14622-2006А
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
Автономна Республіка Крим, 95003, м.Сімферополь, вул.Р.Люксембург/Речна, 29/11, к.
ПОСТАНОВА
Іменем України
21.02.2008Справа №2-29/14622-2006А
За позовом – Фонду майна АР Крим, м. Сімферополь.
До відповідача – Головного управління статистики в АР Крим, м. Сімферополь.
За участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору – Державного реєстратора – Виконавчого комітету Сімферопольської міської ради, м. Сімферополь.
Про примушення виконати певні дії.
Суддя О.І. Башилашвілі
Секретар судового засідання Т.С. Готовкіна
П Р Е Д С Т А В Н И К И:
Від позивача – Бізюкова І.О. – представник, довіреність від 06.02.2008р. № 25-Д.
Від відповідача – Пилипенко Р.М. – представник, довіреність від 12.02.2008р. № 10.2-05/1.
За участю третьої особи - не з'явилась.
Суть справи: Фонд майна АР Крим звернувся до господарського суду АР Крим з позовом до відповідача – Головного управління статистики в АР Крим про примушення останнього вилучити з ЄДРПО України Товариство з обмеженою відповідальністю „Кримський республіканський центр розвитку автотуризму „КримАВТОтур” (код ЄДРПОУ 31059562).
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач без достатніх правових підстав не здійснює виключення з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України Товариство з обмеженою відповідальністю „Кримський республіканський центр розвитку автотуризму „КримАВТОтур”, тоді як установчі документи та державна реєстрація цього товариства визнанні недійсними та ТОВ „КримАВТОтур” ліквідовано.
Відповідач проти позову заперечує та вважає вимоги позивача необґрунтованими, посилається на неможливість без відповідної картки держреєстратора виконати вимоги суду у разі задоволення позову. Крім того, у своєму відзиві відповідач посилається на те, що на його адресу 27.09.06р. від Державного реєстратора – Виконкому Сімферопольської міськради надійшло повідомлення про те, що на підставі рішення ГС АРК №2-20/12442 від 18.08.05р. до Єдиного державного реєстру 22.09.06р. внесено запис про рішення щодо припинення юридичної особи – ТОВ „Кримський республіканський центр розвитку автотуризму „КримАВТОтур”. Відповідачем на підставі повідомлення від 27.09.06р. №11-05/607 в ЄДРПОУ внесено запис про рішення щодо припинення юридичної особи, у зв'язку з чим довідка з ЄДРПОУ затверджена наказом Деркомстата від 01.08.05р. №216 не формується. Підприємство може бути виключено з ЄДРПОУ лише при надходженні від Державного реєстратора реєстраційної картки за встановленою формою, яка до відповідача не надходила.
Третя особа у письмових поясненнях по справі зазначила, що 22.09.2006р. рег.№ 18821130001009113 в Єдиний державний реєстр на підставі рішення господарського суду АР Крим №2-20/12442 від 18.08.05р. внесений запис про припинення юридичної особи – товариства з обмеженою відповідальністю «Кримавтотур».
Відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб і фізичних осіб — підприємців» головою ліквідаційної комісії призначений керівник виконавчого органу юридичної особи - Танцюра Юрій Миколайович. Повідомлення про його призначення направлене 27.09.06р. № 11-05/607 на адресу юридичної особи, а також Головне управління статистики в АР Крим.
Так третя особа зазначила, що внести раніше запис про припинення ТОВ «Кримавтотур» не надавалося можливим оскільки ця юридична особа в реєстрі було відсутня.
Провадження у справі зупинялось до вирішення по суті справи № 2-20/1763-2005 Вищім господарським судом України.
Після надходження до суду доказів розгляду Вищім адміністративним судом України вказаної справи, провадження у цій справі було поновлено.
Після вияснення усіх обставин справи, та перевірення доказів, суд перейшов до судових дебатів, та після закінчення яких, суд віддалявся для ухвалення рішення по даній справі до нарадчої кімнати.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін , суд –
ВСТАНОВИВ:
Рішенням господарського суду Автономної Республіки Крим від 24.01.2005 по справі №2-20/1763-2005 позов Фонду майна Автономної Республіки Крим до Виконавчого комітету Сімферопольської міської ради, Товариства з обмеженою відповідальністю "Кримський республіканський центр розвитку автотуризму "КримАВТОтур", Підприємства "Світ", Виробничо-комерціної фірми "БелАгро", Приватного малого підприємства "Бізнес-Юко" про визнання недійсними установчих документів, державної реєстрації задоволено.
Визнано недійсними установчі документи, а саме установчий договір від 17.07.2000р. та статут від 17.07.2000р. товариства з обмеженою відповідальністю "Кримський республіканський Центр розвитку автотуризму "КримАВТОтур".
Визнана недійсною державна реєстрацію товариства з обмеженою відповідальністю "Кримський республіканський Центр розвитку автотуризму "КримАВТОтур".
Ліквідовано товариство з обмеженою відповідальністю "Кримський республіканський Центр розвитку автотуризму "КримАВТОтур", покладено обов'язок проведення ліквідації юридичної особи на її учасників.
Це рішення набрало законної сили.
Так позивач вважає, що відповідач не обґрунтовано не виключає з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України ТОВ „Кримський республіканський центр розвитку автотуризму „КримАВТОтур”, однак суд не може погодитися з такою позицією позивача у зв'язку з наступним.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про державну статистику», державна статистична діяльність проводиться органами державної статистики згідно з цим Законом та відповідно до завдань, віднесених до їх компетенції, на засадах професійної незалежності та самостійності.
Відповідно до ст. 10 Закону України «Про державну статистику» єдиний державний реєстр підприємств і організацій України - автоматизована система збирання, накопичення та опрацювання даних про всіх юридичних осіб, їх філії, відділення, представництва та інші відособлені структурні підрозділи, що знаходяться на території України, а також про юридичних осіб, їх філії, відділення, представництва та інші відособлені структурні підрозділи, що знаходяться за межами України і створені за участю юридичних осіб України.
Єдиний державний реєстр підприємств і організацій України забезпечує єдиний державний облік та ідентифікацію всіх зазначених у частині першій цієї статті суб'єктів і є основою для проведення державних статистичних спостережень.
Створення і ведення Єдиного державного реєстру підприємств і організацій України, розроблення організаційних і методологічних принципів його функціонування забезпечуються органами державної статистики.
Органи державної влади, органи місцевого самоврядування, інші юридичні особи, які створюють та ведуть реєстри та інформаційні бази даних щодо юридичних осіб, безкоштовно надають органам державної статистики інформацію, необхідну для формування та актуалізації Єдиного державного реєстру підприємств і організацій України.
Положення про Єдиний державний реєстр підприємств і організацій України затверджується Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до ст. 14 Закону України «Про державну статистику» органи державної статистики, зокрема зобов'язані: забезпечувати ведення Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України з присвоєнням суб'єктам господарської діяльності ідентифікаційних кодів та кодів класифікаційних ознак.
Відповідно до п.1 Положення про Єдиний державний реєстр підприємств та організацій України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 січня 1996р. N 118 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 22 червня 2005 р. N 499), Єдиний державний реєстр підприємств та організацій України (ЄДРПОУ) - це автоматизована система збирання, накопичення та опрацювання даних про юридичних осіб всіх форм власності та організаційно-правових форм господарювання, відокремлені підрозділи юридичних осіб, що знаходяться на території України, а також відокремлені підрозділи юридичних осіб України, що знаходяться за її межами.
Пункт 12 цього Положення встановлює, що підставою для внесення до Реєстру або виключення з нього даних щодо суб'єктів, а також внесення змін до Реєстру є надходження від державного реєстратора до органу державної статистики інформації про вчинення реєстраційних дій, передбачених Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців".
Відповідно до ст. 33 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців» юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням органу державної влади, прийнятим у випадках, передбачених законом.
Юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.
Стаття 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців» встановлює, що суд, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи, у день набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення.
Дата надходження відповідного судового рішення вноситься державним реєстратором до журналу обліку реєстраційних дій.
Державний реєстратор повинен не пізніше наступного робочого дня з дати надходження судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, внести до Єдиного державного реєстру запис щодо цього судового рішення та в той же день повідомити органи статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування та юридичну особу, щодо якої було прийнято судове рішення, про внесення до Єдиного державного реєстру такого запису.
З дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення щодо припинення юридичної особи застосовуються обмеження, які встановлені законом, зокрема частиною другою статті 35 цього Закону.
Суд призначає в рішенні щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією комісію з припинення (ліквідаційну комісію) та встановлює строк і порядок її роботи. Державний реєстратор вносить до Єдиного державного реєстру запис про призначення комісії з припинення (ліквідаційної комісії) не пізніше наступного робочого дня з дати надходження відповідного рішення.
У разі, якщо в судовому рішенні щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією не призначена комісія з припинення (ліквідаційна комісія), державний реєстратор не пізніше трьох робочих днів від дати надходження такого судового рішення вносить до Єдиного державного реєстру запис, в якому вказує як голову комісії з припинення (ліквідаційної комісії) юридичної особи керівника органу управління або особу, яка згідно з відомостями, внесеними до Єдиного державного реєстру, має право вчиняти юридичні дії від імені юридичної особи без довіреності, якщо інше не встановлено судовим рішенням.
Державний реєстратор не пізніше наступного робочого дня з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису, в якому керівник органу управління або засновник (учасник) юридичної особи вказаний як голова комісії з припинення (ліквідаційної комісії) юридичної особи зобов'язаний надіслати такому керівнику органу управління або засновнику (учаснику) юридичної особи, а також суду, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією, відповідне повідомлення.
Документи для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи подаються головою комісії з припинення (ліквідаційної комісії) юридичної особи, яку призначив суд, або головою комісії з припинення (ліквідаційної комісії), якого вказав в Єдиному державному реєстрі державний реєстратор, у порядку, який встановлено частинами першою - п'ятою статті 36 або частинами першою - шостою статті 37 цього Закону.
Порядок залишення документів, які передбачені частинами першою та другою цієї статті, без розгляду встановлюється частинами шостою та сьомою статті 36 цього Закону.
Порядок внесення державним реєстратором запису про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи встановлюється відповідно частинами восьмою - десятою статті 36 цього Закону.
Порядок надання відомостей про державну реєстрацію припинення юридичної особи органам статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування встановлюється статтею 40 цього Закону.
Стаття 40 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців», встановлює, що державний реєстратор у день державної реєстрації припинення юридичної особи відповідно до статей 36-38 цього Закону зобов'язаний надіслати відповідним органам статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування повідомлення про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи із зазначенням номера та дати внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру та відомості реєстраційної картки на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи, що є підставою для зняття юридичної особи з обліку в органах статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування.
Повідомлення про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи на підставі рішення суду щодо ліквідації юридичної особи та відомості відповідної реєстраційної картки є підставою для зняття юридичної особи з обліку в органах статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування.
Суд встановив, що державний реєстратор виконавчого комітету Сімферопольської міської ради не спрямовував на адресу Головного управління статистики в АР Крим повідомлення про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи ТОВ «Кримський республіканський Центр розвитку автотуризму "КримАВТОтур" із зазначенням номера та дати внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру, а також не спрямовував - відомості реєстраційної картки на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи, що є підставою для зняття юридичної особи з обліку в органах статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування.
Таким чином, у відповідача відсутні правові підстави встановлені законом для внесення до ЄДРПО України відомостей про виключення з реєстру ТОВ «Кримський республіканський Центр розвитку автотуризму "КримАВТОтур", при цьому позивач не представив суду доказів зворотного, тоді як частина 1 ст. 71 КАС України, встановлює, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
За викладених обставин, суд вважає, що позовні вимоги не обґрунтовані та відповідно не підлягають задоволенню.
Вступна та резолютивна частини постанови оголошенні 21.02.2008р.
Повний текст постанови складений та підписаний 25.02.2008р.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 152, п. 1 ст. 153, 160, 163, п. 4 ст. 167 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні позову – відмовити.
Суддя Господарського суду
Автономної Республіки Крим Башилашвілі О.І.
Суд | Господарський суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 21.02.2008 |
Оприлюднено | 11.03.2008 |
Номер документу | 1410582 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Автономної Республіки Крим
Башилашвілі О.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні