Україна
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
14 лютого 2011 р. справа № 2а/0570/192/2011
Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17
час прийняття постанови: 1 1:20
Донецький окружний адмін істративний суд в складі:
головуючого судді Голубов ої Л.Б.
при секретарі Платон овій О.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміще нні Донецького окружного адм іністративного суду адмініс тративну справу
за позовом Дер жавної інспекції з контролю за цінами в Донецькій област і
до то вариства з обмеженою відпові дальністю «Мекрос»
про стягнення суми економічних с анкцій у розмірі 15336,84 грн.
за участю:
представника позивача: Еллі В.В ., за дов. № 03-24/66 від 26 січня 2011 рок у
представника відповідача : не з' явивс я
Державна інспекція з контр олю за цінами в Донецькій обл асті звернулася до Донецько го окружного адміністративн ого суду із позовом до товари ства з обмеженою відповідаль ністю «Мекрос» про стягнення суми економічних санкцій за порушення державної дисципл іни цін у розмірі 15336,84 грн. Заявл ені вимоги Державна інспекці я з контролю за цінами в Донец ькій області обґрунтовувал а тим, що за наслідками прове дення планової перевірки тов ариства з обмеженою відповід альністю «Мекрос»» був склад ений акт № 622 від 16 вересня 2010 рок у. 22 вересня 2010 року позивачем б уло прийнято рішення № 363 про з астосування економічних сан кцій за порушення державної дисципліни цін, яким до товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Мекрос» було застосо вано суми економічної санкці ї у розмірі 15336,84 грн., з яких 5112,28 гр н. - сума вилучення безпідст авно отриманої виручки, 10224,56 гр н. - сума застосованого штра фу. У зв' язку із несплатою су ми застосованої економічної санкції, позивач просив стяг нути з відповідача суму несп лачених економічних санкцій у розмірі 15336,84 грн.
В судовому засіданні предс тавник позивача підтримав по зовні вимоги, надала заяву пр о зменшення податкових вимог від 14 лютого 2011 року, мотивуючи свою позицію частковою спла тою суми позову у розмірі 12 000 г ривень. Просила задовольнити позов в повному обсязі.
Відповідач в судове засіда ння не з' явився, уповноваже ного представника не направи в, хоча про час, дату та місце р озгляду справи повідомлявся судом належним чином. Отже, су довий виклик або судове пові домлення вручене відповідач еві належним чином.
За таких підстав суд відпов ідно до ст. 128 КАС України визна в можливим розглянути справу без участі представника від повідача на підставі доказі в наявних у справі.
Заслухавши поясненн я представника позивача, дос лідивши матеріали справи, су д -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою від повідальністю «Мекрос» (відп овідач) є юридичною особою, з ареєстровано та обліковуєть ся в Єдиному державному реєс трі підприємств та організац ій України за кодом 32458090.
В період з 01 червня 2010 року по 27 серпня 2010 року було проведено перевірку, за наслідками про ведення якої був складений а кт № 622 від 16 вересня 2010 року.
Відповідно до викладених в акті перевірки висновків пр и проведенні перевірки позив ачем було встановлено поруше ння державної дисципліни цін , а саме застосування цін на цу кор-пісок з порушенням запро вадженого порядку обов' язк ового декларування їх зміни, у разі коли такі ціни збільшу ються протягом місяця більш як на 1 відсоток.
Таким чином, відповідачем п орушені вимоги п.2,2 Порядку де кларування зміни оптово-відп ускних цін на продовольчі то вари, затвердженого постанов ою кабінету Міністрів Україн и від 26.03.2008р. № 276 і від 06.08.2008р. № 709 та п. 1 розпорядження голови Донец ької обласної державної адмі ністрації від 03.12.2007р. № 750 «Про де кларування зміни оптово-відп ускних цін на продовольчі то вари» із змінами, внесеними р озпорядженням голови Донець кої обласної державної адмін істрації від 26.06.2008р. № 305.
22 вересня 2010 року на підставі висновків, викладених в акті перевірки, відповідачем бул о прийнято рішення про засто сування економічних санкцій за порушення державної дисц ипліни цін № 363, яким на підста ві статті 14 Закону України «Пр о ціни та ціноутворення» бул и застосовані економічні сан кції в загальному розмірі 15336,84 грн., з яких сума безпідставно отриманої виручки складає 5112 ,28 грн., сума штрафу у двократно му розмірі необґрунтовано от риманої виручки складає 10224,56 г рн.
22 вересня 2010 року зазначене р ішення разом із претензією в ід 22 вересня 2010 року на суму 15336,84 грн. були направлені позивач ем на адресу відповідача. Заз начене рішення та претензія від 22 вересня 2010 року були отри мані відповідачем 22 вересня 20 10 року, що підтверджується під писом менеджера Мальцева на супровідному листі, копія як ого наявна в матеріалах спра ви (арк. справи 6). Отримане відп овідачем рішення № 363 про заст осування економічних санкці й за порушення державної дис ципліни цін від 22 вересня 2010 ро ку не було оскаржено відпові дачем, на день розгляду справ и сума економічних санкцій, з астосованих до відповідача р ішенням № 363 від 22 вересня 2010 рок у є частково сплаченою у розм ірі 12000 грн.
Спірним питанням цієї спра ви є наявність підстав для ст ягнення з відповідача суми е кономічних санкцій у розмірі 15336,84 грн.
Основні принципи встановл ення і застосування цін і тар ифів та організацію контролю за їх дотриманням на територ ії республіки визначені Зако ном України «Про ціни та ціно утворення».
Відповідно до статті 6 Закон у України «Про ціни та ціноут ворення» в народному господа рстві застосовуються вільні ціни і тарифи, державні фіксо вані та регульовані ціни і та рифи.
Вільні ціни і тарифи встано влюються на всі види продукц ії, товарів і послуг, за винятк ом тих, по яких здійснюється д ержавне регулювання цін і та рифів.
Державне регулювання цін і тарифів здійснюється шляхом встановлення:
державних фіксованих цін (т арифів);
граничних рівнів цін (тариф ів) або граничних відхилень в ід державних фіксованих цін і тарифів.
Відповідно до статті 13 Зако ну України «Про ціни та ціноу творення» державний контрол ь за цінами здійснюється при встановленні і застосуванні державних фіксованих та рег ульованих цін і тарифів. При ц ьому контролюється правомір ність їх застосування та дод ержання вимог законодавства про захист економічної конк уренції.
Контроль за додержанням де ржавної дисципліни цін здійс нюється органами, на які ці фу нкції покладено Урядом Украї ни. Вказані органи здійснюют ь контроль у взаємодії з проф спілками, спілками споживачі в та іншими громадськими орг анізаціями.
Державні органи, що здійсню ють контроль за цінами, та їх п осадові особи мають права, ви конують обов'язки і несуть ві дповідальність, передбачені Законом України "Про державн у податкову службу в Україні ", крім повноважень, передбаче них пунктами 6 - 9 статті 11 вказа ного Закону.
Відповідно до пункту 1 Полож ення про державну інспекцію з контролю за цінами, затверд женого Постановою Кабінету М іністрів України № 1819 від 13 гру дня 2000 року, державна інспекці я з контролю за цінами є урядо вим органом, що діє у системі М інекономіки, відповідальний перед Кабінетом Міністрів У країни, підзвітний та підкон трольний Міністрові економі ки.
Держцінінспекція має тери торіальні органи - державні і нспекції з контролю за цінам и в Автономній Республіці Кр им, областях, містах Києві та С евастополі, які становлять є дину систему органів державн ого контролю за цінами і мают ь права, передбачені пунктам и 5, 6 цього Положення. Керівник и територіальних органів при значаються на посаду та звіл ьняються з посади Міністром економіки. Держцінінспекція та її територіальні органи є юридичними особами, мають са мостійні баланси, реєстрацій ні рахунки в установах Держа вного казначейства, печатки із зображенням Державного Ге рба України та своїм наймену ванням.
Відповідно до пункту 5 Полож ення про державну інспекцію з контролю за цінами, затверд женого Постановою Кабінету М іністрів України № 1819 від 13 гру дня 2000 року, Держцінінспекція має право, зокрема, вимагати в ідповідно до законодавства у сунення виявлених порушень п орядку формування, встановле ння та застосування цін (тари фів), а також здійснення перер ахунку вартості товарів, роб іт і послуг, ціни (тарифи) на як і сформовані, встановлені та /або застосовані з порушення м законодавства (якщо фактич ну оплату товарів, робіт та по слуг не проведено) для розрах унків із споживачами; прийма ти відповідно до законодавст ва рішення про застосування адміністративно-господарсь ких санкцій за порушення пор ядку формування, встановленн я та застосування цін (тарифі в); проводити перевірку прави льності розрахунків щодо зас тосування цін (тарифів), на які запроваджене державне регул ювання; звертатися до суду з п озовами про стягнення до бюд жету сум у разі застосування відповідних адміністративн о-господарських санкцій, зоб ов'язання вчинити певні дії а бо утриматися від їх вчиненн я; вчиняти інші дії в межах пов новажень та у спосіб, що перед бачені законом.
Начальники державних інсп екцій з контролю за цінами та їх заступники від імені орга нів державного контролю за ц інами приймають рішення про вилучення до відповідного бю джету сум всієї необґрунтова но одержаної суб'єктами госп одарювання виручки у результ аті порушення державної дисц ипліни цін та штрафу у двокра тному її розмірі, а також розг лядають справи про адміністр ативні правопорушення і накл адають адміністративні стяг нення.
Із змісту наведених припис ів законодавства України вба чається, що позивач є уповнов аженим органом державної вла ди, який здійснює контроль за дотриманням суб' єктами гос подарювання всіх форм власно сті дотримання положень зак онодавства України про ціни та ціноутворення.
Статтею 14 Закону України "Пр о ціни і ціноутворення" перед бачено відповідальність за п орушення державної дисциплі ни цін. Вся необґрунтовано од ержана підприємством, органі зацією сума виручки в резуль таті порушення державної дис ципліни цін підлягає вилучен ню в доход відповідного бюдж ету, залежно від підпорядков аності підприємства, організ ації. Крім того, в позабюджетн і фонди місцевих рад стягуєт ься штраф у двократному розм ірі необґрунтовано одержано ї суми виручки.
Порядок застосування екон омічних та фінансових (штраф них) санкцій органами держав ного контролю за цінами визн ачений зазначеною вище Інстр укцією, розробленою відповід но до вимог Закону України "Пр о ціни і ціноутворення", поста нови Кабінету Міністрів Укра їни N 1819 від 13 грудня 2000 року та ін ших законодавчих актів, які в изначають порядок формуванн я, установлення та застосува ння цін (тарифів) і встановлюю ть відповідальність за його порушення, та затвердженою н аказом Міністерства економі ки та з питань європейської і нтеграції України, Міністерс тва фінансів України N 298/519 від 03 грудня 2001 року.
Пунктами 1.3, 1.4 Інструкції виз начено, що необґрунтовано од ержана підприємством, органі зацією сума виручки в резуль таті порушення державної дис ципліни цін підлягає вилучен ню і зараховується в дохід ві дповідного бюджету із застос уванням штрафу у двократному розмірі необґрунтовано одер жаної суми виручки за належн істю. Підставою для застосув ання економічних санкцій за порушення державної дисципл іни цін є одержання суб'єктам и господарювання необґрунто ваної виручки, в результаті п орушення ними чинного в пері оді, що перевіряється, порядк у встановлення та застосуван ня цін і тарифів, які регулюют ься уповноваженими органами відповідно до вимог законод авства.
Відповідно до п. 1.6 Інструкці ї, необґрунтовано одержані с уб'єктами господарювання, ун аслідок порушень порядку вст ановлення і застосування цін суми виручки та штрафи підля гають вилученню згідно із за конодавством на підставі ріш ень, прийнятих органами держ авного контролю за цінами.
Пунктом 1.7. Інструкції визна чено, що вилученню в дохід бюд жету підлягають суми, які оде ржані внаслідок порушень дер жавної дисципліни цін, визна чених на підставі матеріалів перевірок незалежно від фін ансового стану порушника та його розрахунків з бюджетом.
Порядок вилучення сум нара хованих штрафних санкцій виз начений розділом 3 Інструкці ї, пунктом 3.1. якої встановлено , що державна інспекція з конт ролю за цінами та державні ін спекції з контролю за цінами в Автономній Республіці Кри м, областях, містах Києві та Се вастополі приймають рішення про вилучення сум економічн их та фінансових (штрафних) са нкцій у порядку, передбачено му законодавством. Підставо ю для прийняття рішень про ви лучення сум економічних та ф інансових (штрафних) санкцій є акти перевірок, які складаю ться посадовими особами орга нів державного контролю за ц інами.
Один примірник рішення, а та кож претензія направляються для виконання суб'єкту госпо дарювання - порушнику. Одноча сно керівництву суб'єкта гос подарювання - порушника напр авляються приписи (вимоги) що до усунення виявлених поруше нь законодавства про порядок установлення і застосування цін.
Другий примірник рішення з алишається у справі органу д ержавного контролю за цінами , який прийняв це рішення, для обліку та контролю за його ви конанням.
Відповідно до частини 1 статті 14 Закону України «Про ціни і ціноутворення», у разі невиконання суб' єктом госп одарювання рішення органів д ержавного контролю за цінами , сума застосованих економіч них санкцій стягується у суд овому порядку.
Відповідно до пункту 3.6. Інст рукції у разі невиконання рі шення, повного або частковог о відхилення претензії чи за лишення її без відповіді орг ан державного контролю за ці нами в 30-денний термін подає п озов до суду про примусове ст ягнення суми економічних сан кцій разом з третім примірни ком рішення.
З огляду на встановлені суд ом обставини вбачається, що н а підставі акту проведеної п еревірки № 622 від 16 вересня 2010 ро ку позивачем було складено р ішення про застосування екон омічних санкцій № 363 від 22 верес ня 2010 року. Зазначене рішення б уло направлено на адресу від повідача та було ним отриман о. Після отримання рішення ві дповідачем не було сплачено суму нарахованих економічни х санкцій. Враховуючи зазнач ено, суд дійшов висновку про п равомірність заявлених пози вачем вимог про стягнення з в ідповідача несплаченої суми економічних санкцій, застос ованих рішенням № 363 від 22 вере сня 2010 року в сумі 15336,84 грн. та ная вність підстав для їх задово лення.
З огляду на зазначене та кер уючись статями 13, 14, Закону Укра їни «Про ціни та ціноутворен ня», пунктами 1, 5, 6, Положення пр о державну інспекцію з контр олю за цінами, затвердженого Постановою Кабінету Міністр ів України № 1819 від 13 грудня 2000 ро ку, положеннями 1.3-.1.7, 3.1.- 3.7. Інстру кції про порядок застосуванн я економічних та фінансових (штрафних) санкцій органами д ержавного контролю за цінами , затвердженої Наказом Мініс терства економіки та з питан ь європейської інтеграції Ук раїни, Міністерства фінансів України N 298/519 від 03 грудня 2001 року , ст.ст. 8 - 11, 40, 94, 158 - 163 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Задовольнити адміністрат ивний позов Державної інспек ції з контролю за цінами в Дон ецькій області до товариств а з обмеженою відповідальніс тю «Мекрос» про стягнення су ми застосованих економічних санкцій у розмірі 15336,84 грн., зас тосованих рішенням № 363 від 22 ве ресня 2010 року.
Стягнути з товариства з об меженою відповідальністю «М екрос» (83058, м. Донецьк, вул. Бесс арабська, буд. 24, ЄДРПОУ 32458090) в до ход бюджету суму застосовано ї економічної санкції за пор ушення державної дисципліни цін в розмірі 3336,84 грн. (три тися чі триста тридцять шість грн . 84 коп.) на д/р № 31111106700003 УДК Будьоні вського району м. Донецька, од ержувач - ГУДКУ в Донецькій області, код ЄДРПОУ 34686940, банк о держувача - ГУДКУ в Донецьк ій області, МФО 834016, код надходж ень за бюджетною класифікаці єю - 21081100.
В судовому засіданні прого лошено вступну та резолютивн у частину.
Постанова в повному обсязі виготовлена 18 лютого 2011 року.
Апеляційна скарга на поста нову суду може бути подана до Донецького апеляційного адм іністративного суду через До нецький окружний адміністра тивний суд протягом десяти д нів з дня її проголошення. У ра зі застосування судом частин и третьої статті 160 цього Коде ксу, а також прийняття постан ови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня от римання копії постанови. Якщ о суб'єкта владних повноваже нь у випадках та порядку, пере дбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було п овідомлено про можливість от римання копії постанови суду безпосередньо в суді, то деся тиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду о бчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденно го строку з моменту отриманн я суб'єктом владних повноваж ень повідомлення про можливі сть отримання копії постанов и суду.
Суддя Голубова Л.Б.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.02.2011 |
Оприлюднено | 15.03.2011 |
Номер документу | 14105638 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Голубова Л.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні