Ухвала
від 06.12.2010 по справі 2а-14647/09/4/0170
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯ ЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУ Д

УХВАЛА

Іменем України

Справа № 2а-14647/09/4/0170

06.12.10 м. Севастополь

Севастопольськ ий апеляційний адміністрати вний суд у складі колегії суд дів:

головуючого судді Оме льченка В. А.,

суддів Іщенко Г.М. ,

Лядової Т.Р.

секретар судового засід ання Саматова М.А.

за участю сторін:

представник позивача - Д ержавної податкової інспекц ії у м. Ялта АР Крим - не з' явив ся, про час та місце розгляду с прави повідомлений належним чином та своєчасно, про причи ну неявки суд не повідомив.

представник відповідача - Громадської організації "Набат" - не з' явився, про час т а місце розгляду справи пові домлений належним чином та с воєчасно, про причину неявки суд не повідомив.

розглянувши апеляційну ск аргу Державної податково ї інспекції у м. Ялта АР Крим н а постанову Окружного адміні стративного суду Автономно ї Республіки Крим (суддя Цига нова Г.Ю. ) від 23.02.10 у справі № 2а-14647/0 9/4/0170

за позовом Державної по даткової інспекції у м. Ялта А Р Крим (вул. Васильєва, 16, м. Ялта , Автономна Республіка Крим, 98 600)

до Громадської організ ації "Набат" (вул. Стахановсь ка, 6 кв. 12, смт. Масандра, м. Ялта , Автономна Республіка Крим, 98 650)

про припинення юридичної о соби

ВСТАНОВИВ:

Постановою Окружного ад міністративного суду Автон омної Республіки Крим від 23.02.10 у справі № 2а-14647/09/4/0170 у задоволенн і позову Державної податков ої інспекції у м. Ялта АР Крим до Громадської організації " Набат" про припинення юридич ної особи відмовлено.

Не погодившись з зазначен ою постановою суду, представ ник позивача подав на адресу суду апеляційну скаргу, в які й просить скасувати постанов у Окружного адміністративно го суду Автономної Республі ки Крим від 23.02.10 та прийняти нов у постанову, якою позов задов ольнити.

Апеляційна скарга мотиво вана тим, що судом першої інст анції порушено норми матеріа льного права. А саме, позивач п осилається на те, що на органи державної податкової інспек ції покладено обовязки по ко нтролю за виконанням податко вого законодавства, зокрема контроль за наданням податко вої звітності. Відповідачем у встановлені законодавство м строки не надано до органів податкової інспекції податк ову звітність, що є підставою для припинення юридичної ос оби.

Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністратив ного суду від 07.07.2010 відкрито ап еляційне провадження.

Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністратив ного суду від 07.07.2010 року справа призначена до апеляційног о розгляду..

Сторони в судове засідання не з' явилися, про дату, час т а місце судового розгляду сп овіщені належним чином та св оєчасно, про причини неявки с уд не повідомили.

Чинне законодавство не обм ежує коло представників осіб , які беруть участь у справі, п ри апеляційному розгляді адм іністративної справи.

Крім того, згідно з частиною четвертою статті 196 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, неприбуття у судо ве засідання сторін або інши х осіб, які беруть участь у спр аві, належним чином повідомл ених про дату, час і місце апел яційного розгляду, не перешк оджає судовому розгляду спра ви.

При викладених обставинах , враховуючи те, що сторони вик ликалися в судове засідання, але в суд не з' явилися, суд в важає можливим розглянути сп раву у відсутності нез 'явившихся сторі н.

На підставі та за правилами статті 195 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, розглянувши справу, судова к олегія встановила наступне.

Державна податкова інспек ція у м. Ялта АР Крим (далі - по зивач) звернулась до адмініс тративного суду із позовом д о Громадської організації “Н абат” про припинення юридич ної особи. Позов мотивовано в имогами ст. 38 Закону України “ Про державну реєстрацію юрид ичних осіб та фізичних осіб - підприємців” і ненаданням ві дповідачем більше року у под аткову інспекцію документів фінансової звітності та дек ларацій в порушення вимог За кону України “Про порядок по гашення зобов' язань платни ків податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами” та Закону України “Про систему оподаткування”.

Як вбачається з матеріалі в справи суд першої інстанці ї відмовляючи в задоволенні позовних вимог виходив з тог о, що ініціатором ліквідації юридичної особи - громадськ ої організації може бути лиш е легалізуючий орган або про курор, а не орган державної по даткової інспекції

Колегія суддів погоджуєт ься з висновком суду першої і нстанції з огляду на наступн е.

Відповідач зареєстрован ий як юридична особа виконав чим комітетом Ялтинської міс ької ради АР Крим, ідентифіка ційний код 33671797.

Порядок, підстави та умови с творення та діяльності грома дських організацій регулюют ься Законом України від 16.06.1992 ро ку N 2460-XII “Про об' єднання грома дян”.

Суть позову полягає у вимог ах про припинення відповідач а - юридичної особи у зв'язку із неподанням податкової зв ітності з 4 кварталу 2006 року на підставі статті 38 Закону Укра їни від 15.05.2003 року №755 “Про держа вну реєстрацію юридичних осі б та фізичних осіб - підприє мців”.

Згідно із частиною 1 статті 3 Закону України “Про об' єдн ання громадян”, дія цього Зак ону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних ос іб незалежно від організацій но-правової форми, форми влас ності та підпорядкування, а т акож фізичних осіб - підприєм ців.

У той же час частиною 2 статт і 3 даного Закону України пере дбачено, що законом можуть бу ти встановлені особливості д ержавної реєстрації об'єднан ь громадян (у тому числі профе сійних спілок), благодійних о рганізацій, політичних парті й, органів державної влади та органів місцевого самовряду вання, банків, торгово-промис лових палат, фінансових уста нов (у тому числі кредитних сп ілок), бірж, а також інших уста нов та організацій

Згідно із ч. 4 ст. 14 Закону Укра їни “Про об'єднання громадян ” реєстрація як один із спосо бів легалізації (офіційного визнання) об'єднань громадян здійснюється Міністерством юстиції України, місцевими о рганами виконавчої влади, ви конавчими комітетами сільсь ких, селищних, міських рад. Від повідно пп. 7 п. б ч. 1 ст. 38 Закону України від 21.05.1997 року №280/97-ВР “Пр о місцеве самоврядування”, в иконавчими органами сільськ их селищних, міських рад були надані повноваження щодо ре єстрації у встановленому пор ядку місцевих об'єднань гром адян.

Разом з тим, положеннями ч. 4 с т. 3 Закону України “Про держав ну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприєм ців”реєстрація об'єднань гро мадян віднесена до повноваже нь Міністерства юстиції Укра їни та його територіальних о рганів.

Частиною 3 Розділу VІІІ “При кінцеві положення”Закону Ук раїни “Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб - підприємців”встано влено, що закони, нормативно-п равові акти, прийняті до набр ання чинності цим Законом, д іють у частині, що не супереч ить цьому Закону. Тобто, реєст рацію місцевих об'єднань гро мадян відповідно до вимог ч. 4 ст. 3 Закону України “Про держа вну реєстрацію юридичних осі б та фізичних осіб - підприє мців”мають здійснювати тер иторіальні органи Міністерс тва юстиції України.

Таким чином, аналіз норм чин ного законодавства України с відчить про належність повно важень щодо реєстрації місце вих об'єднань громадян орган ами Міністерства юстиції Укр аїни. Отже, судом достеменно в становлено, що легалізуючим органом для громадської орга нізації є саме органи Мініст ерства юстиції України.

Згідно п. 17 ст. 11 Закону Україн и “Про державну податкову сл ужбу в Україні”органи держав ної податкової служби в уста новленому законом порядку ма ють право звертатись до суду з заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстр ації суб'єкта підприємницько ї діяльності.

Зазначені повноваження ор ганів державної податкової с лужби щодо звернення до суду із заявою (позовною заявою) пр о скасування державної реєст рації суб'єкта підприємницьк ої діяльності слід розуміти, як право на позов про припине ння юридичної особи або підп риємницької діяльності фізи чної особи-підприємця на під ставі Закону України “Про де ржавну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підпри ємців”.

Відповідно до статті 4 Закон у України “Про державну реєс трацію юридичних осіб та фіз ичних осіб - підприємців”, д ержавна реєстрація юридични х осіб та фізичних осіб - підпр иємців - це засвідчення факт у створення або припинення ю ридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавленн я статусу підприємця фізично ю особою, а також вчинення інш их реєстраційних дій, які пер едбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записі в до Єдиного державного реєс тру.

Статтею 33 зазначеного Закон у передбачено, що юридична ос оба припиняється в результат і передання всього свого май на, прав та обов'язків іншим юр идичним особам - правонаступ никам у результаті злиття, пр иєднання, поділу, перетворен ня (реорганізації) або в резул ьтаті ліквідації за рішенням , прийнятим засновниками (уча сниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рі шенням органу державної влад и, прийнятим у випадках, перед бачених законом.

Статтею 38 Закону України “П ро державну реєстрацію юриди чних осіб та фізичних осіб - підприємців”встановлено, що підставами для постановленн я судового рішення щодо прип инення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юри дичної особи, зокрема є:

- визнання недійсним з апису про проведення державн ої реєстрації через порушенн я закону, допущені при створе нні юридичної особи, які не мо жна усунути;

- провадження нею діял ьності, що суперечить устано вчим документам, або такої, що заборонена законом;

- невідповідність мін імального розміру статутног о фонду юридичної особи вимо гам закону;

- неподання протягом р оку органам державної податк ової служби податкових декла рацій, документів фінансової звітності відповідно до зак ону;

- наявність в Єдиному д ержавному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходж енням.

Разом з тим, Закон України “ Про об'єднання громадян”є сп еціальним законом, який регу лює порядок створення діяльн ості, припинення діяльності об'єднань громадян, їх права т а обов'язки, відповідальніст ь за порушення встановлених для цих об'єднань норм та прав ил.

Згідно із ст. 19 Закону Україн и “Про об'єднання громадян”, п рипинення діяльності об'єдна ння громадян може бути прове дено шляхом його реорганізац ії або ліквідації (саморозпу ску, примусового розпуску).

Ліквідація об'єднання гром адян здійснюється на підстав і статуту або рішення суду.

Згідно із ст. 24 Закону Україн и “Про об'єднання громадян”, о б'єднання громадян, створені ними установи та організаці ї зобов'язані вести оператив ний та бухгалтерський облік, статистичну звітність, заре єструватись в органах держав ної податкової інспекції та вносити до бюджету платежі у порядку і розмірах, передбач ених законодавством.

Статтею 26 зазначеного закон у передбачений порядок здійс нення фінансового контролю. Так, об'єднання громадян у вст ановленому порядку подають ф інансовим органам деклараці ї про свої доходи та витрати.

Згідно із статтею 27 Закону У країни “Про об'єднання грома дян”, посадові особи легаліз уючих органів об'єднань гром адян та громадяни за порушен ня законодавства про об'єдна ння громадян несуть дисциплі нарну, цивільно-правову, адмі ністративну або кримінальну відповідальність. Об'єднанн я громадян несуть відповідал ьність, передбачену цим Зако ном та іншими законодавчими актами України.

Статтею 28 вищевказаного зак ону визначено вичерпний пере лік стягнень, які можуть бути застосовані до об'єднання гр омадян за порушення законода вства, а саме:

- попередження;

- штраф;

- тимчасова заборона (з упинення) окремих видів діял ьності;

- тимчасова заборона (з упинення) діяльності;

- примусовий розпуск (л іквідація).

Статтею 32 Закону України “П ро об'єднання громадян”визна чено порядок примусового роз пуску (ліквідації) об'єднання громадян, вичерпний перелік випадків, коли до об'єднання г ромадян застосовується дани й вид стягнення, а також орган и, яким надано право ініціюва ти примусовий розпуск (лікві дацію) об'єднання громадян.

Так, згідно із ст.32 вищевказа ного закону, за поданням лега лізуючого органу або прокуро ра рішенням суду об'єднання г ромадян примусово розпускає ться (ліквідується) у випадка х:

1) вчинення дій, передбачени х статтею 4 цього Закону.

2) систематичного або грубог о порушення вимог статті 22 цьо го Закону.

3) продовження протиправної діяльності після накладення стягнень, передбачених цим З аконом.

4) зменшення кількості члені в політичної партії до числа , коли вона не визнається як та ка.

Таким чином, спеціальним За коном передбачено припинен ня діяльності об'єднання гро мадян шляхом його примусовог о розпуску (ліквідації) як спе ціальна санкція за порушення вичерпного переліку норм За кону України “Про об'єднання громадян”, яка, до того ж, має з астосовуватися судом за пода нням чітко визначеного кола осіб - легалізуючого органу або прокурора.

За таких обставин п. 17 статт і 11 Закону України “Про держав ну податкову службу в Україн і”, яким органам державної по даткової служби в установлен ому законом порядку надано п раво звертатись до суду з зая вою (позовною заявою) про скас ування державної реєстрації суб'єкта підприємницької ді яльності не можна поширити н а громадську організацію.

Відповідно до частини 1 ст атті 200 Кодексу адміністратив ного судочинства України, су д апеляційної інстанції зали шає апеляційну скаргу без за доволення, а постанову або ух валу суду - без змін, якщо визн ає, що суд першої інстанції пр авильно встановив обставини справи та ухвалив судове ріш ення з додержанням норм мате ріального і процесуального п рава.

Судова колегія дійшла до ви сновку, що судом першої інста нції правильно встановлені о бставини справи, рішення суд у ухвалене з додержанням нор м матеріального та процесуал ьного права, тому підстав для задоволення апеляційної ска рги та скасування судового р ішення не вбачається.

Керуючись ст.195; ст.196; п.1 ч.1 ст.198; с т.200; п.1 ч.1 ст.205; ст.206 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни, суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Дер жавної податкової інспекції у м. Ялта АР Крим залишити бе з задоволення.

Постанову Окружного адмі ністративного суду Автоном ної Республіки Крим від 23.02.10 у с праві № 2а-14647/09/4/0170 залишити без з мін.

Ухвала набирає законно ї сили з моменту проголошенн я згідно з частиною п' ятою с татті 254 Кодексу адміністрати вного судочинства України.

Ухвалу може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу ад міністративного судочинств а України, згідно з якою касац ійна скарга на судові рішенн я подається безпосередньо до Вищого адміністративного су ду України протягом двадцяти днів після набрання законно ї сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим К одексом, а в разі складення ух вали в повному обсязі відпов ідно до статті 160 цього Кодекс у - з дня складення ухвали в по вному обсязі.

Повний текст судовог о рішення виготовлений 13 гру дня 2010 р.

Головуючий суддя підпис В.А.Омельченко

Судді підпис Г.М. Іщенко

п ідпис Т.Р.Л ядова

З оригіналом згідно

Головуючий суддя В.А.О мельченко

СудСевастопольський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.12.2010
Оприлюднено15.03.2011
Номер документу14105028
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-14647/09/4/0170

Ухвала від 06.12.2010

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Омельченко В'ячеслав Анатолійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні