Категорія №6.6.4
ПОСТАНОВА
Іменем України
22 лютого 2011 року Справа № 2а-10182/10/1270
Луганський окружни й адміністративний суд у скл аді:
Головуючого судді: Чиркіна С.М.
при секретарі : Л исенко Є.М.
за участю:
представника позивача: Ба чури О.В.(довіреність № 3/10 від 04.0 1.11)
представник відповідача: н е прибув,
розглянувши у відкритом у судовому засіданні адмініс тративну справу за позовом Л енінської міжрайонної держа вної податкової інспекції у м.Луганську до Товариства з о бмеженою відповідальністю « Блек сі інтерпрайзис» про ст ягнення податкового боргу, з вернувши стягнення на активи ,-
В С Т А Н О В И В:
22 грудня 2010 року позивач - Ленінська МДПІ у м.Луганську звернувся до Луганського ок ружного адміністративного с уду з адміністративним позов ом до відповідача - Товарис тва з обмеженою відповідальн істю «Блек сі інтерпрайзис» про стягнення податкового бо ргу у розмірі 850,00 грн., звернувш и стягнення на активи.
В обґрунтування позовни х вимог зазначено, що ТОВ «Бл ек сі інтерпрайзис» є платни ком податків і зборів та пере буває на податковому обліку в Ленінській МДПІ у м.Лугансь ку.Станом на 14.12.2010 має заборгова ність перед бюджетом по єдин ому податку у розмірі 850,00 грн. З аборгованість утворилась вн аслідок несплати узгоджених податкових зобов' язань, а с аме податкових повідомлень - рішень. Ленінською МДПІ у м.Лу ганську з метою погашення по даткового боргу платника под атків здійснювалися заходи, передбачені ЗУ «Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами» від 21.12.2000 року № 2181 (далі - ЗУ №2181), а саме:
- згідно п.6.2 ст.6 Закону №2181 на а дресу відповідача направлен о першу податкову вимогу № 1/1818 від 27.05.2009;
- у зв' язку з невиконанням першої податкової вимоги, пл атнику податків направлено д ругу податкову вимогу № 2/741 від 18.03.2010;
Відповідно до ст.10 ЗУ № 2181 з аступником начальника Ленін ської МДПІ у м.Луганську прий няте рішення №90 від 29.06.2010 про стя гнення коштів та продаж інши х активів платника податків в рахунок погашення його под аткового боргу. Звертає уваг у, що податковим органом були застосовані всі заходи для с тягнення податкового боргу п латника податків, що не дали п озитивного результату, у зв' язку з чим просить стягнути з Товариства з обмеженою відп овідальністю «Блек сі інтерп райзис» податковий борг у ро змірі 850,00 грн., звернувши стягн ення на активи.
У судовому засіданні пре дставник позивача підтримав позовні вимоги, надав поясне ння аналогічні викладено у п озовній заяві.
Представник відповідач а у судове засідання не прибу в, відповідно до ст. 33 КАС Украї ни про час, місце та дату судов ого засідання повідомлявся н алежним чином, причини не явк и суду не відомі.
Суд вважає за можливе ро зглянути справу без участі п редставника відповідача, на підставі доказів, наявних в м атеріалах справи.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослі дивши матеріали адміністрат ивної справи, розглянувши сп раву в межах заявлених позов них вимог і наданих сторонам и доказів, оцінивши докази ві дповідно до вимог ст.69-72 КАС Укр аїни, суд прийшов до наступно го.
Статтею 2 Закону України " Про державну податкову служб у в Україні" на органи державн ої податкової служби покладе но обов'язки щодо здійснення контролю за додержанням под аткового законодавства.
До компетенції державни х податкових інспекцій закон одавцем віднесено забезпече ння обліку платників податкі в, контроль за своєчасністю п одання платниками податків б ухгалтерських звітів і балан сів, податкових декларацій, р озрахунків та інших документ ів, пов'язаних з обчисленням п одатків, функцій щодо переві рки достовірності цих докуме нтів стосовно правильності в изначення об'єктів оподаткув ання і обчислення податків (с татті 10, 11 Закону України "Про д ержавну податкову службу в У країні".
Позивачем є суб'єкт владн их повноважень - орган держав ної влади, орган місцевого са моврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'є кт при здійсненні ними владн их управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегова них повноважень (п.7 ч.1 ст. З КАС України).
Як зазначено в п. 1 ч. 1 ст. З К АС України справа адміністра тивної юрисдикції - публічно -правовий спір у якому хоча б о днією із сторін є , орган викон авчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадо ва чи службова особа або інши й суб'єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства.
З урахуванням викл аденого, зазначена справа ві дносяться до юрисдикції адмі ністративних судів, оскільки учасником спору є суб'єкт вла дних повноважень (орган держ авної податкової служби, над ілений публічно-владними пов новаженнями).
Відповідач - Товари ство з обмеженою відповідаль ністю «Блек сі інтерпрайзис» , і.к. 35774126, зареєстроване у викон авчому комітеті Луганської м іської ради 18.03.2008, запис № 1 382 102 0000 014 723 ( а.с.25).
Перебуває на обліку я к платник податків в Ленінсь кій МДПІ у м.Луганську.
Згідно преамбули ЗУ «Пр о порядок погашення зобов' я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами» від 21.12.2000 року № 2181 (далі - ЗУ №2181) цей Закон є спе ціальним законом з питань оп одаткування, який установлює порядок погашення зобов'яза нь юридичних або фізичних ос іб перед бюджетами та держав ними цільовими фондами з под атків і зборів (обов'язкових п латежів), включаючи збір на об ов'язкове державне пенсійне страхування та внески на заг альнообов'язкове державне со ціальне страхування, нарахув ання і сплати пені та штрафни х санкцій, що застосовуються до платників податків контр олюючими органами, у тому чис лі за порушення у сфері зовні шньоекономічної діяльності , та визначає процедуру оскар ження дій органів стягнення.
Згідно ст. 67 Конституції У країни кожен зобов' язаний с плачувати податки та збори в порядку і розмірах, встановл ених законом.
Згідно з п. 3 ч.1 ст. 9 Закону України " Про систему оподатк ування" платники податків та зборів (обов'язкових платежі в) зобов'язані сплачувати нал ежні суми податків та зборів (обов'язкових платежів) у вста новлені законами термін.
У відповідності зі ст. 1 За кону України "Про порядок пог ашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и" від 21.12.2000 № 2181- III (зі змінами та до повненнями) передбачено: п.1.3 п одатковий борг (недоїмка) - под аткове зобов'язання (з урахув анням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгод жене платником податків або узгоджене в адміністративно му чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений стр ок, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зоб ов'язання.
Відповідно до п.1.12 ст.1 ЗУ № 2181 контролюючий орган - держав ний орган, який у межах своєї к омпетенції, визначеної закон одавством, здійснює контроль за своєчасністю, достовірні стю, повнотою нарахування по датків і зборів (обов'язкових платежів) та погашенням пода ткових зобов'язань чи податк ового боргу. Вичерпний перел ік контролюючих органів визн ачається статтею 2 цього Зако ну
Підпункт 2.1.4 пункту 2.1. ст.2 ЗУ № 2181 визначає, що податкові ор гани є контролюючим органом стосовно податків і зборів ( обов'язкових платежів), які сп равляються до бюджетів та де ржавних цільових фондів, крі м зазначених у підпунктах 2.1.1-2. 1.3 цього пункту.
Відповідно до стаття 11 ЗУ « Про державну податкову служб у в Україні» № 509 від 04.12.1990 органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенц ії та у порядку, встановлених законами України, мають прав о здійснювати документальні невиїзні перевірки (на підст аві поданих податкових декла рацій, звітів та інших докуме нтів, пов'язаних з нарахуванн ям і сплатою податків та збор ів (обов'язкових платежів) нез алежно від способу їх подачі ), а також планові та позаплано ві виїзні перевірки своєчасн ості, достовірності, повноти нарахування і сплати податк ів та зборів (обов'язкових пла тежів), додержання валютного законодавства юридичними ос обами, їх філіями, відділення ми, іншими відокремленими пі дрозділами, що не мають стату су юридичної особи, а також фі зичними особами, які мають ст атус суб'єктів підприємницьк ої діяльності чи не мають так ого статусу, на яких згідно із законами України покладено обов'язок утримувати та/або с плачувати податки і збори (об ов'язкові платежі), крім Націо нального банку України та йо го установ (далі - платники под атків).
Згідно з п.3 Указу Президе нта України від 28.06.1999р. № 746/99 «Про спрощену систему оподаткува ння, обліку та звітності суб' єктів малого підприємництва » (зі змінами та доповненнями ), суб' єкт підприємницької д іяльності - фізична особа с плачує єдиний податок щоміся ця не пізніше 20 числа наступно го місяця.
Відповідно до п.5 зазначен ого Указу суб' єкти спрощено ї системи оподаткування несу ть відповідальність за прави льність обчислення, своєчасн ість подання розрахунків та сплати сум єдиного податку з гідно із законодавством Укра їни.
Відповідно до п.п. 4.1.4. п.4.1 ст. 4 ЗУ № 2181 податкові декларації п одаються за базовий податков ий (звітний) період, що дорівню є:
а) календарному місяцю (у то му числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним дне м звітного (податкового) міся ця;
б) календарному кварталу аб о календарному півріччю (у то му числі при сплаті кварталь них або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календар них днів, наступних за останн ім календарним днем звітного (податкового) кварталу (піврі ччя);
в) календарному року, крім в ипадків, передбачених підпун ктом "г" підпункту 4.1.4 цього пун кту, - протягом 60 календарних д нів за останнім календарним днем звітного (податкового) р оку;
г) календарному року для пла тників податку на доходи фіз ичних осіб (прибуткового под атку з громадян), - до 1 квітня ро ку, наступного за звітним.
Якщо податкова декларац ія за квартал, півріччя, три кв артали або рік розраховуєтьс я наростаючим підсумком на п ідставі показників базових п одаткових періодів, з яких ск ладаються такі квартал, півр іччя, три квартали або рік (без урахування авансових внескі в) згідно з відповідним закон ом з питань оподаткування, та ка декларація подається у ст роки, визначені цим пунктом д ля такого базового податково го періоду. Для цілей підпунк ту 4.1.4 цього пункту під терміно м "базовий податковий період " слід розуміти перший податк овий період звітного року, ви значений відповідним законо м з питань оподаткування, зок рема календарний квартал для цілей оподаткування прибутк у підприємств.
Абз. а) п.п. 4.2.2. п.4.2 ст.4 ЗУ № 2181 пе редбачає, що контролюючий ор ган зобов'язаний самостійно визначити суму податкового з обов'язання платника податкі в у разі якщо, платник податк ів не подає у встановлені стр оки податкову декларацію.
Підпунктом 17.1.1. пункту 17 .1 ст.17 Закону №2181передбачено, що платник податків, що не подає податкову декларацію у стро ки, визначені законодавством , сплачує штраф у розмірі деся ти неоподатковуваних мініму мів доходів громадян за кожн е таке неподання або її затри мку.
Актом № 745/15-1 від 21.04.2009 про рез ультати невиїзної документа льної перевірки своєчасност і подання податкової звітнос ті встановлено, що в порушенн я п.п.4.1.4. п.4.1. ст.4 ЗУ №2181 та вимог ст. 3 Указу Президента України «П ро спрощену систему оподатк ування, обліку та звітності с уб' єктів малого підприємни цтва» відповідачем не надан о розрахунок сплати єдиного податку суб' єкта малого пі дприємництва за IV квартал 2008 ро ку( а.с.15).
Зазначений акт перевір ки було отримано відповідаче м 23.04.2009 ( а.с.14 звор. бік).
На підставі акту перевір ки № 745/15-1 від 21.04.2009 позивачем прий нято податкове повідомлення - рішення № 0009191510/0 від 28.04.2009 ( а.с.12), я ким відповідачу визначено шт рафні (фінансові) санкції у ро змірі 170,00 грн.
Зазначене рішення була н аправлено на адресу відповід ача, проте конверт повернувс я з відміткою «за зазначеною адресою не проживає».
12.05.2009 складено акт № 1000/15-1 ( а.с.11 ) про неможливість вручення п одаткового повідомлення - р ішення № 0009191510/0 від 28.04.2009 .
Актом № 1219/15-1 від 05.06.2010 про резу льтати невиїзної документал ьної перевірки своєчасності подання податкової звітност і встановлено, що в порушення п.п.4.1.4. п.4.1. ст.4 ЗУ №2181 та вимог ст.3 У казу Президента України «Пр о спрощену систему оподатку вання, обліку та звітності су б' єктів малого підприємниц тва» відповідачем не надано розрахунок сплати єдиного п одатку за І квартал 2009 року ( а.с .19).
Зазначений акт перевір ки було отримано відповідаче м 16.06.2009 ( а.с.18 звор.бік).
На підставі акту перевір ки № 1219/15-1 від 05.06.2009 позивачем прий нято податкове повідомлення - рішення № 0016301510/0 від 21.07.2009 ( а.с.17), я ким відповідачу визначено шт рафні (фінансові) санкції у ро змірі 170,00 грн.
Рішення отримане відпов ідачем 28.07.2009 ( а.с.16 звор.бік).
Актом № 396/15-1 від 09.03.2010 про резу льтати невиїзної документал ьної перевірки своєчасності подання податкової звітност і встановлено, що в порушення п.п.4.1.4. п.4.1. ст.4 ЗУ №2181 та вимог ст.3 У казу Президента України «Пр о спрощену систему оподатку вання, обліку та звітності су б' єктів малого підприємниц тва» відповідачем не надано розрахунок сплати єдиного п одатку за ІІ квартал 2009 року, ІІ І квартал 2009 року, IV квартал 2009 ро ку.(а.с.9).
На підставі акту перевірк и № 396/15-1 від 09.03.2010 позивачем прийн ято податкове повідомлення - рішення № 0003551510 від 22.03.2010 ( а.с.6), яким відповідачу визначено штраф ні (фінансові) санкції у розмі рі 510,00 грн.
Зазначене рішення була на правлено на адресу відповіда ча, проте конверт повернувся з відміткою «за зазначеною а дресою не проживає».
30.03.2010 складено акт № 719/15-1 ( а.с.5) п ро неможливість вручення под аткового повідомлення - ріш ення № 0003551510 від 22.03.2010.
Згідно п.п.5.2.1.п.5.2 ст.5 ЗУ №2181 под аткове зобов'язання платника податків, нараховане контро люючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього За кону, вважається узгодженим у день отримання платником п одатків податкового повідом лення, за винятком випадків, в изначених підпунктом 5.2.2 цьог о пункту.
П.п.5.3.1.п.5.3 ст.5 вищезазначеног о Закону України передбачає, що у разі визначення податко вого зобов'язання контролююч им органом за підставами, заз наченими у підпунктах "а" - "в" пі дпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, пл атник податків зобов'язаний погасити нараховану суму под аткового зобов'язання протяг ом десяти календарних днів в ід дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розп очинає процедуру апеляційно го узгодження.
Відповідно до абз.4 п.п. 6.2. 4. п.6.2 ст.6 вищезазначеного Зако ну України, у разі коли подат ковий орган або пошта не може вручити платнику податків п одаткове повідомлення або по даткові вимоги у зв'язку з нез находженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податко ве повідомлення або податков у вимогу, незнаходженням фак тичного місця розташування ( місцезнаходження) платника п одатків, податковий орган ро зміщує податкове повідомлен ня або податкові вимоги на до шці податкових оголошень, вс тановленій на вільному для о гляду місці біля входу до при міщення податкового органу. При цьому день розміщення та кої податкової вимоги вважає ться днем її вручення.
Враховуючи вищевиклад ене, податкова заборгованіст ь відповідача у розмірі 850,00 грн . підтверджена матеріалами с прави та на час розгляду спра ви не погашена.
За змістом пп. 2.3.1 п. 2.3 ст. 2 З акону № 2181, органами, уповнова женими здійснювати заходи з погашення податкового боргу (далі - органи стягнення), є вик лючно податкові органи, а так ож державні виконавці у межа х їх компетенції
Статтею 6 Закону України №2181 передбачено - у разі, коли п латник податків не сплачує у згоджену суму податкового зо бов'язання в установлені стр оки, податковий орган надсил ає такому платнику податків податкові вимоги.
- згідно п.6.2 ст.6 Закону №2181 н а адресу відповідача направл ено першу податкову вимогу № 1/1818 від 27.05.2009 на суму 170,00 грн.( а.с.23)
- у зв' язку з невиконанн ям першої податкової вимоги, платнику податків направлен о другу податкову вимогу № 2/741 в ід 18.03.2010 на суму 340,00 грн.( а.с.22)
Відповідно до ст.10 ЗУ № 2181 з аступником начальника Ленін ської МДПІ у м.Луганську 05.04.2 010 прийнято рішення №18/11 про стя гнення коштів та продаж інши х активів платника податків в рахунок погашення його под аткового боргу ( а.с.20).
Отже з матеріалів справи в бачається, що позивачем вжив алися передбачені законодав ством заходи щодо погашення податкового боргу проте вони не призвели до повного погаш ення відповідачем податково го боргу.
Згідно п. 11 ст. 10 Закону Укр аїни "Про державну податкову службу в Україні" №509 (із змінам и та доповненнями) органи дер жавної податкової служби маю ть право стягувати заборгова ність перед бюджетом та держ авними цільовими фондами за рахунок їх майна.
Відповідно п.п. 7.2.1 п. 7.2 ст. 7 З акону № 2181 джерелами погашенн я податкового боргу платник а податків за рішенням орган у стягнення, які є виконавчим и документами є будь-які акти ви платника податків (його фі лій, відділень, інших відокре млених підрозділів) з урахув анням обмежень, визначених ц им Законом, а також іншими зак онами.
Активами платника подат ку визнаються кошти, матеріа льні та нематеріальні ціннос ті, які належать юридичній аб о фізичній особі за правом вл асності або повного господар ського відання (п. 1.7 Закону № 2181).
Відповідно п. п.3.1.1 п.3.1 ст. 3 Зак ону 2181 активи платника податк ів можуть бути примусово стя гнені в рахунок погашення йо го податкового боргу виключн о за рішенням суду.
Враховуючи вищевикладен е, суд приходить до висновку, щ о позовні вимоги позивача пі длягають задоволенню.
Питання про розподіл судо вих витрат не вирішується, та к як позивач звільнений від с плати судового збору відпові дно до ст. 4 Декрету Кабінета М іністрів України «Про держав не мито» від 21.01.1993 року.
Керуючись ст.ст. 2, 17, 87, 94, 98, 158 - 163 , 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Л енінської міжрайонної держа вної податкової інспекції у м.Луганську до Товариства з о бмеженою відповідальністю « Блек сі інтерпрайзис» про ст ягнення податкового боргу, з вернувши стягнення на активи задовольнити повністю.
Стягнути з Товариств а з обмеженою відповідальніс тю «Блек сі інтерпрайзис» ( ко д ЄДРПОУ 35774126) суму податкового боргу по єдиному податку у ро змірі 850,00 грн.(вісімсот п' ятде сят гривень 00 коп). в доход Держ авного бюджету України, звер нувши стягнення на активи ( р/р 34218378700006, код платежу 16050100, УДК у м.Лу ганську ГУДКУ у Луганській о бласті, код 24046582, банк - ГУДКУ в Луганській області, МФО 804013).
Постанова набирає за конної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодекс ом адміністративного судочи нства України, якщо таку скар гу не було подано.
Постанова суду може бу ти оскаржена до Донецького а пеляційного адміністративн ого суду. Апеляційна скарга н а постанову суду першої інст анції подається протягом дес яти днів з дня її проголошенн я. У разі застосування судом ч астини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття по станови у письмовому провадж енні апеляційна скарга подає ться протягом десяти днів з д ня отримання копії постанови . Апеляційна скарга подаєтьс я до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення. Копія апеляційної скар ги одночасно надсилається ос обою, яка її подає, до суду апе ляційної інстанції.
Суддя С.М. Чиркін
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.02.2011 |
Оприлюднено | 15.03.2011 |
Номер документу | 14106102 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
С.М. Чиркін
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні