Україна
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
17 лютого 2011 р. сп рава № 2а/0570/277/2011
Приміщення суду за адр есою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвар дійської дивізії, 17
час прийняття постанови: 16:35
Донецький окружний адміні стративний суд в складі:
головуючого судді Чучко В.М .
при секретарі Рясненко А.В .
Донецькій окружний адмін істративний суд у складі гол овуючого судді Чучко В.М. при с екретарі Рясненко А.В., за учас тю представників: позивача - Склярук І.І. (довіреність від 31.01.2011 року, б/н) , відповідача - Ляміна М.В. (довіреніст ь від 28.01.2011 року № 174), розглянувши у відкритому судовому засід анні адміністративну справу за позовом Колективного під приємства «Маріупольське сп еціалізоване управління № 2 « Донбасдомнаремонт» до Держа вного реєстратору виконавчо го комітету Маріупольської м іської ради Донецької област і про визнання рішення нечин ним, зобов' язання присвоїти новий ідентифікаційний код та внести відомості до Єдино го державного реєстру юридич них осіб та фізичних осіб-під приємців,
В С Т А Н О В И В:
Колективне підприємство « Маріупольське спеціалізова не управління № 2 «Донбасдомн аремонт» (надалі - КП «МСУ № 2 «Донбасдомнаремонт», колект ивне підприємство, позивач) з вернулася до суду із позовом до Державного реєстратору в иконавчого комітету Маріупо льської міської ради Донецьк ої області (далі - Державний реєстратор м. Маріуполь, відп овідач) про визнання рішення нечинним, зобов' язання при своїти новий ідентифікаційн ий код та внести відомості до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних о сіб-підприємців.
Позовні вимоги мотивовані тим, що Державним реєстратор ом м. Маріуполь відмовлено по зивачу в присвоєнні нового і дентифікаційного коду КП «МС У № 2 «Донбасдомнаремонт».
Позивач у судовому засідан ні позовні вимоги підтримав, просив задовольнити позов у повному обсязі.
Відповідачем позовні вимо ги не визнані. У судовому засі данні представник відповіда ча зазначав про безпідставні сть заявлених вимог, обґрунт овуючи це тим, що у 2005 році відп овідно до Закону України «Пр о державну реєстрацію юридич них осіб та фізичних осіб - п ідприємців» КП «МСУ № 2 «Донба сдомнаремонт» включене до Єд иного державного реєстру юри дичних осіб та фізичних осіб - підприємців за № 12741200000002463, про що видане свідоцтво про держ ану реєстрацію єдиного зразк а, ідентифікаційний код КП «М СУ № 2 «Донбасдомнаремонт» - 00192 241.
В матеріалах справи містит ься заява від 08.02.2011 року, за якою представник відповідача про сить розглянути адміністрат ивну справу без його участі.
Відповідно до ст. 128 КАС Украї ни, суд визнав можливим розгл янути справу за відсутності сторін, та на підставі наявни х в ній доказів.
Розглянувши подані докуме нти і матеріали, з'ясувавши фа ктичні обставини, на яких ґру нтується позов, оцінивши док ази, які мають юридичне значе ння для розгляду справи і вир ішення спору по суті, суд вста новив наступне.
Колективне підприємство « Маріупольське спеціалізова не управління № 2 «Донбасдомн аремонт» є юридичною особою. Відповідно до Свідоцтва про державну реєстрацію юридичн ої особи зареєстроване викон авчим комітетом Маріупольсь кої міської ради 31.07.2001 року за № 12741050001002463, ідентифікаційний код - 00192241.
Виходячи зі статуту, КП «МСУ № 2 «Донбасдомнаремонт» ство рено шляхом виділу структурн ого підрозділу Маріупольськ ого спеціалізованого підпри ємства № 2 «Донбасдомнаремон т» з Колективного спеціалізо ваного підприємства по ремон ту металургійний печей та ус таткування «Донбасдомнарем онт» на підставі ч. 2 ст. 5 Закону України «Про підприємства в Україні». Згідно п.5.3 Статуту К П «МСУ № 2 «Донбасдомнаремонт » є правонаступником майнови х і інших прав і обов' язків К олективного спеціалізовано го підприємства по ремонту м еталургійний печей та устатк ування «Донбасдомнаремонт» , зареєстрованого розпорядже нням виконкому Ворошиловськ ої районної Ради народних де путатів м. Донецька від 04.02.1994 ро ку № 53р, в частині господарськ ої діяльності виділеного стр уктурного підрозділу - Марі упольського спеціалізовано го управління № 2 «Донбасдомн аремонт», згідно розподільчо му балансу станом на 01.07.2001 року та акту прийому-передачі май на від 16.11.2001 року. На підставі за значеного, позивач вважає, що КП «МСУ № 2 «Донбасдомнаремон т» не є правонаступником стр уктурного підрозділу Маріуп ольського спеціалізованого управління № 2 «Донбасдомнар емонт». Також, позивач вважає , що присвоєння в 2001 році Дочірн ьому підприємству Маріуполь ське спеціалізоване управлі ння № 2 «Донбасдомнаремонт» - Д очірнє підприємство колекти вного спеціалізованого підп риємства по ремонту металург ійних печей та устаткування «Донбасдомнаремонт», а в под альшому Колективному підпри ємству «Маріупольське спеці алізоване управління № 2 «Дон басдомнаремонт» ідентифіка ційного коду - 00192241, який належ ав до того структурному підр озділу без прав юридичної ос оби «Маріупольське спеціалі зоване управління № 2 колекти вного спеціалізованого підп риємства «Донбасдомнаремон т» не відповідає чинному зак онодавству. У зв' язку з чим п озивач вказує, що відмова Дер жавного реєстратора м. Маріу поль внести відповідні зміни до державного реєстру поруш ує його права.
Так, у відповідності до преа мбули Закону України «Про де ржавну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підп риємців» (надалі - Закон про реєстрацію) цей Закон регулю є відносини, які виникають у с фері державної реєстрації юр идичних осіб, а також фізични х осіб - підприємців; дія цьо го Закону поширюється на дер жавну реєстрацію всіх юридич них осіб незалежно від орган ізаційно-правової форми, фор ми власності та підпорядкува ння, а також фізичних осіб - підприємців (ст. 3 цього ж Зако ну).
За ст. 4 вказаного Закону дер жавна реєстрація юридичних о сіб та фізичних осіб - підприє мців - це засвідчення факту створення або припинення юр идичної особи, засвідчення ф акту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інши х реєстраційних дій, які пере дбачені цим Законом, шляхом в несення відповідних записів до Єдиного державного реєст ру.
При цьому Єдиний державний реєстр створюється з метою з абезпечення органів державн ої влади, а також учасників ци вільного обороту достовірно ю інформацією про юридичних осіб та фізичних осіб - підп риємців з Єдиного державного реєстру; реєстр ведеться на е лектронних носіях відповідн о до державних стандартів, що забезпечують його сумісніст ь і взаємодію з іншими інформ аційними системами та мережа ми, що складають інформаційн ий ресурс держави (ст. 16 Закону про реєстрацію).
Порядок проведення держав ної реєстрації юридичних осі б та фізичних осіб - підприємц ів включає в тому числі: перев ірку комплектності документ ів, які подаються державному реєстратору, та повноти відо мостей, що вказані в реєстрац ійній картці (яка є документо м встановленого зразка, який підтверджує волевиявлення о соби щодо внесення відповідн их записів до Єдиного держав ного реєстру - ч.1 ст. 1 Закону п ро реєстрацію); перевірку док ументів, які подаються держа вному реєстратору, на відсут ність підстав для відмови у п роведенні державної реєстра ції; внесення відомостей про юридичну особу. При цьому змі ни до установчих документів юридичної особи підлягають о бов' язковій державній реєс трації шляхом внесення відпо відних змін до записів Єдино го державного реєстру в поря дку, встановленому цим Закон ом.
Згідно з положеннями ст. 6 За кону про реєстрацію Державни й реєстратор на території ві дповідної адміністративно-т ериторіальної одиниці в тому числі: проводить державну ре єстрацію юридичних осіб та ф ізичних осіб - підприємців ; проводить державну реєстра цію змін до установчих докум ентів юридичних осіб; провод ить державну реєстрацію прип инення юридичних осіб та дер жавну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичними особами - підприєм цями; звертається до суду із з аявою про зміну мети установ и у встановленому законом по рядку; здійснює інші дії, пере дбачені цим Законом.
Порядок та організація вик онання наведених вище фукцій реєстратора, зокрема з держа вної реєстрації юридичних ос іб та фізичних осіб-підприєм ців, змін до установчих докум ентів та припинення, визначе ні розділами 3-6 вказаного Зако ну, при цьому можливість змін и ідентифікаційного коду, за даних обставин - юридичної особи, даним нормативно-прав овим актом не передбачена, та відповідне право з цього при воду державному реєстратору не надано.
У контексті з наведеним суд вважає за необхідне відміти ти, що строк дії ідентифікаці йного коду особи визначений ст. 6 Положення про Єдиний держ авний реєстр підприємств та організацій України (ЄДРПОУ) , затвердженого постановою К абінету Міністрів України ві д 22.06.2005 № 499 (далі - Положення про ЄДРПОУ), за якою ідентифікаці йний код зберігається за суб 'єктом, якому він присвоєний, п ротягом усього періоду його існування і є єдиним. У разі п еретворення юридичної особ и за правонаступником збері гається її ідентифікаційний код. У разі припинення юриди чної особи шляхом приєднання до іншої юридичної особи та створення на базі юридичної особи, що припинилася, відокр емленого підрозділу ідентиф ікаційний код такої юридично ї особи залишається за відок ремленим підрозділом.
Приймаючи до уваги наведен і норми Закону України «Про д ержавну реєстрацію юридични х осіб та фізичних осіб - під приємців», пояснення сторін та наявні письмові докази, су д дійшов до висновку про прав омірність дій реєстратора у зв'язку з тим, що реєстратор не наділений правом зміни іден тифікаційного коду особи, пр и цьому взагалі така можливі сть законом не передбачена.
Таким чином, дії вказаного с уб'єкта владних повноважень повністю узгоджуються з вимо гами Закону про реєстрацію, о скільки імперативні норми вк азаного Закону покладають на реєстратора обов'язок щодо ф ормального підходу до викона ння його приписів, а положенн я статей цього ж Закону, в том у числі повноваження Державн ого реєстратора, не підлягаю ть розширеному тлумаченню.
Судом не приймаються довод и позивача відносно порушень відповідачем законодавства України в частині присвоєнн я ідентифікаційного коду при створенні позивача, оскільк и з матеріалів справи: статут у, довідки з ЄДРПОУ та витягу з Єдиного державного реєстру слідує, що підприємство ство рене (і, відповідно, йому присв оєний ідентифікаційний код - 00192241) у 2005 році, і не скористалося своїм правом на оскарження в ідповідних дій реєстратора в судовому порядку у встановл ений законодавством строк.
На підставі ст. 19 Конституці ї органи державної влади пов инні діяти виключно на підст аві, в межах повноважень та у с посіб, що передбачені Консти туцією та законами України. П ри цьому нормами ст. 2 Кодексу адміністративного судочинс тва України визначено, що у сп равах щодо оскарження рішень , дій чи бездіяльності суб'єкт ів владних повноважень адмін істративні суди перевіряють , чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважен ь та у спосіб, що передбачені К онституцією та законами Укра їни; з використанням повнова ження з метою, з якою це повнов аження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обс тавин, що мають значення для п рийняття рішення (вчинення д ії); безсторонньо (неупередже но); добросовісно; розсудливо ; з дотриманням принципу рівн ості перед законом, запобіга ючи несправедливій дискримі нації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного бал ансу між будь-якими несприят ливими наслідками для прав, с вобод та інтересів особи і ці лями, на досягнення яких спря моване це рішення (дія); з урах уванням права особи на участ ь у процесі прийняття рішенн я; своєчасно, тобто протягом р озумного строку.
У відповідності до приписі в ст. 6 Конвенції про захист пр ав людини і основоположних с вобод від 04.11.1950 року № ETS N 005 кожен м ає право на справедливий і пу блічний розгляд його справи упродовж розумного строку не залежним і безстороннім судо м, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов'язків цивільного хар актеру.
Згідно приписів ч.ч. 1 та 2 ст. 71 Кодексу адміністративного с удочинства України кожна сто рона повинна довести ті обст авини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім в ипадків, встановлених статте ю 72 цього Кодексу.
Принципами адміністративн ого судочинства в тому числі є верховенство права та зако нність (ст. 7 Кодексу адміністр ативного судочинства). Статт ею 159 цього ж Кодексу встановл ено, що ухвалене судом рішенн я повинно бути законним і обґ рунтованим, тобто ухваленим відповідно до норм законів т а на підставі повно і всебічн о з' ясованих обставин.
Таким чином, на підставі нор м законодавства та наявних у справі матеріалів суд вважа є, що дії відповідача є правом ірними, а право позивача не п ідлягає захисту у визначений ним спосіб, оскільки доказів , які б спростовували доводи в ідповідача, позивач суду не н адав.
Оскільки у матеріалах спра ви відсутні документальні до кази судових витрат відповід ача, суд їх не компенсує.
Керуючись ст. ст. 71, 86, 94, ст. 105, 158 - 163 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В:
У задоволенні позову колек тивного підприємства «Маріу польське спеціалізоване упр авлення № 2 «Донбасдомнаремо нт» до державного реєстратор а виконавчого комітету Маріу польської міської ради про в изнання нечинним рішення про відмову внести зміни до Єдин ого державного реєстру юриди чних та фізичних осіб-підпри ємців та зобов' язання держа вного реєстратора внести змі ни до Єдиного державного реє стру юридичних та фізичних о сіб-підприємців стосовно іде нтифікаційного коду - відмо вити повністю.
Вступну та резолютивну час тини постанови виготовлено у нарадчій кімнаті і проголош ено 17 лютого 2011 року. Повний тек ст постанови виготовлений 21 л ютого 2011 року.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ків подання апеляційної скар ги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі по дання апеляційної скарги пос танова, якщо її не скасовано, н абирає законної сили після з акінчення апеляційного розг ляду справи.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду через Д онецькій окружний адміністр ативний суд шляхом подачі в 10- денний строк з дня проголоше ння постанови апеляційної ск арги.
В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу апе ляційна скарга подається про тягом десяти днів з дня отрим ання копії постанови, з подач ею копій апеляційної скарги відповідно до кількості осіб , які беруть участь у справі.
Суддя Чучко В.М.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.02.2011 |
Оприлюднено | 15.03.2011 |
Номер документу | 14105579 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Чучко В.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні