нарахування, посиланн я на норму податкового закон у, відповідно до якої був зроб лений розрахунок або перерах унок податкових зобов'язань, сума податку ,чи збору (обов'я зкового платежу), належного д о сплати, та штрафних санкцій за їх наявності, граничні стр оки їх погашення, а також попе редження про наслідки їх нес плати в установлений строк т а граничні строки, передбаче ні законом для оскарження на рахованого податкового зобо в'язання (штрафних санкцій за їх наявності).
У відповідності до пп. 17.1.4 п. 17.1 ст. 17 Закону у разі коли контро люючий орган самостійно дона раховує суму податкового зоб ов'язання платника податків за підставами, визначеними у підпункті „в" пп. 4.2.2 п. 4.2 ст. 4 цьог о Закону, такий платник подат ків зобов'язаний (крім випадк ів, коли податкова деклараці я не приймається всупереч но рмам цього Закону) сплатити ш траф у розмірі п'яти відсоткі в суми донарахованого податк ового зобов'язання, але не мен ше одного неоподатковуваног о мінімуму доходів громадян сукупно за весь строк недопл ати, незалежно від кількості податкових періодів, що мину ли.
Держмитслужба звернулась з роз'ясненнями до Міністерс тва фінансів України щодо по рядку нарахування митними ор ганами штрафних санкцій у ви падку виявлення за результат ами документальних перевіро к недоплат за податками і збо рами, щодо яких митні органи в изначено контролюючими.
Листом від 24.01.07 № 31-21020-04-13/1193 Мініст ерство фінансів України нада ло Держмитслужбі роз'яснення , у відповідності до якого на п ідставі підпунктів 4.1.4 та 4.1.6 пун кту 4.1 статті 4 Закону під подат ковим періодом для цілей нар ахування митними органами шт рафних санкцій, передбачених підпунктом 17.1.3 пункту 17.1 статті 17 цього Закону, необхідно роз уміти один календарний місяц ь.
Підпунктом 5.2.5 ст. 5 Закону Укр аїни від 21.12.2000 № 2181-III, передбачено , що при зверненні платника по датків до суду з позовом щодо визнання недійсним рішення контролюючого органу податк ове зобов'язання вважається неузгодженим до розгляду суд ом справи по суті та прийнятт я відповідного рішення.
Податкове зобов'язання пла тника податків, нараховане м итним органом що такий платн ик податків у встановлені За коном терміни розпочинає про цедуру апеляційного узгодже ння), вважається узгодженим у день закінчення процедури а дміністративного оскарженн я або у день прийняття судом р ішення по суті, а в разі оскарж ення рішення суду в апеляцій ному прядку (за умови прийнят тя апеляційної скарги апеляц ійним господарським судом до провадження) у день прийнятт я відповідної постанови апел яційним господарським судом .
Відповідно до ст. 19 Конститу ції України органи державної влади та органи місцевого са моврядування, їх посадові ос оби зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважен ь та у спосіб, що передбачені К онституцією та законами Укра їни.
Згідно ч. 1 ст. 9 Кодексу адмін істративного судочинства, су д при вирішенні справи керує ться принципом законності, в ідповідно до якого органи де ржавної влади, органи місцев ого самоврядування, їхні пос адові і службові особи зобов 'язані діяти лише на підставі , в межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України.
Статтею 2 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и передбачено, що завданням а дміністративного судочинст ва є захист прав, свобод та інт ересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у с фері публічно-правових відно син від порушень з боку орган ів державної влади, органів м ісцевого самоврядування, їхн іх посадових і службових осі б, інших суб'єктів при здійсне нні ними владних управлінськ их функцій на основі законод авства, в тому числі на викона ння делегованих повноважень .
Згідно з ч. 3 ст. 2 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни, у справах щодо оскарж ення рішень, дій чи бездіяльн ості суб'єктів владних повно важень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчи нені) вони, зокрема, на підстав і, у межах повноважень та у спо сіб, що передбачені Конститу цією та законами України; з ви користанням повноваження з м етою, з якою це повноваження н адано; обґрунтовано, тобто з у рахуванням усіх обставин, що мають значення для прийнятт я рішення (вчинення дії); безст оронньо (неупереджено); добро совісно; розсудливо; з дотрим анням принципу рівності пере д законом, запобігаючи неспр аведливій дискримінації; про порційно, зокрема з дотриман ням необхідного балансу між будь-якими несприятливими на слідками для прав, свобод та і нтересів особи і цілями, на до сягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням пр ава особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасн о, тобто протягом розумного с троку.
Обставини справи, які відпо відно до законодавства повин ні бути підтверджені певними конкретними засобами доказу вання, не можуть підтверджув атись іншими засобами доказу вання, Суд приходить до висно вку, що позивачем не наведено обставини, які підтверджуют ься достатніми доказами, що с відчить про необґрунтованіс ть позовних вимог.
Відповідно до ч.1, ч.2 ст. 71 Коде ксу адміністративного судоч инства України, кожна сторон а повинна довести ті обстави ни, на яких ґрунтуються її вим оги та заперечення, крім випа дків, встановлених статтею 72 ц ього Кодексу. В адміністрати вних справах про протиправні сть рішень, дій чи бездіяльно сті суб' єкта владних повнов ажень обов' язок щодо доказу вання правомірності свого рі шення, дії чи бездіяльності п окладається на відповідача, якщо він заперечує проти адм іністративного позову.
За таких обставин, позов зад оволенню не підлягає.
У зв' язку з відмовою у позо ві судові витрати покладають ся на позивача.
Керуючись статтями 69, 70, 71, 99, 100, 158 -163, 167 Кодексу адміністративног о судочинства України, суд
П О С Т А Н О В И В:
В задоволенні позовних вимог відмовити.
Постанова відповідно до статті 254 Кодексу адміністрат ивного судочинства України н абирає законної сили після з акінчення строку подання зая ви про апеляційне оскарження .
Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції за правилами, встановл еними статтями 185-187 Кодексу адм іністративного судочинства України.
Суддя А.Б. Федорчук
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 17.11.2010 |
Оприлюднено | 15.03.2011 |
Номер документу | 14100843 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Федорчук А.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні